- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
válasz #54625216 #63 üzenetére
"az emberek egyre nagyobb százaléka elektromos autót akar, de csak a benzineset tudná megfizetni"
Ez csak részben igaz. Sokan nem azért, vagy nem csak azért nem akarnak még elektromos autóban gondolkodni mert nem engedhetik meg maguknak, hanem a használat miatt.
Az emberek nagy része napi szinten 100 km alatt használja az autóját. Erre már most is jó az az elektromos, DE az EV csak akkor lesz széles rétegek igénye, mikor nem különböző appokkal, meg ilyen-olyan nem egységesített előfizetésekkel lehet tölteni, amikor nem kell a kúton fél órát várni az előtted töltőre, amikor a nem családi házban elő embereknek is megoldható, hogy a nap bármely szakában és bárhol legalább 70-100 km távot bele tudjon tölteni 5 perc alatt a gépbe, na akkor majd elkezd terjedni. Addig széles tömegekben erre egyszerűen nem látok realitást.
Persze a terjedésnél is nyilván nem olyan országok komplett gépparkja áll át pár év alatt új EV-re, amelyekben 14.5 év az autók átlagéletkora és a lakosság nagyobbik fele 800 EUR, vagy az alatt keres. Itt jön be a használt autó kérdés is. Eddig működött, hogy a szegényebb országok lakói megveszik a gazdagabb országokban levedlett 3-5-8-10 éves autókat. EV esetén ez nem tudom mennyire működne a jelenlegi akkutechnológiával. Senki nem fog megvenni egy 10 éves és leharcolt akkupakkal rendelkező autót, hogy utána milliós tételekben cserélje.
Maga a tempó is gyorsvonat, hogy pár év és nem lehet robbanómotorost forgalomba hozni. 100 éves dologra épülő rendszert nem tudnak kukázni ilyen gyorsan.
Magához a környezetvédelemhez kapcsolódóan meg a személyes véleményem az az, hogy egy hatalmas képmutatás sokakban ez az egész. Politikai és egyén szintjén is. Egyén szintjén azért, mert nem egy ismerős/rokon van, akik évekig a WC-re is nagy dízellel jártak, mikor mondtam, hogy én nem nagyon támogatom, főleg a városokban a dízeleket, egyszerűen nem oda való és a PM 2.5 nagyon veszélyes, akkor csak a legyintés ment. Most ugyanezek az emberek átszellemült fejjel hirdetik, hogy ők mennyire felelősek, mert vettek elektromos autót. Persze szigorúan 2. autónak az első, természetesen minél nagyobb SUV mellé. De kicsiben is ilyen a nép, jajj védjük ám a környezetet, de mindenki ül a hype vonaton és SUV-ot vesz (aki nem tud mélyen zsebbe nyúlni, az a tescos SUV-ot a Vitarát veszi, nem véletlen, hogy ennyire népszerű itthon).---> előre is elnézést a Vitara tulajoktól, nem az autót szólom, le, hanem, hogy mindenki is SUV-ot akar, az is aki nem engedheti meg magának, meg ugyan már a városba, meg a kölköt az oviba tényleg minél nagyobb autókkal kell hordani, de mink védjük ám a környezetet!
De politikai szinten megy legjobban a képmutatás. Megy a zöld, hogy jó fiúknak tűnjenek, meg a hangzatos elkapkodott döntések (pár év és csak EV és hasonlók), aztán arra semmi törekvés, hogy az egész fogyasztói termékpaletta ne arról szóljon az autó, telefon, vagy bármely más téren, hogy használd rövid ideig, majd dobd ki (javítani nem lehet/nem éri meg) és vedd meg az újabbat. Na ez lenne egy nem képmutató törekvés, de ugye a környezetvédelem mindig addig fontos csak, amíg a profit kárára nem, vagy nem nagyon megy... Legutóbbi példa kollégám, akinek van egy hibátlanul üzemelő mosogatógépe, de megsérült a tálcákon a festés és elkezdett leperegni/rozsdásodni. Új alsó tálcáért 36e Ft-ot kérnek, felsőért meg 31e Ft-ot. Némi rács az egész... Azon gondolkodik, hogy új gépet vesz akkor inkább, ha már ennyit kellene rá költeni. Na ezt a fajta új felé presszionáló világot kellene megszüntetni, akkor azt mondanám, hogy tényleg tenni akarnak valamit.
Mondjuk kezdenek felébredni, hogy túl gyorsan kivitelezhetőnek gondolták a zöldé válást. Rájöttek, hogy ez drága lesz és nem gyors. Lásd energia hiány, a földgáz hirtelen mégis zöld lett, stb...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Budakeszi, Páty, Telki, Budajenő, Zsámbék, Tök, Perbál topik
- Milyen processzort vegyek?
- Ukrajnai háború
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- World of Tanks - MMO
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen