- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Yettel topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Megmutatta a OnePlus a Nord 3 5G-t
- Hívószám-hamisítás
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rent
senior tag
válasz Alex123 #2391 üzenetére
Na pont ilyet vettem tavaly januárban 9900 ért itt helyben és nem tudom eldönteni, hogy tönkrement -e a töltő. Mindig úgy használtam, hogy először az akksira kötöttem rá, majd utána kapott 220v-ot. Fűnyíró+motor akksikat töltöttem vele (12-12 voltosak 6 illetve 10ah, ezek 1 illetve 2 évesek), valamint két autó akksijait (egyik 45ah (3 éves), a másikban 2db 70ah (ezek 1 évesek)). Kb csak télen használtam, illetve most kezdtem el egy hónapja újra.
A probléma a következő, amelyik autóban 45ah akksi van, annál kb 2-3 perc töltés után elalszik a töltés led és az autó led, tehát abbahagyja a töltést, csak a status led világít, majd pár másodperc után újra a töltés led valamint az autó led világít pár percig, ahelyett, hogy átállna feltöltött állapotra. Ilyet korábban nem csinált, töltött kb 10-12 órán keresztül, majd átállt feltöltött állapotra és azon maradt amíg le nem kötöttem. Vagy ez normális lenne, hogy kapcsolgat? Eddig korábban töltés közben ilyet nem csinált, az elején bevillant a töltés led az autóval együtt, majd néha kimentem ránézni és mindig azt láttam, hogy tölt, egyszer pedig csak azt, hogy végzett és feltöltött. Szerintetek?
Faterom majd megnézi, addig nem akarok másikat venni, de szerinte nem volt túl jó ötlet, hogy először nem 220v-ot kapott, bár azt olvastam ezeket már először az akksira kell kötni, majd lekötni is az akksiról kell utoljára.
Nem tudom, de ha megdöglött akkor a következő egy CTEK 5.0 lesz már csak az 5 év gari miatt is, mert erre csak 12 hónap volt és jön a téli időszak.. :\[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
2 vagy 3 eves az az akksi, a heten voltam azzal a kocsival markaszervizben, ott ramertek az akksira es azt mondtak tokeletes :/
-
Rent
senior tag
Na most kirpobaltam a masik kocsi 1 eves akksijan es azon is ez. Holnap kiprobalom egy masik hosszabbitoval, nehogy azzal legyen gond, mert ha jol remlik (van 2db 20 meteres narancs szinu hosszabbitom, kb 8 evesek) amik nyar vege kezdtek el xarakodni, pl furo is hol ment hol nem ment rajta, mozgatni kellett a dugaljban. hiaba vigyaztam rajuk, dugaljak is cserelve lettek rajtuk, de szomszed szerint tonkremennek ennyi ido utan. Most jutott eszembe, mert nem hasznaltam elektromos kerti gepet nyar vege ota. holnap kiderul, remelem a hosszabbito rossz. Az hogy pillanatra elmegy a toltes es visszajon, sztem pillanatnyi aramkieses lesz, ezt csinalja ket auto ket akksijaval es most jutott eszembe, hogy ezen a hosszabbiton rakoncatlankodott a nyaron egy furo is meg egy flex is. :d
-
Rent
senior tag
Még mindig nem oldódott meg, mert 3db 1-1,5m hosszabbítóval megint ugyanez volt. Holnap átmegyek egy ismerőshöz (kocsi+töltő) és kiderül azonnal, hogy a töltő a ludas -e, amennyiben nem, akkor szűkíthetem a kört hosszabbítóra, vagy a kültéri szekrényben a villanyóra mellett elhelyezett 220-as kiállásra. de mivel emlékszem, hogy xarakodott a fúró, ezért gyanakszom a 20m-es hosszabbítókra is, de mivel 3db 1,5m-essel is probléma volt, már kezdek megőrülni.
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
Na ennyit a Carstel toltorol. Tavaly vasaroltam januarban. Ugye meseltem, hogy az egyik kocsi akksijat dobalta toltesrol. Annak ellenere, hogy a nagyszerviznel (markaszerviz) jonak hoztak ki az akksijat, egy autoszerelo rokonnal ramerettem egy kapacitasmerovel, amivel egyertelmuen kijott, hogy kapacitasabol veszitett mar nem keveset, viszont ezert nem kellett volna dobalnia a toltest. Kapott a kovetkezo heten egy gyari toyota akksit a lexus realszisztemaban. Ezutan ezt az akksit is dobalta, de vegul atallt csepptoltesre, gondoltam uj az akksi, biztos csak ezert csinalja.
A mai napon a chopperemmel jartam ugy egy kuton, hogy tulszivta magat a ket karbi es nem akart indulni. Ahelyett, hogy a szerelomet hivtam volna eloszor, addig probalkoztam ugy negyed oran at rengeteg megszakitassal, mig vegult mar az akksi nem tudta forgatni az oninditot. A szerelom persze megmondta a frankot, tul sok naftat nyeltek a karbik, mert gazfroccsel allitottam le es volt neki egy kis szivato is inditaskor, azt mondta zarjam el a benzincsapot es ugy probaljam. Kutassal bebikaztuk es poccre indult. Hazagurulva a motor akksijat termeszetesen radugtam erre a csoda Carstel toltore, es mar nem tudom hanyadjara teszem ra, mert rendszeresen leall. Digitalis multimeter rakotve, 1.03A -el tölti es altalaban arra megyek ki, hogy megall a toltesben, nem atall csepptoltesre, hanem lekapcsol teljesen, a multimeter szerint is 0.00 A a toltes. A chopper akksija 1 eves, hibatlan, 2 hete bent tartom, a feszultsege egy het utan is 12,83V volt meg kint a hideg mellekepuletben is. Raraktam a szinten teljesen feltoltott funyiro akksijat, ami bent van 2 hete a hazban, melegben, ezt is lekapcsolja.Ugyhogy ennyit a csoda Carstelrol. Reszemrol annyi, hogy kovetkezo honapban veszek egy CTEK 5.0 -at inkabb 22-ert, es ez megy a kukaba, nem ajanlom senkinek. Azt banom, hogy nem 5-ert vettem Lidlben 3 ev garival az ultimate speedet :\
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
Ma volt lehetosegem tesztelni, behoztam a ket akksit (motor, funyiro), digitalis multimetert es a toltot. Tegnap ugye mindket akksival azt csinalta a tolto, hogy par mp toltes utan kikapcsolt, ahelyett, hogy atallt volna csepptoltesre. Ma radugtam az aldis toltot (kollegame) mind2 akksira, par mp jelezte, hogy feltoltodtek, majd atallt csepptoltesre es szepen 0.06A toltessel toltotte tovabb.
Sajat toltommel kiprobalva azt tapasztaltam, hogy az is toltotte par masodpercig, majd nem kikapcsolt, hanem atallt a ledek alapjan csepptoltesre, csak eppen a digitalis multimeter szerint 0.00A volt a "toltes", kb fel oraig, mind2 akksival.Ugyhogy sztem a toltom tolt (tegnap feltoltotte ezekszerint a motorakksit), csak eppen bizonytalan a mukodese, mert feltoltes eseten vagy lekapcsol, vagy csak latszolag tolt csepptoltes helyett.
Valamint rendszerint toltes kozben random megallitja a toltest elalszanak a ledek, majd folytatja.
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
A fetisbol megrendeltem egy gumikopennyel egyutt a sima mxs 5.0-t, remelem ceges vasarlas eseten is megadjak az 5ev garit.
-
Rent
senior tag
Ugyanezzel a muszerrel merve pl a motorakksim 12.89, a funyiroe 18.83, masik kocsi akksijai 12.63 koruliek. Kb 2 hetes digitalis multimeter. Uj 1.5v os ceruzaelem fix 1.50v, nem hiszem h a muszerrel lenne baj. Tavaly normalisan toltott, sose kapcsolt ki. Lehet az a baj, hogy nyaron egyszer ugy toltottem, hogy bent volt a motorterben (veletlenul lecsukodott a motorhazteto, mert nem teljesen volt kinyitva, csak felig hagytam), arra mentem ki hogy mar a nap odasutott es forro volt a tolto, mert nagyon meleg volt a motorhazteto alatt (fekete auto), lehet akkor ment tonkre a tulmelegedestol, gondolom nem kapcsol ki extrem melegedesnel.
K Norbi: remelem jo lesz, az biztos hogy vigyazni fogok ra, motorterben nem hagyom, max szelvedon kivul, vagy kocsi alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
18.83 az 12.83 akart lenni termeszetesen.
-
Rent
senior tag
Régen folyamatosan töltött, majd átváltott csepptöltésre, ilyet sosem csinált, hogy ki/bekapcsol, viszont pár óra után már egyáltalán nem tölt, kapcsolgatni sem kapcsolgat, valamint ha mégis sikerül csepptöltésre átállnia, akkor 0.00A a csepptöltése több akksin tesztelve, egy kolléga lidl töltőjét is kipróbáltam ugyanezeken az akksikon, az töltött rendesen és csepptöltésnél 0.06A -rel töltött. Ő viszont kb csak télen használja 2-3x a robogó akksiján. Én viszont télen rendszeresen használnám 2 kocsi 3 akksiján (2 hetente kb), ebből is inkább az egyik kocsi akksiját, amiben 1 van, mert az kis távolságokat megy mostanában és sok a fogyasztó, főleg a hideg reggeleken (ülésfűtés, hátsó-első ablakfűtés+tükörfűtés, klíma, rádió, xenon tompított), esélytelen ezeken a kis távolságokon, hogy többet töltsön, mint amennyi a fogyasztás, ha egy hétig (hétfő-péntek) csak a vonatállomásig használom a háztól oda-vissza, akkor a hétvégén töltőre rakom (téli időszakban, mert nyáron egyik fűtés (ablak+tükör+ülés) sem kell és a klímát sem használom, sőt világítást sem kapcsolom fel, mert reggel már világos van (szigorúan lakott területen belül), de most reggel,este sötét van.
A lényeg az, hogy én kihasználnám és nem veszek több vackot (mert meguntam a szívást, a sok bosszankodást), főleg hogy adnak 5 év garit.[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
Na töröltettem a rendelést és inkább a bárditól rendeltem meg (visszaigazolták, hogy 5 év garit adnak céges vásárlóként is) gumiköpeny nélkül, viszont 1,5 óra alatt kihozzák a monori kirendeltségükre. 10:45 től átvehető lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
A töltő szempontjából nem gáz, ha két akksi (egyforma 68ah) van a kocsiban? Ráadásul ezek egy körön lehetnek, mert századvoltra ugyanannyi a feszültség mindig mindkettőben, ha pedig töltöm az egyiket, akkor a másikon is ugyanannyit mérek mindig. Azt mondták az egyik csak az indításért felel, a másik meg a fogyasztóknak van. 15' Pajero. Köszi!
-
Rent
senior tag
Carstelt nem ajánlom, nekem 1 évet bírt. A merült akksikat nem tölti, 5 perc után feltöltöttnek mutatja, persze nem azok.
