- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raysen623
addikt
Nekem erről az jön le, és kb ezt látom a többiek hozzászólásában is, hogy NV csak időt akar nyerni a voltáig. A piac jelentős százaléka az övé és így akarja eltolni az érdemi fejlődést, nehogy amd ebből még többet profitáljon mint kellene. Elég undorító hozzáállás, de a piacon ezt el lehet követni. Részükről ez volt a logikus lépés...
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Ez igazából normális jelenség a D3D12 programokban. Az AMD aktuális D3D12 implementációja nagyon régi. A PAL réteg gyakorlatilag egyidős a Mantle-lel, és a kezdetek óta nem változott. Egyedül az ICD réteg módosul felette, de az is két éves, tehát amit látsz az AMD-n az úgy összességében három és fél év optimalizálás eredménye. Az NVIDIA aktuális D3D12 implementációja sokkal fiatalabb. Nekik az újraírt PAL-szerű (ők nem PAL-nak hívják, de ugyanaz a célja) rétegük mindössze három hónapja stabil. Optimalizálásra még nem is volt idejük. Most bő három év mínuszban van az NV az optimalizálás tekintetében az AMD-hez képest, és ez okoz ilyen különbségeket. Ez egyébként mindenképpen megjavul egyszer. Egy új implementáció sosem működik optimálisan már az első napon. Az AMD is ugyanúgy megjárta ezt a lépcsőt, csak ők már 2014-ben megtették.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz hackeeeee #50 üzenetére
Mint írtam ez implementációfüggő. Nézd meg a Radeont, hogy mennyivel simább.
Egyébként most nem érdemes ezért bántani senkit. Egyszerűen a korábbi hardverek belefutnak bizonyos limitációkba. Ezek egy része hardveres, egy része szoftveres. Főleg az NV-nél vannak szoftveres problémák, mert az új PAL-szerű implementációjuk csupán három hónapja stabil. Persze, hogy nem tudja azt hozni, amit az AMD három és fél éve optimalizált PAL megoldása. Kell neki egy-másfél év, mire kiforrja magát. Ha már a váltás mellett döntött az NV, akkor biztosan nem fognak visszatáncolni a régi implementációra, még akkor sem, ha az esetleg ma még jobban működne.
Nem azt mondom, hogy ez így jó a GeForce tulajoknak, mert nyilván nem, de az NV hozott egy döntést. Valószínűleg, ha tudnának építeni időgépet, akkor megtennék, és visszamennének 2014-be, hogy már eleve ezzel az implementációval kezdjék meg a D3D12-t, de ezt nem tudják megtenni. A hardveres limiteket pedig kezelni fogja a Volta.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #43 üzenetére
Eléggé. Írja is a CB cikk.
Azért a minimum a lényeg: [link]
Megfelelő implementációval érdemes használni, főleg multiban. Nem megfelelővel nyilván nem érdemes.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Shaq-34
csendes újonc
Forza 7 frame time analízis, RX 580 vs GTX 1060 - legújabb patch + unlocked frame rate - 1440p ultra. Nem csak a Vega veri el az 1080-at, a Polaris is szépen teljesít:
-
hackeeeee
Jómunkásember
Sima ez így is, csak néha nem.. De az még elviselhető.
Számomra csak az az aggasztó, hogy az FH3 elején is úgy indult, hogy biztos nem a játék hibája az, ahogy futott, aztán elismerték, hogy mégis elb@szarintották, és nem kicsit, hanem nagyon.. A dinamikus CPU használat "elrontása" miért javulás? Én kétlem azt, hogy 2 szál 100%-os, és a többi 5-10%-os használata jobb lenne, mint akár 16 szál 30-50%-os, vagy több folyamatos használata.. Vagy, tévedek?
A frametime-mal addig a pillanatig nincs gond a 1080Ti-vel, amíg nem kezd el hullámzani az FPS mint a balaton vihar idején.. 141 FPS lock mellett szépen tartja a 7ms-t, csak, amikor beesik 60-ra, akkor mindez 16-17 ms. Amikor ez folyamat ugrál, az szokott problémát okozni.
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz hackeeeee #56 üzenetére
Nem ismerték el. Csak átalakították, mert a Forza 7-hez terveztek egy új rendszert. Ezt részben visszaportolták.
Semmit sem rontottak el. Ugyanúgy működik, ahogy az FH3, de a Forza 7-nél a szabad CPU-időt friss bemeneti adat keresésére használják fel. Ezzel nem csak a skálázás lesz olyan, amilyen az FH3-nál, hanem alacsonyabb lesz a késleltetés is. Ez egyértelműen jobb. Ha ez nem lenne, akkor mindegyik szálra 10-20%-ot terhelne.
Mondtam, az egyik problémára jön a Volta, de a másikra elég egy friss meghajtó is. Három hónapos az NV-nek az új D3D12 implementációja. Három hónap alatt nem lehet csodát tenni. Inkább egy-másfél év mire ebből nem csak stabil, de tényleg abszolút problémamentesen működő implementáció lesz. A Volta megjelenésére valszeg már jó lesz.
Ha most kell nagyon smooth élmény, akkor erre a játékra ott a Vega, vagy egy Xbox One.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Duddi
aktív tag
Egyet értek azzal amit leírtál és én még emlékszem mikor a fejlesztők még megtették hogy az új címek nem vagy csak alig futottak egy 2 éves gépen. most már 5 évre is lehet építeni mert az ipar valamiért egy ponton megragadt az "egység sugarú koca gamerek átlag gépei" -él amik min 5 évesek, és a "Gamer" laptopok mobil i5 ösei és integrált grafikája szintjén.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz hackeeeee #59 üzenetére
Akkor várni kell. A problémák egy része relatíve jól kezelhető, csak tényleg nem érdemes elvárni a hatékony működést egy három hónapja kész implementációtól. Ez így rosszul hangzik, de minden bizonnyal jó okkal váltott az NV. Aztán ehhez a fejlesztőknek is igazodni lehet, mert eredetileg ezeket a motorokat még a régi implementációhoz optimalizálták. Csak az már eltűnt az UMD-ből.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Shaq-34
csendes újonc
Van új GameReady NV driver, lehet megnyugodni!
Nvidia's Geforce 387.92 driver offers a 15-25% performance boost in Forza Motorsport 7
overclock3d.net -
Most pont saját magad cáfoltad meg ezzel. Úgy látom kizárólag a grafikont nézted és nem olvastad el a szöveget:
"Ausreißer. Beim Spielen fällt das Gefühl mit der GeForce GTX 1080 aber deutlich runder aus, als die Frametimes es vermuten lassen. Im Spielverlauf gibt es also auch mit GeForce keine Probleme. Wenn die Frameraten bei langsameren Grafikkarten sinken, dann ist das Spielgefühl auf einem AMD-Beschleuniger allerdings etwas besser als auf einem von Nvidia."
Erről ennyit, 1080-asok esetében irreleváns a frametime, mert a gyakorlatban ebből semmit nem érezni. Csak a gyengébb kártyák esetében érezni a különbséget.
Amúgy nem a frametime a játék legnagyobb problémája, hanem az erősen ingadozó sebesség, a memóriaszivárgás és az instabilitás (AMD oldalon is), vagyis a játék nem működik megbízhatóan.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Raymond
félisten
LOL
"Mert tök egyértelműen látszik, emellett 4K-ra és 8xMSAA-ra a fejlesztők 8 GB VRAM-ot ajánlanak."
A cikkbol:
"4 GB Speicher für Full HD, 6 GB Speicher für Ultra HD
...Für die maximalen Texturdetails sollte die Grafikkarte 4.096 MB aufweisen, mit zwei Gigabyte kommt es sonst bereits in 1.920 × 1.080 zu Rucklern. Und in 3.840 × 2.160 reichen vier Gigabyte für die höchste Texturstufe nicht mehr aus, wie das Abschneiden der AMD Radeon R9 Fury X eindrucksvoll zeigt. Mit sechs Gigabyte gibt es keine Probleme mehr."
UHD-nal kell csak 6GB, egyebkent 4GB eleg.
"Nem veszik át a vezetést. Minimumban sosem tudják elérni a Vegát, mert túl sok limitbe futnak bele. "
Egy nappal kesobb kijon a driver amiben a 1080 a minimumokban elerte ugyanazt a (CPU limitet) FPS-t mint a VEGA-k az osszes mert felbontasban es az atlag FPS UHD-ban jobb lett, QHD-ban egyenlo es FHD-ban meg 13% lemaradas a V64-hez kepest.
Bonusz a frametimek-hoz:
" Mit dem neuen Treiber GeForce 387.92 hat Nvidia auch die Frametimes verbessert. Sie fallen auf einer GeForce GTX 1080 in Ultra HD nun deutlich ruhiger als mit dem GeForce 385.69 aus. Es gibt weniger Ausreißer, die darüber hinaus auch kleiner sind. In den genutzten Einstellungen gibt es in Forza 7 jedoch auch mit dem älteren Treiber keinerlei spürbarer Ruckler, sodass der Unterschied nur messbar ist. An die fast perfekten Frametimes einer Radeon RX Vega 64 kommt die GeForce aber immer noch nicht ganz heran."
A grafikonon ugyan rajta annak a spike-ok a regi es kisebb mertekben az uj driverrel is, de ez csak a grafikonon lathato, jatekban nem.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Televan74
nagyúr
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
hackeeeee
Jómunkásember
Naszóval, az új driver kontra 1080Ti. A menü sokkal rosszabb, előzőleg a menü szaggatása eltűnt, most random be-be akad, főként mondjuk verseny befejezésekor.
Viszont, maga a játék, ha van 60 fps lock, akkor mondhatni egész szépen fut. 1440p, ultra, minden max, vagyis, 4*MSAA, blur effect off, 150% res. scale, szépen tartja a 60-at, néha rajtkor esik be kicsit 50 körülig, utána szépen marad 60-on, korábban ez nem ment. Ez mellett mintha a CPU használat is változott volna, vagyis, ugyan úgy az 1. és a 4. szál 100%-on teker, viszont a többi mag 20-50% között ingázik.
Viszont ha nincs FPS lock, akkor össze vissza ugrál az FPS, 141-ről beesik 70ig, majd vissza, és így tovább..
Véleményem szubjektív...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #64 üzenetére
Ajánlom a figyelmedbe: [link] - nem kellemes dolog a frame-time ingázása. Lehet azt mondani, hogy marhára rendben van, hogy 140-ről hirtelen leesik 70-re, majd vissza és ciklikusan ezt csinálja, de a valóság az, hogy marhára nincs rendben. Főleg úgy, hogy a Vegákon ez a jelenség nem létezik, és a többi GCN-en is jóval kisebb mértékű.
(#65) Raymond: Ugyanez vonatkozik a te feltevésedre is. Lehet azt mondani, hogy tökéletes, ha a játék 140-ről 70-re esik, majd vissza és mindezt pillanatokon belül, de ezt olyan felhasználóknak kell elmagyarázni, akik 150-250k-t adtak ki egy olyan hardverért, ami ezt a jelenséget produkálja, és alapvetően elvárnák, hogy olyan frame-time-ot kapjanak, amilyet a Vega biztosít, de legrosszabb eseten is egy Polarishoz hasonlóra vágynak. 150-250k kiadása után én elhiszem, hogy nem érzik jónak a 140->70->140 fps-es ingázást, még akkor sem, ha szerinted ez így jó.
A 4 GB-os Fury X-re azt írtam, hogy a 4 GB kevés 4K-ra és 8x MSAA-ra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raymond
félisten
A felhasznalonak nem kell elmagyarazni semmit, ugyanis nem lat belole semmit.
Szerk:
"A 4 GB-os Fury X-re azt írtam, hogy a 4 GB kevés 4K-ra és 8x MSAA-ra."
es
"Mert tök egyértelműen látszik, emellett 4K-ra és 8xMSAA-ra a fejlesztők 8 GB VRAM-ot ajánlanak."
Ja, tok ugyanazt jelenti mindketto...oh wait...
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - ha nem látná, akkor nem jelezné, hogy ingadozik az fps. Más dolog, hogy szerinted mi a jó, és más amit mondjuk szeretne a user látni 150-250k kiadása után. A 140->70->140 fps nem fér bele. Főleg úgy, hogy a Vegákon ez a probléma nem létezik. A legtöbb játékos azért fizet ki egy hónapnyi fizetést egy hardverre, hogy ne tapasztaljon ilyen jelenségeket.
Leírtam, hogy a fejlesztők 8 GB-ot ajánlanak 4K+8xMSAA-ra. A minimum, amivel ez a beállítás értékelhető fps-t ad az 6 GB, de ilyenkor lehetnek akadások. Ebben benne van az is, hogy a 4 GB kevés. Azt hittem ezt össze lehet rakni logikával. Elnézést, hogy sokat feltételeztem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raymond
félisten
"ha nem látná, akkor nem jelezné, hogy ingadozik az fps."
versus
"In den genutzten Einstellungen gibt es in Forza 7 jedoch auch mit dem älteren Treiber keinerlei spürbarer Ruckler, sodass der Unterschied nur messbar ist."
A VRAM-hoz:
"Leírtam, hogy a fejlesztők 8 GB-ot ajánlanak 4K+8xMSAA-ra."
Nem irtad le, ezt irtad:
"Mert tök egyértelműen látszik, emellett 4K-ra és 8xMSAA-ra a fejlesztők 8 GB VRAM-ot ajánlanak."
Szoval a megfigyelesedet forditottad le megint valami masra. Vagy tudsz valamit linkelni ahol a fejlesztok ajanljak a 8GB VRAM-ot 4K es 8xMSAA-ra? Egyebkent mibol latszik hogy "A minimum, amivel ez a beállítás értékelhető fps-t ad az 6 GB, de ilyenkor lehetnek akadások."?
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A legnagyobb baj, hogy csak addig értelmezed a bekezdést, ameddig szeretnéd, de a bekezdés végén leírja, hogy a GeForce még mindig nincs elég közel a Vega majdnem tökéletes frame-time-jához. Egyszerűen, ha ennyit kiadsz egy hardverre, akkor elvárod, hogy működjön, és ne legyenek a futtatás közben 140->70->140 fps-es ugrások. Ha ez nem lenne probléma, akkor hackeeeee is azt írta volna, hogy minden szuper, és nem azt, hogy össze-vissza ugrál az fps.
A tök egyértelműen látszik arra vonatkozott, hogy 4 GB kevés azon a felbontáson, amit láthatsz a CB teszben. A fejlesztők pedig mondták a kérdésemre, hogy 4K+8xMSAA-ra max beállításokkal 8 GB memória az ajánlott. 6 GB a minimum, amin működni fog, de ezzel a mennyiséggel elképzelhetők kisebb akadások. Persze ennek a jelenségnek a vizsgálata nehézkes, mert csak GeForce-ot találni 6 GB VRAM-mal, és az NV D3D12 implementációja még egy 8 GB-os, teljesítményben erősebb VGA-n is rendkívüli mértékben dobálja az fps-t, tehát végül nem látszik majd egy GTX 1060-on, hogy egy adott akadás a memória hiánya vagy a meghajtó implementációja okozta.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz hackeeeee #73 üzenetére
Ezek egymástól függnek. A frame-time az a képkockák elkészültének ideje ezredmásodpercben. Ilyenkor csak az adott képkocka számít, és így lehet visszamenőlegesen felvázolni, hogy mennyire volt egyenletes a megjelenítés. Az fps az inkább arra vonatkozik, hogy több másodpercen át milyen volt a frame-time, noha az való igaz, hogy a valós fps mérésnél a programok egyszerűen úgy dolgoznak, hogy 1000/frame-time=fps. Ennek igazából nincs sok értelme, mert nem feltételezhető csupán egyetlen frame számításának idejéről a teljes másodpercre vonatkozó számolt frame-ek mennyisége, de amikor látsz egy nagy fps esést, akkor az történik, hogy az adott frame-nél a frame-time megnő annyival, amekkorát esett az fps. Tehát ezek arányban vannak. A jobb valós idejű mérők egy korlátozott, ideális esetben egy másodpercnyi időtartamra mért frame-time-ot átlagolnak. Ez már valamivel jobb fps kijelzést eredményez.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Az már feltűnt, hogy az AB frametime kijelzése kicsit fura, viszont, viszonyításnak nagyon is jó, vagyis, pl. látom, hogy 60 FPS mellett 15-20ms között van, és pl. folyamat 141 FPS mellett pedig 7 ms. Erre pl. nagyon jó.
Ezért is zavart meg, hogy frametime-ról beszéltek, közben FPS értékekről van szó.Egy felmerülő kérdés a játékkal kapcsolatban:
A 4K felbontás vajon egyenlő-e az 1440p+150% res scale-lel, vagyis vajon ugyan azt az eredményt látja-e a játékos?
Véleményem szubjektív...
-
Raymond
félisten
"A legnagyobb baj, hogy csak addig értelmezed a bekezdést, ameddig szeretnéd, "
Nem, a legnagyobb baj hogy te nem ertelmezed az idezetet vagy mert nem erted vagy direkt. Melyik okbol?
" A fejlesztők pedig mondták a kérdésemre, hogy 4K+8xMSAA-ra max beállításokkal 8 GB memória az ajánlott."
Hahahaha Classic
(#76) hackeeeee
"A 4K felbontás vajon egyenlő-e az 1440p+150% res scale-lel, vagyis vajon ugyan azt az eredményt látja-e a játékos?"
Igen.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Shaq-34
csendes újonc
Csak tisztánlátás végett, ilyen egy frame time chart/graph - Forza7 1440p ultra unlocked fps - kép
A magas kiugrások (spike/stutter) miatt lesz szaggatós a végeredmény a monitoron, ezt az FPS érték nem adja vissza. (Az új nv driver sokat javított a frame timeokon, szóval kb gond megoldva.)
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Wise (ex-TransferWise)
- Vicces képek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Főzőcskés topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210