Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rusi

    senior tag

    Nem akarom a szolgáltatókat védeni, csak mivel van rálátásom a dolgokra, így tudom, hogy sajnos nem érdemes mondjuk Ausztriával összehasonlítani az itteni árakat. Most ne is térjünk ki a kismillió adóra és egyéb "kormányzati sáp"-ra, amiket leszednek a szolgáltatókról. Viszont az, amikor az emberek jelentős része 1-1,5-2 hónap késéssel fizeti a számláit (és itt nem 50 meg 120 ezer, hanem akár 3-5 ezres tételekről van szó), általában a kikapcsolás előtti legutolsó felszólításkor, ráadásul némelyikük még fel is van háborodva, hogy miért büntetjük visszakapcsolási díjjal azt, hogy ő elmaradt néhány számlával (vajon ezt a közértben is megjátszaná a kenyérrel?). No és amikor naponta jönnek a dílerek (vagy az általuk beküldött homeless és/vagy értelmi fogyatékos és más arcok), hogy "nullásban" kivigyék a telókat (nem a Galaxy Y-t), akkor azért gondolkozzunk egy kicsit. Vajon ez Ausztriában is így van?

    [ Szerkesztve ]

    Mobilaréna (2010-2017)

  • Rusi

    senior tag

    válasz lexter00 #41 üzenetére

    No igen, ez meg a sokadik dolog, hogy elég sok esetben az emberek a valós igényeikhez képest 5x jobb mobilt szeretnének, persze legfeljebb feleannyiért, mint amit ők adnának érte. Mellesleg az is érdekes felfogás, ha valakinek van egy full alap előfizuja (mondjuk 2 ezer forint körüli havidíjjal) és totál le van döbbenve, hogy nem kaphat 0 forintért S4-et... Természetesen nagyobb tarifára véletlenül sem akar váltani és a hideg kirázza a mobilinternet szótól (mert otthon van WiFi), de S4 0 forintért az "jár" neki. Eleve kezdjük ott, hogy aki irtózik a mobilnettől (jó esetben még külön le is tiltatja), az mire akar egy Galaxy Mini 2-nél komolyabb okostelefont? Mondom ezt úgy, hogy anyámnak épp az említett telefonja van és nincs mobilnet a kártyáján (flottás előfizetés és azóta is nyüstölöm, hogy tetessen rá valami kis alapcsomagot). Egyébként szereti a telefont és elégedett vele, de mindig pislog, amikor mutatok neki valamit a sajátomon/tesztkütyün és persze megjegyzem, hogy ehhez mobilnet is kell.

    Mobilaréna (2010-2017)

  • Rusi

    senior tag

    válasz nemlehet #43 üzenetére

    Nos, mondjuk a szolgáltató és előfizető kapcsolata talán elég nagy részben ott kezdődik, hogy amit használok, azt pontosan fizetem. Ha valaki akár alkalmilag, akár rendszeresen 1-2 hónapokkal csúszva fizetget, az nehogymár felháborodjon, hogy ezt a szolgáltató "bünteti" (itt most az előfizetés korlátozására és a visszakapcsolási díjra gondolok). Vagy esetleg addig majd "IMF hitelből" fog működni minden, meg persze az embereket is abból fizetik, nem? (tudom, ez persze kicsit túlzó példa, de a lényeg érthető).
    Amúgy én a büdös életben nem hallottam olyanról, hogy valakinek egy szolgáltatást azért nem kapcsolnak be, mert tartozása van. Ilyen egyszerűen nincs, egy szolgáltatás megrendelésének semmi köze ahhoz, hogy valaki feketelistán van vagy bármi hasonló. Tudom, mert 2 éve a pult másik oldalát is ismerem. Főleg kártyásoknál, ahol egyszerűen annyi van, hogy ha nem tudja levonni az összeget a kártyáról, akkor felfüggszetésre kerül, aztán ha feltöltöd, akkor levonja és visszateszi a rendszer, ez automatikus (ha közben eltelik 30 nap és másodjára sem tudja leszedni a pénzt, akkor törli a szolgáltatást, de az utána bármikor visszaaktiválható).
    Ha a rendszer szerint tartozásod van, akkor a telefonos ügyfélszolgálaton vagy központi (tehát NEM partner) üzletben érdeklődj utána, hogy pontosan miről van szó. Amennyiben korábban elhagytad/ellopták az irataid, nagy valószínűséggel azzal éltek vissza. Ha ezt lejelentetted a rendőrségen, akkor az ott kapott jegyzőkönyvvel menj be egy központi (tehát NEM partner) üzletbe és ezzel jelezheted, hogy visszaélés történt és vegyenek le a feketelistáról (ennek a folyamatára már nincs rálátásom, de annyi biztos, hogy ez nem egy öt perces és 3 egérkattintásos dolog).
    Ha egy tarifacsomag (akár előfizetéses, akár kártyás) teljesen megszűnik (tehát nem csak az értékesítését fejezik be, hanem abszolút törlik a csomagot), akkor a szolgáltató köteles értesíteni az érintett ügyfeleket valamilyen formában (SMS, levél, telefonhívás), ezt törvény is előírja. Épp most történik egy ilyen eset a Telenornál, november közepén(!) több ősrégi előfizetéses, kártyás és mobilnet csomag megszűnik. Már volt bent olyan ügyfél, aki kapott levelet a mobilnet csomagjának megszűnéséről.
    Miért gondolod, hogy a szolgáltatónak az a "heppje", hogy téged piszkáljon lépten-nyomon? Én Telekom előfizető vagyok már bő 3,5 éve. Ez idő alatt minden számlát időben fizettem, a Telekom pedig soha semmivel nem "piszkált", kb. háromszor beszéltem a telefonos ügyfélszolgálattal informálódás céljából, és ennyi a kapcsolatunk. Ő szolgáltat, én használom és fizetem (időben) az általa nyújtott szolgáltatást, ennyi.
    Abban részben igazad van, hogy sokszor a 10 ezer vagy afeletti csomagokkal is elég drágák a készülékek, viszont itt visszakanyarodhatunk a korábbi hozzászólásomban említett dílerekre, akik kb. ötösével vinnék az S4-eket "nullásban" (és igen, jönnek folyamatosan, napjában többen is) . Amúgy azért lehet kifogni elég jó akciókat, pl. Nokia Lumia 625 nyolcezres előfizuval 3 ezer forint vagy LG L7 II / Samsun S Advance ötezres csomaggal 6 ezer forint, és direkt nem fapad és nem prémium kategóriás telefonokat mondtam.