Aki töltőt akar venni, vegyen egy CTEK-et, vagy ne vegyen semmit. Nekem a carstel volt drága, mert 1 év gari volt rá és 10E Ft volt. Természetesen 1 év és pár hónaposan ment tönkre. (Ha egyáltalán addig normálisan működött)
Vegyetek CTEK-et 5év garival, vagy tegyétek félre új akksira a pénzt, ha nem szántok rá annyit. -
Rent
senior tag
Nektek is "zajos" a CTEK töltés közben? Zaj alatt azt értem, hogy 3-as illetve 4-es töltésnél hallani egy halk zúgó hangot belőle, valamint, ha teljesen feltöltötte, akkor szintén halkan "nyenyerészik".
2 hónapos kb. de első naptól ilyen. Ettől függetlenül semmi probléma nincs vele, tökéletesen tölt. Csak gondoltam megkérdezlek Titeket, hogy a többi mxs5.0 is ilyen -e. Köszi! -
Rent
senior tag
válasz Quattro #2899 üzenetére
Nyugodtan kösd rá simán. Én egy rx400h indító akksiját töltögetem vele rendszeresen és sosem kötöttem le a sarukat. Valamint egy pajero 15' 3.2D, 2db 68ah akksijait töltöm, ott sem kötöm le egyik akksit sem, ott ráadásul elég az egyiket tölteni, mert egy körön vannak.
Viszont én hétfőn viszem vissza szakszervizbe a kocsit (rx) (gariba kicseréltetem az akksit), mert a 2 hónapos gyári toyota 45ah akksi esti teljes feltöltésről, reggelre leesik 12.21V-ra, míg a pajero ugyanígy 12.91V reggelre. Kapacitásmérőt rádugtuk a toyota akksira és nagyon gyatra (1 piros led, majd 2 narancs, majd 10 zöld, ebből 1 zöldig világított, az is elaludt gyorsan és csak a piros és a két narancs világított). Nekem már az furcsa volt, mikor novemberben beszerelték, hogy júliusi matrica volt rajta, de nem akartam szólni, hogy újabbat szereljenek bele, mert nem akartam problémázni. Most majd viszem magammal a kapacitásmérőt és csak olyat engedek beszerelni ami max 1,5 hónapos (nem 4) és jót fog mérni a kapacitásmérőm.
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
válasz agyarka #2949 üzenetére
Kicserélik holnap, már beszéltem velük telefonon. Az egy elég pontos, bár régi kapacitásmérő, amivel mi mértük.
Az ő műszerük egy szuper méregdrága toyota eszköz, ami az előző kukába való akksit is jónak hozta ki, mert mindent mér, csak éppen nem terheléssel.
Az autóban semmi változtatás nem volt, új korában került bele pajzs védelmi rendszer, a mai napig náluk fordult meg az összes kötelező szervizen. Ma 11.63v-ot mértem az akksin.
Télen minden hétvégén feltöltöm, kivéve most a csere előtt. Napi használatban van egyébként az autó.[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
válasz K Norbi #2969 üzenetére
Nem néztük, nekem sajnos sima mxs5.0 van. Viszont az RX-nél annyira nem számít az indítóerő, mert nincs benne önindító, viszont volt, hogy annyira a végét járta egy akksi benne, hogy már se kép se hang nem volt kulcselfordításra. Na azt nem szeretném újra megvárni.
Az előbb megnéztem a toyo akksi 12,24, a mitsuban meg 12.69 ek. Egyébként a pajzs ki van kapcsolva 2 hete, viszont holnap megmérnek minden állapotban áramfelvételt (pajzs ki,be). Biztos, hogy akksi gond lesz, mert korábban sose volt gond egyetlen új akksival sem. -
Rent
senior tag
válasz K Norbi #2974 üzenetére
Én is erre gondolok, hogy vagy valami szívja, vagy nem kap normális töltést, vagy nem jó a gyári akksi. Majd holnap kiderül és remélem az akksi a rossz, mert számomra az a legolcsóbb, azt gariba cserélik és amúgy sem volt drága (25e volt beszereléssel együtt 2 vagy 3 év garival).
Az a furcsa, amit már írtam korábban is, hogy egy éjszaka alatt (igaz, hogy akkor -14 fok volt) teljesen feltöltött állapotról 12.21v-ra esett (pajzs ráadásul service módban volt), míg a mitsuban 12,91-re.
Ráadásul mind2 motorháztetőt résnyire hagytam, hogy reggel azonnal neki lehessen esni multiméterrel, anélkül, hogy bezavarna (pillanatra is megterhelné az akksit) a központi zár nyitás, majd motorháztető nyitás (közben belső világítás felkapcsolása). Szóval mind2 autón kikapcsolt állapotban volt ráadásul a gyári riasztó is. Előbbiek miatt gondolom, hogy a toyo akksi a hibás, mert 9 óra alatt mi szívhatná le az RX-ben, mikor semmi utólagos bekötött dolog nincs benne a 0km-es kora óta benne lévő pajzson kívül, ami ráadásul ki is volt kapcsolva ezen az éjszakán.
Remélem holnap kiderül és minden megoldódik.
Amúgy az RX töltőfeszültsége 13,8V fixen, akkor is ha megy a tompított, a klíma, az ablakfűtés, a klíma, két ülésfűtés, meg az audio rendszer, mind1 hogy épp jár a motor, vagy sem, de ready állapotban van.
Azt mondták úgy mérjem meg, hogy a tompított és a hátsó ablakfűtés menjen, én rátoltam mindent és akkor sem mozdul el 13,8-ról, azt mondták ez teljesen jó érték, ha minden terheléssel együtt ennyi.
Majd holnap megmérik, aztán reméljük kiderül.[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
Nagyon rendesek voltak a lexus reálszisztémánál tegnap (is) (nem véletlenül hordom oda újkora óta a kocsit), kicserélték az akksit gariban és felhívták a figyelmemet arra, hogy 10 pajzsos rx közül kb 9-nek rendszeresen ez a gondja, viszont az ügyfelek visszajelzései alapján pár éve frissítettek valamit a rendszeren a pajzsnál, akiknél azóta nem jelentkezett ez a hiba, ezért keressem meg őket. 160mah volt amúgy az áramfelvétel (pajzs service módban (amiről utólag kiderült pajzsosokkal egyeztetve, hogy ekkor van a legnagyobb áramfelvétel)), azt mondták (szakszerviz) ennél a típusnál (rx400h) kb. 30 maximum 40mah-nak kellene lennie nyugalmi állapotban az áramfelvételnek. Ma reggel beszéltem a pajzzsal és kiderült, hogy frissíteni kellene a gps szoftverét (amihez 2x kell bevinni hozzájuk, egy gps modul ki- illetve egy beszerelésre) és drasztikusan csökkenni fog az áramfelvétel. Időpontot egyeztettem és kértem, hogy kiszerelés előtt, illetve után is legyen áramfelvétel mérés, hogy lássuk mennyire fog lecsökkenni a nyugalmi áramfelvétel. Úgy néz ki minden megoldódik.
-
Rent
senior tag
Direkt irtam kisbetuvel mert altalaban ekezet nelkul es kisbetuvel irok, raadasul tudtam elore, hogy valaki szova fogja tenni, de nem Rad gondoltam. a lenyeg hogy, ha van meg pajzsos aki ezt olvassa, keresse fel Oket gps modul szoftver frissites miatt, ha meg nem tette.
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
mondtam, hogy mxs 5.0-t vegyetek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Újszerű - ASROCK B450 Fatal1ty Gaming K4 AMD AM4 alaplap + Windows 10/11 HOME digitális licensz
- Újszerű - ASROCK B450 Pro4 AMD AM4 dobozos alaplap
- HP Elitedesk 800 G4 DM I5-8500T 16GB 256GB SSD (1 USB sérült, de működik)
- Dell 7060 Micro I5-8500T 8GB 500 GB SSD WIFI
- DELL LATITUDE 7390 I5-8250U/8GB/256GB SSD/1920X1080