- MIUI / HyperOS topik
- Mobil flották
- Magisk
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Eleglide C1 - a középérték
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
Hirdetés
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Az van, hogy az Intel nem csinált elágazás-ellenőrzést (azaz hogy az előre dolgozva végrehajtott utasítás eredménye mi lesz), ezért volt gyorsabb a procija. Ha ez nem véletlen, akkor sem a hibát tervezték bele, hogy fú majd ki lehessen használni, vagy fú majd 5 év múlva nagyot szakítunk vele, hogy jó lassú lesz minden, hanem pont lesz*ták, hogy biztonságos-e. Egyszerűen ez egy hiba, vagy nemtörődömség. Az AMD csinált jobb procit, mert az majdnem ugyanolyan gyors, de biztonságos, nem lehet rávenni, hogy olyan memóriaterületről adjon adatot, amihez az adott folyamatnak nincs joga.
Erre azt szoktam felhozni, hogy nézzük meg az 50 évvel ezelőtt kitaált dolgokat! Ethernet, Token Ring, Unix, C, ezek mind olyan cuccok, amiket olyan szinten végiggondoltak emberek, hogy a mai napig működnek az alapelvek, és több évtizeddel később még mindig a kor követelményeihez alakíthatók. Ehhez képest az egész x86 világ egy összecsapott valami, ennek, és a sietségnek a levét issza most az Intel.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
DraXoN
addikt
Amiről beszélsz az már csak a legyártott chipek szegmentálása. nem igazán számít gyártási kapacitás szempontjából sokat, hogy a legyártott szilícium mennyiség végül milyen feliratot és végső specifikációkat kap.. ellenben számít a ki hozatal minősége, hogy mit kellhet letiltani a végterméken, vagy milyen órajel specifikációt bír el végül a szilícium.
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
Pedig valójában nincs is kőbe vésve a kompatibilitás (Nekem már egy AthlonXP-sem futott túl jól a poénból feltett Win95)
Érdekes, egy System/360 esetéen kikötöte az IBM, hogy amit arra írnak, az a következő generációkon is le fog futni. És le is fut, legalábbis megoldható, hogy a 60-as években írt cuccok fussanak a mai Z-ken.
Ezt amúgy x86-on is egyszerű lenne megoldani, hiszen a proci mikrokódolt, és a 20 évvel ezelőtti cuccok meg kevéssé teljesítményigényesek... Ami mostanában fut a legtöbb procin, az 64 bites kód. Bőven lehetne azt csinálni, mint a 16-32 váltáskor, hogy a Pentium Pro pl. lassabban futtatta (jól emlékszem?) a 16 bites cuccokat, mint a 32 biteseket, és csak a P2-re javított ezen az Intel." Látható, ahogy meg próbálnak Windowst és x86-ot futattnia ARM procikon. "
Talán nem emulálni kéne az x86-ot ARM-on, hanem natívan megírni... ja, hogy az macera?Mutogatni való hater díszpinty
-
S_x96x_S
őstag
> Egy ARm proci teljesítménye és architekturája messze gyengébb,
> mint egy 40 éve fejlesztgetett és csiszolt X86-os proci
> ami nativan képes futattni a X86 kódot és nem kell emulálgatni
> és ügyeskedni.
- az architektúra és az utasításkészlet két külön dolog.
- és hamarabb látsz 5nm-es ARM-es procit, mint X86-os Intelt.
- a kompatibilis is egyre kevésbé fontos a web a javascript, java .net korában.nem szabad lebecsülni az ARM-et. Az Intel 5-10 évig tökölt, amig azt az energiahatékonyságot elérte mint az ARM-es procik. El is bukta az okostelefonos piacot.
és most a szerver/HPC piacra fókuszál az ARM
80 magos ARM proci PCIe 4.0 Dual socket ?
https://www.anandtech.com/show/15253/80core-n1-nextgen-ampere-quicksilver-the-antigraviton2Mottó: "A verseny jó!"
-
DraXoN
addikt
x86nál maradva.
a 64bit, nem a teljes CPU adat szélességét jelenti, csak a memória címzés szélességére vonatkozik (de a ténylegesen használt címbit ott is kevesebb, 40-48bit köröli az aktuális cpukban).. az utasítások tekintetében még vegyesebb a kép, vannak 128-512bites utasítások is a cpu-kban...[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
Ehm, az adatmennyiség nem azonos az adatbusz szélességével... 8 bitet is tudsz másolni, stb. ma is, bármilyen procin.
Mikrokódolt procin igen sok utasítás létezhet, akármilyen utasítások megvalósíthatóak benne. Szerintem senki nem bánná, ha a 16 bit kompatibilitási réteg emulált lenne, vagy egy dedikált magot kapna a chipen belül, hogy mindenkinek jó legyen.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Reggie0
félisten
válasz Robitrix #114 üzenetére
Hat ezeket nem tudom honnan vetted, de eleg nagy hulyeseg. ARM ugyan ugy allitgatja az orajeleket. A windowst meg egyszeruen szarul implementaltak ra, azert fut rajta szarul. Linux desktop eseten erdekes modon nincs semmilyen problema ugyan azokkal a progikkal, akarmennyi progit inditasz rajta.
[ Szerkesztve ]
-
SirRasor
őstag
válasz Robitrix #116 üzenetére
"ha streammelni is akarod a bénázást" - úristen, pár hónapja fogtam fel ezt a trendet, mert éppen gameplay videót kerestem valamiből és szörnyülködve láttam, hogy dumál közben egy gyerek és még ki is takarja a kép egy részét. WTF?!? Na mind1, ez is elmúlik, mint a favágó szakáll meg a buzi hajfrizura trend
hokuszpk: ligtos_jatek: QHD, minden maxon és tudja a stabil 120 FPS-t. Ofc... :sarcasm off: A videókarimat se véletlen írtam le, mert mind1. Sokéves játékokkal játszom, ráadásul kompromisszumkészen, tehát ha kell, lejjebb veszem a beállításokat. Pontosan ezt jelenti a lightos játék. De ha nagyon szőrszálhasogatók akarunk lenni, akkor is simán ki lehet következtetni, hogy lightos játék != hardcore gamer, még ha a határokat nehéz is meghúzni.
De, ahogy Robitrix kolléga is jól leírta, inkább VGA-limites egy játék, legalábbis ha a fenti, minimum 65k-s CPU-ból indulunk ki, tehát ez egy 20ad rangú dolog, csak megemlítettem.
Amúgy thx a választ, ha véletlen tönkremenne a gépem, akkor most már tudom, hogy jó felé tapogatózok.Make Love not war!
-
S_x96x_S
őstag
válasz Robitrix #114 üzenetére
> úgy értettem hogy ARm procik utasítás készlete primitivebb
> egy x86-hoz képest.
amire célozhatsz az a CICS vs. RISC eltérő filozófia.
De amit határozottan ki kell jelentenem
- A "Redukált utasításkészlet" <> PrimitivAz egyszerűség sokkal több előnnyel jár, mint hátránnyal.
(Az X86/A64 -nek az egyetlen előnye a szoftveres ökoszisztéma és az Intel gyártástechnológiája + hagyománytisztelet és a konzervatizmus
persze manapság már az új X86/A64 belül Risc felépítésű, csak kívülről tartja meg a CICS-es utasításokat. Ezért lehet mikrókóddal fixelni.
Szóval van sok tartalék még az ARM-ben ..
)ARM = Redukált utasításkészletű processzorok
"Újabb felfogás szerint a teljesítmény növelhető redukált instrukciószámú processzorokkal, ahol viszont a hardver és szoftver között sokkal kifinomultabb és igényesebb együttműködés lehetséges. A koncepció statisztikai felmérések alapján merült fel, amikori azt vizsgálták, hogy a szoftverek hogyan használják a processzor erőforrásait. Kiderült, hogy az egyszerűbb instrukciók túlnyomórészt dominálnak még a CISC architektúrákban is. Hiába implementálták a komplex instrukciókat, azokat ritkán használják. Egy csökkentett instrukciókészletű processzor, ami tipikusan 50-80 instrukciót jelent, és amelynél szemben a CISC felépítéssel az instrukciók dekódolására fix logikát alkalmaznak, nagyságrenddel nagyobb ütemezési sebességgel tud dolgozni. Az amúgy is domináló egyszerű instrukciók mellet a felmerülő komplexebb feladatok - kicsivel több kóddal, de optimált fordítással segítve - azért elvégezhetőek maradnak. Valószínűleg hosszabb lesz a kód, de a cache memória ezen is segíthet, a háttértároló kapacitás pedig egyre kevesebb gond a fejlődés során. A RISC fejlődést teszi lehetővé az a tény is, hogy a gyorsító memóriák is fejlődnek, a processzor mikrokód helyettesíthető az egyre gyorsabb cache memóriákkal."
https://people.inf.elte.hu/gacsaai/szamalap/gacsaai.htmlde amúgy ez már kezd hitvitába átmenni.
Mindenki vegyen olyan procit amit akar! És világbéke !Mottó: "A verseny jó!"
-
-
Hellwhatever
aktív tag
válasz Robitrix #262 üzenetére
Amit írsz alapvetően a monolitikus architektúrákra igaz.
A Zen-ben viszont a CCX-ek az Infinity Fabric-on keresztül kommunikálnak ami egy bizonyos szintig 1:1 arányban tud skálázódni a memória órajellel, ezért szeretik a Ryzenek a jó időzítésű gyors ramokat.
Intel alapú konfigoknál pont az általad leírtak miatt számít kevésbé a memóra sebessége.
-
BerserkGuts
őstag
válasz Robitrix #262 üzenetére
itt is sajnos a rossz beidegződés mert
2080tiha játék mellett nézzükmanual alatt meg ryzen kalkulátort használták:
" Ryzen DRAM Calculator, it’s a seriously cool little tool."
(hozzá tenném hogy ez a trükk csak minőségi ramokkal működik jól pl: TridentZ Neo )[ Szerkesztve ]
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
Alpi.
addikt
válasz Robitrix #262 üzenetére
3333 helyett 3600 tényleg nem nagy ugrás, de alatta igencsak nagy változásokat tud okozni hasonló mértékű ram órajel emelés. Annyiban igazad van, hogy nem a ram sávszél miatt, de zen-nél az If. órajel nem független a ramétól, emiatt itt sokkal látványosabb a javulás !
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
DraXoN
addikt
válasz Robitrix #270 üzenetére
Nem, már kezdetektől fogva a ryzen alkalmaz IF-t a cpu CCX blokjainak összekötésére, illetve a memóriavezérlőt is IF-en keresztül közelíti meg egy-egy CCX blok.
A zen2-ben azonban már nem csak szilíciumchipen belül hanem van chipen kívüli összeköttetés is IF-en át.. Illetve egy 2. generációs némileg optimalizált IF-et tartalmaznak, ami hatására gyorsabb is, az órajelet is jobban bírják, de egy osztót is kapott, hogy ha valaki akarja a memóriaórajelet "kb. kilőhesse az égbe" és kevésbé legyen az IF-el való közös szinkron sebesség a korlátozó.Nagyobb sebességű memóriáknál már inkább a memória időzítésének a sebessége lesz az ami kulcstényező. Elég csak megnézni a Ryzen Dram Calculator által kreált eredményeket egy pár poszttal ezelőtti grafikonban.
Persze, ha nincs erős VGA, akkor érdemben beszélni sincs miről, mert kb. nem fog számítani.The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen