Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    válasz Angel1981 #75 üzenetére

    Khm, saját tapasztalat a gyermekbetegségek kinövéséről: [link] Igen, egy négy éves belépő plazma mellé még nem ért fel képminőségben (fényerőt leszámítva) az LCD technológia közel félmilliós árcédulával sem. :(

    Egyébként a hírről az jutott eszembe, hogy akkor a Sony is megcsinálta a saját plazmáját. Btw, nem ők az egyetlenek akik ezzel kísérleteznek, nemsokára lesz vetélytársuk is ipari forrásaim szerint. :K

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz mzso #191 üzenetére

    Hát csak megyünk lassan egyre felfelé. Barmi gyorsan megszokja az ember a nagyobb képméretet. 75"-tól lesz már igazán moziszerű két méterről, 55" ugyanilyen távból is csak TV hatást kelt.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Dany007 #199 üzenetére

    Ajánlanám figyelmed a fentebb linkelt személyes tesztet, amit 2,0-ás látással (nem dioptria, hanem élesség ;) ) készítettem... Nincs értelme 3 méterről 75"-nál a 4K-nak mozgásnál. Állóképnél észreveszel persze valamit, de ott sem biztos.

    3m-ről kezd 75"-nál kijönn a 4K előnye, 1.5m-nál pedig látod teljes részletességében. Persze csak akkor ha legalább 1,0-ás a szemed. Mondjuk 30 év alatt talán az emberek 30-40%-a ilyen, felette meg elenyésző a számuk. :U Otthon is egyszerűen ellenőrizhető a szemünk élessége és visszaszámolható belőle a látásunk. 1,0-hoz való az alábbi (és mindenütt máshol is előszeretettel linkelt) chart, ha azt nem éred el, akkor még közelebb kéne ülnöd, hogy kijöjjön a különbség. És akkor ugye olyanokról nem is beszéltünk, hogy a látásélleség függ a kontrasztól, mozgástól, stb., amik miatt romlik, azaz tisztán tiszta-fekete fehér képekre igaz a chart (szemvizsgáló táblák) és nem a színes (jóval kevésbé kontrasztos) mozifilmekre. Ehhez inkább a THX, vagy a gyártó ajánlások vannak közelebb, pl. 60"-ra ~2m(!) és hol van akkor még a 4K, mert ez csak sima 1080p...

    Egyszóval rohadtul túl van misztifikálva ez a felbontás, főleg olyanok részéről, akik még soha nem próbálták ki, hogy milyen is a szemük szögfelbontása valójában.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz mzso #205 üzenetére

    Szemcsézettség/zaj csak akkor probléma ma már ha akarják (pl.: 300, stb.). Sajnos többnyire akarják, mert az "olyan filmes". :(( Alacsony fps plazmán sosem volt gond mihelyst kezelték a 24p-t (subfield drive miatt), LCD-knél meg ott van a frame insert, ami most még zavarhat egyeseket, de ha az eredeti felvételt úgy csinálják, hogy erre figyelnek, akkor ez sem lesz gond (meg ugye ez is fejlődik, egy mai lcd tv-n már röcögésmentesek a svenkelések és természetellenes mozgást sem nagyon okoznak járásnál pl.).

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz dabadab #214 üzenetére

    Most lehet én vagyok olyan szerencsés, de mozgást szétesni még soha sem láttam, 24p-n sem. Ami problémás szokott lenni a 3:2 pulldown, deinterlace és frame insert nélküli 24p lcd-n (nagyon finom akadozás svenkelésnél vagy pl az SW bevezető szövegében)

    Tényleg kíváncsiságból tudnál mondani egy jelentet ahol látni lehetne a mozgás szétesését?

    mzso: Nem is fogsz, mert erőltetik a film graint ezerrel, de hogy minek :F (Illetve nem véletlenül, mert ezzel remekül lehet elfedni hibákat és lehet közben hivatkozni a hagyományokra...) Egyébként pl. Skyline, AVP:R elég tiszták. De pl. a Skyline esti részei erősen zajosak, látszik ott nem volt a feladat magaslatán valaki a felvételek készítésekor...

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Ren Hoek #218 üzenetére

    Miről beszélsz judder kapcsán? A 24p-s akadást (ha látod) baromira nem szünteti meg a képkocka ismétlése, az csak a régi szerencsétlen 24p = 24/48Hz lejátszás megvalósításon segít, de plasmánál ez nem probléma a subfield-ek miatt. A mai lcd-k tudnak többszörös sebességgel 24p-t lejátszani (képkocka ismétléssel), de ezt csak a vibráláson/villogáson segít, azon baromira nem, hogy a svenkelés (mozgás) akadozott lesz... Itt csak a frame instert segít -> soap opera, ha érzékeny vagy rá.

    Btw, a mozikban is már 48/72Hz-en megy a filmek lejátszása, azaz ha ott látod a "judder"-t, otthon meg nem, akkor az simán placebo valószínűleg vagy jobb esetben más képjavító is aktív az otthoni tv-dben, amit a gyártó nem közöl. :U

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Ren Hoek #225 üzenetére

    Az a felirat hullámzás eltűnés nem a tisztán 120Hz-es vetítés miatt van. Ott egyszerűen beszól a TV képjavítója. Ezt azért csinálják, hogy valahogy meglásd, hogy van értelme a frame többszörözésnek. Vagy képjavítanak vagy fekete képkockát szúrnak be. Ha tudod, hogyan működik egy lcd magadtól is rájössz, hogy gyakorlatilag mindegy, hogy 48Hz (de legyen 72, mert 48-at még néha észrevesz az ember fáradtan) vagy 240Hz. True motion/Cinemotion/stb. esetén azért marad a remegés mert az tényleg átlagol mindenféle egyéb trükk nélkül (black frame insertion vagy edge align)
    Egyébként semmit nem látnál LCD-nél és nem lehetne mivel eladni. De ha nem hiszel nekem nézz meg több fajta tv-t ilyen frame többszörözéssel és azt fogod látni, hogy nem ugyanaz a hatás minden tv-nél. Szerinted ez hogy lehet? Talán az egyik nem tudja a másodpercet jól 120 felé osztani? :U Nem, egyszerűen mindegyik máshogy trükközik a 120-240Hz-cel és mást is ért rajta, nem csak simán többszörözést.

    Judder-nek kismillió dolgot szoktak nevezni a fórumokban tv esetén, ezért kérdeztem melyikre gondolsz:
    - telecine-ből adódó
    - 24 fps-es lejátszásból adódó (akár frame többszörözéssel is mivel a svenkelésnél az akadozás megmarad)
    - "new ticker judder", stb.

    Ezt a 24fps imádatot meg nem értem. Az igazi mozi 15fps-es mert a Lumiere-k abban nyomták, nem. ;] A 24fps egy kompromisszum, remélhetőleg kivágják végre a kukába, ma már nem gond a filmtekercs hossza és végre nem motionflow-val kell trükközni azért, hogy ne akadozzon egy egyszerű svenkelés (pl.: Cowboy and Aliens vagy SW eleje).

    dabadab: Így már értem, azt hittem, hogy sima mozgásnál (pl. járás) is látsz elmosódást.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Ijk #252 üzenetére

    55"-os TV-n centiméteres ugrások vannak pl. a Cowboys and Aliens elején a svenkelésnél 1080p-ben, pedig próbálták nagyon lassan mozgatni a kamerát. Ez a mérettel egyre rosszabb lesz: ismerősnek van 1080p projektor, hát ott hagy nem mondjam milyen a hatás 2m-es képátlónál... Nem véletlen, hogy még a régebbi filmek teli voltak svenkeléssél mutatva a grandiózus tájat/csatát/stb. ma meg már ilyet nem látsz, mert egyszerűen már feltűnik a nagy tv-ken és a normális kijelzőkhöz szokott szemünk sem tolerálja már. Pl. Halál ötven órájában lévő svenekelések szinte már tengeribetegség érzetét keltik nagyobb kijelzőn.

    Nyilván a fentiek kiragadott példák, normál jelenetekben nem jönnek elő, de érezhetően megköti már a 24p a rendezők kezét. Nem véletlenül jönnek a digitális filmek immár 48/60Hz-cel a jövőben. Ha belegondolsz a Gyűrűk urát Jackson gyakorlatilag svenkelés nélkül csinálta végig*, szinte csak finom ráközelítésekkel, 1/3 képes svenkeléssel, perspektívával és Hitchcock szerű trükkökkel élt (pl. egyszerre közelít a kamerával és zoomol) a csatajeleneteknél. A 48p/60p újra visszaad egy kamerakezelési technikát, más kérdés, hogy ettől a forgatókönyv minőségén még nem változtat (lásd aláírás...)

    *vagy ha svenkelt, akkor ügyesen egy elemet követett (pl szekeret az elején), hogy a figyelmed arra irányítsa és így elkerülje, hogy észrevedd az ugrálást.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz agressiv #287 üzenetére

    Nem igénytelenek, de ha a csapból is lcd folyik már a saját szemüknek sem hisznek...

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz dezz #291 üzenetére

    Hát itt jön be, hogy kinek mi a normális.:) Tény hogy én sem annyira "reklamálnék" ha nem szúrná a szemem a negyedébe kerülő ősöreg plazmám messze jobb képe. Nyilván ha egy régi és nem túl jó crt-ről váltottam volna, akkor semmi gondom nem lenne. Így van, de ez már egyéni szoc probléma és nem is igen lehet vele mit tenni. (Lottó ötös még alternatíva, de erre azért egész kevés az esély. :) )

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz dezz #293 üzenetére

    TROLL MODE ON
    Talán azért, mert erről szólt a topik elején vagy 100 hozzászólás. Gondolom átolvastad őket és csak véletlenül ugrottad át a linket, amiben megtalálod a készülékeket. ;]
    TROLL MODE OFF

    Peace. :)

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz dezz #295 üzenetére

    24p on 24/xHz vs 24p on 60Hz: Nem érdekes, csupán egyszerű fiziológia. Az emberek jó része erre érzéketlen a mai képféldogozási algoritmusok és az agyoneffektezet filmek mellett. (Ugye ezért nincs lázongás telecine miatt sem. Egyetemről még valami 90% feletti szám rémlik. Mármint, hogy ennyien nem veszik észre. Ami lecsökkent 50%-ra, ha megmutatták a nézőknek hogy hogy lehet kiszúrni, de utána sem izgatta őket.) Én meg nem is igen látom, pedig tudom mit kéne nézni. A 24p-ből eredő svenkelés akadozást látom, ellenben baromira nem veszem észre, hogy a 24p az most 24-szer xHz-en vagy 60Hz-en "van lejátszva". Olyan ez, mint a 3D vagy a 24Hz-> 25Hz-re gyorsítás. Ezeket is sokan nem látják/veszik észre.

    Nyilván eszembe sincs extrapolálni a "lokális mintából", de meglepő volt, hogy azonnal akadt valaki akinél a 3D problémás volt.

    A Pana plazma előtt Samsung 100Hz-es CRT és Sony Trinitron 32"-os 100Hz-es CRT-m volt, de a Samsungnál láthatatlan volt a 100Hz előnye (igaz a feliratokat legalább mosta szépen), a Sony ilyen szempontból jobb volt, de ott sem vettem észre semmi érdemi javulást, pedig elsősorban sportműsorokat nézek. Egyszerűen ilyen a szemem/agyam.

    A háttérvilágítás szabályozás Sony-nál felejtős edge led miatt, a HX820 tud edge led lekapcsolást, de ott sem ér semmit a review-ok alapján. (Meg ugye az árban is már egy 2x-es szorzó.) Hangolni hangoltam a TV-t vagy egy hétig (a belőtt sémákat dobhattam is ki amit a netről szedtem, mert sötét szobában csapnivalóak voltak), de LED csík lett a megoldás a hátára a TV-nek.:)

    A review-ok alapján az egyetlen TV ami megoldja az LCD-knél a feketeszint problémát az a mindössze 46"-os méretben kapható és eszméletlen drága Philips Moth Eye tv, de ugye itt is van a local dimming miatti "érdekes" halo és a filtert elég macerás takarítani...

    Eszembe sem jutott, hogy rám gondolnál, mivel nekem is LCD-m van a leírt okok miatt. Csupán itt volt nálam két TV és volt alkalmam összehasonlítani és annyira meglepődtem a difin, hogy le kellett írnom.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Ijk #297 üzenetére

    Nem. MPC-vel ki tudom rakni mindkét fps-sel és mindkétszer ugyanazt látom. A kollégák sem látták, bár ebben nyilván a felbontás is szerepet játszott, de ezt majd kipróbálom.:) Ellenben ha motionflow-t bekapcsolom, akkor a 2:3 pulldown miatt a 60Hz "furcsa" lesz, így mennek a filmek 24p-ben + motionflow.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Ijk #300 üzenetére

    Már hogy ne akadna 24p-ben a sveneklés! :Y Nézd meg az Aliens vs Cowboys elejét 24p-ben, eszméletlenül feltűnő, mivel vagy 100°-ot fordul a kamera pár mp alatt a sivatagos tájat mutatva... Másodpercenként 24-szer ugrik a táj vagy 20-30 centit. Elég látványos. Amiről te beszélsz az teljesen máshogy néz ki, ott egymásba lapolódnak a képkockák a pulldown miatt (ezt nekem teljesen elmossa a szemem/agyam vagyis nem látom), itt meg a teljes képkocka "ugrik".

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz dezz #298 üzenetére

    Forrás: MPC, statistic alapján rendben van, TV is szépen kiírja az 24p módot (1080/24).

    PAL: Miért ne kevernénk ide? Ismerek olyat akit megőrjít és ugyanúgy képkockákkal manipulál, csak ott elég egyszerű az algoritmus.:)

    50 vs 100Hz: De, mint írtam láttam a szép csíkozását a feliratoknak, ellenben abból a csoda új látványból focimeccsek alatt semmit...

    Btw, tölts már le egy viz. erg. jegyzetet vagy témába vágó publikációt, mert nagyon sokan nem látják ezeket... Ahogy az 50Hz-es villogást sem látja mindenki (ezt mondjuk én is látom, de csak közelről extrém fényerőnél és világos képnél), ilyen egyszerű ez, nem vagyunk egyformák.

    Beállítás: itt egy kép az 55EX720 bevilágításáról, ami most lőttem a kedvedért. Ez minimálisra levett háttérvilágítással készült, szerinted ezt milyen beállítás szünteti meg? ;] A kép mátrix fényméréssel készült, tehát a látvány egy-az-egyben az amit szabad szemmel látsz, illetve ott látványosabb a tök sötét szobában.:)

    KTTech: Hány colon nézted? Dobd ki egy kivetítőre és jóval jobban kijön a dolog. De 55"-on is durva 2m-ről nézve.

    dez #303: Nem, 60p-nél is csinálják a 2:3 pulldown x2-őt a kisebb akadozás és piacszegmentálás miatt. Melyik lejátszónál éppen mi a cél. 24p -> 50Hz: pontosan a 2:2 pulldown-t is látja valaki, illetve a mellette kötelezően alkalmazott pár százalékos gyorsítást.

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz dezz #306 üzenetére

    Egyszerűen látja a gyorsabb mozgást, ahogyan más a soap opera szerű járást. Ennyi. A lejátszott film ilyenkor egyébként a rövidebb. ;)

    Sony-ban is szar lett volna? Nem látom egyszerűen, nem kell ezt túlmisztifikálni.

    Cd/m2-et adatlapról tudnék mondani, de ha nem gond most nem googlizok. Ránézésre is látszik sajnos, hogy a fekete "csíkok" alul felül semmilyen beállításnál sem feketék, legjobb esetben sötétszürkét sikerült elérnem, de a legidegesítőbb a bekarikázott bevilágítás a sarkokban. Sajnos ez ilyen.

    60p-nél simán megcsinálták hogy fogják a már meglévő chipet, a 24p-s anyagra megcsinálja a normál 2:3 pulldown-t, ellenben két interlace képet összerakja bufferben és kétszer megy ki az összerakott frame. Nem szép megoldás, de költséghatékony és gyorsan megvolt anno. Remélem így már érthető. Költségtakarékos 60p, mert nem kell semmit lényegesen áttervezni. Ma már nem igen hiszem hogy használnák, de ismerek olyat aki 2007-ben még tervezett ilyet. ;)

    0-255 természetesen rendben van, Alien Blu-Ray ilyen "moziszerű". Ezt mondjuk nem is értem miért említed, mert az alsó-felső fekete sávok már ezer éve függetlenek szinte minden TV-nél a bemeneti jeltől, amennyiben szélesvásznú tartalmat érzékel. :U

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz dezz #309 üzenetére

    A 100Hz-nél nem láttam pl. a szövegek vibrálásának eltűnését, ellenben azt, hogy a hírsáv csíkot húz azt igen. Azaz pont az előnyét nem láttam, csak ami hátránya.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Új hozzászólás Aktív témák