- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Valaki fejében bizonyosan van!
A kívánságod szerint a képletek.:
M0 = r ×F
Remélem ezzel megérted, hogy a forgatónyomaték nem egyenlő az erőkarra ható erővel. Az erőkar is számít.
A legegyszerűbb példa, amit a vidéki földműves is megért.
Nézz magadnak egy nagyobb fát, azon is egy nagyjából egyenes izmosabb ágat.
Ülj fel az ágra, majd kezdj el kimászni az ág vége felé.
A gravitációs (gyorsító) erő mindig azonos marad. Az erőkar növelésével viszont növeled forgató nyomatékot.
Amikor beindul a zuhanás elérted az ág nyomaték tűrő képességének hatását.A nyomaték váltást fogaskerekkel érik el a járművekben. A nyomaték erő és nyomaték kar szorzata minden estben azonos marad.
Ha nem, akkor végtelen mennyiségű "ingyen" energiánk lehetne.Azt gondolom még egy link segíthet, hogy meg értsd.
Wikipédia, fogaskerék
Ebből is az "Áttétel" ad hasznos ismeretet számodra.Szólj, ha továbbra sem érted.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!