Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • marcias

    őstag

    válasz Breki's #5 üzenetére

    "Én úgy mondanám, hogy az EA nem szeretné már nagy cégként feltétlenül az "úttörő" szerepét betölteni és elásni magát azzal, hogy forradalmasít mindent, aztán bebukja ha nem jön be. Következetesen igyekeznek kiadni a játékaikat és az ő profiljuk már nem csak az hogy rést üssenek a piacon és csináljanak 1-2 sikert, hanem a hosszútávú jelenlét a folyamatos minőséggel ötvözve."

    Emiatt érzem azt, hogy legtöbbször a piac töltelékjátékait adják ki, igen sok esetben feleslegesen, mert fél év után azt sem tudjuk, hogy volt ilyen ... Én úgy gondolom a mai játékpiacban még annyi lehetőség van, hogy nem elfogadható az EA hozzáállása, hogy ugyanazt adja ki foltozgatva éveken keresztül. Ezt igazolja, hogy nekik is folyamatosan kell bekebelezni a kreatív kis cégeket a vérfrissítés miatt. Az EA kicsit olyan, mint az ókori Róma: amíg tud(ott) terjeszkedni, van honnan elszipkázni a tudást, addig jól megy a szekér, hatalmasra fejlődik, önállóan azonban már szinte életképtelen.

    Steam: marcias88

  • sh4d0w

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Breki's #5 üzenetére

    Az EA-nak is megvan a lehetősége, hogy létrehozzon egy olyan, vagy hasonló rendszert, mint a Blizzard a WoW-val, az anyagi fedezetük bőven meglenne rá, mégsem csinálják. Az évente megjelenő FIFA-k és NFS-ek meg egyre rosszabbak, de más sportjátékok kedvelőitől is hallottam ugyanezt - legalábbis PC-n. Ha az EA-nak nem ízlik a PC-s fejlesztés, rendben, de akkor mondja is ki nyíltan, hogy magasról tesznek a PC-s játékosokra. Röhej, hogy a FIFA már évek óta azt a "fejlődést" mutatja fel, hogy más a főmenü, maga a játék, a körítés, a grafika ugyanaz, sehol semmi nextgen. Persze a bevált irányítási rendszerekhez hozzá kell nyúlni, nehogy a 10+ éve játszó emberkének ne kelljen újratanulnia azt. A netkódokról meg ne is beszéljünk, mert az meg egyenesen katasztrófa: FIFA 2005-öt simán játszod LAN-on, a 07 meg úgy szaggat, mint állat, hamachi nélkül felejtsd el az interneten keresztüli multiplay-t.

    https://www.coreinfinity.tech

  • Invadrr_Zim

    tag

    válasz Breki's #19 üzenetére

    az D kadett volt, de azért köszönöm... :(((

    viszont hogy teljesen visszatérjünk az eredeti témánkhoz, miután jómagam is egy multinál dolgozom, picit más szemszögből is latom a helyzetet, és egyértelműnek tartom, sőt, követném az EA politikáját, ha nem azt szeretnem hogy úgy járjak mint az Eidos, az Atari, vagy bármelyik másik cég, akik deficittel zárnak szinte minden negyedben.

    kellenek az olyan "töltelék" játékok, amikkel játszol, mert abból jön be az a pénz, amiből képes lesz a kiadó szponzorálni a kísérleteket(mirror's edge).

    és ha mar itt tartunk, egyszer olvastam egy cikket ahol a DICE szóvivője azt mondta, hogy miután ok mar bizonyítottak a Battlefield sorozattal es a Bad Company-vel, az EA szabad kezet adott nekik a ME fejlesztésénél.

    most veszekedhetünk azon, hogy mit csinálnak jól vagy rosszul, de egy nagyon fontos dolgot nem szabad szem elől téveszteni. minden iparban minden konkurens cégnek megvan a maga fogyasztói köre. Ha az EA nem vérPistikének, hanem a "casual" gamernek fejleszt, vagy ha nem nem a 25 fölötti, hanem a 14-18 célcsoportnak, attól még nem lesz rosszabb, mint bármelyik másik kiadó.

    Az Adidas-t es a Nike-t sem fogom igénytelennek tartani, csak mert öltönyben járok. mindössze csak nem én leszek a célközönsége.

  • Protoss

    senior tag

    válasz Breki's #5 üzenetére

    Az EA-val szemben pár saját gondolatot tennék hozzá. Tisztelem azt, hogy van véleményed amit korrket hangvétellel megfogalmaztál és nem a "csak azért is ellentmondok" stílusban :C.

    - Rengeteg munkahelyet mentett meg sorhoz kapcsolódva, amíg érdekében áll/állt. Akiket felvásároltak (megmentettek) általában adot területen valami újat tettek le és ezért érdemes volt felvásárolni őket. Tehát nem azért "mentette meg" őket mert ennyire érzékeny szociálisan, hanem mert remélte, hogy a képességeiket felhasználva növelheti saját hasznát. Tény, hogy ilyen az üzleti gondolkodásmód. A multik pedig egyből több száz vagy akár ezer embert is utcára tesznek egy tollvonással, ha érdekeik ezt kívánják meg, de nem ezt részletezem tovább.
    Az EA azért problémás nálam, mert megveszi az ötletes, kreativ erőforrást, majd rosszul gazdálkodik vele. Ha üldözési mániám lenne, még az is eszembe jutna, hogy esetleg burkoltan így számolta fel egykoron a konkurenciát és most a generált űrben élvezi hatalmát.

    - Blizzardról annyit, hogy az egész cég stratégiai alapokon dolgozik, hosszú távon. Ez tetszik az embereknek általában, annak ellenére: hogy nagy cég és napjainkban pontosan, jól körülhatárolt piaci szegmensben (RTS, mmorpg) tevékenykedik és nem a legolcsóbban.

    Lehet meglep, de véleményem szerint alaposabbak az üzletben is, mint az EA. A Blizz soha nem ugrált, amit kellett átvett, amit kellett saját maga kidolgozott, DE mindig van/volt hozzáadott érték a játékaiban.
    A WOW-ra sokan úgy tekintenek, hogy a Blizz vakszerencsével belebotlott és befutott vele a célba. A Blizz akkor nyerte meg ezt a csatát mikor a Dune2 sikerét látva megalkotta a saját RTS világait a fantasyban és a sci-fi terén. A Starcraft sikerét látva Koreában megvizsgálta, hogy ott mivel játszanak még és feltűnt neki az mmorpg. Ezt követően a Blizz "eltünt", mert tanult (távol keleti országokban szinte hemzsegtek ezek a játékok) , másolt, felhasználta kialakított saját világát (warcraft), fejlesztett és kihozta a WOW-t. Amit sokan a világ egyik csodájának vagy a sötét erők leggonoszabb manifesztációjának tekintenek. Aki játszott/játszik wowwal tudja, hogy egy alaposan kidolgozott játék. Sok-sok apró hiányosság, aránytalanság jellemezte/jellemzi és folyamatosan csiszolják (és foltozzák). Tehát akár az EA is létrehozhatta volna, ha nem csak fejős tehenek lennénk a szemében.

    Személy szerint engem nem győz meg, hogy az EA évek óta játsza már:
    - bejött egy progi (pl.: Battlefield, NFSU, stb), akkor erről éveken át még a 7. bőrt is lehúzzuk (és az EA azt sem tudja/érzi sokszor, hogy miért is futott be az adott progi),
    - marketinggel átnyomunk mindent (ezzel kisebb kreativ studiokat is hátráltat, hiszen a már befutott nevet választják a vevők, nem keresnek alternatívát, ajándékozók a reklámozott termékeket veszik),
    - a piac meghatározó szereplőjeként próbálja eldönteni, hogy mi kell a játékosnak (mint a tv csatornák, sztem már a kutya nem nézi a kitalált celebjeiket/sztárjaikat, de ők csak azért is súlykolják)

    Amit sajnálok, hogy az EA lett egykoron a Blizz vetélytársa az RTS-k terén és úgy bukott bele, hogy a Blizz a Warcraft3 széria óta nem hozott ki külön önálló progit, jön a Starcraft2, ami remélhetőleg nem lesz csalódás. Pedig korábban a Blizznek is fejlesztenie kellett, hogy megmaradjon, a folyamatosan bővülő C&C/Red Alert család mellett.

    Ha ez a fiaskó megismétlődik mmorpg terén, az az EA teljes gyalázata lesz. Remélem, hogy WH onlinehoz lesz akarata és nem lesz cél, hogy évente növekvő számsor ragasztása legyen csak a fejlesztés eredménye.
    Amitől félek, hogy az mmorpg-k teljesen kiölik a fejlesztői kedvet más tipusú játékok létrehozásához. Mert az mmorpgk lesznek a bevételi források a cégeknek, de ezzel mi játékosok nagyon sokat veszítünk. Az EA-t ismerve a befutó mmorpg-je hatására teljesen elsorvadnak más irányú fejlesztéseik, sőt minden gammábol mmorpgt farag majd a maga gyors talpaló módján.

    Ne glettelj, a vakolás jobb

Új hozzászólás Aktív témák