    [ Szerkesztve ]

    Mobilaréna (2010-2017)

  • Rusi

    senior tag

    válasz nemlehet #45 üzenetére

    Természetesen ahogy előzőleg is írtam, nem védeni és isteníteni akarom a szolgáltatókat, ők (benne én) is tudnak/tudok hibázni, és valóban vannak esetek, amikor a szolgáltatónál történnek kisebb-nagyobb kellemetlenségek, hibák, amikről nem az ügyfél tehet. Azért írtam a központi üzlet dolgot, mert vannak esetek, amikor egy partnerüzlet egyszerűen nem tud intézkedni, nincs meg a jogosultságuk hozzá. Nyilván ezt a betérő ügyfél nem fogja tudni, de erről viszont nem az adott üzletben dolgozók tehetnek, egyszerűen nekünk is meg van kötve a kezünk, pedig szívesen segítenénk/segítenék, de vannak esetek, amikor nem tudok mit tenni.
    A Netezz mobilon 500 MB csomag (djuice) előfizetés mellé is kérhető, szintén havi 1600-ért, ott persze nem függesztik fel, mivel minden hónapban kiszámlázzák neked.
    A szolgáltató-ügyfél rossz viszonyra kicsit még kitérve azért elég sok esetben az a tapasztalatom, hogy elsőnek az ügyfél kavar (pl. nem fizet időben számlát), aztán még neki áll feljebb, ha valami gond van. A kivételeknek ezúttal is tisztelet és persze igyekszünk megtenni a lehetőségekhez képest mindent, hogy egyik irányból se legyenek gondok. Viszont vannak tényleg olyan illetők, akiknek csak az arca nagy, de az baromira.

    A díler kérdés nem olyan egyszerű ám, mint ahogy te elképzeled. Az "oldja meg!" felfogás kicsit egyszerű, arról nem is beszélve, hogy a szolgáltatók folyamatosan dolgoznak azon, hogy ezeket az eseteket kivédjék. Ezért vannak többek között az előlegek, ami persze egy tisztességes ügyfélnél vagy bosszúság vagy nem (nyilván 5 ezer forinton nem nagyon akad fenn senki, de ha pl. 80 ezret le kell rakni, akkor azért az nem mindenkinek megy farzsebből). Eközben az értékesítőkön is nagy a felelősség, mert ők sem kapnak buksisimogatást, ha valaki 20 ezerből kivisz egy S4-et és aztán többé nem is látjuk a telefont (sokszor még a hálózatra sem jelentkezik fel, egyből megy a határon túlra), a szolgáltató meg bebukott egy 150 ezres telót, meg kb. félmillió forint előfizetési díjat (20 ezres havidíj 24 hónapon át) és nem beszélve az egyéb járulékos és közvetett költségekről. Az meg ugye nem járható út, hogy pl. "pofára" kérjünk be előleget, mert aztán jön az ombudsman és igen csúnyán fog ránk nézni diszkrimináció címszóval. Ezért aztán fizetnie kell a dílernek és a makulátlan szándékkal érkező ügyfélnek is. Hidd el, folyamatosan dolgoznak azon, hogy kiszűrjék a dílereket, de ez kicsit bonyolultabb és összetettebb dolog, mint sokan gondolják.

    Mobilaréna (2010-2017)

  • Rusi

    senior tag

    válasz Dave1984 #46 üzenetére

    Ehhez én is csak annyit tudok mondani, hogy már megkaptam e hónapban az e-mailt a Telekomtól, hogy novembertől 2 forinttal emelik a percdíjaimat, ami a változatlan havidíj mellett azt jelenti, hogy a lebeszélhetőségem csökken. Nekem egyébként addigra le is jár a hűségem, de egyelőre nem tervezek váltani. És én is ugyanúgy mérges vagyok, hogy a telefonálás (sok mással együtt) évek óta csak emelkedik, ahelyett hogy csökkenne (lassan roamingban olcsóbb lesz telefonálni).

    [ Szerkesztve ]

    Mobilaréna (2010-2017)

Új hozzászólás Aktív témák