Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Because

    őstag

    válasz Lenry #40 üzenetére

    neked megfelel használatban és nekem is, hétköznapi körülmények között nem fog kijönni a különbség (hacsak nincs vagy 30 kiló az a tesco bringa) úgy ahogy az emberek 90%-nak se....
    akik tudják is mire használják azoknak meg kell fizetni az anyagokat, a technológiát, a végletekig könnyített alkatrészeket.

    (#36) hypno skate: amíg nem olvastam a PH lapcsaládot codegen házban lc power táppal ugyan úgy működött a gépem, mint most fractal házban és evga táppal, csak sznob lettem azóta :D rossz példát hoztál

    [ Szerkesztve ]

  • válasz Lenry #40 üzenetére

    A 15 éve vásárolt bringádból még feltehetőleg nem spórolták ki az anyagot. De amit néhány éve egy haverom vett, azon az első (!) úton lenyalódott az egyik pedál, annyira semmilyen anyaga volt. A BP belváros - Tahi utat 8 óra alatt tettük meg, mert folyton meg kellett állni a leeső / elforduló pedál miatt. Mondjuk felejthetetlen élmény volt. Azóta szinte a teljes felszerelést le kellett cserélje, csak a váz maradt meg. Egyszerűen életveszélyes, megbízhatatlan vackok ezek.

    Attól, mert a te elvárásaidat kielégíti ez a két dolog, még nem feltétlenül igaz mindenkire. Én például elvárom a bringámtól - mint sporteszköztől - hogy bírja, amire tervezték, azaz hegyi utakra, ösvényekre, mind felfelé úgy lefelé, száraz úton úgy, mint sárban, váltson megbízhatóan, a kerekek bírják a strapát. S, ha egy mód van rá, ne legyen 20kg, az pedig manapság normális áron csak alumíniummal érhető el. Ha egy teszkós, mondjuk MTB-t tényleg arra használnál, amit ez a három betű jelent, az első alkalommal visznek is a kórházba (jobb esetben). A teszkós össztelós - downhill gépekre jellemző - bringákról nem is beszélve, garantált a temető az első lejtmenet után.

    De, ha egyébként úgy sem győz meg semmi, miért vesz valaki jobb bringát, akkor legyen elég annyi, hogy: mert megteheti.

    Plusz, 15 éve 20k szerintem felér ma egy százassal, szóval miről is beszélünk? :)

    [ Szerkesztve ]

    Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

  • zoli03

    őstag

    válasz Lenry #40 üzenetére

    Pár dolog, például egy MTB-nál:
    - Normális teleszkóp nélkül nem lesz élvezetes a terepezés, ezt nem fogod tudni, amíg nem próbáltad. A tescos példánál maradva egy normális teleszkópot 30e Ft alatt nemigen kapsz. Összteleszkópos vázakról nem is beszélve.
    - Olcsóbb biciklikben menetes villa vagy teleszkóp van, ami kizárja a továbbfejleszthetőség lehetőségét.
    - Drágább bicikliknek normális, megtervezett vázgeometriája van, ami sokat számít mászásnál, lejtőzésnél, míg egy tescosnál még méretválaszték se nagyon van.
    - Nem mindegy, milyen váltó van a biciklin. Ha jön egy emelkedő, vagy sár, nekem váltson le azonnal, akár terhelés alatt is. Ez egy gagyi váltó nem fogja tudni.
    - Nem mindegy, hogy milyen nehéz egy kerék. Nagyon sokat számít, hogy milyen könnyű, főleg a kerék külső kerületén. A könnyű kerék meg nem olcsó.
    - Ha ezeknek a kerekével kimennék terepere, hamar nyolcas lenne bennük. Valószínűleg nem is duplafalú a felni. A horganyzott küllő össze fog rohadni egy idő után, aztán centrírozni se lehet, mert meg sem mozdul a küllőanya. Rozsdamentes küllőnél ilyen nem lesz, de az persze drágább.
    - Nekem terepre olyan fék, kell amiben megbízhatok minden fajta körülmény között, akár nagyon hosszú lejtőn is.
    - Olcsóbb bicikliken nincs olyan áttétel, ami nekem megfelelő lenne emelkedőkön, pl 22-3x.
    - Olcsóbb bicikliken menetes agy van, terepen elég hamar megadná magát a tengely.
    - Tescos bicikliken olyan csapágyak vannak, hogy már valószínűleg gyárilag se lehet beállítani, vagy rág, vagy kotyog. Normális bicikliknél ilyen nincs, több év és több újrazsírózás után is be lehet őket állítani, meg lehet hozzájuk venni pótalkatrészt.
    - Olcsóbb bicikliknek acélváza van (valószínűleg Hi-Ten), ami sokkal kevésbé merev, mint egy aluváz vagy karbon váz. Nem mindegy, hogy az energiám mozgássá alakul, vagy a vázat hajlítgatom vele.
    - Olcsóbb bicikliken négyszögtengelyes hajtás van, ami merevségben sehol nincs egy integrált hajtóműhöz. Nem mindegy, hogy emelkedőn nagy erővel tekerve annyira hajlik a hajtómű, hogy beleér a lánctányér a váltóba.

    Ez persze csak pár szempont, de aki terepre megy MTB-vel, az valószínűleg élvezni is akarja, így ezeknek a szempontoknak nagy része fontos lehet neki.

  • Alchemist

    addikt

    válasz Lenry #40 üzenetére

    a 15 éve is 20k körül vásárolt bringám a mai napig nem esett szét

    Ennyi idő alatt hányszor tízezer km-t tettél bele?

    Nekem ennyi idő alatt minimum 40-50 ezer km van benne, alaphangon 10-15 lánccserével plusz 6-7 fogaskoszorú cserével... mert a lánc nyúlása és a fogaskerék kopása miatt már ugrik a lánc.

    Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

  • Maximum1

    őstag

    válasz Lenry #40 üzenetére

    "felfedezhető különbségek vannak. erősebb motor,"
    50es táblánál a városban?, nem mindegy?

    "a biciklinél a motor én vagyok, annyit fogyaszt, amennyit én eszek"
    egy drágább bringánál kevesebbet kell enned ugyanannyi távon.

    "sose vettem 30-40k-ért cipőt pont ugyanezért. 8-10k-ért is pont ugyanakkora sebességgel sétálok benne."
    csak éppen 3x addig sétálgathatsz a drágábbikban.

Új hozzászólás Aktív témák