- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- MG4 menetpróba
Hirdetés
-
Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
it A titkosított levelezést kínáló Tuta Mail arra panaszkodik, hogy a DMA bevezetése óta szinte eltűntek a Google keresőjéből.
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
Ingyenes az Epic Store-ban az Industria
gp Extraként a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Urby66
aktív tag
Dolgoztam autóipari cégnél. Ott úgy néz ki a dolog, hogy a mai modern autókat ezerféle módon megtervezik annak érdekében, hogy ütközés esetén a dolgok meghatározott módon és mértékben mozogjanak. Ez azért van, hogy az ütközés energiáját minden irányból, inkább az autó vegye fel és ne az ember aki odabent ül. Irányítottan törik és gyűrődik minden azért, hogy a lassulás minél kevésbé legyen durva a bent ülőre, illetve, hogy az utascella épségben maradjon. Ezért van pl. az, hogy a mai modern autó eleje egy viszonylag kis koccanás után szinte eltűnik, mert ugye abban "már nincs anyag".
Nos el lehet képzelni, hogy az ezerféleképpen kiszámított modellezett rendszert hogyan dönti romba a millió féle testfelépítésű, millió féle pózban ülő és ráadásul eltérő súlyú ember. Ezért egyrészt egy átlagos méretű emberrel számolnak a tervezés során (na jó inkább több, mert van átlagos méretű férfi és női modell, illetve földrészenként is eltér a méret), másrészt pedig amennyire csak lehet egy pózban tartják az utasokat. És erre tökéletes megoldás az öv.
A másik pedig az, hogy akár egy alacsony sebességű (legyen mondjuk 30 km/óra) ütközés során a bekötetlen ember 30-al megy tovább, miközben az autó irányítottan gyűrődik és lassul alatta. Ezzel a sebességgel még egy szivacsfalba sem jó csapódni nemhogy a kormánykerékbe.Személyes élmény: Kockalada, alacsony sebességű koccanás, én az anyósülésen ültem, persze öv nélkül. Annyira kicsi volt az ütközés ereje, hogy csak a lökhárító görbült meg kicsit, én viszont előreszálltam és keményen lefejeltem a szélvédőt.
Szóval biztosan van olyan aki az öv miatt hal meg, de még ezekben az esetekben is lehet azt mondani, hogy öv nélkül nem feltétlenül jutott volna el odáig. (Pl. fejre fordult autóban bennég, mert nem nyílik az ajtó és az övet sem tudja kinyitni. De vajon túlélte volna a pörgést nyaktörés nélkül ha nincs bekötve.... )
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- BestBuy ruhás topik
- Házimozi haladó szinten
- Gyúrósok ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Witcher topik
- Apple notebookok
- További aktív témák...