- iPhone topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Milyen okostelefont vegyek?
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Android szakmai topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor 90 - modellalkat
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GTA5-nél múltkor írtam, hogy nagyon nehéz javítani a driverből, mert vissza kellene térni a régi rutinokra. Jelenleg az alkalmazás oldalán gondolkodnak javításban, de ott sem könnyű.
Most már benne is van a dokumentációban, hogy a fejlesztőkkel dolgoznak a probléma javításán. Ezek a megjegyzések mindig azt jelentik, hogy a driveres fix problémákba ütközik, vagy nehéz, vagy nagy teljesítményvesztességgel járna.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak ugye a Chill messze nem azt csinálja, hanem eltünteti a parancslistát, hogy a GPU mindig csak az aktuális jelenetet számolja, így a lehető legrövidebb időn belül adjon eredményt, de ezt úgy, hogy közben nem fossa össze magát az API a nem szabályos működéstől, így nem fog akadozni sem. Emellett, ha akció van, akkor felviszi a sebességet a beállított fps-re. Vagyis, ha nem csinálsz semmit, akkor mondjuk 40-en tartja, ha pedig lövöldözöl, akkor felküldi 120-ra, ha ezeket az értékeket állítottad be. Tehát két tényezője van az egésznek. Spórolod vele az energiát, mert csak akkor van magas fps-ed, ha aktívan játszol, illetve minden képed nagyon alacsony laggal készül. Meg lehet egyébként nézni benchmarkban a hatását. Például a 3DMarkban. Ha beállítod 30-120-ra, akkor 30 fps lesz az átlag, de ha vadul elkezded mozgatni az egeret, akkor már felmegy a sebességed.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván a frame rate-et fixálni egyszerűbb, azt elég sok program megengedi.
Kell ugye egy minimum és egy maximum a Chillel. A maximum az az érték, amit céloz a Chill, ha aktívan játszol. A minimum pedig az, amit akkor próbál tartani, ha mondjuk nincs input. De fontos, hogy a hardver képes legyen a beállított sebességre, mert csak úgy azt nem tudja előállítani a szoftver. Van egyébként már egyfajta passzív üzemmód is, ami képes felismerni, ha a játékos inkább felfedezget, és akkor nem törekszik rá, hogy a maximális sebességet tartsa. De a tapasztalataim szerint inkább megy a nagy sebesség felé, tehát ha egy picit jobban mozgatod az egeret, akkor ez a passzív üzemmód nem jellemző.
A Chillnek lényegében ez az értelme. Plusz az, hogy nincs hagyományos értelemben vett parancslista, tehát a késleltetés minimális lesz. Utóbbit nem tudod elérni máshogy, mert a grafikus API-k parancslistával dolgoznak. Ha ezt kiszeded, de nem szabályozod máshogy a jelenetszámítást, akkor akadásokat kapsz. A Chillben ez azért nem jelentkezik, mert az nem a képszámítást kontrollálja, hanem a jelenetszámítást. Emiatt nem okoz gondot a parancslista elhagyása, mert már a jelenet szintjén kontrollálva van a futtatott program. Ez a nehézsége a rendszernek, ami miatt a HiAlgo kénytelen volt gyakorlatilag eladni magát az egyik gyártónak, mert ismerniük kell a driver és az OS forráskódját is, hogy ehhez megfelelő szoftveres hátteret írjanak a modernebb API-kra. Az AMD mindkettőt ismeri. Az OS-be ugyan nem nyúlhatnak bele, de tudják, hogy pontosan mit csinálnak a grafikus alrendszert kezelő modulok, tehát tudnak rá vezérlést írni, a drivert pedig bármikor módosíthatják.Az NV is le tudná ezt másolni, csak rendkívül időigényes ezt megcsinálni, évek mire átírják a drivert, hogy ezzel kompatibilis legyen, és onnan még gondot jelenthet az, hogy az AMD birtokolja a szabadalmakat. Mondjuk utóbbi egy üzleti kérdés, és mindennek megvan a maga ára.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az elterjedt API-kon működik (DirectX9-12, Vulkan). A játékba nem kell implementálni hozzá semmit.
Egyébként van róla szó, hogy lenne ennek egy API oldali támogatása, hogy a fejlesztő egy hasonló rendszert már a játékba magába be tudjon építeni. A gond ezzel az, hogy új grafikus API-k kellenének hozzá (módosítani kell a parancslistával kapcsolatos specifikációkat), de a téma ott van az asztalon.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- nVidia GeForce RTX 3060 TI AMP White Edition Videókártya
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- 10x R5 430 2GB DDR5 egybe (zörgő ventis)
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel