Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz Hieronymus #122 üzenetére

    (gázolaj cirka 2.7 kg/l cetánfüggő, benzin 2.2-2.3 kg/l, oktánfüggő)
    energia nem vész el csak átalakul, a mozgáshoz ugyanannyi energia kell, de mivel az olajkályha láthatóan több szenet tartalmaz, ezért kevesebb kell belőle, és mivel a nyomaték mozgatja az autót nem a lóerő, valamint az öngyulladás miatt nagyobb a terjeszkedési energia, ezért az hatékonyabbnak mondható, de co2-ben ugyan ott lesznek.
    az E85+15% benzin mondható a legjobbnak, annak ha jól emlékszem valami 1.6 vagy 1.7 kg/l az értéke.

    két dolgot kellene megvizsgálni.
    1: ha annyira fontos a kibocsájtás, miért nincs padra rakva minden autó?
    tudvalevő, hogy nincs két egyforma motor. valamiben (több mindenben) mindegyik különbözik. szívósor, kipuffsor, szelepek, hengerfej, dugattyú, befecsik, etc.
    ez miatt az ECU kb 80%ban passzol a motorhoz... azaz megy vele, de közel sem tökéletesen.
    én anno amikor elvittem padra a motorom (VFR800fi), és kapott egy commander-t, a fogyasztásom lement 1 litert, a gázreakció pedig a tarkómig húzta a mosolyom.
    ez miért nincs kötelezővé téve? legyen 1000 euróval drágább az autó, de akkor az legyen jó, és nem csak a fogyasztást csökkentené, hanem a vele járó egyéb kibocsájtást is, mert sokkal jobb lesz az égés a hengerben. ezzel lehetne fogni flottaátlagban 20% co2-t.
    de ugye pénz beszél, kutya baszik... ennyit a nagy zöld felfogásról.

    2: tisztán látható, hogy sok évnyi csökkenés után az elmúlt két évben a gépjármű-állomány kibocsájtása elkezdett emelkedni.
    miért? a suv-ok miatt.
    faszé' nincsenek betiltva?
    nem azt mondom, hogy ne legyen erős motor, mert legyen, mert nem fogyaszt többet mint egy gyenge fos amit szét kell pörgetni, hogy 90-re felgyorsuljál vele (édesanyám 1.6 szívó seat leonja 8-9 literből közlekedett, és én sírni tudtam volna benne, a 2.3 turbós öthengeres volvo kombim meg ugyanennyiből megy, pedig +1 henger +1 turbó +700ccm +400 kiló +200ezer km és +12 év... egyszerűen azért mert van benne nyomaték, és lófax gázálláson tartja a 100-at).
    szóval ez a nagy motor-sokat fogyaszt dolog nekem tapasztalatból megdőlt.
    új kamionok is megállnak már 25-26 literből, pedig 12-13 literes motor, és negyven tonna, meg dupla pingpongasztal front-felület.
    pontosan ezért gyárt a mazda 2.5ös szívóbenzint újabban, mert rájöttek, hogy a downsizing egy faszság.
    arról nem beszélve, hogy a lófasz motor 100ezer után széthullik, a nagy meg elmegy 3-500-at, akkor melyiknek kisebb az öko lábnyoma?
    na mindegy, elkalandoztam.
    szóval miért nincsenek betiltva a suvok? főleg az adócsaló, kamuhibridhajtásos 5 literes dízel szarok?
    ja, hogy megint kilyukadunk a pénz beszél kérdéskörhöz...

    mod:
    és akkor itt vissza is kanyarodnék a sokat fikázott Hanulás videóhoz.
    a közlekedés globálisan 12-13% co2-ért felel.
    ezt próbáljuk lefaragni, 1%ért ebből a 12-13ból iszonyatos pénz és nyersanyag befektetéssel fizetünk.
    ha annak a pénznek egy részét nem erre az agyrémre fordítanák, hanem kicserélnék a 40-50 éves turbinákat a szén-gáz-tökömtudja erőművekben... azzal mennyit nyernénk?
    és abban is igaza van, hogy fel kellene tenni a kérdést, hogy egyáltalán képesek vagyunk-e értelmesen cselekedni...
    nem, szerintem sem, pedig nem értek a témához, csak utánaolvastam, és kialakítottam egy nézőpontot, ami úgy gondolom, hogy viszonylag jól fedi a valóságot.

    és akkor abba bele se menjünk, hogy úgy néz ki, hogy az R134A-s sztori is igaz...
    de ugye iparhoz nem nyúlunk, mert az a szent tehén...
    de amíg az emberek nem értik meg, hogy nem lehet ennyit fogyasztani, önmérsékletet kellene tanúsítani, addig igazából meg lehet b.szni az egészet amiről itt beszélünk.
    kapzsiság, harácsolás, kivagyiság... ezek sokkal veszélyesebbek az ökoszisztémára, és sokkal nagyobb kárt okoznak benne mint a belsőégésű motorok...

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

Új hozzászólás Aktív témák