- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- LTE frekvenciák
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
Hirdetés
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
senior tag
válasz steve brown #153 üzenetére
"Egy olyan automata töltő kellene már, amiben a feszültségkorlát ténylegesen 14.4V. "
#119 hozzászólás mintha erről írna.
-
Brogyi
senior tag
Egy pici kiegészítést had tegyek hozzá.
Ha az a 7Ah-ás akksi hagyományos akkor annak semmi baja nem lesz. Valószinű robogó akksi. Nyilván a hagyományos akksit se lehet napokig rajta hagyni.
A feszültség különbség hiba. Ez negatívum. Főleg AGM esetében.
Mindegy. Zselés, AGM, zárt akksi nagyon nem szereti azt a pluszt.
Hagyományos akksit 2,7V-ig lehet tölteni. Számolj csak! Az 16,2V.
Ennél a feszültségnél egy zárt akksi rég felrobban.
[link]
14,4V felett illik igen kis árammal tölteni, de az látszik a grafikonból is.
Még egy mondat. Ma már minden procival megy. Így a mai fiatalok nagyon rácsodálkoznak arra a 16,2V-ra.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Csepptöltésnek lehet nevezni csak nem a legjobb, mert a +13,5V-ot kellene tartani. Több hetes üzemmód nem ajánlott. Arra a fenti zöld/szürke töltő jó. Azért az olcsók közül még ez a legkevésbé hibás koncepció. Ahogy írták, ez a feltölt/levesz verzió. Esetleg reggel ránézel.
-
Brogyi
senior tag
válasz nootropil #197 üzenetére
Az AGM-hez nem szoktak/szabad utólag vizet önteni. Ergo tilos +14,4V fölé menni mert vízvesztés lesz.
A +14,7V nem halálos ha hideg van. A CTEK Svéd. Ott azért van mínusz. Az-az a hőmérséklet módosítja a +14,4V-ot.
Mível elég jó márkát vettél nem lehet gond vele ha ne veszed ki az akksit, csak azért én kerülném a hópihe funkciót, mert mint említettem az a feszültséget megtolja.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz nootropil #208 üzenetére
Így igaz. A fokozatok között automatikusan vált. Ezért kell bele a proci, és mint korábban írták a CTEK nem felejti el, hogy hol tartott. Szóval a 220-as dugót hiába húznád ki. Ha azt akarod, hogy előlről kezdje akkor az akkusarut vedd le, de mit akarsz ott van az orrod elött probáld ki magad.
-
Brogyi
senior tag
A CTEK jó márka. Egyik legjobb. Ha akarod bolondbiztosnak is nevezheted. Az aktivátor parasztvakítás. Az egyiket megmértük. Semmire nem jó. A gondolat jó, a megvalósítás csapnivalóan sz@r.
Szerintem nyugodtan szedd le, és dobd a kukába. Csak megzavarhatja a drága procis töltődet.
A szulfátosodás ellen egész más kell, és a mai korszerű akksikhoz nem kell.
Persze ez magán vélemény. Tehát, ha akarod elhiszed, ha nem hát így jártál.
Kicsit visszatérve a fizikára. Ha jól működne az aktivátor akkor egyetlen pulzussal kinyirná az autó központiegységét. Ezért visszafogták, és így semmire nem jó.
Egy a lényeg, nagyon jó töltőt vettél, és az aktivátort dobd ki.
Alkalmas az akku kivétel nélküli töltésére is. Van erre gyári zsinórja is.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz nootropil #213 üzenetére
"Korábban írta egy szakértő,, hogy DESULPHATION (1) itt kéne tartani hosszabb ideig.. háát nálam ez lehetetlennek látszik."
Az nem szakértő volt hanem egy internethuszár aki azt hiszi hogy mindent tud. Egy jó akksinál lehetetlen látni az egyes fokozatot mert keresztül repül rajta. Bár megjegyzem nincs CTEK töltőm, de nagyon furcsállanám ha valaki az egyes fokozaton tudná tartani 30 percig. Az az akksi kukába való. Relax. Meg kell szűrni azt amit itt írnak. Szóval örülj az új töltődnek, és higgy neki ne pedig a tudatlanoknak.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
A topik nagy részét látogatók töltőt keresnek. Ma jellemezően szeretnek procit belerakni. Jól hangzik a sok lépcsős töltő funkció. Ezek közül az első, vagy második stage/fokozat a deszulfátlanítás. Ez egy pici plusz ahhoz képest, hogy a másikban nincs. Nem kell ennek olyan nagy feneket keríteni. Miért is?
Mert jól érzed ez sem tudja visszahozni a szulfátos akksit. Persze van egy kicsi esélye, de nem túl sok.
A jó akksi simán keresztül halad, sőt nem is esik bele a deszulfátos zonába.
Ha egy akksi a töltés alatt sokáig időzik a deszulfátor fokozaton akkor nagy esély van rá hogy újat kell venni.
A másik jellegzetes viselkedés pedig amikor néhány másodperc alatt feltölti a hatalmas belső ellenállása miatt.
Itt ki kell zárni a jó és feltöltött állapotot, mert az szintén néhány másodperc alatt feltöltődik. Jellemző rossz következtetés, hogy sz@r a töltő. Kicsit visszaolvasol találsz rá példát.Akkor nézzük az aktivátort.
Már a fényképen látszik a vékony drót. 100A-hez bazi vastag kábel kellene.
A vékony vezeték egész egyszerűen felemészti az energia nagy részét. Számolj egy picit. Ott 5mA max áramot írnak. Az +12V-tal 60mW. Ez olyan kevés mint macisajtban a brummogás. Ha neked erről más a véleményed legyen, de akkor se ér semmit. Ha neked bevált akkor használd egészséggel.
Zárszónak még annyit, hogy az általad ismert oldalakon van normális eszköz ami szulfátos akksikhoz való, de az a 50 000Ft, és 100 000Ft-os sávban helyezkedik el. Nem erre a berendezésre vágynak az amatörök, és a "topik lakók".
Ha megsértettelek elnézést, mert heves természetű vagyok. A válaszodból némi ismeret hiányra következtettem. Itt egy példa:
"Az 1-es szulfátlanító fokozatot használd,minimum 30 napig."
Hát ne haragudj, de ez nálam kicsapta a biztosítékot. Nem a felhasználó dönti el hogy milyen fokozatban, és mennyi ideig lesz az a töltő.
Isten veled, hiszen nem "topik lakó" vagy. Remélem hamar elfelejted szavaimat, és így nem haragszol rám.
Legyen vége a vitának. -
Brogyi
senior tag
Írtam egy rövid kis szösszenetet a tirisztoros töltőről. Szigorúan csak barkácsolóknak.
[link] -
Brogyi
senior tag
Normális lehet. Volt aki 3 napig töltötte az akksiját. Ilyenkor látom, hogy engem igazoltok mikor azt mondom, hogy nagy akksi, nagy áram, kis akksi kis áram.
Tiedhez legalább egy 6A-es töltő kellene, de a legjobb egy 10A körüli. Légy türelmes. Ha nincs cellazárlatod, és nem sulfátos akkor jó lesz. Csak sok a "ha".
Az emelkedésből az sejtem, hogy jó, csak sok időbe telik. Ezért fonots tudni mihez veszed a töltőt. -
Brogyi
senior tag
Először az akkukraftról. Jó, és pontos értekeket mértek róla használat közben. Úgy látom ez ma már nagy szó. Nekem speciel a csepptöltése tetszik, ötletes. Nyilván más töltő is tudja csak még a fiúk nem írták meg.
A használhatóság miatt neked egy nagyobb áramú darab kellene. A boltodnál maradva [ezt] ajánlanám. 2/6/12A között választhatsz. Proci van ebbe is, és sokkal jobban használható nagy kapacitású akksihoz.
Egy pici technikai érzék kell hozzá.
Neked kell döntened melyik szimpatikus. Kicsit feljebb olvashatod mi a következmény ha kis árammal akarnak nagy akksit tölteni. Nincs semmi baj, csak napokba telik míg végez. -
Brogyi
senior tag
válasz hatragyi #269 üzenetére
Nekem az a gyanúm a töltő érzi a 0 fokot ezért mérsz többet. Próbáld meg fűtött garázsban is.
+14,4V +20°C környékére érvényes. Szinte 100%, hogy a környezeti hőmérsékletet korrigálta.
Esetleg, hogy megnyugodj szereld ki az akksit, de csak most próbára, és vidd fel a lakásba. Vegye át a szoba melegét. Az-az várj 2 órát, és ezek után tölts, és mérj. Ezt írd ide be.
A müszered remélem nem 500Ft-os chinese.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Ez egy érdekes kérdés. Azért is írom külön. Szerintem nem olyan egyszerű a válasz.
Ha előbb leveszed, és a kocsi beindul vele. Nincs semmi baj, de akkor miért kell tölteni?
A semmi baj az egy alkalomra szólt.
Lényeges, hogy a generátor, és a szabályzó milyen állapotú, és a lényeg hol fog. A generátor szabályozók 14-14,4V-os sávban fognak, de akkor nem kell tölteni azt az akksit.
Egy diesel autó téli indítása nagyon erős igénybevétel. Azt te nem indítod be ilyen félig feltöltött akksival.
Na jó a hülyéknek is van szerencséjük. Bocsi de ezért meg ne haragudj.
Nálam majdnem ua. a helyzet pedig csak egy robogó. Kis akksi erös igénybevétellel. Nem engedhetem meg, hogy bármilyen kis kapacitás hiányozzon.
Nézzük a gazdasági oldalát.
Ha rendszeresen így használod akkor rohamosan csökken az élettartama. Duplán fogod megfizetni ennek az árát, mert fele időben tönkremegy.
A másik nagyon valószinű dolog, hogy gyorsabban beindul a szulfátosodás.
Gondolj bele ha rossz a generátor szabályozó akkor abból nem csak új generátor+szabályozó kombót kell venned hanem ott lesz még a nyakadon az új akksi is. Remélem a lényeg átjött.
A szöveg hagneme is én vagyok. Bocsi
Vegyél egy méretben passzoló töltőt az akksidhoz. Lásd mint fent. Egy 76Ah akksihoz egy 8A-es töltő az igazi patner.
Az pedig nem igaz, hogy az autó nem tölti tele. Ott az a maximum (14-14,4V). -
Brogyi
senior tag
Jókat bírsz kérdezni.
A hagyományos (flooded no Ca) az képes 1 hónap alatt besz@rni. Szerencsére a mai akksik zöme nem ilyen.
A (maintenance free) gondozás mentes, AGM már hónapokat kibír. Szélsőséges darabok akár 1 évet is. Márkát nem írok, mert nem a márka hanem a kialakítás határozza meg."Ha egy akksi napi 0,05 voltot veszít a feszültségéből a polcon a garázsban az már szulfátos és kuka?"
Ez így nem teljesen pontos. Az jelent valamit ha gyorsan csökken a feszültség. A szulfátos akksi belső ellenállása nagy, és nő. Terhelésre gyorsan csökken a feszültség, és töltésre pedig gyorsan emelkedik.
Találkoztam olyannal is amelyiket nem tudtak feltölteni. Nálam csak nagyon lassan emelkedett a feszültség, és bizony melegedett. Lényeges, hogy a meleg helyi, vagy egyenletes az egész felületen. A helyi meleg cellazárlatra utal.
Akkor aggódj ha egy hónap után +12V alatt mérsz (2V/cella). Az a mérföldkő, nem az amit kérdeztél.
A profik (nem én) ilyenkor szokták olyan 100A-rel megterhelni, és nézik meddig csökken a feszültség. A műszerük két értéket mutat. Az egyik jó, a másik kuka. Ez tulajdonképpen egy belső ellenállás mérése nagy áram mellett. Kicsit az indítózást szimulálja.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz hatragyi #283 üzenetére
Normális lehet.
Amikor én öntöttem bele a savat a száraz,új akksiba, már akkor tudtam mérni feszültséget. Hagytam piheni, oldódni, és mikor lecsökkent a hőmérséklete bizony rátettem a töltőre.
No, mindegy ha a fater minden nap megy vele, és beindul, akkor nincs teendő, de ebben a -6 és -11°C fokos hidegben azért csak kivártam volna azt a töltést. Ráadásul ez első töltés lett vón. Az öregek formálásnak is hívták.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz steve brown #287 üzenetére
Szerintem a töltő meleg.
-
Brogyi
senior tag
válasz CCHPacsker #294 üzenetére
Csak egy rövid vélemény a HQ-ról.
Nekem speciel nagyon csípi a szemem az a 16V. (Nem hiba.)
Az csak a hagyományosnak jó. AGM nem szereti.
No, és itt jön be a fórum előnye, mert mit is mértek a srácok? Nem a márka, nem az ár a döntő, hanem, hogy mit is tud mérni rajta a tulaj. Így jött itt képbe az Akkukraft, és a Conrádos klónja. Számomra teljesen ismeretlen, de rendkivül jó értékekkel.
Szerintem válaszd a Carstel/Extol 4-et. A 8-as autónak, motornak is sok. A 8-as nagy diesel autók mellé ajánlott. Nyilván gyorsabb, de itt nem a sebesség számít. -
Brogyi
senior tag
válasz CCHPacsker #296 üzenetére
Ha jól értem műszaki vagy, így egy tesztet szívesen olvasna a többség feszültség értékekkel. Az összehasonlításnak kedvezne ha belenéznél mit, és hogyan mért a zöld töltős kolléga. Köszi.
-
Brogyi
senior tag
válasz nootropil #302 üzenetére
Mit tettél szegénnyel? A gomb nem ragadt be? Esetleg nem tettél sorba, vagy párhuzamosan egy tekercset?
Nem kedvező, hogy ilyen hamar meghalt. Boltba nem lehet visszavinni?
Próbálj meg akksit rátenni amikor be van dugva, de most valami jobb akksival próbálkozz.
Kíváncsi vagyok mire jutsz. -
Brogyi
senior tag
válasz CCHPacsker #313 üzenetére
Te valami ilyesmit szeretnél csak ebben nincs desulfator.
[link] -
Brogyi
senior tag
Gyanítom mint a legtöbb esetben ezt is irodalmi/műfordító fordította. Ez kb. a googli fordítóval egyenlő.
Halvány lila gőze sincs a műszakiról. A szavakat ismeri csak nem jó helyen használja, és kb. tükör fordítás.
A lényeg bárhogy használod hibát nem követsz el. Ezt a Lidl-s töltő alapján írom, mert nincs Extol/Carstel töltőm.
Szóval ezekben minden védelem van, de ha az injektorra akasztod arra nem véd semmi. Elméletileg szikra nem keletkezhet, de mindig van ügyes ember aki megoldja.
Na-ná hogy annak van értelme ha az akkusarura rakod. A hosszabb vezeték veszteség.
Azért drága, hogy ne kelljen kiszedni az akksit.
Pl. én a sorrendnek se látom értelmét. Szerintem teljesen mindegy, hogy a pluszt, vagy a minuszt rakod rá előbb. Az áram úgyis csak akkor folyik ha mindkettő rajta, és a proci elengedte.
A Forex-es pdf értelmesen nem vette át ezeket a hülyeségeket. Ott úgy látszik szakik vannak nem üres fejek.
nootropil
Megelőztél[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Hát ez sokkal egyszrűbb mint gondolnád.
-Kiválasztod mit akarsz. Motor (0,8A), vagy Autó (4A)
- Elindítod, és a mért feszültség alapján már Ő dönt.
Ha alacsony a feszültség akkor desulfátor üzem (üres )
Ez egyébként ritka, és gyorsan kereszül megy rajta.
Ha normál értéket mér akkor kihagyja a desulfátor módot. Egyszerűen ennyi szerintem. -
Brogyi
senior tag
válasz nootropil #349 üzenetére
Mit említettem szerintem jó. Hagyományos a tied. Flooded,wet,nedves típus ,így minden gombot használhatsz, és kell is. Csavarkulcs,hópihe, vagy amid van. A lényeg, hogy minnél magasabb feszültséget tolj bele. Ez abszolút nem vonatkozik az AGM-re. Ha tavaszig kibírja, és legalább minden második nap motorozol akkor simán mehet még egy szezont.
-
Brogyi
senior tag
válasz #92852736 #381 üzenetére
Így van. Korábban tévedtünk. A szürke (Conrad-os) más software-t használ, mint a zöld (Akkukraft). A szürke egy korábbi változat. A frissebb kiadás a zöld változat. Több fokozata is van. Nekem például a csepptöltése kimondottan tetszik. Ötletes.
Cövi
A desulfátor nem töltő. A töltő nem desufátor. A cél teljesen más. A profi desulfátor drága, és nem amatőrnek való. Itt most nem téged akarlak megsérteni. Sok cég reklámozza magát, hogy ez a funkció is benne van az ő töltőjében. Ezek olyan 10,5V körül csinálnak valamit, de igen keskeny sávban. Normál akksinál szinte soha nem kapcsolnak be, mert annak feszültsége nem megy le olyan mélyre csak ha égve felejted az izzókat.
A desulfator pedig nagy áramcsúccsal dolgozik, de relatíve kicsi átlagárammal. (Ez nem igaz a töltőkre.) Ezt nem kedvelik a kózponti egységek. Főleg ha a desulfátor tekercses. Visszatérve az amatőr kérdésre. Tudatlanul/tapasztalatlanul simán kinyírsz egy jó akksit is. Mint már többször említettem a tirisztoros töltő pontosan a határon van. Az tölt, és a desulfator funkció mindig, minden helyzetben működik. Nekem drága a CTEK/Optimate... Jók, elismerem, de én nem veszem meg. Pont. Bocsi ez nem csak neked szólt.
-
Brogyi
senior tag
Hát én a te helyedben biztos nem venném ki. Több oka is van. Az egyik amit leírtál. Mindent elfelejt a rádió, és a napi számláló. A másik azért vettél procis töltőt, hogy ne kelljen kivenni. Főleg ha egyszer rakod rá 1 héten belül.
Az Aldi-snak talán a csepptöltése magas. Először ellenőrizném a kijező mennyire pontos. Ettől fuggően használnám. Biztos, hogy nem venném ki az akksit akkor se ha nem pontos a kijelzett érték.
Használhatod úgyis ahogy leírták, de úgy nincs értelme.
Autóhoz az autó figurát használd, és ne a motort!
Az eszem megáll ettől a sok hülyeségtől. -
Brogyi
senior tag
"egy autó ikon a gyors-töltést"
Ez igaz. Einstein is megírta minden relatív. Az autó ikon is lassú a maga 3,8A-jával. Atuóhoz autó ikon ahogy írtam.
Robogóhoz pedig motor ikon való a 0,8A-ral. A motor ikon egy autó akksihoz nem lassú hanem csiga, és nem tudják kivárni a tulajdonosok a töltés végét. -
Brogyi
senior tag
Hát egy kicsit egyoldalúnak érzem a versenyt, mert ilyen tesztet még nem láttam a Carstel 4A-es töltőről, mint amilyet itt elkövetett a kolléga [L1m1]. A jó az relatív. Jobban hiszek egy műszernek. Az egyszerű olvasót megtéveszti a sok vélemény.
Ha valakinek van voltmérője, és van annyi érzéke, türelme akkor tegye meg a többiekért.
A versenyben úgyanúgy bent van az Aldi mostani LCD-s versenyzője is. Most mérjétek, míg tart az akció.
Ha gagyi, akkor azt is tudni szertnénk. Köszi.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz zsozso710711 #483 üzenetére
Tetszik a kérdésed.
A CTEK-ben az a ATC jó dolog. Ez tény. -
Brogyi
senior tag
válasz honvéd44 #495 üzenetére
Sajnálom, hogy nem követted végig, mert így még mindig nem összehasonlítható az Akkukraft-tal.
A hópihét meg vágom, de az ATC kényelmi szolgáltatás, és pontosabb. Csak arra kell figyelni, hogy a zárt doboz lassabban hűl. Az-az a hőtehetetlenséggel számolni kell. Ne érts félre egyik márka se a kedvencem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Assetto Corsa Competizione
- Politika
- E-roller topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Renault, Dacia topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
- Ryzen 9 5950X
- AirPods Max - Silver (Hibátlan és tökéletes állapot, tulajdonképpen új, pár napot volt használva)
- LEGJOBB ÁR! GAMER PC - RTX 3070 - Ryzen 5500 - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD
- ÚJ Playstation 5 CFW képes (feltörhető), lemezes
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest