- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- Yettel topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ROBOTER
addikt
"utóbbinál opcióként ott a 48 wattos fantomtáp is"
Ijjjjjjjjjjjj, koki a fejedre. VOLT lesz az.
-
ROBOTER
addikt
Nem ellentmondva neked, csak hogy tiszta legyen a kép:
A 129dB kizárólag a DAC-ra vonatkozik, egy ESS Sabre (valószínűleg ES9018) ami 8 csatornás módban 129dB DNR-nyal rendelkezik. Ez egy katalógusadat, ezt hozta le a sajtó, mint jel-zaj viszonyt (valószínűleg hibásan, az egész rendszerre vonatkozóan). Ebben nincs benne az opamp, és az egyéb környezeti tényezők: táplálás, földelési rendszer. Szerintem egy asztali PC-vel galvanikus kapcsolatban álló láncban, aszimmetrikus jelvezetéssel lehetetlen 129dB-t elérni, de ez legyen az én véleményem.
A chip THD (+N) értéke, amire te is utalhattál, az -120dB.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
A frekikorlátban nyilván van igazságod, ha nem is ennyire sarkos a helyzet.
"cserébe viszont analóg így úgye a bitmélység mint olyan értelmezhetetlen"
A vinyl lánc végén mért eltérés a lánc elején (nyomólemez vágónál) beadott jelhez képest frekvenciától függően kb. 1 nagyságrenddel nagyobb az LSB-nek megfelelő "lépcsőtől". Még akkor is, ha egy digitális hanghordozót nem nagyon lehet 0dB-re kihasználva rögzíteni. Azért megnézném, amikor a vinyl láncba betolt pl. -85dB szintű jelet (és akkor mondtam némi tartalékot) te a végén kiszedsz és méréstechnikailag értékelsz.
"menj és hallgass meg egy normális vinyl rendszert."
Az élményt senki sem vitatja, legalábbis megértem. De miért kell műszaki magyarázatot tenni egy élmény mögé? Élvezetes és kész.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Azért te is érezd a dolog abszurditását:
Én is vittem vissza boltba 1994-ben szlovák nyomású Depeche Mode CD-t (akkoriban az összeset ott nyomták), mert úgy volt kompresszálva, hogy nem ismertem fel a számot. Vettem egy holland nyomást Németországban.
Eddig ok.
De mit kezdesz a lézervágású vinyllel, ha az a gyüjteményed 0%-át teszi most ki, és később sem mehet őrült nagy százalékra, mert egyszerűen nem fog megjelenni a kedvenc zenéd és/vagy a kedvenc zenédet Dolby A-val rögzítették soksávos stúdiómagnóval. A kedvenc zenéid maradéka pedig 48KHz/16bit-en masterelt vagy ha későbbi termék akkor szintén digitális, de nagyfelbontású.
Ez kicsit olyan, mint a képlet az élet valószínűségére az univerzumban.
Elenyésző a zenei "történés", ahol kihasználható a minőségi előny, a valóság nem a tesztlemezek rögzítéséről szól. Ezt a forrást elenyésző számú ember szereti legalább annyira, hogy jelentős arányban és tartósan hallgassa. Elenyésző számú lemez fog megjelenni ezzel a csúcstechnológiával és elenyésző számú ember fogja a szobáját berendezni úgy (fizikai méretek és adottságok, külső zaj + hangrendszer), hogy a feltételek adottak legyenek.
-
ROBOTER
addikt
"Az Audio CD kiolvasása nem teljesen digitális, ahogy azt a laikusok gondolják. A lineáris PCM időzítése pl. merőben függ a kiolvasási mechanika sebességétől/pontosságától."
Sírógörcs.
Tudod a '70-es évek végén a mérnökök nem voltak barmok. Most sem azok.
Na megyek szkreccselek egyet a kedvenc CD-mmel.
Boldog új évet!
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
"ott interpolárás van"
Na ez az ami ordas hazugság. Ezzel etetik a népet.
Az interpoláció csak akkor jön, ha a CIRC nem tud hibamentesen javítani. Ehhez durva sérülések kellenek, a normál karcokon, fakulásokon simán átlép a CIRC, ugyanis óriási a redundanciája (+ az EFM eleve rengeteget segít az olvasáson). De ha annyira rossz a lemez, hogy interpolálni kell, ezek a sérülések és javítások soha nem fognak strukturált zenei/hangzási hibává összeállni.
Feszesebb basszus meg térhatás meg színpadkép mechanikai okokból. Ahhha...
"ehhez kell egy számítógép."
Tehát a 3000 Forintos PC-be rakható CD olvasók között nincs különbség (mert van mögötte egy számítógép), de a n x 100 E Ft-os "transzportok" között vannak hihetetlen különbségek ADATPONTOSSÁG szempontjából is.
Otthon elvégezhető teszttel cáfolható minden ehhez kapcsolódó legenda.
-
ROBOTER
addikt
" Az audió CD-é egy vicc. És ha utána nézel a technikának akkor az a pit olvasás az messze nem olyan magabiztos audió CD esetén mint ahogy sokan szeretik előadni."
Nem gondolod hogy ezek a kijelentések a tanúsított műszaki tudásod és logikád fényében kissé nagyképűek? Ez az egész áltudományos f@szságotok arról szól, hogy képtelenek vagytok megérteni a digitális technika alapfogalmait, ezért inkább a '70-es években aktív mérnökök tudását kisebbítitek. Asztro show becsomagolva intelligens köntösbe.
Ha legalább halvány fingod lenne mit jelent a "pit" szó...
Ha egy árva szó igaz lenne az állításodból, magyarázd már el, miért lehet egy audio CD-ből és annak legszarabb minőségű másolataiból, és azok másolataiból BITRŐL-BITRE ugyanazt az adatot kiolvasni viszonylag hosszú (több százezer -millió mintás, azaz nx10 másodperces) szakaszokban?
A beidézett angol szöveged részlegesen sem érinti a vitatémát. Ezen az alapon az Alkotmányt is beidézhetted volna.
-
ROBOTER
addikt
válasz #16939776 #233 üzenetére
Hidd el, a szándékom létező.
De hogy vitatkozzak bullshit-generátorral?
Ugyanis te sem válaszoltál a fő kérdésre:
Ha annyira szar az Audio CD mint adatforrás, hogyan lehet ugyanannak préselésnek több példányából és annak másolataiból és annak másolataiból bitről-bitre kiolvasni ugyanazt az adatot? Ismétlem, bitről-bitre.
Én megcsináltam huszonix éve. Mert kíváncsi voltam rá valóban, és nem az ökörségre.
Több millió mintánként találtam egy olyan hibát, hogy egyes ripekből szimplán hiányzott néhány minta. Hogy a szoftver volt ennyire béna, hogy nem javította a hibát hanem egyszerűen kihagyta azt a pár mintát, nem tudom. Először rá sem jöttem, ki kellett grafikusan rajzoltatnom a görbét, hogy lássam. Ott fedeztem fel a csúszást. Manuálisan elcsúsztattam a két fájlt, és újra több millió mintáig stimmeltek. És kezdődött az egész előröl. Egy 4..5 perces zeneszámban találtam 3 csúszást. Nem tudom eléggé hangsúlyozni, a többi adat bitről-bitre stimmelt! Volt ebben több forrás, és többszöri beolvasás, több olvasóval. Még Caddy-s Plextor és Sony íróim voltak, mindkettő 2x-es sebességgel. Össze vissza cserélgettem a forrásokat és a beolvasó eszközt.
De ezek n x 10 másodperces, perces szakaszok.
Áruld már el, hogyan lehetséges az, hogy fél perc után esetleg (!!!) van egy mintahiba, és te ezt más dinamikának, basszusnak, magasnak, torzításnak, tisztaságnak, színpadképnek vagy akárminek hallod?
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
És mivel hasonlítottad össze? Mert én nem fájlkezelővel, hanem írtam Delphiben egy egyszerű szoftvert. Fájlkezelővel soha nem vettem volna észre, hogy "csak" elcsúszás van benne.
Össze kellett szinkronizálnom az első mintát, és utána millió mintákig semmi eltérés. Majd újra szinkron, és megint semmi eltérés fél..1 percig.
-
ROBOTER
addikt
Nem ezt jelenti.
Ajánlom a CD White Bookot.
Az EFM-ben (8-ról 14-re moduláció) a 14 bit => 16384 lehetőséget ad.
Erre hoztak egy szabályrendszert, ami 256-tól több számot kiválaszt a 16384-ből.
- adott számú 0-1 és 1-0 átmenetnek kell lennie az adott számban
- 7 db azonos (talán 0, nem emlékszem) egymást követő bitnek kell lennie benneA szabályrendszer a 16384 számot redukálja 26X darabra, ennyi felel meg a kritériumnak. Ebből 256 darabot megfeleltetnek a moduláció bemenetén lévő 256 darab számnak, a 8 bitnek.
Az optika/mechanikai kódolás a lemez felületén NRZ, vagyin Non Return to Zero. Emiatt az egymás követő azonos bitek összefolynak, nincs köztük hézag. Emiatt csíkocskák alakulnak ki. A moduláció és kódolás hatására kialakuló csíkocska a PIT. A hosszabb PIT-ek amit a mikroszkópos felvételeken látsz és gyanúsan hasonlóak, a fenti kritériumból származó 7 bites csíkok.
Egyébként az EFM és a CIRC mellett van ha jól emlékszem 3 bit még egy blokkban, ami arra való, hogy a CD forgatómotor szervót nagyon egyszerűen lehessen vezérelni. Nyilván a puffer nélkül akkor sem lehetett volna elképzelni CD lejátszót. Ez csak arra való, hogy a puffer ne menjen alul/túlcsordulásba. Szóval a rázkódásvédős autós/mobil CD előtt is pufferelt a CD.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Szóval már a PC korszakban megjelenő több százezres Audio CD lejátszókban szarabb technika van, mint a PC-k szoftverében.
Hát ez elég nagy arcul köpése a Hi-End mítosznak. Ez lényegében bizonyítja, hogy az egész egy átverés.
Fogadd végre el: ha nem két darabban teszed be a lemezt, a CIRC az eredeti adatfolyamot hibamentesen visszaállítja, de még a durvább sérülések is a zenei frekvenciákkal össze nem mérhető időtávokban, több tizedmásodperces, másodperces, vagy tíz másodperces távlatokban okoznak mintahibát. Ebből nem lesz zenei elváltozás. Ebből kihagyás/ciccegés stb. lesz, nem megváltozott hangkép.
A különálló CD transzport eszköznek pedig az esztétikai, kütyübuzulás és a gyártó szempontjából anyagi vonatkozáson kívül nincs jelentősége. Ha pedig az időzítésre helyezed a hangsúlyt, azt a kisebb jitterrel rendelkező oszcillátort bárhová rakhatod.