- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
chess001
aktív tag
válasz janeszgol #34 üzenetére
Miért lenne? Az iskolában is a diákokra van bízva, hogy mit tanulnak meg, így meg kimondva is. Aki akar, az tud tanári segítséget kérni így is. Egyetemen is kiadják az anyagot és tanuld meg. A munkahelyen is így van. Sőt igazából még hatékonyabb is lehet az oktatás, mert a töltelék kimarad.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz Tigerclaw #38 üzenetére
A tanároknak sem fizetnek semmit. Se szakirodalmat, de internetet, se tanfolyamot. 2 éve kaptak egy laptopot-most ér vagy 60e-t és nincs gyakorlatilag nincs rá gari, ennyit az utóbbi 15 év digitális beruházása.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
Hát ez a baj, a mostani közoktatással, semmi köze a valósághoz. Az egyetem már közelebb van hozzá. Miért ne lehetne gimiben is egymástól tanulni? Amúgy nem a tanárok tehetnek róla, hanem a rendszer szar, amint írtam. Ugyanazt a képzést kapják az egyetemi tanárok is, mint a középiskolaiak, csak nekik kisebb az óraszám, több lehetőségük van a továbbképzésre.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
Nekem meg több igazgató, helyettes van a családban, az tényleg sokat jelent...
A gépeket az önbevallott szint alapján osztották, aki azt írta, hogy nem tudja bekapcsolni a gépet, az i3-at kapott, aki azt írta, hogy már telepített valamilyen programot az i7-es dell-t, ami már akkor egy éves modell volt és egy éve járt le a garanciája, de anno tényleg 500e volt. Nem 10 év, hanem több, mint 10. 3 felsőfokú képesítés. Neked milyen van, hogy eltaláljam a szintet, 5. osztálytól már jó vagyokA világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
Nem velem kell vitatkozni, ilyen a rendszer én csak leírom...
Nyilván nem pontosan, mindenre kiterjedően.
Én pont azért hanytam ott és mentem inkább multihoz, mert tényleg nem láttam a fényt az alagút végén. Hiába akar 1-2 ember valami előremutatót csinálni, gyakorlatilag az egész rendszer ellene dolgozik, és ugye a kollégáktól is erőfeszítés igényel(ne) a folyamatos nyitottság.
De tényleg az a gáz, hogy a bolti eladó többet keres eléggé megöli a motívációt...
És egy órára annyit lehet készülni, amennyit csak akar az ember, a lelkiismerete szab határt és közben minden mást hagyagol.
Stb, stb...A villanytan vizsgára van gondolom van javítókulcs és nem havi szinten ír 8 osztály 8*30 belőle tök más fajtát. Az a gond a TZ-vel, hogy nem egy osztályt javít egyszerre egy tanár és nem csak eredményeket néz meg, hanem jó esetben mondatokat értelmez.
Igen, egyetemi tanárnak sokkal kevesebb az órája... Legalábbis, ha a 8 az kevesebb, mint a 22...[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
Kicsit bővebben tudományos alapossággal ezt itthagynám: http://theorphys.elte.hu/tel/magyar/SzaboGabor.pdf
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
-
chess001
aktív tag
válasz #70234880 #56 üzenetére
Szerintem telefon nélkül is elkalandozhat az ember-gyerek figyelme. Kinézel az ablakon, a padtárs firkál valamit, stb... Azt kell megtanítani, hogy hogyan, mikor kell koncentrálni, az összefüggésekre felismerésére, stb. Az, hogy ez milyen eszköz használatával lesz, az szinte mellékes. Lehet palatábla, papír, tablet stb.
Ami most informatika néven fut az a digitális írástudás, szóval a 6. osztály az baromi későn van. Az, hogy ez jó vagy rossz, majd kiderül, de erre halad a világ.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz #70234880 #59 üzenetére
Már leírtam, hogy sok oka van. Lehet tanári oldal is, a gyerekek is, de alapvetően olyan a mostani rendszer, hogy a tanár is rosszul érzi magát, meg a gyerek is az iskolában, így senkinek nem jó. Pedig lehetne sokkal jobb is, csak teljes koncepcióváltás (meg nagyon sok pénz-idő) kéne.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz #70234880 #61 üzenetére
Hát igen, előkészítés az nulla, így ahány ház annyi szokás. Egy fiatalos nyitott tantestület most tudna csodát csinálni, de az átlagéletkor elég magas, szóval nehéz... Ha annál többet kaptak volna pedagógusok-akár az elmúlt két évben (de igazából folyamatosnak kéne lennie központilag, harder, szoftver, meg infrastruktúra oldalon is a fejlesztéseknek), hogy tessék itt egy laptop, kattints végig az ekréta oktatóprogramot és kész, akkor talán lenne valami. De ahogy írták nem mindenkiben van meg a tűz az új dolgokhoz, ami nem csoda, hiszen nincs miért, kb. még le is szúrják őket, hogy mit képzel, hogy munkaidőben tanfolyamra akar menni, nemhogy kifizetnék... Nem mintha a jószándék nem lenne meg a pedagógusok részéről, de sokan most találkoztak ilyen módszerekkel először, persze, hogy nem megy jól.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
Kicsit visszakanyarodva a szülői háttérhez, baromira lehet érezni, hogy melyik gyereknek milyen a háttere. Most is az van nagyon nagy előnyben, ahol van apa-anya, meg saját szoba-gép, mert így látják a gyerek tananyagát, segítenek-próbálnak közösen jó irányba vinni, de azért jónéhány helyen ez nem így van. Nincs gép, szoba, apa, stb. Szóval ideális esetben ez jó lenne, de ahol valami hiányzik, ott sokkal nehezebb az eddigieknél is.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
Most komolyan nem érted, hogy miért probléma, hogy egy egyetemet végzett tanár nem keresi meg a diplomás minimálbért? Akinek példát kéne mutatnia, hogy milyen fontos a tanulás.
Nekem nincs több kérdésem!A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz #54625216 #69 üzenetére
Szerintem nézd meg jobban USA, havi 1 millió a kezdő alapfizu tanároknak. Mon netto 130. Nem hiszem, hogy egy festő 9 milliót keres... Igaz, hogy 10 év után nálunk felugrothat 180e-re és nincs pótlék a többlemunkáért, meg ilyen hülyeség, mint cafetéria, vagy bármi más...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
Igen általánosságban igazad van, hogy nem egy papírra kell az embernek a markát tartani. De gyakorlatilag itt már a fordítottja van, ha egy diplomához kötött helyen dolgozol, akkor nem kapsz annyit, mint egy szakmunkás....
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
-
chess001
aktív tag
válasz #54625216 #82 üzenetére
Én azt láttam, hogy az USA-ban az állami iskola többet fizet, mint a privát. Amúgy ott azért a kezdő 38e azért felmegy 60e magasságába. Plusz, ha hozzáveszed, hogy a tanár azért nem napi 8-12 órát van a suliban, azért eléggé egálban van a szakmunkás bérrel. Az a gond, hogy itthon a fizetés a vicc kategóriában van ezért a megbecsültség is. Ha rendbe raknák ezt a részét, akkor nem menekülő út lenne a tanári diploma-szak, hanem lehetne rendes bemeneti feltételeket állítani, lásd elvárt kreativítás, stb... Ha nincs többször túljelentkezés, akkor nincs értelme válogatni. Most ott tartanak, hogy ösztöndíjat adnak, aki egyáltalán jelentkezik az ingyenes képzésre. Hátha lesz olyan hülye, aki ezt választja. És akkor ők fogják majd az új generációt nevelni. Meg vedd hozzá az igen elavult tantervet, eszközöket. Ezért lehet látni, hogy évről évre csúszik lefele a színvonal már elég régóta.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz spirit007 #92 üzenetére
Szóval azt mondod, hogy a gyerek képtelen használni az internetet, tankönyvet, lexikont, munkafüzetet önállóan? Azért az elég komoly gond. A tankönyveket korosztályhoz mérten írják, akkor nyilván jól jár majd az évismétléssel...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz #54625216 #90 üzenetére
Nagyon rosszul gondolod. A fizetéssel kell kezdeni, hogy mindenki tanár akarjon lenni és akkor lehet majd válogatni, hogy a férgese ne lehessen tanár... Na onnan még 20-30 év és rendbe jön majd a dolog, csak ennyire van elcseszve a rendszer.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
Igen, az oktatás annyira tönkre van vágva, hogy bárkit felvettek-aki egy kicsit is akarta egy főiskolára, egyetemre és minimális erőfeszítéssel el is lehetett végezni. Egy diploma meg pont semmit nem ér, csak elavult elméleti tudást ad, ahol ad. Nekem még Mérő Lászlónak az a gondolta tetszett, hogy a diploma egyenlő szívás. Az, hogy van annyit jelent, hogy képes elviselni azt a mennyiségű szivatást, amit egy nappali képzés jelent. Csak ez elég régen volt már.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz #54625216 #101 üzenetére
Megint el vagy tévedve nagyon. Elvileg van ellenőrző rendszer, három is. PÖCS-BECS, ped. minősító bizottság, tanfelügyelőség.
Egy tanári teljesítményt nem fogsz tudni objektíven mérni, mert nem darabra megy.
Amúgy valóban az az igazság, hogy tanár nem rúgnak ki, tanárhiány van, nincs válogatni való...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
Nem csak Pest megye, országosan mindenki kapott, akkor először, ( meg utoljára) A KLIK alatt. Felénk azért kevesebbet adtak, gondolom a kisebb létszám miatt. Az a baj, hogy ötletszerű volt, nem lehet rá számítani, meg a fenntartása nem megoldott normálisan. Szerintem minden tanulónak kéne egy tablet-billenytűzettel, egérrel, meg mellé az infrastrukúra (nagyobb sávszélesség, helyi szerver, töltők), addig minden csak porhintés... Viszont, ha meglenne, akkor tényleg mehetne a digitális átállás.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
Nem, ezt nagyon rosszul gondoljátok! A tanároknak nincs előírva, hogy mit kérjenek számon semmilyen szinten. Nyilván vannak aki megteszik, amit megtehetnek, de az csak az adott személyről állít ki bizonyítványt.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz #54625216 #122 üzenetére
"Íme itt ez a topik, perceken belül beindult az indulati érvelés és a személyeskedés. Értelmes ötlet, javaslat, koncepció meg egy szál sem. Minden szar, meg az ellenkezője is, de olyat senkitől se hallani, hogy srácok az elmúlt 80 évhez képest ezt és ezt kéne alapjaiban megváltoztatni az oktatás struktúrájában, csak azt hallod, ami már akkor is a csapból folyt, amikor én voltam elsős, hogy "adjanak több pénzt"'
Te nem tudsz olvasni, értelmezni meg aztán végképpen nem! Sajnos itt a példa, hogy miért kéne nagyobb hangsúlyt fektetni az oktatásra...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
Örülök neki, hogy van pár értelemes ember a fórumon.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
Előírva van szinte minden.
Az is hogy mit és hogyan, és meddig nyújtózzá" (takaróra még fussa)
1. Tanterv
2. Az erre épülő Tanmenet
3. Pedagógiai Program
4. Szervezeti és Működési Szabályzat
5. Házirend
6. Életpálya és Tanfelügyeleti rendszer.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.
Igen, ezek vannak, sőt:
Igazából a tanmenet a legpontosabb, hogy mit követ a tanár, azt ő írja a fentiek alapján. Az, hogy pontosan milyen feladatot ad, az óravázlatban lenne benne, de abból 14 évente kell 3-at csinálni, szóval igazából bármilyen témát adhat.
A másik, hogy tényleg lehet érezni a szülői hátteret, mert egy gyereknek az nagyon kell, ha elviszik a hangadó kortársak, az nem mindig jó irány. Sok szülőnek nincs ideje, mert pénzre (szeretné) váltani, régebben, akikor senkinek sem volt (vagy nem tudott róla köznép), addig nem volt ez a hajtás.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
Annyiban igaza van D1-nek, hogy a magyar adatot nehéz összevetni az unióssal (más költségekkel dolgoznak a dokik, más a korösszetétele a társadalomnak stb...) Az hülyeség, hogy itt bárki a politikai síkra terelni, csak a finanszírozó szintjén max. De eddig mindegyik kormány hagyta ezt az elavult ( örökség) ingyenes rendszert, talán most kezd kiépülni a magán rendszer, akkor már lesz alternatíva, hozzá tudnak nyúlni, ami nagyon nem lesz népszerű, de aztán lehet majd annyi pénz benne, hogy működik majd. Az oktatás ugyanez, de ott tényleg év(tized)ek kellenek, hogy valamilyen reform hatását lehessen érezni.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz tomcat78 #162 üzenetére
Ha bármennyicske TB-t fizet valaki, akkor bármilyen ellátásra jogosult. Lehet, hogy nem ingyenes, jelképes hozzájárulást kellett volna írom... Nem az ellátásért fizet.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz #64791808 #165 üzenetére
Nem ismerem annyira rendszert, a KGFB-nél sávok vannak és ha egyszer fizetnek helyetted, akkor megnézheted magadnak a következő éveket... Szóval ott van valami előfetétel, meg visszacsatolás, szerintem is ilyen irányba kéne tereleni, rögtön kevesebb lenne a beteg.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.