- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ferob
őstag
válasz jolti05 #35688 üzenetére
A töltőfej és az USB kábel gyári száma 79H00108-01M és 73H00331-00M, míg a headset száma 39H00004-00M.
Ha a készüléken gyárilag nem tudod kiválasztani a magyar nyelvet, akkor az egy másik régióba szánt darab, amire alapból nem tudod érvényesíteni a gyári garanciát, így feltételezem, hogy vagy külföldről vagy egy GSM boltból vásárolnád a telefont, de ettől függetlenül a rendszer nyelvét könnyen magyarra tudod állítani egy alkalmazás segítségével, amihez a leírást itt találod.
-
ferob
őstag
válasz jolti05 #35691 üzenetére
Az a készülék, amiben nincs benne a magyar nyelv, tehát nem is európai régiós, arra Európában biztos nem tudsz gyári garanciát érvényesíteni (sőt abban a régióban is ahova szánták, oda is maximum csak 1 évig, ami lejárt), de az is ezt mutatja, hogy azt mondod, magyar boltban, ami gondolom GSM garancia, ami az első évben "garancia", ami leginkább az, hogy megmagyarázzák az embernek, hogy a hiba nem hiba és elhajtanak (de ez mindegy is, mert már lejárt az első év), míg a második év az egy úgynevezett szoftver garancia, amivel semmit nem tudsz kezdeni, mert te is vissza tudod állítani a gyári beállításokat a menüből.
A rendes gyári garancia nem boltra vonatkozik, mert a gyártó szervizpartnere (TeleMax) foglalkozik a dologgal, így az ő szervizpontjaikon adható le a készülék, mert ők foglalkoznak a gyári garanciás készülékek javíttatásával, míg a bolti garanciás készülékeket legjobb esetben is csak házon belül és nagy valószínűséggel kontár módon javítják meg, feltéve akkor, ha nem az az üzletpolitikájuk, hogy a vásárlót elhajtsák a hibás készülékkel, de mint mondtam, az általad említett készülékhez már csak szoftveres garancia lehet, ami semmit nem ér.
Bővebbet erről akkor tudhatsz meg, ha rákérdezel az eladónál, hogy honnan vette és pontosan milyen garanciával, mert szinte biztos, hogy az a helyzet, amit felvázoltam és már lényegében semmilyen értékelhető garancia nincs a készülékre.
Annyit még hozzátennék, hogy ne hagyd magad megtéveszteni az EU garancia elnevezésű parasztvakítással, mert az pontosan a bolti garanciát jelenti, csak jobban hangzik, de ezek rendre 1+1 évet takarnak, ahol a második év minden esetben egy szoftveres garancia, amit semmit nem ér. -
Zsirmanc
aktív tag
válasz jolti05 #35697 üzenetére
Szia!
Egy kicsit beleszólnék ebbe a garanciás dologba, mert ha jól értelmezem Ferob fórumtárs szavait,akkor ő azt mondja, hogy nem európai régióba szánt HOX-ra nem lehet gyári garit érvényesiteni. Az enyém CID-044 es ázsiai készülék GSM boltban vettem és 1+1 év bolti garancia van rá. A második év az nyilván vakitás, de nekem tavaly az első éves gari lejárta előtt képernyő sárgulás miatt be kellett adnom a boltba és teljesen korrekten ment a cucc a csehekhez, ahol gyakorlatilag az alaplapon kivül a HTC szerviz mindent cserélt és erről még szines, szagos, pecsétes hivatalos papirom is van. Szóval azért vannak helyek, ahol korrektül működik a garancia, még ha GSM boltról is beszélünk és a föld másik oldalára szánt telefonról.
Ez persze a Te esetedben nem jelenti azt, hogy igy működhet, mert nem tudjuk melyik boltról van szó, de vannak normális helyek.
"WRC is for boys. Group B was for men." - Juha Kankkunen
-
Zsirmanc
aktív tag
válasz jolti05 #35701 üzenetére
Nyilván felvet pár kérdést az eladóval kapcsolatban, ha valós tényeket közölsz egy megjegyzésben akkor szerintem nem lehet belőle probléma. Sógornőm egyébként vett kétszer is telefont az emlitett boltból és neki nem voltak problámái, garis ügyintézés is rendben volt. Persze a HOX adatait már csak azért is jó lenne megkapnod, mert a HTC ügyfélszolgálatán megmondanák, hogy miféle garanciád van még rá.
Ezt értsd úgy,hogy pl. az én telefonom, mint emlitettem CID044 ázsia, ráadásul valami Fülöp szigeteki piacra szánt, magyar nyelvet soha az életben nem látott gyárilag darab. 2012.05.29-én gyártották, igy elméletileg 2013.05.29-én lejárt a hivatalos garancia. DE, mivel 2012.november akárhanyadikán vettem itthon GSM boltban ezért onnantól számitva élt az egy év garancia, amit lehet GSM boltosnak is hivni, de
a javitást 2013. október végén a hivatalos HTC szerviz végezte, mert a GSM bolt oda küldte ki a készüléket. Ez igy volt egyébként Desire és Sensation időkben is. Legalább is abban a GSM boltban, ahol én vásárolok. Szóval ha van pecsétes papirod a telefonról, hogy mikor lett Magyarországon vásárolva akkor van onnantól számitva
HTC garanciád is 1 évig. És igen, itt azért szóba jöhet,hogy vannak azért olyan GSM boltok is, ahol ezt nem tartják be. Sajnos.[ Szerkesztve ]
"WRC is for boys. Group B was for men." - Juha Kankkunen
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Wise (ex-TransferWise)
- Vicces képek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Főzőcskés topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Háztartási gépek
- További aktív témák...