- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
Már elérhető Steamen a klasszikus Marathon
gp A közkinccsé tett alkotás eddig is ingyen játszható volt, de nemrég végre bekerült a Valve áruházába is.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
Új hozzászólás Aktív témák
-
szilagyiv
senior tag
Hasznos újítás ez?
-
maross
veterán
"Az 1,23 millió képpont, azaz 640 x 480 pixel"
Ez nalam valahogy nem all ossze...a 640 az 0.3mpixel.
eladó 100+ új/használt társasjátékom: https://tinyurl.com/tarsasjatekok
-
szilagyiv
senior tag
Szerintem meg a Sony szándékosan rossz irányba halad. Ez már nem lehet véletlen. Ennyi baromságot, amit kitaláltak az utóbbi években...
Akkor már sokkal nagyobb újítás a SHARP 4 színű LCD-je. De nem is értem miért piszmognak még az LCD technikával.Amúgy meg fényképezőgépnél az NTSC színtér 60%-val mit kezdenek? Egy nagy hányadék lesz a kép.
-
Cathfaern
nagyúr
Ami épp elég. Szerintem fényképezés során a fényképezőgép által mutatott képen úgysem a színeket nézi az ember, hanem a kompozíciót (szineket könnyen lehet ellenőrizni valós szemmel). Főleg igaz ez napfényben. Viszont ha látja rendesen hogy az alakok / formák hogy vannak, akkor az nagy segítség.
Mondjuk ez csak elmélet, gyakorlatban lehet, hogy szinte semmit se számít majd (fényerősség méréseket leszámítva persze ) -
foxxmotor
tag
Itt szerintem is inkább a láthatóságra utaztak rá, mint sem az élethű szín visszaadásra. De szerintem fényképezőképekhez ez kimondottan jó lesz.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Az én lassan 8 éves Garmin GPS-em transflective color TFT display-el rendelkezik, ami tökéletesen olvasható maximális napfényben is háttérvilágítás nélkül...
⭐ Stella
-
moli.hu
őstag
jol gondolom, hogy a feher szubpixel hozzaadasaval a szinek fakobbak lesznek?
-
Cathfaern
nagyúr
Nem, ez additív színkeverés, nem szubtraktív. A fehér szín tartalmazza az összes többi színt, és az egyes színek színerősségéhez ez hozzáadódik pluszba. Tehát mindegyik szín élénkebb lesz.
(Hmm ebbe belegondolva hülyeség is volt, amit a topic elején beszéltünk, bizony ez a színeket is erősíti, nem csak a szürkeárnyalatos kontrasztot)[ Szerkesztve ]
-
moli.hu
őstag
-
Cathfaern
nagyúr
De ez nem szerintem kérdése
Mégegyszer: fényforrások fényének összeadása esetén additív színkeverésről van szó. Ami nem olyan, mint a festékek esetén (pl. rajzóra, amikor összekeverjük a fehéret és a pirosat, és rózsaszín lesz), ami szubtraktív.A festékek színkeverése azon alapszik, hogy a festékek visszaverik a fényt, nem a festék által kibocsátott fényt látjuk. Egy piros festék a fény minden hullámhosszát elnyeli, kivéve a pirosat. Egy fehér festék semmit se nyel el. Ha a kettőt összeadjuk, akkor egy olyat kapunk, ami már nem csak a pirosat nem nyeli el, hanem a többi tartományban sem nyel el annyira, így több (és szélesebb spektrumú) fény verődik vissza, ezért világosabb lesz a szín (rózsaszín, ami nem más, mint nagyon világos piros).
Ezzel szemben a fényforrások értelemszerűen önmaguk bocsátanak ki fényt, nem a visszavert (nem elnyelt) fényről beszélünk. Csináltam egy két egyszerű grafikont, csak google docs-al, de szemléltetésnek tökéletes. Vízszintes tengelyen hullámhosszt látni, függőlegesen fényerősséget. A grafikonok színeit ne nézzétek, nem színhelyesek.
Adott a zöld színű fény spektruma:
És adott a fehér színű fény spektruma:
Additív színkeverés esetén egyszerűen a két spektrumot összeadjuk, az iskolában tanult függvénygörbe pontonkénti összeadás módszerével:
Ha megnézzük, a zöld görbe relatív nagysága és alakja nem változott, egyszerűen a csúcspontja magasabbra került, azaz nagyobb fényerővel látjuk, fényesebben fog világítani az adott pixel.Ez a fehér ledes módszer amúgy annyiból lehet problémás, hogy ha nem lehet a fehér led fényerejét szabályozni, akkor olyasmi hatása lesz, mint egy rossz minőségű LCD-nek: a teljes fekete csak szürke lesz. De ha lehet szabályozni, akkor csak előnye van.
Szerk: grafikonok javítva
[ Szerkesztve ]
-
szilagyiv
senior tag
válasz Cathfaern #26 üzenetére
És ennek az elméletnek nem mond ellent a megjelenítőknél alkalmazott színkeverés módja? Gondolok itt arra, hogy a három (vagy négy) alapszínből teljesen más színek jönnek létre. De gondolkodok tovább: a színeket úgy keveri az LCD, hogy a szubpixelek átlátszóságát szabályozza, és a háttérvilágítás intenzitása határozza meg a "színerőt". Egyszerűen nem látom be, miért lesz nagyobb a szín intenzitása, ha mellé raknak egy fehéret?
Ezeket inkább csak kérdezem, nem akarok hülyeségeket beszélni!
-
Cathfaern
nagyúr
válasz szilagyiv #27 üzenetére
Nem mond ellent. A különböző színek úgy jönnek össze, hogy ha pl. amennyiben a hozzáadott grafikon nem teljesen egyenes (mint a fehér), akkor módosítani fogja a másik görbe alakját, és így az (észlelt) színt is. Pl. ha egy olyan spektrumú fény jut az ember szemébe, ami tartalmaz egy piros csúcsot, és egy zöld csúcsot, akkor sárga színt fogsz látni. Tehát amennyiben nem teljesen vízszintes a vonal, akkor természetesen módosítja a színeket.
"Egyszerűen nem látom be, miért lesz nagyobb a szín intenzitása, ha mellé raknak egy fehéret?"
Önmagában nem lesz nagyobb. Viszont ugyanazt az elvet használjuk ki, mint amit a színkeverésnél: ha az emberi szem felbontása végtelen lenne, akkor egy monitoron pl. sose látnál sárga színt, hiszen csak zöld piros és kék "színek" hagyják el a monitort. Viszont az emberi szem felbontása elég rossz ahhoz, hogy ne tudjuk ezeket külön érzékelni. A fehér fény nem más, mint egy olyan "szín" ami tartalmazza az összes többi színt is. Ebből adódóan mindegyikhez hozzáadódik.
Erre jöhet a kérdés, hogy de akkor mi a különbség ahhoz képest, hogy simán erősebb háttérvilágítást használunk? Tulajdonképpen jó kérdés Fényerősség szempontjából semmi, valószínűleg gazdaságosság, fogyasztás, melegedés (szóval technikai) okai vannak, hogy így előnyösebb. Könnyen elképzelhető, hogy így kisebb fogyasztás mellett lehet ugyanakkora fényerőt elérni, mint ha a hattárvilágítás erejének növelésével próbálnánk elérni ugyanezt a fényerősséget.
Jelentős különbséget akkor lehetne látni, ha a fehér subpixel áteresztése nem szabályozható, de ekkora hülyeséget csak nem csinál a Sony (ugyebár akkor a "fekete" is világítana). -
moli.hu
őstag
válasz Cathfaern #28 üzenetére
na, eszembejuttott egy szemleletes pelda: van egy focistadion-megvilagito lampank. abban van vagy 24 feher fenyforras. ha ebbol 1 izzot kicserelunk pirosra, Te azt mondod, hogy a fenyero marad, csak feher helyett teljesen piros szinu lesz a focipalya. en azt mondom, hogy a fenyero marad, csak a feny szine enyhen pirosassa valik, a szin fako.
az hogy 23 izzot adunk hozza vagy 1-et lenyegtelen, mar csak mennyisegi kerdes.
szerintem az a grafikon laposodik az osszeadaskor -
Cathfaern
nagyúr
Sajnos rossz az analógiád, ugyanis elfelejted figyelembe venni, az alapkiindulást: csak akkor működik a színkeverés, ha az egyes fényforrás(pont)ok kisebbek, mint a szem felbontóképessége. Ha nem kisebbek, akkor nem a lentebb leírtak szerint történik meg a színkeverés. Illetve itt már nem pontszerű fényforrásról beszélünk (1 pixel tekinthető annak), és itt már számít az is, hogy a pirosnak egyenletesen elosztva kéne lennie ahhoz, hogy igaz legyen a lentebb leírt.
-
x_o_n
veterán
ez egy jó újitás.
-
dezz
nagyúr
válasz Cathfaern #36 üzenetére
A kontrasztarány változik. Egy cd/m2-ben mért RGB 0,5-200-0,5 mellett 400:1 a kontrasztarány a zöld és a "fekete" között. Félfényerős W pixelnek megfelelő 100-300-100 esetén már csak 3:1 eközött a valmilyen szín és a középszürke között. Fullos W-s 200-400-200 esetén pedig 2:1. (Ráadásul egyszerűsítettem, mert pl. a 200-as zöld RGB-n mérve 100 körüli cd/m2-et ad, stb., így méginkább csökkennek az arányok.) Ez pontosan azt jelenti, hogy csökken a szaturáció.
Az nem igazán érdekli a szemet, hogy fényerőben egyforma a különbség (200).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Politika
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2024 - a visszatérő
- sziku69: Szólánc.
- TCL LCD és LED TV-k
- Sorozatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen