Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tomcat78

    őstag

    válasz Somatom #16 üzenetére

    Háááát..... Az egyik kedvenc autóm. De ezeket átalakítani szerintem megöli a kocsi karakterét. És ezt nem feltétlen teljesítményre értem, hanem hogy nagyon más lesz tőle. Volna egy ilyenem, kezét-lábát törném annak, aki át akarja faragni elektromosra... :DDD

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Somatom #18 üzenetére

    Mondjuk a madarak bizonyos fokig lehetséges.... Bár igazából nem írtom, csak üldözöm őket. Én nem szeretem szárnyas patkánynak hívni a galambot. Degradáló szerencsétlen patkányokra nézve. Sokszor megmosolyogtat ez a klímaváltozás és az elektromos autó majd jól megment dolog. Amellett, hogy vannak vitathatatlan előnyei önmagában az elektromos hajtásnak. Nem véletlen használják évtizedek óta pl vonatoknál.
    De ugye aki valahol figyelt történelem órán, az kb tisztában van vele, hogy a klímaváltozás egy rendszeresen ismétlődő jelenség a földön. És ugye a dínók tuti nem jártak V8-cal :D Na mindegy is.... Kicsit agymosásnak érzem az elektromos autók körüli hype-ot. Ami nem egyenlő azzal, hogy rossz dolognak tartanám őket.
    Amúgy 4 ajtóst élőben még nem láttam belőle szerintem :U Sima c3-hoz viszont volt szerencsém. Igaz, nem vezetni :O

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz sfefe #20 üzenetére

    Mert? Melyik része a probléma?

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Noukoum #22 üzenetére

    Jól van barátom... De ezek szerint szerencsére az átlag magyarnak le kéne süllyednie hozzád. Érv nuku, csak személyeskedés. Áruld már el nekem, hogy tulajdonképpen Te mégis mivel vagy különb? Bár..... Tudod mit? Igazából hagyd..... Ne nézz annyi tévét, ártalmas :R Ha érdemben nem megy valami, inkább ne erőltesd. Átlagos magyar, mi? H....lye gyerek.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    Nnnna..... Némi olvasgatás után: Világszinten az össz co2 kibocsájtás a közlekedés részéről nagyságrendileg 25%. Ez vegyesen, személy, teherforgalom, hajók, repülőjáratok, vasutak. A teljes 100%- ból a személyautók tesznek ki nagyjából 14-et. Csak összehasonlításként a gyár és építőipar 11%, az Egyéb (ipari folyamatok,
    mezőgazdaság, hulladékgazdálkodás) 22-őt. A háztartások 15%! ( ez a szám meglepett amúgy). De a poén, hogy a maga 27%-ával az energia ipar vezet. Részemről a summa (és érdemben szívesen beszélgetek róla bárkivel) egészen biztos, hogy jó az irány az elektromos személyautókkal? És nem, nem vagyok ellene! Csak némi gondolatébresztésként gondoltam feltenni a kérdést, hogy amíg önmaga az energia előállítása pl többet szennyez, addig érdemes e plusz "fogyasztókat" rászabadítani. Illetve, alapvetően a számok alapján egy átlag háztartás kicsivel károsabb a környezetre, mint a személyautó közlekedés. Namármost..... Lassítsuk a felmelegedést. Ok! De akkor józan paraszti (átlagos magyar) ésszel tenném fel a kérdést, hogy önmagában mennyit ér a föld szempontjából, ha elkezdünk elektromossal járni? Nagyjából semmit.... Azt a megtermelt energiát ígyis-úgyis eladják neked, nekem, meg mindenkinek. Növekszik az energiaigény, amit egyenlőre legegyszerűbben annak a bizonyos 27% az emelésével tudnak kompenzálni. A közlekedés jelentős szegmens összességében! De ha az emberiség kissé kevésbé pazarlón élne, legalább annyit, vagy akár többet segíthetne. Az irány jó, nem ezzel van a baj! De a rendszert az alapjaitól kéne javítani. Mert így amin javítani akarnak leginkább az év végi mérleg. Amit a fogyasztókkal fizettetnek ki.
    Ja, és igen. Ez egy idei tanulmány. De sokat nem változtak a számok- legalábbis személyautó szinten 2019 óta. Akkor, ha minden igaz, valami 13%-ot olvastam egy akkorra datálódott tanulmányban.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz NoZoli #41 üzenetére

    Ez tök igaz. Nem is azt mondtam, hogy ne reformáljuk meg a közlekedést is. De amúgy ez így önmagában kissé önző megközelítés. Az a bizonyos üvegházhatás bizony mindenkit érint. És mindenhol. Nem kérdezi meg tőled, hogy a virágokat szagolod avagy a kipufogó gázt. Ez- ha nem haragszol-nem egy olyan probléma, amit lehetne lokálisan kezelni. De ugye ha azt írnám, hogy mindenki telepítsen hőszivattyút, kapcsolja ki a klímát, ne töltögesse fél naponként a telefont, kapcsolja ki a kurva tv-t, ha csak "zörögjön valami a háttérben", stb, stb, stb,,,, Akkor persze az hülyeség. Holott százalékosan kicsivel a személyautók kibocsájtása feletti értékről beszélünk. De ugye egyénekre bontva abban semmi üzlet nincs, hogy ne fogyassz már annyit, nem kell mindig, mindenből a legújjabb. Sőt esetleg gyárthatnának valamit tartósra is. Na ezért gondolom, hogy bár önmagában az elektromos közlekedés egy jó dolog. Nem is épp új találmány! Épp csak a maszlag, ami megy hozzá siralmas. Kell a jobb, újabb, kell az 5g, nagyobb tv, újabb autó, szénszálas bringa, és a végtelenségig lehetne sorolni, mert.... Miért? Egyre többet fogyasztunk, valami kell a vevőnek, hogy legyen profit. Az igazság az az, hogy a fogyasztói társadalom az elektromos autóval meg anélkül is magának kaparja szépen ki. Felgyorsít egy amúgyis ciklikusan megjelenő folyamatot a bolygónk történelmében.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Saccco #43 üzenetére

    Ez egy érdekes cikk., Viszont az a 3% a személyautókra nézve..... Már az összes környezetszennyezést nézve még siralmasabb, hogy pont ez a kiemelkedően fontos "reform" szempontból.... Valahol persze el kell kezdeni.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz NoZoli #45 üzenetére

    Ezzel csak az a baj, hogy nem valódi megoldás. Még csak kicsi sem. Értem mire gondolsz! De az én problémám az, hogy ezzel gyakorlatilag még mindig ugyanott tartunk, hogy teszünk rá tejszínhabot.... Csak épp a szarkupac ugyanaz marad alatta. Csak, hogy világos legyen mire is gondolok (gyakorlatilag amúgy asszem ebben egyet is értünk): Az elektromos autókat tolják az arcunkba. Némi (sok) pszichológiai körítéssel, hazugságokkal, féligazságokkal, stb, Én még emlékszem arra a reklámra- talán a Renault "tollából- ahol gyakorlatilag az volt a lényeg, hogy az autójukkal megmented a jegesmedvéket. Ami ugye alapjaiban netto baromság. Érdekes módon elég kevés teret kap, hogy mondjuk gyűjtsd szelektíven a hulladékot. Vagy épp a sorolt ne világítson már fölöslegesen a villany, húzd ki a töltőt, ha nem használod, stb. Azt nem lehet eladni. A kutyát nem érdekli, mert nincs belőle forintosítható haszon. És pont ez a lényeg. Az elektromos autó is csak egy termék, amit el lehet adni. Holott legalább annyit lehetne tenni a környezetért, mint egy autó cserével, ha kellően tolnák az emberek képébe, hogy NE PAZAROLD a kurva energiát. Csak egy tök egyszerű példa: ismersz olyat, aki mondjuk kikapcsolja a mobilját éjszakára? Vagy amikor épp alszik? Láttál Te reklámot, ami mondjuk ezt helyezné előtérbe, hogy fölöslegesen ne tartsd bekapcsolva, mert minek fogyaszt, hamarabb adja meg magát az akksi? De szerintem ilyet sokat lehetne hozni. Abban meg igazad van, hogy jönne a nekem senki ne mondja meg mit, hogyan kéne tennem. De ezen az elven pont ennyire elfogadható az is, hogy nekem senki ne mondja meg, hogy csak elektromossal járjak.
    Az általam írt százalékok csak az üvegházhatású gázokról szólnak. A kolléga által linkelt cikkben az összes károsanyag kibocsájtásról van szó. Az egyik alapján 14% a személyautók része a másik alapján 3%.... A háztartások/ lakósság viszont 15% és 13%..... Nem csak az autókkal van a baj, hanem velünk, ahogyan élünk. Sőt, inkább ez utóbbi.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Füleske #47 üzenetére

    tessék Rosszul emlékeztem.... Nem a Renault hanem a Nissan követte el.... Szerintem ehhez nincs mit hozzá fűzni. A gyártók hajlamosak ferdíteni.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz NoZoli #51 üzenetére

    A piac változik. Kell az újdonság.... Mert azt lehet drágán eladni. Autóban is ugyanúgy, mint másban. És egyenlőre lássuk be, az elektromos autó is csak egy réteg termék. Ha valaki valóban tenni akarna akár lokálisan is a szennyezés ellen, akkor villamossal is vihetné a gyereket oviba. Na igen, csak ugye ehhez valós, élhető alternatíva kéne legyen a nagyvárosi tömegközlekedés. Meg kicsit kevésbé kényelmes. Bár a dugóban ücsörögni egészen biztosan az. Az a baj, hogy az emberek javánál én ebben csak az önigazolást látom, hogy bezzeg én.... Mindenki úgy akar kilógni a sorból, hogy megy a trendek után. Mert ugye az az új. Ami eleve egy elég ellentmondásos dolog. De itt ismét a fogyasztói társadalomnál kötünk ki.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Füleske #58 üzenetére

    Mert a vevőt a gyártó papíron létező adatai érdeklik? Maximum akkor, ha orbitális nagy baromság. Akkor is a botrány miatt. Lásd VW diesel botrány pl. Nem, a vevő reklámokból tájékozódik. Az jut el hozzá. És ha a vevő azt látja, hogy ezzel megmenti a jegesmedvéket, leszarja a medve természetét. A lényeg, hogy azt érzi, ő már megmentett egyet. Amiről józanul gondolkodva messziről látszik, hogy hazugság. De ugye ez nem számít, mert megvan az önigazolás, hogy miért pont az kellett neki.
    Pont ezt a fajta agymosást ítélem el. Nem csak az autóknál, bárminél. Ha nem tűnt volna még fel.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Füleske #74 üzenetére

    Nem a reklámok hamis világa... Pont ez a bajom. Akár a linkelt Leaf reklámmal is. De lehet még gyöngyszemeket találni. De ennél egyszerűbben nem tudom elmagyarázni, hogy az elektromos autó, mint termék miért bassza a csőröm. Nem az elektromos autózás maga. Hanem ahogy sok esetben a gyártók tálalják.
    Én emlékeim szerint nem írtam olyat, hogy az elektromos autózás vagy hajtás maga rossz dolog lenne. Ahogy tolva van- pont a reklámok- ami népbutítás sok esetben. Nincs elektromos autóm, így az érintett fórumok hidegen hagynak. Ennek simán csak annyi az oka, hogy még nem gyártották le azt a verdát, ami nekem megfelelne. Pedig mivel megyek évi kb 70ezer km-t nem hagyna hidegen, hogy mennyi a fenntartása. Így marad a nagy benzines, kis diesel meg még egy kisebb benzines (az motor). Van itthon 5000 ccm a láncfűrészt, fűnyírót, fűkaszát nem számítva. Ebből értelmes elektromos alternatíva max a fűnyíróra lenne. De cirka 100m hosszabító kéne hozzá, ami némiképp megbonyolítaná a dolgot. A többire elektromosban meg csak a játék kategória létezik. Akksisban meg egyenesen vicc.... Amit tudok akksisban használok, de pont a robbanómotoros szerszámokra nem igazán van értelmes kategória. Ezt pusztán azért ecsetelem, mert nekem adott esetben rohadtúl nem mindegy, hogy egy szerszám mennyire mobilis. Értsd jól: elég sokat alpinozom, tetőkön rohangálok, fát vágok, stb. A mobilis alatt értem, hogy mondjuk ne kelljen még a köteleken kívül hosszabítóval is baszakodni. De érdekes módon- amellett, hogy cégek PR kiadványait megnéztem, ami kb a reklámnak megfeleltethető- mégsem láttam olyat, hogy az akksis láncfűrész (mert van, épp csak szart nem ér hobby felhasználáson túl) használatával bárki, bármilyen állatot megmentene.
    Igen, baromi fontosnak tartom a környezetvédelmet. Hegyeket, sziklákat, erdőket. Reklámok nélkül teszek meg olyasmit, amire más szarik. Pedig rengeteg dologra fel lehetne hívni az emberek figyelmét! De ugye abba nincs üzlet.... Ahogy a kolléga is írta. Meg ahogy már írtam: a társadalmat kéne első körben megreformálni. Az autó egy pici lépés, de ha a többivel nem foglalkozunk pont semmit nem ér. Nem tudom létezik e, de szerintem nem: Miért nem adnak mondjuk passzív házak építésére támogatást? Miért nem reklámozzák, hogy azzal is tehetsz a környezetedért? Vagy ha már autó: Szállj ki, és nyisd ki a kaput, garázsajtót.... És ezt a végtelenségig lehetne sorolni.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Füleske #77 üzenetére

    Persze, hogy naivitás. Ellenben a felelősségük vitathatatlan. Szerintem. Valahol a gyártók felelőssége is lenne, hogy tudatosabb életre "neveljék" az embereket, ha már üvegházhatás, korom, bármi. De ugye van az a pénz, amiért ez mind valójában mégsem számít. Manapság divatos téma lett a környezet védelme. Épp csak közben ugyanúgy öntik ránk a szemetet. Na mindegy, azt hiszem ez nem is fog változni.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz NoZoli #85 üzenetére

    Szerintem a gyártókra kivetett büntető adóról beszél, ami abban az esetben van, ha túllépik a megengedett normát. Ez ugye egy átlag érték a gyártott autókra vetítve. Nem vizsgálja mindegyiket külön.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz NoZoli #87 üzenetére

    Ezt nem tudom, De logikusan a kis és elektromos autókkal kompenzálnak, amik így gyakorlatilag lehetővé teszik a felső kategóriás, nagy köbcentis autók gyártását. Amire szintén még mindig van igény. Valahol innen indult ez a hülyére bonyolított downsizeingolós agybaj is, ami van. 1.2-es motor, ami annyit tud, mint egy sima 2000es szívó? Ugyanmár.... Milyen áron? A vásárlók esetleges igénye a tartósságra vonatkozólag telibe le van szarva vele. És ezt szigorúan a környezetvédelemtől elválasztva! Bár, mivel nem épp tartósak.... Pótolni kell őket. Ami szintén egy szennyező tényező. 100-150 ezer km-t kibíró motorok? Ha ingyen adnák sem kéne kategória....

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz NoZoli #89 üzenetére

    Köszi. :R Ennyire nem ástam bele magam a témába. De a cikk szerint akkor részben fordítva gondolkodtam.
    Meg ahogy látom, azért vastagon vannak kiskapuk is. Ezt az autó tömegében arányt netto faszságnak látom.... Legalábbis első olvasatra. Miért kell kedvezni a nehezebb autóknak korrekció gyanánt? :F Bár asszem ebben köszön vissza, hogy a gyártók tisztában vannak vele, hogy a népnek kell a nagy autó. Elvégre hülyén nézne ki egy elnöki parádé egy Smart-ban :DDD
    Alapvetően ez az egész szabályozás rövidtávon biztosan nagyobb terhelést ró a környezetre. Megfelelni a normáknak, eladható terméket készíteni. És még ugye ott a konkurencia is. Már nem elég egy túlméretezett tablet mondjuk az autóba, mert (majdnem) mindenki tesz bele. Valamivel meg kell fogni a vevőt, ami fejlesztésekbe kerül. Az meg ugye energia, És nem kevés. Nem tudom létezik e olyan kimutatás, ami az autó gyárak energia igényét és környezetre gyakorolt hatását taglalja erre az időszakra. Szerintem (szigorúan csak vélemény, nem olvastam utána!) simán nőhetett a károsanyag kibocsájtás a szabályozásnak köszönhetően, még úgy is hogy a konszernek igyekeznek úgymond zölddé tenni a gyártást. Mert nem engedhetik meg maguknak, hogy vevőt veszítsenek.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz adamssss #91 üzenetére

    Eretnek ;]

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

Új hozzászólás Aktív témák