- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- iPhone topik
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Android szakmai topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
stefi76
tag
"Egy ilyen rendszer egyebkent egeszen addig a pontig ugyesebb es gyorsabb mint egy ember amig nem talalkozik valamilyen eddig nem latott esemennyel/Vagy eppen nem zavarja meg valami. (lasd Tesla reklamtablanak nezte a kamiont es meg meg is probalt alatta elmenni)
Mindig lesz olyan amire nem lesz felkeszitve azon akit majd megol nem fog segiteni hogy hanymillio kilometert megtettek a tobbi autoval baleset nelkul"
Mert ugye az emberek sofőrként az összes létező és lehetséges szituációval találkoztak már, és mindenre mindegyik egytől egyik tökéletes válaszreakciót tud adni, igaz?
Egy dolog számít:
A gép mindig kevesebb balesetet fog okozni, mint a hozzá képest, a vezetéshez gyengébb képességekkel rendelkező ember.[ Szerkesztve ]
-
stefi76
tag
Nehéz rá válaszolni, mert ez egész egyszerűen matek, amit vagy értesz - mert van hozzá agyad - vagy nem.
A program, ami vezérli az önjárót, semmi más nem lesz, mint egy ugyan olyan részegysége a járműnek, mint akár a kerék, a gumi, a fék, a fékbetét, a kormánymű, a lengőkar, stb-stb....
Amelyeknek ugyan olyan "felelőssége' van a biztonságos működéshez.
Mi van, ha nem jó a féktárcsa? Mert rosszul "működik" és eltörik egy vészfékezésnél?
Vagy ha egy kormányösszekötő mondja be az unalmast 130-nál?
Vagy a gumi pukkan ki?Egy önjáró vezérlő programja nem lesz semmi egyéb, mint egy ugyan ilyen általános eszköz.
Az, hogy te abban gondolkodsz a mában, hogy szerinted mit tud és mit nem majd kivédeni és mire lesz képes önállóan a jövőben, az abszurd."De az aldozat rokonait a csodas statisztikaval nem lehet majd kielegiteni. Hogy dehat 27 millio merfold. Es?"
Akkor hangsúlyoznám, de nem fér a buksidba: a 27 millió mérföld alatt, ha emberre hagytuk volna a vezetést, több halálos áldozatnak lehetne magyarázni. És igen, hiba és baleset mindig lesz. Annak okát - ahogy repülőgép balesetben is - kinyomozzák, ugyan így meglesz és lesz felelősségre vonás.
De visszakérdezek: mi a jobb? 27 millió mérföld után hibázik a gép és meghal egy ember, vagy a 27 millió mérföld alatt emberi hibából meghal 2?A te felvetéses rossz irány.
A hiba mindig jelen van.
És a cél az, hogy a mennyiségét és nagyságát csökkentsük.
Az önjáró és a gépi sofőr ezt fogja tenni.De beteszem neked ezt a cikket, hátha segít és felfogható.
A Google autója lepipálja az igazi sofőröket"A Google autója lepipálja az igazi sofőröket
T.Gábor | 2016 január 9. 13:59Az önvezető járművek jelentősen kevesebb balesetet szenvednek a statisztikák szerint.
Az önvezető autók teszteredményei abszolút lenyűgözőek, bár még meg kell vívniuk harcukat a különféle országok és államok hatóságaival is. Nem véletlen, hogy a gyártásban érintett cégek különféle statisztikákkal próbálják bizonyítani, hogy járműveik rendkívül biztonságosak. A Google által finanszírozott legújabb tanulmány azt tárta fel, hogy mennyivel kevesebb balesetet szenvednek a gépi sofőrök hús-vér vetélytársaiknál.
A kutatás kizárólag a Google tesztflottáját érintette, amit az általános amerikai adatokkal vetettek össze. Ezek szerint egy robotautó minden megtett egymillió mérföld alatt átlagosan 3,2 balesetben volt érintett, míg ez a szám az embereknél már 4,2. Ez körülbelül 27 százalékos különbséget jelent, ennyivel kisebb eséllyel leszünk részesei közúti szerencsétlenségnek, ha a gépre bízzuk magunkat, s nem mi fogjuk a kormányt."Ez körülbelül 27 százalékos különbséget jelent, ennyivel kisebb eséllyel leszünk részesei közúti szerencsétlenségnek, ha a gépre bízzuk magunkat, s nem mi fogjuk a kormányt.
A Google járművei a cég állítása szerint még egyetlen olyan balesetben sem voltak érintettek, amiért ők lettek volna a felelősök"És ez már a múlt.
Miről is beszélgetünk akkor?[ Szerkesztve ]
-
stefi76
tag
"Azt se felejtsd el hogy a Berlini terrortámadásban a kamion rendszere sok életet megmentett mivel magát lefékezte...Persze így is haltak meg mert egy kamion nem áll meg 20 méteren de attól eltekintve még jó dolog."
Azt se felejtsük akkor el, hogy ez a funkció vélhetőleg nagyobb tárgyak érzékelésére fejlesztett, - járművek - azoknak veszélyes, a féktávolságon belüli közelségét hivatott érzékelni és veszély esetén közbeavatkozni.
Valószínűleg egy olyan helyzet adódott akkor, hogy már jöhetett valami nagyobb fal vagy sátor vagy bodé ott akkor, abban a helyzetben, amit már méretéből adódóan - amire ki volt fejlesztve és építve a rendszer - érzékelt és megállította a kamiont.