Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • doooo

    veterán

    válasz <Adamsky> #17 üzenetére

    "Ja, a nem is olyan rég még zöld átállásról papoló országok egymás után indítják be a széntüzelésű erőműveiket."

    Annak nagyon is praktikus és azonnali (de semmiképp sem állandó jellegű, avagy tartós) megoldást kívánó okai vannak. És az egyetlen valódi kiút, az egyetlen tartós megoldás, ha megújulókra (meg egyes esetekben nukleárisra) térnek át a lehető leggyorsabban. Arról is számos hír van, hogy ezek milyen lendületet kaptak az elmúlt hónapokban/hetekben (főleg itt, az EU-ban), illene azokat is elolvasni. Nem csak a nagyrészt álszent, kamu, maximálisan elferdített, "jaj most majd szénre térnek át, haha, nekünk meg van a világon legdrágábban vásárolt orosz gázunk meg olajunk (amibe hamarosan beleroppan az amúgy is padlón levő gazdaságunk), haha" propaganda sz@rokat.

    A gazdasági válságban meg egyrészt 2 éve benne vagyunk, folyamatosan; másrészt annak is számos oka van, de mostanában leginkább a mesterséges, abnormális áremelések a kedves olajtársaságok részéről, akik a 2020-as, alacsonyabb (de attól még akkor is tetemes) profitjaikat próbálják most hússzorosan behozni.

    Vagy lehet úgy vannak vele, hogy már úgyis lassan a végéhez közeledünk a tőlük való abszolút függőségben, így aztán most még egyszer, utoljára kaszálnak egy jó nagyot, aztán meg a sok száz milliárdos profitokból gyorsan meglovagolják a "megújulós-trendet"?
    Remélem így van, mert akkor középtávon még mindig jobban jár a világ.

    [ Szerkesztve ]

  • peugeotmate

    őstag

    válasz <Adamsky> #39 üzenetére

    Sajnos nem ismerjük, hogy mekkora a táv az otthon és a különböző különórák között, így nehéz más alternatívát vázolni konkrétumok nélkül. Az elektromos autó önmagában nem megoldás semmire, tudatos használat (jobban szólva NEM használat) ami valóban kevésbé terhelő a környezetre. Természetesen a SUV-ok okafogyottak, hisz a belső terük sem praktikus és hatalmas helyet vesznek el az életterünkből.
    Én igazából arra gondolok, hogy amikor az autó valóban hatalmas előny, az az mikor az ember rengeteg cuccal pakol például, vagy többedmagával utazik hosszabb távon, ami más eszközzel nehezen/alig megközelíthető. Ilyenkor viszont egy városi autó sem lesz jó, mivel abba kevés dolog fér. Egyterű vagy egy Berlingo (és társai) méretű autó lenne jó, ami pakolható is, de emberek szállítására is alkalmas. Alkami jeleggel használva lenne. Más esetben mikromobilitási eszköz és más közösségi közlekedés együttes használata például az esetek döntő többségében elég kéne legyen, amikor saját magunk helyváltoztatása A-ból B-be a cél. Mindig megmosolyogtató, amikor emberek védeni próbálják azt, hogy önnön maguk 50-100-120 kg-os súlyuk szállítására egy másfél-két tonnás jármű üzemeltetése az optimális. :R

    Hieronymus

    Kicsik, fürgék és könnyű velük parkolni.

    - Kicsik? Mihez képest: bérház, SUV, kerékpár, roller, távolodó bkk busz? Kiterjedése a például hozott autóknak is leglább 1,75 x 3,5 x ,175 méter! Nem lépek át felette ha az utca túloldalára átmegyek.
    - Fürge? Mikor: kukásautó mögött, piros lámpánál, dugóban állva, parkolni készülő autó mögött torlódva?
    - Könnyű parkolás? Hol: Tompa utca (IX. ker.), V. kerület, Campona bevásárló központ (XXII. ker.), fel-alá körözve parkolóhely keresés közben?

    Az araszolós torlódás nagyon fekszik nekik.

    Az araszolós torlódás a városi élet SZÜKSÉGES velejárója? Erre rendezkedik be valaki, hogy milyen jó lesz egy haladásra tervezett járművel dugóban araszolni?!

    Álló helyzetben nincs fogyasztás és a fékezések visszatáplálnak némi energiát

    A légkondi, az elektromos fogyasztók és az autó fenntartása és üzemeltetése ugyanúgy minden egyes másodpercben fogyasztásnak minősülnek ugyanis fizetsz érte!

    [ Szerkesztve ]

    meg

Új hozzászólás Aktív témák