Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    válasz repvez #129 üzenetére

    Tudod, mit válaszolnak egy random Linux fórumon a tieidhez hasonló kérdésekre?
    Azt, hogy RTFM. És igazuk van.

    "a cikk nem tér ki ezekre az aprobetus részekre"
    Nem bizony. Nem is dolga. Ott a wikipédia/gugli vagy az egyes VGA-k specifikus leírása. Nem lehet minden cikkben minden szükséges háttérismeretet újra és újra a közönség szájába rágni.

    #122 repvez
    "Amugy tök , jó , hogy tesztelitek, meg leirjátok az eljárást , sokszor olyan modon, hogy az átlagfelghasználo semmit nem ért belöle."
    Nem is átlagfelhasználóknak íródik, hanem a PH közönségének, akiknek minimum némi érdeklődése/affinitása van a dologhoz(páran túl is tolják), meg tudja kezelni az Internetet ha információt kell keresni. Mindenki másnak RTFM. Aztán lehet idővel újra próbálkozni...

    Arról is volt többször szó, hogy az FSR a DLSS-hez hasonlóan nem driver feature, hanem a játékokba kell beépíteni. Komolyan, "őstag" létedre mintha most olvastál volna először ezekről a feature-ökről, és most is csak ezt az egy cikket... pár tucat cikk már volt róluk az évek során, mióta megjelentek.
    Kár, hogy a PH nem linkeli oda a cikk alá a korábbi hasonló témájú írásokat... ja, de.
    Ebben az esetben is(neked ebből a legalsó érdekes, abban majdnem minden ott van amit ebből hiányolsz):

    "Meg ez a funkcio, pont arra lett kitalálva, hogy azok a hardverek amelyek nem tudják a nagyobb felbontást akkor az alacsonyabb felbontást renderelve felskálázzák a nagyobbra."
    Nem, nem arra lett kitalálva. Arra lett kitalálva, hogy ha bekapcsolod a raytracinget és beszakad a framerate-ed a felére, akkor némi minimális képminőségért cserébe vissza tudj szerezni valamennyi teljesítményt, így játszhatóbb lesz a játék a középkategóriás VGA-kon is RT-vel, illetve a 4K+RT-hez kell a legnagyobb vasakon is.
    Senki nem gondolt a régebbi VGA-kra ennek a feature-nek a kidolgozásakor(DLSS esetében a feature nem is működik nem-RTX VGA-kon). Azokon mellesleg működik/működhet.
    A régebbi kártyák életben tartása nem célja egyik gyártónak sem, főleg nem új feature-ökkel.
    NV esetében:
    - DLSS nem megy régi kártyákon, csak RTX-eken, plusz játékba építendő
    - NIS-ről az NVidia annyira kussol, hogy ha nem nézel bele a driveredbe vagy egy ilyen cikk nem említi, az NV-től az életben nem hallasz róla
    AMD esetében:
    - FSR játékba építendő és bár elméletben régebbi kártyákon is mehet, az AMD nagyon kussol róla, mennyire régieken, hivatalosan csak a GCN4.0-ig visszamenőleg(RX480/470/460)
    - RSR driverből megy és ha nem RDNA-s kártyád van, meg sem jelenik a driver opciók közt

    "Az meg megint egy fura érv, hogy a régi VGA-k csak 1080p-re jok. mert mi van ha veszek egy 3090est, de a monitoron meg csak 1080p-s akkor is nativan kell hajtanom, hiába van overkill a VGA hozzá." Aki 1080p-re 3090-est vagy 6950XT-t vesz, annak(amellett, hogy egy állat) baromira nem lesz szüksége egyik skálázós trükkre(DLSS, NIS, SFR, RSR) se, az inkább a VSR-en vagy DSR-en fog gondolkodni(ahogy FLATRONW is írta feljebb), míg összeszedi a lét egy a VGA-jához passzoló monitorra(bár egy 3090 és egy 3090Ti közt simán ott figyel egy gamer monitor ára).
    Egyébként a régi VGA-kra is van olyan megoldás, ami kivétel nélkül mindegyiken működik: vedd le a felbontást a játékban natív alá, és kész is vagy. A monitorba és a VGA kijelzőmotorjába is van építve felskálázó, csak az eredmény lesz láthatóan rosszabb, mint ezekkel a trükkösekkel - cserébe viszont semmilyen hardverkövetelménynek nem kell megfelelni. Vagy ha van némi pénzed rá, beszerezheted a Lossless Scaling nevű kis progit, az posztprocesszben lefuttatja a kódot, bár kicsit komplikáltabb a használata, de azért nem agysebészet.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Új hozzászólás Aktív témák