Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • alkoto5

    csendes tag

    Közelmúlt tapasztalatai alapján elképesztő a CIRMA szerviz működése,
    elképesztő a SonyEricsson és a mobilszolgáltatók választása, hogy a fogyasztók véleményei ellenére a CIRMA Hungary Kft-t alkalmazzák kizárólagos magyarországi szerviznek. A többi mobil-szolgáltatónál is van előfizetésünk, de ilyenre még nem volt példa.
    A Vodafone-nál 2008. október 29-én egy SonyEricsson K800i készüléket vásároltunk.
    Fokozott óvatossággal használtuk, de sajnálatos módon a vásárlást követő második hónapban egyre több hibajelenséget produkált:
    - beszélgetés közben kikapcsolt,
    - bekapcsolást követően szürke ablakot produkált,
    - néhány nap múltán egyre többször kikapcsolt, de újrainditható volt az indítógombbal,
    - később már csak az akkumulátor kivételével/visszatevésével volt újraindítható,
    - végül egyáltalán nem lehetett újraindítani.

    2009. január 16-án már jártunk a Vodafone márkaképviseletben (Mammut), mikor is átküldtek a
    helyi Sony Ericsson szervizbe, akik nem tudtak cserekészüléket biztosítani.
    2009. január 26-án Vodafone-nál cserekészüléket felajánlva elküldték a telefont garanciális javításra.
    A készülék sértetlen volt.
    2009. február 9-én kaptam SMS-t, hogy a hibát kijavították és fáradjak be képviseletbe.

    Legnagyobb megdöbbenésemre közölték, hogy a szerviz (CIRMA Hungary Kft. repair number: 253926) „külső mechanikai hatás nyomait találta” (???), csatoltak egy saturól készült fényképet és a garanciát megvonták. A készülék hibájának tényleges okát nem közölték.

    Csodálkozom, hogy a szerviz tényszerű ok nélküli, beazonosíthatatlan satu fényképét tartalmazó jegyzőkönyvet produkál, majd erre a semmire hivatkozva ugyanezen szerviz jogos megvonni a garanciát.
    Mint a Vodafone utólagos levelében tájékoztat: "Nem rendeltetésszerű használatnak minősül, ha a készüléket külső mechanikai hatások érik, ami miatt megszűnik annak granciális javítása. 2009. január 26-án leadta Sony Ericsson K800i típusú készülékét üzletünkben, melyet továbbítottunk gyártó szervizébe (CIRMA Hungary Kft). Megállapították, hogy a készülék belsejében mechanikai sérülés következtett be, ennek következtében a főpanel elgörbült – melyet a fényképpel igazoltak – emiatt a garanciát megvonták.˝

    Ezúton kijelentem, erre készülékre nagyon vigyáztunk, soha nem érte semmilyen ártó mechanikai hatás, külseje most is sértetlen, eredeti fóliák is rajta vannak. A telefonon az akkumulátor és a SIM kártya kivételén és behelyezésén kívül senki semmit nem szerelt.

    Van és volt néhány régebbi SonyEricsson telefonunk, melyek a hosszú mindennapi használatban bizony összekarcolódtak, néhányszor leestek, de nemhogy az alaplapjuk nem görbült meg, de még a házuk sem repedt el, vidáman működnek.

    A Sony Ericsson márkaképviselet ügyfélszolgálata némi bizonytalanság után telefonon azt közölte, hogy "ilyen készülékben magától alaplap deformitása nem fordulhat elő", és jelezte, hogy "az viszont előfordult már, hogy egyesek a sérült készülék a tönkrement külső borítást hibátlanra cserélve próbálták a garanciát érvényesíteni".
    Ezzel mintegy arra célzott, hogy bár nem írta le, a szerviz ezt vélheti, ami önmagában durván sértő.
    Tájékoztatása szerint a lehetséges eljárásként javasolt Békéltető Testületi (1000,-Ft) illletve a Nemzeti Fogyasztó Védelmi Hatóság (24000,-Ft) esetlegesen a fogyasztó igazát bizonyító szakvéleményét a szolgáltató/forgalmazó elutasíthatja, számára ez kötelezettséget nem jelent, ezért a hónapokig húzódó eljárás teljesen értelmetlen.

    Egyéb márka mobiltelefon-szerviz szakértői szerint kizárt, hogy a fokozatosan kialakuló hibajelenségeknek egy mechanikai sérülés lenne a oka.

    Kérném tisztelettel a CIRMA, a SonyEricsson és a Vodafone képviselőjét, vagy bárki hozzáértőt válaszoljon az ügyünkben felmerült kérdéseinkre:

    - Hogyan lehet, hogy egy ekkora szolgáltatónak mint a Vodafone nincs saját szakértője, és
    - szerviz probléma esetén vakon elfogadja ugyanannak az egyetlen és kizárólagos szerviznek
    véleményét?
    - Hogyan lehet egy nagy erőt igénylő belső károsodást külső sérülés nélkül okozni?
    - Külső sérülés nélkül mikor, hol, és hogy görbült meg az alaplap, ha kizárólag csak a CIRMA
    Hungary Kft.-ben szedték szét a telefont?

    Többek véleménye szerint, melyhez most mi is kapcsolódnánk, garanciális javításoknál egyes szervizek egyes szakértői szakmai nehézségek esetén, (pl. hiba okát nem tudják megállapítani, vagy a javítás nehéz, időigényes, költséges), a munkát elkerülendő ilyen, vagy ehhez hasonló szakmai véleményt ad, és esetleges még bizonyítékot is produkál, mely a garancia megszűntetését vonja maga után.

    Azután vásárló meggondolhatja, hogy
    a. pénzt, időt, fáradságot nem kímélve reménytelen küzdelmet kezdjen,
    b. vagy morogva hagyja a fenébe az egészet.

    Sajnálatos módon Magyarországon e tárgyban a b. változat a szokásos megoldás.

    alkoto5

Új hozzászólás Aktív témák