Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Parallaxis

    addikt

    válasz gusthy #198 üzenetére

    Tegyük fel, hogy van 99 gyártó, mindegyik 1% piaci résszel, egy kivételével, neki 2% a piaci részesedése. Akkor a maga 2%-ával ő a piacvezető.

    Ezzel az a gond, hogy a prémium termékeknél kb. 60-65%-ot tudhat magáénak az Apple, 30%-ot a Samsung és a maradékon osztozik az összes többi gyártó.

    Nyereségnél ez még durvább, mert ott az Appel és a Samsung a teljes piac 99%-át lefölözi és a maradék 1%-on osztozik az összes többi gyártó.

    Ami a másik felét illeti, ha az Apple árrése a legnagyobb, akkor elméletileg lehetetlen, hogy másnak nagyobb legyen.

    Mivel senki nem mondta, hogy az Apple árrése a legnagyobb, így miért ne lehetne más cégnek nagyobb?

    Az olyan számításokat légyszi ne vegyél alapul, ahol kiszámolják alkatrész áron a készüléket és kivonják a kapott összeget az eladási árból, majd a különbözetre rámondják, hogy nyereség. Mert ez nettó baromság.
    A fejlesztési, gyártási, szállítási, raktározási és egyéb költségek erre még rájönnek keményen.

    Az Androidos gyártóknál a rendszer fejlesztése pipa, mert azt a Google elvégzi és a kész kódot megkapják ingyen. Nekik csak illeszteni kell ezt az általuk összelegózott vashoz, ami lényegesen kevesebb munka (főleg, hogy sajnos a komolyabb optimalizációt szeretik kispórolni).
    A vasat is összelegózzák, mert a SoC, kijelző, áramkörök stb. mind megvannak, más gyártóktól összlegózzák.
    (Kivétel a Samsung, ők mikroelektronikát és kijelzőket maguk is fejlesztenek, bár felhasználnak ők is külsős alkatrészeket is.)

    A legjobb helyzetben a kínai "gyártók" vannak, akik gyakorlatilag még a készülékek formatervét is "kölcsönzik".

    Járulékos költségek az eladásnál sincsenek, mert nincs saját bolthálózat, amit fent kell tartani, raktározni stb. ezt a terhet a viszonteladók és a szolgáltatók átveszik.

    Ha így nézed, akkor máris jóval kevesebb az a haszonkulcs az Apple oldalán.

Új hozzászólás Aktív témák