- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android szakmai topik
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Asus ROG Phone 8 Pro - az élet nem csak játék és mese
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
senior tag
válasz ddsteel #7039 üzenetére
Egyre figyelj, hogy zárt legyen. Úgy emlékszem az utastérben van. Semmi szuszogó meg ilyesmi. Nagyon nem egészséges. Ezért AGM az eredeti.
A csepptöltés az szinten tartásra való. Ha pedig nem ülsz mellette multiméterrel végig akkor csak a végeredményt látod. Abból nem biztos, hogy helyes következtetést tudsz levonni.
Az eltelt idővel még a CTEK sem tud csodát tenni. Jól érzed közel lehet a vég, de az előttem szólóval értek egyet. Megvárnám az első nem indulást. Arról a 7Ah-ról beindulhat. Ha indul akkor padlót kell nyomni, és tölteni fogja a beindult benzines. Az első nem indulás után vennék csak új akksit. Így kitolod az idejét. Soha nem tudhatod meddig fog menni. A kocsi használattól sok függ. Ha minden nap használod még sokáig jó lehet.
Ha a Prius, vagy a Toyota tulajok azt javasolták akkor fogadd meg.
Természetesen jó lenne egy AGM helyettestő, de a magyar piacon nincs, vagy nehezen található. Nem kell Yuasa. A márka választása az már nehéz. Kinek mi tetszik. Az a 45Ah a régi Suzuki Swift mérete. Így szinte bármit választhatsz.
- Varta
- Banner
-Electric Power
-Rocket
-ABS
A sok "ha" azért van benne, mert mi csak találgatunk messziről, mert pont valami lényegeset nem írtál le.
Bocsi, egy kicsit hosszú lett. -
Brogyi
senior tag
válasz DigitXT #7041 üzenetére
Nem, a tirisztor gyújtása úgy van megszerkesztve. Az izzó nem ad semmi feszültséget. Ez a legegyszerűbb rövidzár védelem. Tipikus alkalmazás abban a korban.
@ddsteel
CH611 simán beindította a kis Yaris-t. Persze, ahogy írtam illik padló gázt nyomni, hogy a benyás rész beröffenjen. -
Brogyi
senior tag
-
Brogyi
senior tag
Egy újabb akksi ellenőrző műszerre hívnám fel a figyelmét azoknak akik szeretnek méregetni.
Természtesen ez is kinai ( mi más lenne ) . KW600, és KW650. Mindkét darab szép, használható. Érdekes a feszültség kirajzolása. Pont mint egy mini szkóp, csak ennek a tartománya szűk, de ide jó. PC-n egész jól látható, manipulálható. Kinek ajánlanám? Aki nem idegenkedik a PC használattól, mert hát interneten keresztül lehet frissíteni a firmware-t, és bizony van. Érdekes játékszer. -
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #7062 üzenetére
Nagyítani/kicsinyíteni lehet, bár a kicsinyítést azt módjával. Szerintem az nem is kell. Általában az ablak alját, és tetejét kiírja tized pontossággal. Fogok róla képet berakni. A képernyőt 3x, vagy 4x teleírja. Ez is elég lesz. Lehet benne scrollozni. A mintaképekkel világosabb lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #7065 üzenetére
Műterhelés volt. A műszer is, és a műterhelés is digitális. Jelenleg nem tudom melyik miatt lépcsős a jel.
A hullámforma .bmp formátumban menthető, nagyítható, nyomtatható. Az akksi eredménye pedig txt/doc...
A műterhelés mellett ráraktam a sárga kinai töltőt is.
Nem egy profi műszer, de elég sokoldalú, és éppen még a vám alatt van. Jövőre nem tudom, hogy fog változni. -
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #7071 üzenetére
Szép, de nekem az a véleményem, hogy sok, és most nem az árról beszélek.
A Lancol, és a fentebb említettek se nagyon ismerősek a műhelyekben. Tudom miről beszélek látom, hogyan használják ezeket, és ne is beszéljünk az oszcilloszkóp használatról. Tudod, kibicnek semmi sem drága. -
Brogyi
senior tag
válasz molnarpeter #7091 üzenetére
-
Brogyi
senior tag
válasz konci79 #7112 üzenetére
Sajnos a dinamó nem a legjobb, és tetézi a bajt a feszültségszabályozó. Nem úszod meg a töltő használatot.
A garázsodban mindig használd a töltőt, így nem lesz meglepetés. Ezt főleg télen tartsd szem előtt.
Ahogy írták a fiúk a töltési idő kicsit hosszúnak tűnik. Ez azért nem jó jel. Használd egészséggel a bogarat, és az új töltőd.
Talán érdekes lenne egy gyors teszt valamelyik kínai csoda teszterrel. Az indítóáram elég jól jelzi, hogy mennyi van még az akksiban. Ha Budapesten laksz én felajánlom a segítséget. Ez kb. 5 perc. Ha pedig messze laksz akkor valaki innen talán tud segíteni egy mérés erejéig. -
Brogyi
senior tag
Mint töltő azonos mind a kettő. A "melyik a jobb" kérdésből azt látom, hogy neked az olcsóbb.
-
Brogyi
senior tag
Csodák nincsenek.Jó esetben kétszer töltheted fel a telódat. Minden mai mobil 4000mAh és 4500mAh között van. Általában nem csontra merítik a telót. A 7,2Ah az csak 7200mAh. Igazából nem illik, vagy tévútra vezet ha Ah-t vagy mAh-val számolsz.Wh, vagy mWh az a valóságot méri mutatja. Minden jó, vagy jobbb minőségű USB-s műszer mutatja a Wh-t. azt nézd. Ne feledd el azt írtad az akksiról, hogy használt. Tehát már kevesebb mint 7,2Ah. Akkor DC-DC átalakítónak is van hatásfoka. Ott is veszítesz. Szóval lehet, hogy 2x se.
Melegen ajánlom, hogy ne az Ah-t nézd, mert becsap. Valamelyik telefonos topikban már írtam róla, mert nem értették. -
Brogyi
senior tag
Bocsi a duplázásért, de valaki ügyesen leírta, hogy a használat sokat számít. Tehát a 2 hetes, vagy még ritkább használat esetén jó ha valamivel szinten tartod az akksit.
Nálam két LED is villog. Olyan mint a karácsonyfa. Az egyik a kamu riasztó LED ( az a gyári), és a valódi. -
Brogyi
senior tag
válasz Zoli bácsi #7182 üzenetére
Jó lehet az Electric Power nem ellenkezem. A nagy kérdés használja-e a Start/Stopp-t. Bár valószínűleg nem. Akkor jó választás az Electic Power , Rocket.
-
Brogyi
senior tag
Két lehetőséged van. Az egyik amit ajánlani tudnék az a havonta egyszer feltöltöd. Ez szimpatikusabb nekem, mert tudsz visszaszámolni tavaszig.
A másik a csepptöltő, ami csak +13,6V körül ad ki feszültséget. Ez egy egyszerű táp. Visszalapozol akkor volt kinai ajánlat olyan 1500Ft. Nekem nem szimpatikus a több hónapon keresztüli állandó feszültség. Attól még jó lehet, de nekem nem tetszik (ez szigorúan magán vélemény).
[link] -
Brogyi
senior tag
Ezek a töltők zöme nem áramgenerátoros. Az a kinai 1A-t is tud, de az nem azt jelenti, hogy állandóan annyi megy bele. Tehát az a 0,8A teljesen tökéletes az akksidhoz. Ha le van merülve akkor esetleg átkapcsol áramgenerátor módba, de mint csepptöltő bőven alatta (kis árammal tölt). Milyen értékkel lenne jó neked?
Nálam van olyan kinai, de az enyém visszakapcsol. Ha érdekel megmérem mire kapcsol vissza. -
Brogyi
senior tag
válasz tibcsiworld #7218 üzenetére
Googli első találat:
A javasolt csepptöltési feszültség 2,27V/cella +20°C-on. Egy 6V-os névleges feszültségű akksi esetében ez 6,81V, míg egy 12V-os névleges feszültségű akksi esetében13,62V.
Természetesen mindenki azt csinál amit akar.
Ez egy szabad ország.
Bocsi, de szerintem jó a szöveg, mível sok helyen találkozhatsz vele. Ezt az értéket a hőmérséklet módosíthatja. -
Brogyi
senior tag
válasz tibcsiworld #7220 üzenetére
Nem kell szomorúnak lenni. Jó az, hidd el.
-
Brogyi
senior tag
Lehet, hogy késő már a válaszom, de mint mondtam jó vélemény, és rossz vélemény is van. Engem a jó vélemény győzött meg. Nézzétek csak. [Itt] a csávó nem szkópozik hanem csak használja. Ráadásul egy 6V-ra leesett darabbal próbálkozik. Két éjszaka kellett hozzá repair módban. Az állítása szerint jó lett. A video elején nem hitt benne. Persze lehet fizetett video is.
Aki rosszat írt az bekapcsolta a szkópját. Azt mondják zajos a jel. Az akksi magasról tesz a zajra, és itt a pont.
A kinai gyártó a hálózati szűrőt elhagyta. Az elsődleges funkciója a zavarszűrés. TV/Rádió-nál van értelme, de itt nem sok. A másik igazán lényeges, hogy a kapcsolóüzemű táp zaja nem menjen ki. Tehát a szűrő ki/be is működik.
Nincs ilyen darabom, de nem olyan rossz, és olcsó. -
Brogyi
senior tag
válasz newmoonlight #7342 üzenetére
Szerintem DigitXT-nek van ilyen. Néha betéved ide. Keress rá.
-
Brogyi
senior tag
válasz Dr.Szilícium #7374 üzenetére
"De nekem az a gyanúm, hogy azt sem hülyék tervezték, azaz tudtak valamit."
Tetszik. Jó gondolat. -
Brogyi
senior tag
válasz Dr.Szilícium #7380 üzenetére
Ha egy nagyobb teljesítményű, vagy nagyobb áramúra gondolsz nem biztos, hogy segít.
Az is határolva van valahol, és az is felszalad könnyen, hiszen a lemerült akksi zömében öreg, és nagy belső ellenállása van. Ilyen esetben a bikázó segít, vagy az indítás rásegítő funkció. -
Brogyi
senior tag
válasz troll81 #7424 üzenetére
Mivel is töltenéd? Kocsin kívül használhatod a hagyományos töltőket, mert az adatlap megengedi. +14,6V-nál kell befejezni. Ez +3,65V cella feszültséget jelent. Ezt normál töltésnek hívja. Nyilván lehet feljebb menni, de ezt írja a gyártó. Ezek előnye talán a gyors töltés, de nem olcsó a nagy áramú töltő. Ahogy nézem talán a belső ellenállása is kisebb. Vastag vezetéket használj. Az első próba alkalmával valahogy ellenőrizd a hőmérsékletét is. Valószínűleg az AGM, vagy hópihe funkciók teljesen jók lesznek. Kis eltérés lehet hiszen a túltöltési feszültsége elég magas.
-
Brogyi
senior tag
válasz nagylaci32 #7445 üzenetére
Az év utolsó napján távgyógyítást vállani elég nehéz feladat. Éppen ma olvastam egy őszinte mondatot az egyik gyártótól. "A töltő normál élettartama 5 év". Természetesen én 100%-an ezt vallom.
Ha az idő stimmel akkor újat kell venned, mégha be se kapcsoltad akkor is. Ilyenkor szoktak előkerülni az emberek "az enyém 15 éves, és jó" dumával. Igen, van ilyen, de nem ez a jellemző. Az-az 5 év az elektrónikus vackokra érvényes. Sajnos ma mind az.
Ha kell a töltő akkor vegyél újat. Olcsónak [ez], drágát könnyű találni.
Természetesen lehet javítani, de nem éri meg. A leírásod alapján tényleg rossz a töltő. Megint csak sajnos a te esetedben az akkumulátor szokott rossz lenni szinte 99%-ban. Jól nézd meg mi is a hibás. -
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #7447 üzenetére
Meg lehet javítani őket, de csak magadnak. Pénzért, másnak már ráfizetés minden téren.
Ha nincs szerencséd akkor az a vezérlő is elpukkant. Kevés esetben maradnak életben. A kimeneti szűrés pedig veszélyes luxus, de ezt már te is látod. A jól megtervezett darabok nem mennek tönkre a kimenti elkó kiszáradására. Sőt, a primer köri 400V-s elkó kiszáradást is túlélik ezek. Ez nem az a fajta volt. Sok szerencsét, és főleg türelem/kitartás kell a javításhoz.
BUÉK minden idelátogatónak. -
Brogyi
senior tag
válasz Semiramis #7452 üzenetére
Gyanítom semmi se megy tönkre. A Ford töltése simán felszalad 16V-ig. Remélem nem túl öreg darab. Természetesen a lekötés a biztonságos. Ha nem tudtad beinndítani, és az autó elektromos része jó, akkor ne töltögess, hanem vegyél másik akksit. A töltögetés csak elodázása a vásárlásnak, bár nem ismerem az egész történetet. Szóval tedd rá azt a töltőt, és meglátod mi lesz az eredmény.
Ups, most jut eszembe le ne kösd!
Csak tedd rá. -
Brogyi
senior tag
Nehezet kérdeztél. Kb. olyan mint a mennyit fogyaszt az autód kédés. Mindenki mást mond, mert mások a szokásai. Átlag Józsinak előny az új rendszer. Aki rövid útakra 3 hetenként használja annak pótolni kell ha van garázs. Nem javaslom az átalakítást, de amikor elromlik javítás címén találkozni lehet a te gondolatoddal.
Hiszem, hogy jól tervezték meg, de be kell, hogy valljam az alacsony feszültség elég meglepő. Ahogy írtam elég nehéz ellenőrizni. Kevés műszerrel csak a mindent bekapcsolok és mérem a feszültséget verzió marad.
Igaz drága akksi kell bele, de szerintem nem 2-3 év a kihordása.
A cél az volt, hogy minnél tovább éljen az akksi, és elérték, mert lassan mindenki átvesz ebből az ötletből. A leegyszerűsítés nem biztos, hogy jó irány. Egyszerűbb, de nem jobb.
Tartsd szem elött, hogy ez egy vélemény, és nem biztos, hogy igaz.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Ha ritkán használod az autót akkor a rátöltés használ. A nagy kérdés, hogy hány volt az a rátöltés, és mennyi ideig.
Egyik márkának se dölök be. Megmérem. Nem szabad hanyatt esni egy márkanévtől se.
Több okból a néha rátöltögetés jobb. Tagadhatatlan az a tény, hogy rákötöm a töltőt, és amikor kell akkor leveszem az nagyon kényelmes. Többen írták a kigyulladás veszélyét. Ezért jobb a felügyeletes, rendszeres töltés, de ez nem kivitelezhető egyes emberek habitusa mellett.
Néhány technikai határértéket is írok, hogy legyen valami kézzel fogható is.
+13,1V-tól +13,6V-ig ez a csepptöltés/trickle charge határértéke.
Mégis a hosszan tartó csepptöltés nem igazán jó, bár a topik néhány tagja majd meg fog cáfolni.
Őszinte leszek, a linken szereplő töltőt még nem mértem. Érdemben nem tudok se jót, se rosszat mondani. Talán ha valakinek van az, majd ír neked. Igazi információ az lenne ha pontos műszerrel valaki meg tudná mérni a csepptöltési tartomány feszültségét.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Ugye nem Ford?
-
Brogyi
senior tag
válasz polberto #7482 üzenetére
Nekem egy Yaris-hibridhez volt szerencsém. Nem jó hírem van a számodra. Ezek kb. 6-7 évig jók. Az említett Yaris is beleesett, ami súlyosbítva volt a 3-4 hetenkénti használattal. Ezzel azt akarom mondani, hogy az átlagnak töltögetés nélkül tud ennyit, ez elég szép eredmény. Nagy valószinűséggel számíts új akksi vételre. Sőt, most nézz körül. Az indító akksiról beszéltem, és igazából nem is indító akksi, mert csak az elektromos részt "indítja".
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz polberto #7486 üzenetére
Használni fog neki. Fontos, hogy állandó feszültséget tudjon tartani, és beleessen a 13,2-13,6V-s tartományba. Néhány tized volt nem számít, csak ne növekedjen lassan mint valamelyik gagyinak. Ott valószínűleg áramgenerátoros volt, és szépen lassan mászott fel a feszültség. Figyelj a srácok tanácsaira is. Ha hosszan magára hagyod akkor tegyél be egy biztosítékot valamelyik drótba. Általában a pirosat szeretik választani. Fontos a biztosíték nem a töltőt védi hanem a te garázsodat a leégéstől. Az akksi nagyon nagy áramot tud tolni, és ez okoz tüzet ha a vezeték szigetelése elkopik. Ezek itt nem az én ötleteim, azért off.
-
Brogyi
senior tag
válasz polberto #7489 üzenetére
Hát én nem ezt olvastam, de majdnem egyezik vele. "Ready" mód stimmel csak 60 perc ajánlott hetente egyszer az egyik ajánlás szerint.
A másik ajánlat 2 hetente 20 perc "Ready" mód a kicsinek.
A hibrid akksinak 2 havonta 30 perc "Ready" mód.
Válassz, amelyik tetszik.
Bekapcsolhat a benzin motor is. Zárt helyen nem ajánlott. Akkor inkább a kis töltő konnektokrból. Szerintem nem fogyaszthat ez se sokat álló helyzetben, bár biztos megmérném, és ettől függően tölteném. Biztos nem hagynám rajta 2 hétig. Nem hiszek a hosszan tartó csepptöltésben. Ez van.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest