- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Így állítsd be a gyermeked androidos készülékét
- Android szakmai topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
Hirdetés
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Nekem nagyon tetszik, hogy e-autos proba is egyuttal az ut.
Van bo egy eve egy 16 eves priusunk, es azt az erzest, amikor a piros lampanal meg - persze az csak kisebb tavokon - leallt motorral, szep csendben all vagy gurul... nekem szamit. A masodik autonk (az enyem) boven jo lenne elektromosnak, nem megyek sose messzire vele, es imadnam vezetni. Irigylek minden zold rendszamot. De ertelemszeruen ha naponta jarnek vele se erne meg maga a beruhazas, keves a km is (es nem is Bp. parkolas). Pedig a cegnel epp van tolto is... Viszont nincs ennyi penzunk me'g hobbibol se arra, hogy autoban alljon, sot inkabb rohamosan amortizalodjon. Raadasul sajnos a gyartok a nagy hatotavval reklamoznak es mivel premium kategoria, nem keszul kis tavolsagra picike meretu elektromos auto (marmint kozuti kozlekedesre, a golfautokat hagyjuk, az mar masik veglet).
Ennek ellenere drukkolok nekik. Ha most van aki megveszi az elektromost, talan 6 ev mulva mi meg tudjuk azt hasznaltan venni. Jo, a csereakkuk ara nem mindegy...
Egyre viszont szeretnem felhivni a figyelmet az aram es a megujulok ara'nya'val kapcsolatban. Az e-autok es a haztetokre szerelt napelemek nagyon meg lennek lepodve, ha semmiylen (teruleti) korrelacioban nem lennenek. Innentol kezdve a halozati dij, veszteseg, stb. nulla vagy kozeli (ha este tolti a nappal gyujtottbol, akkor is a nappali a kornyeken hasznosul es nem Paksrol stb. jon). -
axioma
veterán
válasz cinemazealot #68 üzenetére
Gyerekeket (2db) nehez vele vinni, bar teny, kozben lassan kinottek belole, hogy napi szinten kelljen szallitmanyozni.
Amugy neztem en a reva-t, anno is meg kesobb is, de nincs belole szerintem irrealis aron se megszerezheto peldany. -
axioma
veterán
Bocs, de mobilrol voltam, erre irtam hogy otthon geprol, marmint irok, rendesebben.
Ugy kezdodott, hogy a ferjem dugos idoben ingazik (tomegkozi nemigen alternativa az utvonalan), sokszor egy orat pofogott 25km-en, volt ehhez egy szakadt ezres swiftunk "nagy" autonak, ami mar addigra 7-8 liter korul fogyasztott. Meg ne'mi penzmag cserere, ahhoz kepest minosegre, tobb te'rre, es dizelt elvi okokbol kizarva. Az ingazas, allasban alapjarat miatt ajanlotta autokhoz erto ismerosunk a priust, a penzkeret miatt az 1-est. Vegul tavaly majusban vettuk meg, esztetikailag "kop-pecs-ford" allapotban (hm, ezt a fiatalok tudjak vajon, mi?), es egy olyan eladotol, partiz km-re tolunk, aki maga szerelgette az akkut, es adott fel ev akkucsere-garit. Igy volt 890e. Novemberig ha jol remlik, 3 csere tortent, asszisztaltunk es akar csinalhattuk volna, de nem akartuk. Utana nala nem volt mar maradek cella mire legkozelebb kellett, egy szerelonel csereltettunk, egy cella az 15e/db, munka 20e, ezert TMK-ztunk (mindig 1 hibara 2 csere). A masodik cserenel jutottunk oda, hogy lehetett volna teljes prius2 akkupakkot beletenni (1-ben 38 van, 2-ben talan 26, de mar hozzank se full 1-es akkukkal kerult, ja mert az kb. beszerezhetetlen de 99.99%-ban stimmel a 2-ese is, par mm egyik elferos iranyban a kulonbseg), de akkor nem volt neki eleg. Igy iden majus vegen a harmadiknal megleptuk, egyben 200e kornyeken (azert is kellett, mert minden szereles mechanikailag gyengitette a visszarakottakat, a gariban egyszer le is tort a tocsavar egy jo akkurol, szerencsere azt is cserelte). Ossze tudod adni, nem keves ossz beruhazas, de ha azt nezed, a kov. prius az 1M felett indult volna, es kevesebb akku-tamogatassal. Most viszont van 1 ev garink a csereltekre (ezek se ujak, de kb. ujabb 4-5 evet kapott az auto).
Masik oldal: fogyasztas. Az elso evben, az akkucserek kozott (ott azert mindig van olyan idoszak, amikor romlik a rasegites, no a fogyasztas), az auto sajat maga altal (vasarlaskor nullazott) osszegzese szerint 6.1literes fogyasztas jott ki. Ebben azert benne van az is, hogy ki hogy vezeti. A ferjem inkabb "feszesen", bar ha epp kesesben vagyunk iskolaba akkor vittem en is jobban kihasznalva a reseket, tobb erosebb gyorsitas-fekezes, rosszabb a fogyasztas. Ha nem nagy forgalomban es raerosen megyek, a reggeli indulasi szakasz utan (az mindig magas, nem kapcsolja le amig fel nem melegszik a motor, 5 perces atlagokat mutat ki abbol az elso) siman lehet fixen 5 alatt menni egy agglo-majdnembelvaros utat oda-vissza (pl. lassitas a visszatermelesi tartomanyban). Miota megvolt a nagy csere, eloszor beallt atlagos hasznalatnal 5.6-ra, majd jottek a nyari utazasok, tobb mint masfelezer 130-as palyazassal, most 6ezer km atlaga ezzel 5.8 lett. A legolcsobban a 70-100 kozti tempot viszi, persze egyenletesen.
Vezetesileg specialitasa a fokozatmentes(!) valto. Azt nem tudod iranyitani, hogy melyik motor menjen, o kapcsolgatja. De van amit ki lehet tapasztalni (pl. lepesben gurulasrol 50-re csak elektromosan, ha epp tele volt es a forgalom nem koveteli a dinamikusabb gyorsitast, mert akkor ratolja a benzinmotort is). Kijelzoje van rola (par mp kesleltetessel, vagy hajtasallapot vagy fogyasztas az 5 percekrol visszatermelesi jelolokkel es pillanatnyival, igaz ott felereszt a 0 sebesseggel osztast max. fogy.-nak mutatva). Kicsit fura a hangja, amig meg nem szokod mindig ugy hangzik mikor jobban rakapcsol, mintha "elporogne". Az elozo tulaj szerelt be tempomat kit-et, csak aktualisat fixalhatsz, de az is jol tud jonni hosszabb szakaszon. Araszolasnal (40 alatt) viszont pont nem mukodik... Persze kb. 10% a kijelzo es a gps szerinti sebesseg kulonbsege.
Mint auto, azert figyelembe kell venni, hogy 2001-ben azert ez a felso kategoria volt. Jo, a klima valahol ereszt (de ugy tunik, nem egyszeruen javithatoan), meg a kulcskivetellel nem huzza fel az ablakokat ezt nyaron minden masodik megallasnal elrontjuk... De ennel tobb bajunk ne legyen. Tolatoradart mi raktunk bele, csomagter viszonylagos de a suzukihoz kepest nagynak tunik, es a mereten kivul (en a kicsi autokat hasznalom, kispokkal kezdtem, most suzuki alto) en egyebkent szeretem technikailag is vezetni, meg pluszban a "zold" erzes.
Ha van valami ami kulon erdekelne, kerdezz nyugodtan. -
axioma
veterán
En 44, egy regi kabaretrefaban volt, amikor leadta a telikabatot a zaciba, igy roviditettek: kopott, pecsetes, forditott (marmint kiforditott, de nem tudom mit forditottak ki talan csak a belest az elhasznalodas utan).
Mivel gyerekkorombol valo, elofordulhat, hogy a forditott esetleg nem is az volt, hanem foltozott? Nem tudom.
Mind1, az autora visszaterve, volt a lokhariton vegigkarcolas sot talan az oldalan se mindet mi tettuk ra (szuk, befordulos garazs), a hatso ulesen sok evvel korabbi cigi utotte lyuk de semmi bagoszag, a kormany is hat olyan mint egy 15 eves auton, kopott. Nem dzsuvas, de nem is tip-top.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Dacia topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Autós topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Mesterséges Intelligencia topik
- Dell asztali gépek
- További aktív témák...
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari