- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ESP
senior tag
válasz FatalEror #25 üzenetére
Igen valóban a fékbetét kopottságából, az olaj színéről (dízel autóban ahogy fordul egyet a motor már korom fekete) és a gyertyaképről nagyon nagy konklúziót lehet ám levonni!
Azért én ránéznék még a helyedben hogy van e benne elég fagyálló meg hogy a gumikban legyen 2.2bar és a legfontosabb hogy a visszapillantón lógjon rózsafüzér.
Ha az utóbbi nincs meg akkor ott kell hagyni.
[ Szerkesztve ]
2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT
-
ESP
senior tag
válasz FatalEror #30 üzenetére
...
...Taxisoknak 15e km-ként fékbetét csere...
...Nálam 118e km óta ugyan az van és még jó 30-40%-s állapotban van...
De értelek már.
Te úgy mész autót venni hogy csavarjaira szétszeded, kiveszed a tengőt megméred hogy mennyire kopott, meg a hengerfal kopottságából kiszámolod a futott km-t. Az olaj színéből pedig megállapítod hogy mikor volt cserélve.
Minden tiszteletem, keresni foglak ha autót cserélek tavasszal vagy nyáron.
[ Szerkesztve ]
2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT
-
8th
addikt
válasz FatalEror #19 üzenetére
Ezzel vitába szállnék. Maradjunk annyiban, hogy a szervizkönyv arra jó, hogy laikus hiszékeny vevő jelöltből minél több pénz le lehessen gombolni. Ismerősöm pár éve hozott magának egy végig vezetett szervizkönyves második gazdás 230k-t futott törésmentes Golf 5-öt. Alaposan körbenézték mielőtt az eladóval egymás tenyerébe csaptak volna de mivel a próbaút során semmi kifogásolni valót nem találtak az autón és a laptoppal véghezvitt gyors diagnosztika sem dobott komolyabb hibákat nyélbe ütötték az üzletet. Bő 1évre rá a lámpánál várakozva hátulról megkoccolták őket. A szervizben lebontották a kocsi seggét a javításhoz és ott derült ki, hogy 1x már javítva volt az autó bal hátulja és telibe az egész hátsó rész csak ugye a lökhárító és az az alatti hátfal merevítő alá nem lát be az ember. Láttam az autót élőben még a koccanás előtt. Az illesztések teljesen rendben voltak és a fényezésen sem látszott semmi nyoma a kalandnak valószínűsítem tisztességesen lett kijavítva az előző eltitkolt sérülés. Ezt követően ott helyben töviről hegyire alaposan átnézették az autót további meglepetések után kutatva és kisvártatva kiderült, hogy nem a motorhoz gyárilag párosított befecskendezőfúvókák dolgoznak az autóban. Típusban ugyanaz és tökéletesen teszi is a dolgát de nem stimmel a sorozatszám és 230k helyett valójában 290k-t futott az autó. Szopi. Na ezeknek pont semmi nyoma nincs a szervízkönyvben. Mondjuk még így is jól járt mert egy egyébként minden tekintetben jól működő autót vett a honosítással együtt is igen jó áron és 290-ról "csak" 230k-ra lett visszatekerve az órája. Egy magyar nepper ezzel szemben simán bedobott volna egy nem kiült bontott vezetőülést, vett volna a homasitában három pedálgumit meg 2 flakon szilikon spray-t amivel kiglancolja a kocsit, az órát meg 290k-ról gátlástalanul visszatekerte volna 85k kilométerre. ezt követően mehetett volna az autó "női tulajtól, megkímélt, keveset futott" sablon dumával a hahu-ra. Egy vezetett szervízkönyv önmagában semmit sem jelent, itthon meg pláne nem.
-
Hikvision
senior tag
válasz FatalEror #37 üzenetére
A fékbetét/tárcsák állapota vásárláskor már a legutolsók közé tartozik amit megnézek.
Nekem elsőre legfontosabb az összkép kívülről. napfényben egyeznek-e az árnyalatok az elemeken, illesztési hézagok körbe, csomagtartó fel, pótkeréknél gányolás nyomok, frissen festett felület, mind gyanús. Ajtók záródása, motorháztető felnyit zárhídon friss festék vagy egyengetések nyomai, de legtöbbször a rendszámtáblák is sokat elárulnak, mert azt nem szokták cserélni törés után. Persze ha új a rendszám akkor mindegy. Motor ha le van mosva alapból gyanús, de nem váló ok. Első hidegindítás, hidrotőkék/szelepek hangja, hátul ha már látjuk a kékes füstöt az nem túl jó, de szintén nem váló ok, de jó alku alap, szelepszár szimering nem a világ. Nem árt megnézni az olajbeöntő sapka alját, ha erősen vajas akkor valószínűleg hengerfejes az autó, ha csak kevésbé akkor az lehet a sok rövid utaktól is. Ha már a sapka le van véve, világítsunk be a szelepfedélbe, ha nagyon sok az olajsár, akkor valószínűleg "nem volt" gazdája az autónak, nem cseréltek benne olajat időben, és akkori s csak gyenge minőségűt kapott. Érdemes állóhelyzetben a kormányt kitekerni, egyből képet kaphatunk a szervó állapotáról és érdemes megnézni a féltengely-ek állapotát is. Belül pedig a szokásos ülés/kormány/pedálgumi páros csak tájékoztató jellegű a kilométerrel együtt, ha összességében egyben van minden, nincsenek szerelésnyomok, durva kopások, illesztési hibák a műanyagoknál, különböző szedett vedett csavarok, akkor nagy gond nem lehet. Menet közben ne sajnáljuk a gödröket, macskakövet ott jönnek elő a hibák egy kis kotyogás még szintén nem váló ok. Kuplung pedált mennyire nehéz lenyomni,(szerkezet/bovden hiba) Esetleg csúszik-e magasabb fokozatban hirtelen gyorsításnál(tárcsa) és benyomott pedálnál lehet-e hallani kerregő hangot (csapágy). Ha kuplungos az autó az zsebbe nyúlós történet, de még mindig a vállalható kategória, (alku kérdése), váltó rudazat állapota, sebességbe rakva mennyire lötyög a váltókar,esetleg nehéz megtalálni a fokozatokat, ez sem vészes, de ha már recseg a váltó akkor mondjuk egy szinkron gyűrű hiba nem akkora poén autóvásárlás után. Több dolgot már nincs erőm leírni, de kb a végtelenségig lehetne variálni, de én még mindig azt mondom, h törött autóból soha nem lesz sokáig jó autó, tehát nálam az a legfontosabb szempont, h ne TK-ból visszahozott legyen.20 éve a PH-n.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- További aktív témák...