Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bici

    félisten

    válasz DraXoN #3 üzenetére

    Tick-tock helyett tick-tockos lett.

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • Dandris

    tag

    válasz DraXoN #3 üzenetére

    Bocs, nem akartam, csak átmásoltam a hír címét is így maradt.

    Mondjuk a sok negatív intel hír mellett elfért volna ez a pozitív, de úgy látszik még sem. :)

  • Z10N

    veterán

    válasz DraXoN #3 üzenetére

    Hiba lenne. Tartani kell a perf/$ aranyt es igy tovabbi piaci reszesedest nyerni, ami hosszabb tavon jovedelmezobb.

    # sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz DraXoN #80 üzenetére

    A mostani verzió szimplán kiírja indításkor, hogy 8 thread a minimum, és nem indul el. Ez van. 2019-ben ez lesz az új minimum szint. De csak most tűnik soknak az egész, elvégre az AMD Ryzen 3000 felhozatala 8-12-16-24-32 szálat fog adni. Tehát a megvásárolható hardver szempontjából is szintlépés lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz DraXoN #85 üzenetére

    Azért játékok esetén vegyesek a fenntartásaim a párhuzamosíthatósággal kapcsolatosan.. eléggé sokféle feladatot ott szét lehet osztani több magra... akár adott feladat többfelé is bontható és még több szálra szedhető..

    Nem kérdés, hogy lehet a játékmotorokat párhuzamosítani, a kérdés az az, hogy hol van a párhuzamosítás értelmes foka. Olvasd el a fenti hsz-ben a főzési példámat: ha 50 szem krumplit kell megpucolni, akkor azt simán oszthatod 50 felé és akkor 50 szem krumpli megpucolása meglesz egyetlen perc alatt. Viszont kisütni egy szem húst egyszerre csak egy ember tud. Nem párhuzamosítható, atomi feladat. Ha 10 perc alatt tud egy ember kisütni egy darab húst akkor akkor sem lehet 5 perc alatt elvégezni a munkát, ha ketten állnak a serpenyő mellé.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Amdahl%27s_law

    2,_________________________

    Az a tény, hogy CPU limites beállítások mellett a játékok többségében -a sok magra optimalizált játékok többségében- egy i5 8600K simán gyorsabb lesz mint egy 16c32t Threadripper 2950X -aminek a nyers, többszálas számítási teljesítménye több mint 3X akkora mint az i5-é - azt motatja, hogy:

    -(1) Jelenleg nem jelent sehol szűk keresztmetszetet hat erős mag.

    -(2) 10-15%-os egyszálas teljesítményelőny erősen CPU limites helyzetben bőven mérhető FPS-előnnyé kovácsolódik, szemben a több mint háromszoros nyers erővel, ami nem konvertálódik mérhető FPS-sebességelőnnyé.

    3___________________________

    A RyZEN1 és RyZEN2 azért lettek sikeresek, mert az AMD egy létező és nagyon is kézzelfogható problémára adott jó megoldást. A problémának része volt, hogy az akkori mainstream derékhad drágán adott
    keveset, és az a kevés sem volt elegendő.

    A 4c4t procik érezhetően gyengélkedtek, szűk keresztmetszetté vált a 4mag. Nem feltétlenül FPS-ben, de a játékélmény stabilitásában mindenképpen. Ezen felül elég sok alkalmazás is tudott profitálni a 4 helyett 6-8 magból.

    Ezzel szemben jelenleg ott tartunk, hogy általában 6 mag is elég jó, ahelyett, hogy a hat magot 8-10-12-16 magra bővítjük, a legtöbb programban többet nyerhetünk az egyszálas teljesítmény növelésével.

    A 16c32t mainstream RyZEN egy nem létező problémára adott rossz válasz lesz (szerintem), ha meglépik.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz DraXoN #82 üzenetére

    Szerintem eleve rossz dolog egy minimum szálat meghatározni a futtatáshoz. Jó két szál az kell, mert egy a drivernek egy az alkalmazásnak, de fölötte felesleges 4-re, 6-ra, vagy 8-ra korlátozni ezt. Érezni fogja a felhasználó, ha nem elég a teljesítménye a procinak. Valószínű, hogy valami stabilitási gondja van a motornak, ami 8 szál alatt jön elő, és ezt könnyebb úgy orvosolni, hogy akkor 8 szál a minimum, tehát a problémát kizárják a hardveres limittel. Ez egy faszság, mert csak pénzkérdés, hogy ebből legyen egy stabil, négy szállal is üzemképes játék, és azért márciusig még van idő átgondolni a lehetőségeket, nem rögtön egy nyolcszálas procit írni a minimum gépigénybe.

    (#84) joysefke: Ez azért butaság, mert született már olyan motor, amely világosan megmutatta, hogy teljesen az előző generációs API-kból származnak a mai problémáink. Ezeket magunk mögött hagyva ilyet lehet csinálni: [link] - persze nehéz, de működik és ez a lényeg. Ugyanezt csinálja az id Software, illetve a Seed az EA-n belül.

    Ezzel az új modellel olyan korlátokat küzdenek le, amelyeket korábban nem is hitték, hogy leküzdhetők, de lehetséges, csak át kell állni az explicit API-kra, és ezeket figyelembe véve kell tervezni a motort. Emiatt indultak el a hardvergyártók a "sokmagosítás" irányában, mert ők ezekben a kutatásokban részt vesznek, és már látják, hogy a mag az új GHz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz DraXoN #91 üzenetére

    Én szerintem javítani kellene, és talán van is rá némi akarat. Gondolom a gépigényt kiadták, hogy ha mégsem javítanák, akkor lehet mutogatni, hogy megmondtuk előre. Azt viszont nagyon nehezen tudnám elképzelni, hogy ez így marad, legalább négy szálra működőre kellene tenni. Itt azért elég sokaknál hiányzik a hardver, és az az eladások számára probléma. Azt megértem, hogy a biztonság kedvéért kiadtak egy gépigényt, amivel jelzik, hogy mi várható, ha pedig jobb lesz, akkor maximum bejelentik, hogy annyira faszán dolgoztak az elmúlt időszakban, hogy már a négy szál is elég, tehát ebből így csak jól jöhetnek ki.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák