Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz atike #27 üzenetére

    Én is azt olvastam valahol máshol, h ugyanaz a szenzor van benne, mint az S60-ban volt. :K

    A hőkamerával egyébként nekem nem volt gondom, elhiszem, h kicsi a felbontása, de én nem pro felhasználó vagyok.

    Egyik barátnőm faterja valami villamosipari cégnél dolgozik, ő a cégétől kapta teszt céllal azért, h az általuk szerelt gépeket/berendezéseket le tudja ellenőrizni a hőkamerával pl. túlmelegedésre utaló nyomokat keressen hibakereséskor. Tökéletesen megfelelt a célra a telefon, végignézi a szekrényeket, már messziről megmondja akár azt, h a szekrények közül melyik melegebb a többinél, vagy csak simán hol van hibás kötés, hol melegszenek esetleg egy nem megfelelően meghúzott csavar miatt a vezetékek, vagy egy szivattyútelepen melyik a többitől eltérő hőmérsékletű (túlmelegedett) gép.
    Persze a lakatfogót nem helyettesíti, de már megbeszélték a cégüknél, h a többi csoportvezetőnek is kiosztanak ilyen telefont, mert bevált.

    A kazánhoz kijött gázszerelő a cirko kazánról csinált előtte/utána hőképeket, h dokumentálja az évek óta nem takarított berendezés rendellenes működéséből fakadó egyenletlen hőelvezetést, majd a megtisztított készüléken megmutatta, h hogyan is kellene működnie egy jól karbantartott készülék hőelvezetésének.

    Én az általam szerelt szgépekről, szerverekről, laptopokról szoktam hőképet csinálni stressz teszt közben, majd takarítás után is, h lássa a megrendelő mennyivel optimálisabb a készülék hőtermelése egy-egy takarítás után.

    Nyilván ahol fontos, h nagyobb felbontása legyen a hőkamerának, ott nem ilyen készüléket kell használni. Ahol meg lényegtelen a felbontás, ott jól használható ez is.

    Én pl. egyik hazai autógyárban dolgozok, ezzel seperc alatt megtudom mérni egy hibásan működő berendezés hőmérsékletét - kizárva a túlmelegedést, mint hibafaktort.
    De olyan is volt, h bxsztattak, h miért nem veszek már át egy autót (ellenőr vagyok) - mert nem tudok belenyúlni a futópadról lejárt autó motorterébe, mivel tűzforró pl. a katalizátor..

    De a légtechnika befúvó nyílásait is ezzel monitoroztam végig, h hol fújnak be hideget/meleget télen pl. a dolgozók nyakába. Vagy melyik ablaknál jön be, vagy nem jön be a hideg. Vagy melyik légbefúvó nem működik a kapuknál télen, mert teszem fel ha a kapu fölötti 3 kaloriferből nem csak egy működne, lehet, h nem 12°C lenne a csarnok kapuhoz közeli területein..

    Étteremben a pincérnek mutattam az éppen kihozott, de hideg levest, vagy szórakozóhelyen a melegen felszolgált sört.

    Vonaton a túlságosan hideg klímát mutattam a kalauznak, este 10 órakor miért nem lehet ezt kikapcsolni.

    Most nyáron a Duna vízhőfokát rendszeresen ezzel "mértem meg" strandoláskor. Jó, ez nem egy nagy dolog, az ember belemegy a vízbe, egyből érzi, h mennyire meleg a víz, de a kötekedőket le lehet szerelni vele. (ma is ugyanolyan a hőfoka, mint az elmúlt két hétben minden nap volt..)

    Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

Új hozzászólás Aktív témák