Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz bulikavagyok #7580 üzenetére

    A videó alapján nincs itt semmi extra. A Shimano motornak ilyen a hangja. Más motoroknak is van és változik a pedálfordulat és a rásegítés intenzitásától függően.

    Előben nem tudom mennyire más.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bulikavagyok #7580 üzenetére

    Szerintem rendben van a motor, a shimano-nak ilyen hangja van. Ha bármi gond lenne vele, úgy is változni fog a hangja. Ha telefonról átkonfigurálod a nyomatékgörbét, reakció időt, lehet rajta halkítani.

    #7592 trialboj
    A hibalehetőségek amiket elkövettél. Dugattyúkat célszerű úgy visszatolni, hogy a fékkarnál nyitva van a rendszer, rajta a tölcsérrel. Azt jól csináltad, hogy a fekete olajat először lefelé engedted, de nem kell szívni fecskendővel, ez nem olyan mint a Sram, nem kell vákuumozni, csak folyatni egy csövön keresztül egy tartályba, zacskóba az olajat. Közben a nyerget lehet kézbe véve forgatni, kocogtatni, fékkart pumpálni.
    A következő hiba, hogy a fékkar távolságot nem kell koppra kiengedni, egy fordulatot vissza kell tekerni. Ha koppra ki van tekerve az légtelenítés szempontjából nem jó, maradhat levegő, vagy épp nem megy át megfelelően az olaj a rendszeren. A Freestroke csavart sem kell teljesen kitekerni, először koppra be, aztán 3-4 fordulatot ki.

    A következő hiba, hogy a tökéletes légtelenítéshez meg kell csinálni a hagyományos módon a fékkar felé is visszatolni az olajat. Amikor már lent tiszta olaj jön, akkor mehet rá alul a fecsi, friss olajjal, és tolod fölfelé a tölcsérbe, a fékkar 45 fokban előre döntve legyen ilyenkor, majd alul zár, fékkar pumpálás 3 pozícióban és újra nyit és még egy kis olajat átnyomsz rajta, aztán alul végleg elzár, leveheted a fecsit és még felül megpumpálod 3 pozícióba forgatva. A lefelé folyatáshoz nem kell a bleed blocker, a fölfeléhez igen.

    És még egy tanács, amikor fölfelé tolod az olajat, az legyen azért határozott.

    #7594 sebgutkopf
    Részben igazad van, ezért is kell utána fölfelé is tolni az olajat, mert így jön ki az összes levegő. Viszont előfordul, hogy a nyeregnél megrekedt levegő meg csak akkor jön ki amikor lefelé folyatod a gravitációt kihasználva. De a legfontosabb, hogy a koszos olajat nem célszerű a fékkarig tolni, mert dugulást okozhat a rendszerben. Ha viszonylag tiszta az olaj, meg sűrűn légtelenítesz nem gond ha csak fölfelé tolod, de a koszos, fekete olajat mindig előbb lefelé érdemes ereszteni. A kosz a féknyeregnél kezd összegyűlni és onnan halad fölfelé a rendszerben, ezért jobb ha lefelé kiereszted. A féknyeregnél nehezebben alakul ki dugulás, a fékkarnál sokkal könnyebben.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák