Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • stefi76

    tag

    válasz Snoop-y #12 üzenetére

    Nehéz rá válaszolni, mert ez egész egyszerűen matek, amit vagy értesz - mert van hozzá agyad - vagy nem.

    A program, ami vezérli az önjárót, semmi más nem lesz, mint egy ugyan olyan részegysége a járműnek, mint akár a kerék, a gumi, a fék, a fékbetét, a kormánymű, a lengőkar, stb-stb....
    Amelyeknek ugyan olyan "felelőssége' van a biztonságos működéshez.
    Mi van, ha nem jó a féktárcsa? Mert rosszul "működik" és eltörik egy vészfékezésnél?
    Vagy ha egy kormányösszekötő mondja be az unalmast 130-nál?
    Vagy a gumi pukkan ki?

    Egy önjáró vezérlő programja nem lesz semmi egyéb, mint egy ugyan ilyen általános eszköz.
    Az, hogy te abban gondolkodsz a mában, hogy szerinted mit tud és mit nem majd kivédeni és mire lesz képes önállóan a jövőben, az abszurd.

    "De az aldozat rokonait a csodas statisztikaval nem lehet majd kielegiteni. Hogy dehat 27 millio merfold. Es?"

    Akkor hangsúlyoznám, de nem fér a buksidba: a 27 millió mérföld alatt, ha emberre hagytuk volna a vezetést, több halálos áldozatnak lehetne magyarázni. És igen, hiba és baleset mindig lesz. Annak okát - ahogy repülőgép balesetben is - kinyomozzák, ugyan így meglesz és lesz felelősségre vonás.
    De visszakérdezek: mi a jobb? 27 millió mérföld után hibázik a gép és meghal egy ember, vagy a 27 millió mérföld alatt emberi hibából meghal 2?

    A te felvetéses rossz irány.
    A hiba mindig jelen van.
    És a cél az, hogy a mennyiségét és nagyságát csökkentsük.
    Az önjáró és a gépi sofőr ezt fogja tenni.

    De beteszem neked ezt a cikket, hátha segít és felfogható.
    A Google autója lepipálja az igazi sofőröket

    "A Google autója lepipálja az igazi sofőröket
    T.Gábor | 2016 január 9. 13:59

    Az önvezető járművek jelentősen kevesebb balesetet szenvednek a statisztikák szerint.

    Az önvezető autók teszteredményei abszolút lenyűgözőek, bár még meg kell vívniuk harcukat a különféle országok és államok hatóságaival is. Nem véletlen, hogy a gyártásban érintett cégek különféle statisztikákkal próbálják bizonyítani, hogy járműveik rendkívül biztonságosak. A Google által finanszírozott legújabb tanulmány azt tárta fel, hogy mennyivel kevesebb balesetet szenvednek a gépi sofőrök hús-vér vetélytársaiknál.
    A kutatás kizárólag a Google tesztflottáját érintette, amit az általános amerikai adatokkal vetettek össze. Ezek szerint egy robotautó minden megtett egymillió mérföld alatt átlagosan 3,2 balesetben volt érintett, míg ez a szám az embereknél már 4,2. Ez körülbelül 27 százalékos különbséget jelent, ennyivel kisebb eséllyel leszünk részesei közúti szerencsétlenségnek, ha a gépre bízzuk magunkat, s nem mi fogjuk a kormányt."

    Ez körülbelül 27 százalékos különbséget jelent, ennyivel kisebb eséllyel leszünk részesei közúti szerencsétlenségnek, ha a gépre bízzuk magunkat, s nem mi fogjuk a kormányt.
    A Google járművei a cég állítása szerint még egyetlen olyan balesetben sem voltak érintettek, amiért ők lettek volna a felelősök"

    És ez már a múlt.
    Miről is beszélgetünk akkor?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák