- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mondjuk utasként, büntetőjogi felelősségrevonás nélkül is eléggé kiakasztó élmény, ha az autóm kinyír egy (szabályosan közlekedő) kisgyereket. De reméljük kellően odafigyelnek a biztonságra és nem kell ilyeneken filózni. Az mondjuk tuti, hogy útra lelépő gyalogosra hamarabb tud reagálni egy gép, mint én.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
"Az is elofordulhat hogy gyakorlatilag utaskent is osztott felelosseged lesz leven te uzemelteted a jarmuvet." - ha nincs beleszólásom a vezetésbe, mert mondjuk mattrészegen visz haza a kocsi a hátsó ülésen a céges buliról, akkor semmilyen osztogatott felelősséget nem fogadok el. Vagy ha a gyereket hozza haza a suliból/esetleg komplett utas nélkül hozza haza a cuccot a boltból. A gyártó jó drágán rámsózott egy drónt, amit kvázi ő irányít - ha hibázik, ő viszi el a balhét. USA-ban hóttziher, h lesz ilyen ítélet, ott kizárt, hogy a jóhiszemű vásárló vigye el a kvázi gyártási hibából eredő balhét.
Amúgy ja, előre nem tervezett jelenségek/események jó eséllyel fognak emberéletekbe kerülni, meglátjuk
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
stefi76
tag
"Egy ilyen rendszer egyebkent egeszen addig a pontig ugyesebb es gyorsabb mint egy ember amig nem talalkozik valamilyen eddig nem latott esemennyel/Vagy eppen nem zavarja meg valami. (lasd Tesla reklamtablanak nezte a kamiont es meg meg is probalt alatta elmenni)
Mindig lesz olyan amire nem lesz felkeszitve azon akit majd megol nem fog segiteni hogy hanymillio kilometert megtettek a tobbi autoval baleset nelkul"
Mert ugye az emberek sofőrként az összes létező és lehetséges szituációval találkoztak már, és mindenre mindegyik egytől egyik tökéletes válaszreakciót tud adni, igaz?
Egy dolog számít:
A gép mindig kevesebb balesetet fog okozni, mint a hozzá képest, a vezetéshez gyengébb képességekkel rendelkező ember.[ Szerkesztve ]
-
DithenS
senior tag
Ne a teslából indulj ki.Azokat az autókat már át is lehet alakítani modernebb szenzorokkal.Meg már azóta sok verzió is kijött...De ez olyan mint a repülés.Ha a fejedre zuhan egy gyári hiba miatt ki a vétkes? Természetes valaki lesz de nem fog börtönbe menni senki.Önvezető autóknál is ez lesz.Egyszerűen beprogramozzák arra is így a jövőben nem fordulhat elő.Az utasszállítók is régen sokszor lezuhantak.Aztán ma már nem igen hallani róluk csak ilyen Brazíl területekről ahol a szegénység miatt nem foglalkoz ak a karbantartással.De ettől eltebkintve biztonságos mindenhol a repülés régen meg nem volt az.Sok embernek meg kellet halnia de ez ilyen világ.A hibákból tanulunk...
[ Szerkesztve ]
-
DithenS
senior tag
Azt se felejtsd el hogy a Berlini terrortámadásban a kamion rendszere sok életet megmentett mivel magát lefékezte...Persze így is haltak meg mert egy kamion nem áll meg 20 méteren de attól eltekintve még jó dolog.Azt ha jól tudom nem is pont erre lett beprogramozva hanem a járműves balesetekre úgyhogy szép eredmény.Azt csak egy szenzor van benne,hol van ez az önvezető autókhoz képest ahol 8 szenzor és legalább ennyi kamera.Radar meg minden féle kis dologgal megtömve életeket fog menteni.Figyelj azt mondom hogy ha 100 megmetett életet megment és egyszer hibázik.Akkor már megérte a dolog.De ez kiforrja magát úgy is.De az embereknek el kell takarodniuk a kormánytól mert több millió ember hal meg balesetekben.Ez itt a bizonyíték hogy az ember nem monotómiára lett tervezve...Repülőket se a pilóták irányítják már pont ezért.Most ezen lesz a sor.
-
stefi76
tag
Nehéz rá válaszolni, mert ez egész egyszerűen matek, amit vagy értesz - mert van hozzá agyad - vagy nem.
A program, ami vezérli az önjárót, semmi más nem lesz, mint egy ugyan olyan részegysége a járműnek, mint akár a kerék, a gumi, a fék, a fékbetét, a kormánymű, a lengőkar, stb-stb....
Amelyeknek ugyan olyan "felelőssége' van a biztonságos működéshez.
Mi van, ha nem jó a féktárcsa? Mert rosszul "működik" és eltörik egy vészfékezésnél?
Vagy ha egy kormányösszekötő mondja be az unalmast 130-nál?
Vagy a gumi pukkan ki?Egy önjáró vezérlő programja nem lesz semmi egyéb, mint egy ugyan ilyen általános eszköz.
Az, hogy te abban gondolkodsz a mában, hogy szerinted mit tud és mit nem majd kivédeni és mire lesz képes önállóan a jövőben, az abszurd."De az aldozat rokonait a csodas statisztikaval nem lehet majd kielegiteni. Hogy dehat 27 millio merfold. Es?"
Akkor hangsúlyoznám, de nem fér a buksidba: a 27 millió mérföld alatt, ha emberre hagytuk volna a vezetést, több halálos áldozatnak lehetne magyarázni. És igen, hiba és baleset mindig lesz. Annak okát - ahogy repülőgép balesetben is - kinyomozzák, ugyan így meglesz és lesz felelősségre vonás.
De visszakérdezek: mi a jobb? 27 millió mérföld után hibázik a gép és meghal egy ember, vagy a 27 millió mérföld alatt emberi hibából meghal 2?A te felvetéses rossz irány.
A hiba mindig jelen van.
És a cél az, hogy a mennyiségét és nagyságát csökkentsük.
Az önjáró és a gépi sofőr ezt fogja tenni.De beteszem neked ezt a cikket, hátha segít és felfogható.
A Google autója lepipálja az igazi sofőröket"A Google autója lepipálja az igazi sofőröket
T.Gábor | 2016 január 9. 13:59Az önvezető járművek jelentősen kevesebb balesetet szenvednek a statisztikák szerint.
Az önvezető autók teszteredményei abszolút lenyűgözőek, bár még meg kell vívniuk harcukat a különféle országok és államok hatóságaival is. Nem véletlen, hogy a gyártásban érintett cégek különféle statisztikákkal próbálják bizonyítani, hogy járműveik rendkívül biztonságosak. A Google által finanszírozott legújabb tanulmány azt tárta fel, hogy mennyivel kevesebb balesetet szenvednek a gépi sofőrök hús-vér vetélytársaiknál.
A kutatás kizárólag a Google tesztflottáját érintette, amit az általános amerikai adatokkal vetettek össze. Ezek szerint egy robotautó minden megtett egymillió mérföld alatt átlagosan 3,2 balesetben volt érintett, míg ez a szám az embereknél már 4,2. Ez körülbelül 27 százalékos különbséget jelent, ennyivel kisebb eséllyel leszünk részesei közúti szerencsétlenségnek, ha a gépre bízzuk magunkat, s nem mi fogjuk a kormányt."Ez körülbelül 27 százalékos különbséget jelent, ennyivel kisebb eséllyel leszünk részesei közúti szerencsétlenségnek, ha a gépre bízzuk magunkat, s nem mi fogjuk a kormányt.
A Google járművei a cég állítása szerint még egyetlen olyan balesetben sem voltak érintettek, amiért ők lettek volna a felelősök"És ez már a múlt.
Miről is beszélgetünk akkor?[ Szerkesztve ]
-
DithenS
senior tag
Szerintem várjuk meg míg megjelennek.Ennyi erővel az UFÓ-król is vitatkozhatnánk...
Akkor kiderül minden de erről kérdezni butaság.Neked meg felvenni végképp az...Szerintem kevesebb baleset lesz az biztos.De hogy kié a felelőség azt a hiénák elintézik a bíroságokon...
A repülős dologhoz vissza térve azét tart évekig mert a szállítás időbe tellik.A repülő 1000x bonyolultabb mint egy autó illetve jobban összetörik azért.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"A problemat probaljuk feszegetni hogy hogyan magyarazzak majd meg ha szoftverhibabol baleset tortenik."
Pont úgy, ahogy a bármilyen más, műszaki vagy tervezési hibából adódó balesetet - ne csináljunk úgy, mintha az önvezető autók ilyen téren bármi újdonságot hoznának.
DRM is theft