Hirdetés
-
Digitális detox a Nokiától
ma Három új, 4G-s készülék közül lehet választani, ha valaki, elérhetőségre, de digitális disztrakció nélküli időtöltésre vágyik.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
ph A gyártó egy 8 és egy 16 GB-os, inteles modellel jelentkezett, amiket ránézésre nem igazán tudnánk megkülönböztetni egymástól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
UnknownNoob
tag
"Mindenféle bemeneti adat nélkül képes képkockát generálni [...]"
Tényleg ennyire nagy elvárás, hogy olyan írja a cikket, aki látott már életében számítógépet?Amúgy nem rossz, ha mozgásvektorosdival tudnak új frameket generálni. Csak egymagában semmire sem jó. Ha a játéklogika szolgáltatná ezeket a vektorokat és nem a régebbi framek evolúciójából extrapolálna a rendszer, akkor akár még működhetne is. Ehhez viszont egy elég bonyolult, a grafikus motorba szervesen beágyazott rendszerről beszélnénk.
Nagyon leegyszerűsített példa: "valós" képkockánként 10 fokot forgunk egy fps shooterben. A beékelendő "fake" képkockákat 5 fokkal kell az előző képkockához képest elforgatni, feltéve hogy duplázni szeretnénk a képkockák számát. Viszont ha épp megállunk a játékban, és a soron következő frame extrapolált, akkor hülyeséget fogunk látni a képernyőn. Ellenben a játéklogika megmondhatta volna az Optical Flow rendszernek, hogy a user megállt és már csak 1.5 fok forgás kell az éppen aktuális helyzet helyes megrajzolásához, az 5 fokkal már túllőnénk. Hasonlóan, ha új grafikai elem jön be a képernyőre, akkor elég lenne csak ezt megrajzolnia a GPU-nak, a frame többi része lehetne meglévő framek transzformációjának eredménye. Pl ha nézek egy statikus tájat, majd elsétál a kamera előtt egy ember, akkor tulajdonképpen elég csak az embert minden frame-ben újrarajzolni, mögötte amolyan "green-screen" módon odarajzolható a háttér az előző framek alapján. A baj ezzel a rendszerrel az, hogy nagyon könnyen annyira el tud bonyolódni, hogy még ha meg is tudnák az nvidia mérnökök csinálni (nem tudnák), akkor se használná senki, mert hát valljuk be, azért a játékkészítők nem mérnökök, matematikusok, tudósok, hanem átlagemberek, akik megtanultak kicsit kódolni.
-
UnknownNoob
tag
Mert a marketing a fontos, nem a user élmény. Jól hangzik hogy ha bekapcsolod a DLSS3-t akkor nő a framerate és csökken a késleltetés. Az senkit sem érdekel, hogy senki sem játszana az eredeti beállításokon, hanem DLSS2 + Reflex menne.
tldr arról van szó, hogy teljesítmény-ár arányban nagyon rossz lett az ADA. Ezzel a kamu szarral mosdatják magukat. Telefonon nézett youtube videókon úgysem jön ki, hogy egy rakat tehénlepény. Az viszont szépen látszik, hogy 2-4x teljesítmény előző genhez képest. Ár "csak" 1.2-1.5x körül van, tehát jó dealnek tűnik az Ada. A valóságban persze kb 1.6x körül van a teljesítménynövekedés, tehát az egyik leggyengébb új generáció, ha az árnövekedést is figyelembe vesszük.