- Bluetooth-headsetekről általában
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Yettel topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hallador
addikt
Egyben azért eléggé biztos vagyok, hogy a 10000000 szakértő országában az első ötben benne van. Ameddig 9999950 meg kibic aki mindenhez is ért velem együtt,és ebből az utolsó 50 az autókhoz biztosan kevesebbet tud mint Barna...
Csak van aki hallgat az okosabbra.[ Szerkesztve ]
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
Karmko
tag
Nem-e?
Kapásból az első példádnál megbukott.
"A testre szabható, osztott képernyőn a Hyundai fejlett
Bluelink csatlakozási szolgáltatása, valamint a LIVE szolgáltatások
is elérhetők (utóbbi 5 éven át ingyenes előfizetéssel.)
Hozzáférés valós idejű információkhoz: elektromos töltőállomások,
forgalom, időjárás, érdekes úti célok (POI), parkolóhelyek
az utcán és parkolóházakban. A szolgáltatás Hyundai
kereskedés-keresőt, valamint - ha a helyi törvények megengedik
- traffipaxra figyelmeztető funkciót is tartalmaz."
Nekem ez online jelenlétet jelent. 5 év után a konzumidióta úgyis leváltja a kocsit, mert jönnek a jobb aksik, menőbb technikai fejlesztések (mint a virtuális fingópárna).
A tendencia pedig megkérdőjelezhetetlenül ez. Az online kapcsolat és önvezetés.
Köszi, én szeretem, mikor az autó autó marad, nem pedig egy pc játék!
Immunis vagyok az agymosó sci-fi filmekre is, ahol pozitívumként állítják be, hogy neked csak utaznod kell, az autó a mindent is megcsinál majd helyetted. -
Karmko
tag
Nekem ez az autó: [link]
Semmi sallang, ABS, ESP vagy bármi 3 betűs rövidítés, helyette 100% élvezet.
Meg lehet halni benne? Meg. Jobban kell koncentrálnod vezetés közben? Igen.
A síelésben is meg lehet halni, de még a kerékpározásban is. Egyiket sem élvezném, ha csak jobbra és balra kellene nézelődnöm.
Ha nem lenne benzintemető, én ilyennel járnék.
A-ból B-be meg tömegközlekedéssel is el lehet jutni, ha nagyon muszáj. Ott még annyira sem kell koncentrálni, mint egy elektromos autóban. Még netflixezni is van idő, hisz például az olvasás már nem menő. De ez egy másik téma... -
Az akkugyár a kisebbik probléma, maga az akku, illetve a hozzá szükséges alkotóelemek problémásak. Ráadásul ismereteim szerint elég döcögősen megy a lítiumakksik újrahasznosítása.
Ha megoldják, hogy egyrészt a mai szinthez képest minimum 3-4x-eződjön a cellák energiasűrűsége és hogy a leharcolt cellákból nagyüzemben kinyerjék+újra felhasználják az anyagot - mindezt nem brutál CO2/egyéb lábnyom mellett, akkor befutottnak nevezhetjük majd a villanyautózást - előbbi feltétellel ugyebár teljesülne az épeszű hatótáv-igény is. Addig erősen béta-verzió SzVSz.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
azért, hogy egy előzést gyorsan, és biztonságosan tudj elvégezni.
nem mindegy, hogy egy buszt ami 60-70el tötyög, egy 100, vagy egy 200 lovas autóban ülve előzöd meg.
miközben a fogyasztásuk kb ugyan ott van.
nem kell folyton ezerrel száguldozni, de amikor kell, akkor induljon meg.
akár nyomatékból, akár lóból, dabadab kedvéértどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Reggie0
félisten
Ez egy hulyeseg. Az elozes egyfelol a tavolsagok megtartasatol lesz biztonsagos, tehat ha rovidebb ido alatt elozol, akkor kevesebbet kozeledik a szembejovo es kevesebbet haladsz elore, tehat biztonsagos lesz az elozes.
60 loerovel legfeljebb a bicikist tudod biztonsagosan elozni.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Tökéletesen egyetértek!
A 90 lóerős Astrámat tartottam optimálisnak, a 142 lóerős Civicet már feleslegesen túlmotorizáltnak érzem.
Mondjuk valamennyire közlekedési szakemberként szentnek tartom az "úton nem sietünk" elvet. Túl sok balesetes ügyem volt ahhoz, hogy ne így tegyek...
Egyébként motoron is.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Noukoum
veterán
Mert van rá igény. És ha van igény nagy teljesítményű autóra akkor csinálnak. Villanyautózás megjelenésével ez sem lesz gond, ugyanis sokkal hatékonyabbak mint a belsőégésűek.
Nem az autó tehet arról hogy sokan képtelenek szabályosan közlekedni. Az meg az ország szégyene hogy ez nincs kellően büntetve.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
8th
addikt
Amikor 60 lóerős munkás fasztrában ülök azért eléggé messziről neki szoktam futni egy-egy előzésnek. 200 lovas dízelből átülve mindig rácsodálkozom, hogy az a fos mennyire nem megy. Abban a gázpedál csak arra való, hogy a motor hangerejét szabályozd vele mert amúgy semmi nem történik hiába taposod.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Az mas kerdes, hogy mit latsz, a fizikat nem kell osszekeverni a szokasokkal.
Szerintem meg inkabb az a cel, hogy ne vivjanak az emberek a frusztraciojukbol fakado pozicioharcot es maris nem fog fajni senkinek, ha megelozik. Sokan ugy vannak vele, hogy ha ok nem tudnak elozni, akkor nemhogy segitenek azt aki tud(kresz szerint ez kotelezo lenne), hanem direkt akadalyozzak. Magyar szokas, nem csak a kozlekedesben megy ez, hanem az elet szamos teruleten, irigy egy nepseg vagyunk.[ Szerkesztve ]
-
hunluki
senior tag
+sok. Faterom anno amikor meglett a jogsim közölte hogy úgy figyeljek hogy rajtam kívül mindenki idióta. Sajnos igaz, sőt mostanában egyre "igazabb".
Nagyon sok fogalmatlan vezet akiknek semmi közük a valósághoz. Olyan manőverekbe kezdenek bele hogy a hajam égnek áll. Csak az elmúlt 2 évben két kezem kevés lenne megszámolni azokat az eseteket ahol ha nem figyelek baleset lett volna, pedig betartom a szabályokat.Budapesti autósok csatornát érdemes megnézni yt-on, pár napja felkerült egy aki felhajtó után megfordult az autópályán, ha kamerás autó nem figyel telibe veri. Bele se gondolok mi lett volna ha két egymást előző kamion jött volna épp...
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Micsoda? Húsz év alatt az amúgy sem tekintélyes számú ménesből vagy egy tucat ló beledöglött a motorjába és a maradék is elég kehes már ami józanságra inti az embert.
(#152) tomtyi: Egy benzines turbómotor nem fog keveset fogyasztani egy olyan autóban ami több mint két tonna üresen 275-ös gumikon gurul és állandó négykerékhajtású aminek nem elhanyagolható a hajtási vesztesége. Csak a hajtás rádob a fogyasztásra vagy két litert. Golf 4 TDI 4motion esetén feltéve ha finoman mész és soha nem kapcsol a hátsó hajtás akkor is dob a fogyasztásodon 0.5-0.7 litert pusztán csak azzal, hogy hurcolod magaddal a plusz súlyt. Szívómotorral és 2wd hajtással nyilván lehet jó fogyasztást csinálni főleg akkor ha nem alulmotorizált az autó. Csodák nincsenek.
-
Reggie0
félisten
Az mar holtan szuletett otlet, nem veletlen meg annyit se probalkoztak vele, mint a hidrogennel.
Debrecenben voltak biogazos buszok a tomegkozlekedesben, az egesz kornyek penetrans szarszagban uszott utanuk. Es meg az energiatartama is alacsony vagy koltsegesen tisztitani kell.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Sajnos nem ritkán találkoztam akár súlyos balesetek okozóitól, akár rendőrség, sőt, egyszer bíróság előtt is, hogy "Nem azért vettem xxx lóerős autót, hogy totyogjak", illetve "Miért árulnak / engedélyeznek ilyen erős autókat, ha nem lehet velük menni?" önmentegető érvelést.
Sőt, a "Ha az állam beszedi az ÁFÁ-t"..., illetve "Ha az átírás díját teljesítmény szerint fizetem", akkor az használhatom is" okoskodás is meglepően elterjedt.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
az agyamputáltak egyre növekvő tömege a vasfüggöny ezen részén.
bármelyik nagyobb bolthoz tartozó parkolót megnézed, egyre többször állnak be járó motorú autóval a bejárathoz, nyomkodják a telefonjukat miközben a másik bent vásárol a boltban.
sokszor állnak rá a beszállítós rámpára is ha közel van a bejárathoz.
felénk a két Tacskó mindegyikénél már külön oszlopokat fúrtak le a bejárat elé, hogy oda ne tudjanak autóval beállni.
egyre inkább az az idilli kép köszön vissza, ami az "istenek a fejükre estek" bevezető képsorában volt... mármint, hogy a szomszéd postaládájáig is autóval ment el a tag.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Hi!King
őstag
Ha az ablakod alatt megy el egy jármű, vagy egy rakás jármű, akkor jelentős részét nem a motor hangja teszi ki a zajnak, az elektromos autó sem zajtalan emiatt. Szerintem nem normális dolog, ha egy nagyváros belvárosa, ahol megvan a mérethatékonyság a jól működő tömegközlekedéshez, autókra építi a közlekedését, akkor sem, ha azok elektromos autók.
-
őstag
-
Hi!King
őstag
De miért buszt hagyományos buszt hozol példának, amelyek sok esetben régiek, elavultak? Vess össze egy modern 1 literes, turbós, benzines, euro6-os autót egy elektromossal, ha elmegy előtted, nem lesz nagy különbség zajban, mert mindkettőnek a gördülési és a légellenás zaját fogod hangosabbnak hallani.
Egyébként városi tömegközlekedésben kimondottan szükség lenne az elektromos buszokra, de ezt már írtam is.
-
Hi!King
őstag
Ha 10 percenként elmegy egy úton egy busz, ami félig van tele, akkor az autóban mérve olyan 40 autó lesz, csak ha már arról beszélünk, hogy mennyi jár...
Igen, de nem csak kereszteződésben van hangjuk az autóknak, laktál már közvetlenül forgalmas út felett, ott ahol nincs kereszteződés? Mert néhány tuning vagy elavult autót, esetleg motort leszámítva nagyrészt nem a motorhangjukat hallod, úgyhogy ebből a szempontból mindegy, hogy elektromos vagy benzines.
Félre ne értsd, én nem vagyok elektromos autó ellenes, de mint írtam, csak részmegoldásnak tartom a nagyvárosi, főleg belvárosi problémákra, a mai szinten pedig nem kellene támogatni a tehetősebbek külön wc-re járós autó vásárlását, mert az környezetileg sem tesz jót, ha a SUV mellé még egy elektromos városi cirkálót is vesznek.
-
Hi!King
őstag
Akkor ott jó nagy dugók lehetnek. Ma itthonról dolgozok, ilyenkor viszonylag forgalmas alattunk az utca, és nagyobb részt a gördülését hallani az autóknak, de akkor ezek szerint felétek jobb lehet a burkolat.
Ettől függően továbbra sem értem, miért élhetőbb az olyan város, aho elektromos autók tömegei közlekednek, a rendelkezésre álló tér nagy részét elfoglalva, mint ha ugyanezt tömegközlekedéssel, így töredék annyi, lehetőleg szintén elektromos járművel odljuk meg.
-
Hi!King
őstag
Első emeleten lakok, ésmint írtam itt sem a motorzaj a hangosabb a legtöbb esetben. Meg lent is nagyrészt a gördülés adja a város alapzaját, ha nem pont előtted van a kocsi.
Nyilván jobb, ha elektromos autók vannak benzines helyekett, csakhogy főleg belvárosi részeken nem ez az egyetlen jövőneli alternatíva. Attól, hogy az altalam említett 3 tényezőből 1-től teljesen, 1-től részben, 1-tő legyáltalan nem mentesül a belváros, ettől még a cél az lenne, hogy mindháromtól nagyrészt mentesüljön.
[ Szerkesztve ]
-
zsolti75
senior tag
Nem volt az gyösz, kapott egy szoftvert is, 5 körül volt 100-on.
Az elektromosan túlszabályzott működéssel volt gondom.
"Rendes villanyos" kizárt, németországba járok munka ügyben.
Egyébként vezettem Teslát, a gyorsulás eleinte tényleg élvezetes, de azon kívül semmi. A tablettől meg hányok.
Inkább egy 545e 2 év múlva. -
zsolti75
senior tag
Én inkább 95 környékén húznám meg a vonalat. Bár volt 4db e60-asom egymás után a benzines manuál elég jó konfig volt, de az is csak kikapcsolt elektronikával.
Van bespeizolva egy e34 V8, de az nem való napi használatra bármennyire is jó. A törésbiztonság sokat fejlődött azóta, volt szerencsém törni autót, nagyon nem mindegy miben ül az ember. -
Hi!King
őstag
Már megint a saját igényeid alapján próbálod megmagyarázni, hogy mi lehet más igénye.
Nekünk a járvány előtt úgy harmada az útjainknak nem fért volna bele a 400 km-be, több mint fele a 200 km-be, ami egyébként elérhetőbb villanyautó kínálatot jelentene. De ha valakinek csak 10%, és a magánutakra nagyrészt hétvégén mennek az emberek, akkor a hétvégi feltorlódott igények miatt nehezen vállalható az a modell, hogy akkor hétvégén mindenki autót bérel, tehát a leggyakoribb, hogy második, városban szaladgálós, vagy agglomerációs bejárós autónak veszik az elektromost. Nyilván 10 év múlva már nem ez lesz.
Az ország mérete meg nem tudom hogy jön ide, vagy úgy gondolod, hogy mostantól már örökre korlátozások lesznek a határokon?
-
Hi!King
őstag
Amit a saját igényeidből következtettél ki. Tudod vannak, akik nem csak évi egyszer elmennek a horvát tengerpartra, hanem év közben is járnak ide-oda.
Szerk.:
Emellett pedig mint írtam, pont az autóval wc-ről járásról, illetve az autóval napi szinten városon belül munkába járásról kellene leszokni, már akinél lehetséges, és arra építeni az alternatívákat.[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
Eleve csúsztatás az összevetésed, mert a 300-400 km hatótávot (amikor nem kell fűteni!) nem az alsó kategóriája tudja az elektromos autóknak, míg a hazai autóállomány életkora és az átlagos kategória alapján a belépő szintű elektromos autók is sokszor annyiba kerülnek.
Pl. ha összeveted a Dacia Sandero-t a Dacia Spring-el, 2-szeres árkülönbség úgy, hogy a Spring csak 200 km-t tud papiron. Az egyik egy teljes értékű autó, a másik városi szaladgálósnak, ingázós autónak jó.
Másrészt akárhová megyünk a szomszéd országokban, mindenütt, évszaktól függetlenül viszonylag sok magyart látunk, akár Horvátországban is, ahol legutóbb 2019 márciusban jártunk, és Isztria akkor is tele volt magyarokkal. Tehát nem tűnik rétegigénynek, hogy nem csak nyaralni, hanem hosszú hétvégéken, hétvégéken is eljárnak ide-oda mások is. Mellesleg Budapestről egy egy napos bükki túra is necces lenne egy átlagos elektromos autóval, és akkor a határon belülről beszéltünk.
-
Hi!King
őstag
"nem az, mert em azt mondtam, hogy most azonnal megoldható, hanem csak igények szintjén."
Akkor meg miért velem vitatkozol? Én is írtam, hogy idővel elég jók lesznek az elektromos autók a legtöbb embernek elsődleges autónak is. Most ami már talán mondható elég jónak, az a felső kategória, ami megfizethetetlen még a felső-középréteg jelentős részének is. Nyilván ami most ott van, az 5 év múlva elérhető áron lesz megkapható, 15 év múlva meg általános lesz a használt piacon is.
"És kvasokan szinte csak erre használják a Sandero-t is "
Nem biztos, hogy ha valaki erre használja 95%-ban, mikor látod, akkor a maradék 5%-ot meg tudná oldani máshogy, ha Springje lenne. Mondjuk mint írtam, nálunk például épp fordítva lenne, nagyjából arra lenne jó egy Spring, amit a járványig megoldottunk tömegközlekedéssel, most meg részben kerékpárral.
"Arra az esetre pl. lehet bérelni autót."
Mint írtam, ha mondjuk minden 3. hétvégén bérelni kell, már nem éri meg, és macera is. Car sharinggel még drágábban jön ki, és a legtöbb szolgáltatónál nem is érhető el ilyenre alkalmas opció, a bérlés meg minden alkalommal macera. De mintha el sem olvastad volna, amit írtam, hiszen már említettem a bérlést, mint lehetőséget.
"Ha van a megfelelő helyen töltő, akkor pl. amíg mászol az erdőben, lehet tölteni. De ha ilyen igényeid vannak, akkor nyilván neked nagyobb hatótávú elektromos fog kelleni, amikor az megfizethető lesz."
Ha nem a tobzódós parkolókat választom, hanem mondjuk a falu utolsó utcáját, vagy random beugrót az erdészeti út mellett, akkor nem lesz ilyesmi 30 év múlva sem (jó, arra már nagyobb hatótáv lesz). Épp az autó mobilitásának előnye veszne el, ha nem lehetne szabadon kiindulópontot választani a túrához, hanem feltétlenül töltőnél kellene hagyni.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5