Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz 7Heads Drago #3 üzenetére

    Valóban előfordulhat egy vírustámadás, mint ahogy számtalan egyéb műszaki baki is.

    Sosem lesz tökéletes, mindig is fognak balesetek történni, emberek meghalni a gép hibája miatt.

    Csakhogy mindezzel együtt már most jobbak a vezető rendszerek statisztikái, mint amit az emberek teljesítenek. Kissé leegyszerűsítve: az önvezető rendszerek minden nyilvánvaló hibájuk ellenére jobbak, mit az átlagos autóvezető ember.
    Ez a statisztika pedig napról napra javul, mégpedig exponenciálisan. Egyrészt azért, mert fejlődnek a szoftveres megoldások, másodrészt azért, mert nő a rendelkezésre álló adat mennyisége és minősége, harmadrészt pedig azért, mert az önvezető rendszerek hálózatba léptetése radikálisan javítja a teljesítményüket.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Micsurin #19 üzenetére

    Igen, miutn közlekedési jogász vagyok, ezek számomra is nagyon izgalmas kérdések.

    De kicsit ismételve magamat: az adott helyzet valóban húzós, a gépi döntéshozatal számos kérdést vet fel. Csak éppen az ilyen helyzetek nagyon nagy részénél az emberi vezető el sem jut addig, hogy egyáltalán döntést hozhasson, a maradék nagy részében eljut odáig, de nem hoz döntést, a maradék nagyon nagy részében meg rossz döntést hoz. A gyereknek már most is lényegesen jobb esélye van akkor, a egy Tesla jön arra SMS-t író sofőrrel, mint ha az emberi vezetők 90%-át kitevő átlagvezető.

    A hálózati kérdés is ennek a folyománya: ha csak a autók állnak kapcsolatban, máris nagyságrendileg kevesebb baleset történik, mint ha nem lennének hálózatban.

    Amint írtam, tökéletes sosem lesz a rendszer, a labda nem lesz hálózatba szervezve. Nem lesz 100%-os. De ha a jelenlegi helyzetet önkényesen mondjuk 50%-osnak tekintjük (a pontos szám irreleváns), akkor a jelenleg elérhető 60%-ot, és a távlatilag elérhető mondjuk 90%-ot miért vetjük el azon az alapon, hogy nem 100. És így maradunk az 50-nél.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz carl18 #21 üzenetére

    Ez egy nagyon izgalmas téma, napokig lehet róla eszmét cserélni és véleményeket ütköztetni, egyeztetni.

    Durván redukálva viszont a jelenlegi témára: nagyon sok baleset iratanyagát volt "szerencsém" tanulmányozni, egy részükkel közelebbi kapcsolatba is kerültem.

    Nagy bizonyossággal állíthatom, hogy az elmúlt mondjuk két év vezető önvezető technikája ezeknek a baleseteknek a többségét meg tudta volna előzni, több tucatnyi ember életét megmentve.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák