- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- iPhone topik
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Android szakmai topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
cousin333
addikt
Nincs villanyautód, ugye?
Az új rendszer számomra olyan, mint az uborkagörbület ellenőrzése. Persze, be lehet vezetni, de semmi értelmét nem látom. A töltő jelenleg is szabványosítva van: van a Type 2 (AC), meg van a CCS (DC, és tulajdonképpen a Type 2 kiegészítése). Emellett történelmi okokból van még Type 1, ChaDeMo és a Tesla sajátja, de azok előbb-utóbb ki fognak szorulni az EU-ból.
Az áram az áram, itt nincs oktánszám-különbség, meg eltérő adalékanyagok, van helyette töltési sebesség meg esetleg olyan info, hogy honnan származik az áram (általában nem tisztán egy helyről, hanem különböző forrásokból, különböző - akár időben változó - arányban), de ez a tölthetőséget, meg a kocsi teljesítményét nem befolyásolja, szóval ezekhez felesleges teljesen semmitmondó betűket hozzárendelni.
"A töltő és az autó elektronikája lekommunikálná mennyivel lehet tölteni és kész."
Pontosan ez történik ma is. Minden adott csatlakozós töltővel tölthető minden olyan csatlakozót használó autó. Ezekből meg nincs túl sokféle (3 szabványos, amint mondtam, és 2 marad), rosszul bedugni meg nem lehet őket (vagy csak nagyon jelentős erővel ). A maximális sebesség meg a kocsinál ismert, az oszlopra meg rá van írva (számmal, nem betűkkel, mert a 100 kW-al töltök, meg az L-es oszlopról töltök közül én az előbbit értem meg). Sebességtől függetlenül tölteni fog, mint ahogy a mobiltöltők is kompatibilisek egymással, legfeljebb a sebesség lesz különböző. Hozzátenném, hogy a sebességadatok is csak jelzésértékűek, mert a töltési karakterisztikák is mások.
A villanyautók töltése ilyen szempontból tehát nem triviális, de egyáltalán nem is űrtechnika. Aki ezeket nem képes megismerni, és legalább nagyjából jól használni az inkább ne vezessen autót. Nem villanyost, semmilyent!
Amivel kiegészíthetnék, az az autó azonosítása, és a számlázás hozzárendelése, hogy ne kelljen millió app, meg token.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"