- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz kchris78 #640 üzenetére
Ha az ember utómunkát tervez egy telefonos felvételen, ott eleve nem lehetnek magas minőségi elvárásai, mert maga az optika és a szenzor mérete a szűk keresztmetszet. Fizikailag nem tud egy telefon olyan minőségű képet rögzíteni, mint egy erre a célra fejlesztett kamera rendes méretű optikával, mert a fény töredéke jut csak el az eleve kicsi szenzorra. Azt meg hiába rögzíti csillárd pixelen, valójában minél nagyobb a szenzor felbontása, annál kevesebb foton jut egy pixelre, tehát annál erősebb lesz a zaj. Ezt lehet ide-oda kenegetni mindenféle intelligens filterezéssel és átlagfelhasználásra megfelelő minőséget kicsikarni belőle, de valójában egy telefon mindig lemaradásban lesz egy direkt képfelvételre fejlesztett eszköztől, mert azoknál nem kell a hordozhatóság, súly, stb. miatt kompromisszumokat kötni.
Pl. meg lehet nézni milyen brutál a különbség egy 2K professzionális kamera (ami a teszt készítésekor már rég elavult modell volt) és a Samsung akkori 8K zászlóshajó telefonja között: [link]Ha már az ember jobb minőségben akar a telefonjával videózni, sokkal többet érne vele, ha lehetne a h265 sávszélesség és egyéb kodek opciók között váltogatni.
A vágás során már egy jobb sávszélességű h265-ből simán lehet vizuális veszteség nélkül ProRes-t konvertálni, majd editálás után vissza, miközben hosszban a többszörösét lehet így rögzíteni. A végeredmény lehet, hogy nem fog megfelelni a broadcast szabványoknak, de az esetek 99.9%-ában nincs is rá szükség.