Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #54625216 #69 üzenetére

    "Az "autógyártás nyereséges""

    Tudom hogy mit jelent azért nem írtam hogy az autógyártás veszteséges. Az egész képre mozdtam hogy jellemzően nem az eddig... Ez meg... Igaz...

    "Egy újrahasznosított Falcon-9 fellövés $30 millióba kerül. "

    Igazából még annyiba se ha 100+x használják újra az üzemanyag drágább...

    Lefordítom mert látom nem érted mi a bajom az egész Muskkal, Gwynne-el meg úgy ezzel a jelenséggel... Kiáll közönség elé, és azt mondja, hogy a bfr 10 éven belül utasszállítást fog végezni városok között mint a repülők, csak sokkal gyorsabban nyilván. Naponta akár 10 fuvarral is (igazából több tucatról beszél/rakéta/nap de na) és a jegy valahol a jelenlegi business class árak alatt lesznek... Nem nehéz belátni hogy ez nettó hazugság, mint a hyperloop, az összevissza fúrt alagutak...

    Mondjuk okosabban csinálja mint Elizabeth Holmes az is tény, de annyival sokkal egyébként nem...

  • válasz #54625216 #82 üzenetére

    Oke xD

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #54625216 #90 üzenetére

    "Akkor ezt konkrétan mire értetted?"
    Nyilván a cégre.

    "Eleve olyasmiről, aminek a megvalósítása folyamatban van nem lehet kijelenteni, hogy hazugság"

    Nyilván. Hiszen a fizika az úgy működik. Uram isten...

    "Musk közzétett egy ötletet, ami szerinte működőképes lehet"
    100 éves ötlet csak mondom. És eddig nem azért nem csináltak ilyet mert senkinek nem jutott eszébe hanem mert baromság. Ez nem ötlet, ez egy dejo lenne ha álom.

    "Az összevissza fúrt alagutak alatt meg gondolom a Boring Company-t érted, ez mitől is hazugság?"

    Hogy az alagútban a lyuk az nem tétel konkrétan. Az infrastruktúra köré, tűzoltó berendezés, szellőztetés, menekülő utak, etc etc etc. Az meg ezekbe is pont olyan obszcén drága lesz, csak mellé még nehezebben is tartható karban, ha kigyullad egy tesla benne akkor meg...

    "Nem business classról ár alattról, hanem magánrepülő és first class közötti árról beszéltek"

    Egész pontosan economi és business közötti arról beszélt a csaj csak mondom... Tehát te elhiszed hogy egy rakéta naponta 10* felszall és le.

    Nincs több kérdésem... Vegyél tesla részvényt. Sokat. :W

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #54625216 #98 üzenetére

    "A cég nyereséges"
    Mióta? Eddig mennyi veszteséget termelt? Oké :DDD

    "mely céljai mondanak ellent a fizikának?"
    Pl? a hyperloop? Abból is két út lehet majd, lesz egy Vegas loop jellegű korcs lebutitott semmi meg a siker kommunikáció, vagy megy theranos után.

    " nem csak a lyuk szerepel, hanem minden"

    Álmodni bármit lehet, ezt látom, de Vegasban konkrétan semmi nem került be a lyukon kívül. Semmi... Azt meg a franciák is tudtak ásni ennél sokkal gyorsabban is Anglia felé... Pedig azok előre ritkán haladnak... Szóval...

    "És ezt onnan tudod, hogy"
    Mert 2.5 km lyukat egy évig csináltak és publikus a végösszeg...

    "nem hit kérdés"
    Nyilván nem, hiszen nem működhet. Ha az egyik hajtómű csak egy kicsit szarodik be, meghal mindenki a fedélzeten és a landolási helyen is. Hónapokig tart a teljes vizsgálat, iszonyat pénzbe kerül, hiszen extrém körülmények között üzemelnek, a hiba lehetőséget pedig 0-ára kell redukalni. A repülő jellemzően egy hajtomuvel is leszall. Ez meg nagyon nem...

    "az a bajod Musk-al, hogy amit elért, azt ignorálod, vagy konkrétan letagadod, a céljait meg nem tudod komolyan venni."

    Nem. Az a bajom vele ami a theranos, a waterseer, solar roadways, és a politikusokkal. A népszerűségért és pénzért bármire képesek, a személyi kultusz mindenek felett. Így lesznek olyan követőik, akik vakon, kritikus gondolatok nélkül bologatnak.

    " alapvetően Te dolgod, de milyen alapon jelented ki róla, hogy hazudik?"

    Mert ha nem hazudik akkor teljesen hülye, és csak nem írhatom hogy a szememben ő a tech világ Trumphja, de ha jobban belegondolsz azért valahol pont hasonló a pálya...

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz #54625216 #133 üzenetére

    És a végösszeg (45millió) ismeretében kijelented, hogy "obszcén drága"? Csak összehasonlításként: 1 km. metró 1 milliárd dollárba került volna ugyanott.

    Azért az nagyon nem mindegy, hogy valahol 2,5 km hosszú luk (üres alagút) készül el, vagy egy komplett metró.

    Musk a kézzelfogható, gyakorlati eredményei miatt népszerű.

    Musk ugyanolyan lufit fúj, mint 20 éve a dotkomlufi, 10 éve meg az ingatlanlufi volt. Amerikában nagy igény van időnként a lufikra, most Musk az ügyeletes lufifújó zseni.

    Mert ha nem lufi, akkor szerinted mi a valós közgazdasági alapja annak, hogy egy autógyár (a Tesla) amelyik évente még 500 ezer autót sem gyárt, nem is túlságosan nyereséges, mégis az értéke több, mint együttvéve a három nagy autóipari konszernnek (Toyota, Volkswagen, Stellantis), amelyek tízmilliónál is több autót gyártanak évente.

    [ Szerkesztve ]

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz #54625216 #138 üzenetére

    Az biztos, hogy az 1900-as években akinek volt esze arra fogadott, aki új paradigma szerint állt az autógyártáshoz és nem a lovasszekér üzletét állította át autógyártásra, hanem teljesen új megoldásokat vezetett, be mint pl. Henry Ford a futószalagot.

    Az 1900-as évek eleje nagyon jó összehasonlítási alap a mostani folyamatokkal.

    1900-as évek elején terjedt el gyorsan (hogy úgy mondjam robbanásszerűen) a belsőégésű motorizáció. De nagyon fontos, hogy a belsőégésű motorral hajtott járművek úgy hódították meg a piacot, hogy közben senkinek sem jutott volna eszébe betiltani a lókereskedelmet :D

    Ma viszont minden média arról hozza sorba a híreket, hogy melyik országban mikor akarják betiltani a belsőégésű motorral hajtott járművek forgalmazását. Ha valami jó és előremutató, akkor az magától is elterjed. Ha viszont valami csak úgy tud elterjedni, hogy a konkurenciát betiltják, akkor az nem jó és nem előremutató :K

    Szóval Musk igenis fújja a lufit, a körülötte kialakult nagy publicitást arra használta, hogy elhitette a politikai döntéshozókkal, hogy az elektromos autózás a fenntartható fejlődés egyetlen útja, a belsőégésű motorokat be kell tiltani mert az az ördög műve :( Ebből piacbefolyásolásból neki komoly haszna van, aminek a százada sem realizálódna, ha nem lenne a tiltás a hagyományos hajtású járműveken.

    Az meg, hogy Musk embereket visz az űrbe az egy dolog, azt megcsinálja (a hozzá hasonló szélhámos ) Richard Branson cége, a Virgin Galactic is. Sőt, megcsinálják az oroszok is, de ők legalább nem akarják elhitetni mindenkivel, hogy ők a világ megmentői ;]

    [ Szerkesztve ]

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz #54625216 #149 üzenetére

    A Tesla csak annyit tett, hogy brutális ellenszélben is képes volt bebizonyítani, hogy az elektromos autó minden szempontból képes kiváltani a benzineseket.

    Ez úgy igaz, hogy a Tesla csak annyit tett, hogy brutális ellenszélben is képes volt ELHITETNI, hogy az elektromos autó minden szempontból képes kiváltani a benzineseket.

    Az elektromos autó ugyanis jelenleg nem képes minden szempontból kiváltani a benzines/dízel autókat, ez csak egy ígéret, hogy egyszer így lesz.

    Most csak átlag kb. 80 %-ban kiváltani a belsőégésű motorral szerelt járműveket (a benzineseket 90 %-ban, a dízeleket 70 %-ban).

    Amióta evidencia, hogy a CO2 kibocsátást záros határidőn belül minimalizálni kell

    Ez sokaknak evidencia, sokaknak nem az. Az pedig tutira nem evidencia, hogy teljes CO2 kibocsátás mintegy 5 -10 %-ért felelős személyautózáson kell kezdeni a nagy megregulázást.

    Ez kb. olyan, mintha kiöntene a Duna Pest megyében, de te otthon házadban a csőtörést akarnád megjavítani, mert attól is csökken a vízszint :K

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

  • Karmko

    tag

    válasz #54625216 #166 üzenetére

    És minden területen alkalmazzák is:
    - szelfi kamera minden okosmobilon, miközben lenne rá igény, hogy anélkül is lehessen vásárolni
    - [link] Jajj, hát ez sem megfigyelés erősödése, igaz? :N
    - covid alkalmazás (kell, mint egy falat kenyér)
    - újabban kamerával árult tv-k/monitorok megjelenése
    - okoskarkötő, mely monitoroz téged
    - stb stb...

    "ezer más egyszerűbb módja az emberek megfigyelésének"
    Ne aggódj, ezer másféle módszert is bevetnek, hogy megfigyeljenek és kontroll alatt tartsanak téged. Miért éppen az autó lenne kivétel? ;]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #54625216 #133 üzenetére

    "Pontosan Musk melyik cége is dolgozik a hyperloopon? "

    Pontosan egyik se, és pont ő is tudja hogy miért. És pont azért említettem. Benyögte hogy mi csodát talált ki, és hogy tök egyszerű az egész, színes szagos concept art, és ment a hype hogy úúúúúristen ez egy zseni minden egyes csatornán. Holott a megálmodott formában nem fog megvalósulni. Soha.

    "mint koncepció miben mond ellent a fizikának?"

    Hogy egy folyamatosan dilatáló sok száz mérföldes csőben nem fogsz vákumot csinálni sehogy ;] És ha csinálhatnál akkor az egy halálcsapda. De a többi tök jó ;]

    "És a végösszeg (45millió) ismeretében kijelented, hogy "obszcén drága"? Csak összehasonlításként: 1 km. metró 1 milliárd dollárba került volna ugyanott. :W"

    és az elvitt volna 4500 utast óránként, rendelkezett volna a szabványoknak és szabályoknak megfelelő menekülőúttal, infrastruktúrával és egy csomó olyan dologgal amik azért vannak, hogy ha gáz van ne égjél benne feltétlenül. Nem guccsi túlértékelt dolgok, hanem pl szükséges biztonsági elemek... Ja nélküle lehet olcsónak lenni, csak a kérdés az hogy megéri? Ha kigyullad egy tesla benne akkor mivan? A tűzoltó hogy jut be hozzá? Ja... De nagyon olcsó valóban :D

    "Mondod ezt nettó hit alapon, mivel semmilyen információd nincs a pontos tervekről, a fejlesztés üteméről, stb. csak korai kísérleteket láttál, de azért mondod a tutit."

    Pont annyira reális elképzelés mint a nap felszínén építeni egy bányaállomást. Nem kell terveket lássak hogy tudjam, egészen biztosan nem fog menni. Eddig a rekorder rakéta 10x lett felhasználva, 9 refurb ment le rajta, és ez éveket vett igénybe. Nem azért mert ráért, hanem mert darabokra kell szedni és átvizsgálni nem csak szemmel... Azt mondja hogy ezt minden egyes nap megteszik majd. Nyilván nyilván. Sőt. Több tucatszor. Tankolják, átvizsgálják, ha kell javítják és mehet is. Sittysutty. Mint a pinty. Menni fog ez valóban sőt!!!

    "Kb. 20 éve mondogatják Muskról, hogy hazudik, vagy hülye, aztán ahogy az eredmények folyamatosan rácáfolnak a kritikákra, úgy csinálnak saját magukból hülyét azok, akik kitartanak a minimum 5 éve vállalhatatlan mantrájuk mellett."

    Én csak 5. Majd 15 múlva magamba nézek ígérem. Vagy dobj majd egy privit pls akkor, el ne felejtsem ;]

    "Ezek azok, amiket ignorálsz vagy letagadsz, mert az indulati alapú következtetéshez próbálod igazítani a valóságot és a kettő valahogy nagyon nincs szinkronban."

    Én nem ignoráltam vagy tagadtam le semmit.Ott kezeltem mindent ahol szerintem kell. Lőrincünk sem nemzeti kincs, és nem fogom elhinni senkinek hogy egy zseni vállalkozó. A nasa szúrja évek óta az usákok szemét, mivel baromi drága. Így viszont a saját küldetéseiket egy darabig át lehet tolni oroszokra, de azok a katonai cuccokat nem fogják szívesen felvinni... A többit rakd össze magadnak pl ha a spacex-el kapcsolatos véleményem érdekel. Az eredmény meg hogy senki se lázad, sőt a csillagos lobogó alatt mindenki IS tapsol. Szerinted ha 30 millás indítást a nasa elkönyvel 315 millának akkor ott a politikusok alatt mennyire szedik szét a széküket azonnal? Így viszont mindenki boldog.

    "akik axiomának veszik, X politikus gazember, bűnöző, stb."

    Nem. Aki azt mondja hogy szavazz rá és megoldja az ingyen áramot, a mávot a kórházakat, a szegénységet és 4 év múlva megvesszük a németeket kilóra, teljesen egyszerű és triviális módszerrel, akkor arra joggal mondjuk azt hogy hazudik. Ha Musk csöndben tenné a dolgát és nem nyilatkozna olyanokat amilyeneket, prezentálna cgi álmodozást úgy mintha faék egyszerű lenne, akkor semmi bajom nem lenne vele. Cook a Tim se szúrja a szemem, de ha a következő keynote-on azt mondja hogy az iphone-tól a mac pro-ig mindenben quantum proci lesz ami milliószor gyorsabb mint a honeywell bármilyen terméke, akkor várhatóan az első 10 komment között leszek én is és mondom hogy megakisfszm is :U

    Az a baj hogy a kritikus gondolkodás szikráját se látom benned, egyszerűen elfogadod tényként hogy hát ja végülis tökre oké bármit mond. Innentől kár beszélgetnünk, mert nem változtat semmin, én nem tudok dogmatikusan elfogadni dolgokat, te meg nem vagy hajlandó alapvető dolgokba se belegondolni.

    Na pá

    [ Szerkesztve ]

  • Karmko

    tag

    válasz #54625216 #175 üzenetére

    Ez a te véleményed.
    Az enyém meg, hogy ez az elsődleges ok.
    A 9/11-es önmerénylet esetében vajon egy-két ország lerohanása volt az ok, vagy az utána következő "terrorellenes" megfigyelés kiterjesztése mindenkire? Számomra nem kérdés, melyik is volt a valódi cél.
    Egy mesterségesen létrehozott vírus miatt is képesek voltak bedönteni a gazdaságokat. Gondolod, hogy az autóipar megállítaná őket? Ugyan... ;)

  • #56573440

    törölt tag

    válasz #54625216 #211 üzenetére

    Tök jó lett volna ha tudsz olvasni... Szöveget értelmezni, de sajnos muskétástól többet nem vártam... A linkelt videó tökéletesen mutatja hogy mekkora a sötétség arra. Csak vákuum nem volt, sebesség, meg semmi ami a koncepció lényege. Mindjárt hasra esek hogy építettek egy henger alakú vonatot egy csőbe. Te meg tapsolsz hozzá és büszke is vagy rá.

    További szép napot ;]

  • Yutani

    nagyúr

    válasz #54625216 #218 üzenetére

    Nem is vákuumról van szó, hanem alacsony légnyomásról, hogy a vonatkocsi alatt kialakulhasson légpárna

    #tarcsad

Új hozzászólás Aktív témák