Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szentkuti11

    addikt

    válasz DrKapocs #25 üzenetére

    Szerintem Simsonnal összehasonlítani ezt a szolgáltatást a lehető legirracionálisabb felvetés.

    Egyrészt 100 ezer forintért ma már nagyon nehéz jó Szimót venni, – a használatra érdemes darabokat trélerszámra viszik ki Németországba, ahol megint elkezdenek komolyabb pénzt érni ezek a gépek – de tegyük fel, hogy valakinek sikerül. Az alkatrészek valóban nem drágák, viszont szinte mindig kell rá valami, mivel az orosz-lengyel, még rosszabb esetben kínai utángyártott alkatrészek a kukába valók, gyárit pedig szinte esélytelen találni. A Coup értelemszerűen nem azoknak szól, akik az anyatejjel szopták, hogy hogy kell a megszakítós gyújtást beállítani, álmukban is benzincsövet cseréltek, karburátort tisztítottak, és lelkesen keverik maguknak a benzint az olajjal. Nem beszélve arról, hogy egy ilyen gép vezetéséhez odafigyelés kell, váltogatni-kuplungolni, a hengert megkímélendő elkerülni a motorféket, és persze fel kell készülni némi szerszámmal is, ha hirtelen kell egy másik gyertya, vagy arra leszünk figyelmesek, hogy eltömődött a benzinszűrő, mert persze megint berozsdásodott a fém tank belseje. Ezen kívül legyen akármilyen jól beállítva a keverék, a kétütemű motor szaga az emberre ragad: én nagyon sokáig hallgattam a közvetlen környezetemtől, hogy de „jó" motorszagom van, mióta átszoktam a négyüteműekre, csak a bukóból szokták sejteni, hogy nem autóval érkeztem.

    Ha itthon is lenne a Couphoz hasonló megoldás, akkor nyilvánvalóan össze lehetne vetni várható költségek szempontjából egy saját tulajdonú robogót a megosztott megoldással, de manapság már szerintem hiba azt gondolni, hogy a Simson egy nagyvárosi környezetben rentábilis alternatíva. Abból a szempontból nyilván igazad van, hogy ha valaki sokat jár és jó gépet választ, a fenntartási költségek nem számottevőek.

Új hozzászólás Aktív témák