- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- iPhone topik
Hirdetés
-
Rövid videón a Commandos Origins
gp A játék elvileg idén debütál, első naptól elérhető lesz Game Pass előfizetők számára.
-
Megérkezett a Razer DeathAdder V3 Hyperspeed verziója
ph A Pro és a vezetékes változat után tehát itt a Razer saját rádiós megoldását használó változat, mely 8 grammal könnyebb is az előbbinél.
-
Mozgóképen a Razr 50 Ultra még nagyobb kijelzője
ma A hivatalos kedvcsináló megnyerő, csak nem hivatalos forrásból érkezett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
alkoto5
csendes tag
Közelmúlt tapasztalatai alapján elképesztő a CIRMA szerviz működése,
elképesztő a SonyEricsson és a mobilszolgáltatók választása, hogy a fogyasztók véleményei ellenére a CIRMA Hungary Kft-t alkalmazzák kizárólagos magyarországi szerviznek. A többi mobil-szolgáltatónál is van előfizetésünk, de ilyenre még nem volt példa.
A Vodafone-nál 2008. október 29-én egy SonyEricsson K800i készüléket vásároltunk.
Fokozott óvatossággal használtuk, de sajnálatos módon a vásárlást követő második hónapban egyre több hibajelenséget produkált:
- beszélgetés közben kikapcsolt,
- bekapcsolást követően szürke ablakot produkált,
- néhány nap múltán egyre többször kikapcsolt, de újrainditható volt az indítógombbal,
- később már csak az akkumulátor kivételével/visszatevésével volt újraindítható,
- végül egyáltalán nem lehetett újraindítani.2009. január 16-án már jártunk a Vodafone márkaképviseletben (Mammut), mikor is átküldtek a
helyi Sony Ericsson szervizbe, akik nem tudtak cserekészüléket biztosítani.
2009. január 26-án Vodafone-nál cserekészüléket felajánlva elküldték a telefont garanciális javításra.
A készülék sértetlen volt.
2009. február 9-én kaptam SMS-t, hogy a hibát kijavították és fáradjak be képviseletbe.Legnagyobb megdöbbenésemre közölték, hogy a szerviz (CIRMA Hungary Kft. repair number: 253926) „külső mechanikai hatás nyomait találta” (???), csatoltak egy saturól készült fényképet és a garanciát megvonták. A készülék hibájának tényleges okát nem közölték.
Csodálkozom, hogy a szerviz tényszerű ok nélküli, beazonosíthatatlan satu fényképét tartalmazó jegyzőkönyvet produkál, majd erre a semmire hivatkozva ugyanezen szerviz jogos megvonni a garanciát.
Mint a Vodafone utólagos levelében tájékoztat: "Nem rendeltetésszerű használatnak minősül, ha a készüléket külső mechanikai hatások érik, ami miatt megszűnik annak granciális javítása. 2009. január 26-án leadta Sony Ericsson K800i típusú készülékét üzletünkben, melyet továbbítottunk gyártó szervizébe (CIRMA Hungary Kft). Megállapították, hogy a készülék belsejében mechanikai sérülés következtett be, ennek következtében a főpanel elgörbült – melyet a fényképpel igazoltak – emiatt a garanciát megvonták.˝Ezúton kijelentem, erre készülékre nagyon vigyáztunk, soha nem érte semmilyen ártó mechanikai hatás, külseje most is sértetlen, eredeti fóliák is rajta vannak. A telefonon az akkumulátor és a SIM kártya kivételén és behelyezésén kívül senki semmit nem szerelt.
Van és volt néhány régebbi SonyEricsson telefonunk, melyek a hosszú mindennapi használatban bizony összekarcolódtak, néhányszor leestek, de nemhogy az alaplapjuk nem görbült meg, de még a házuk sem repedt el, vidáman működnek.
A Sony Ericsson márkaképviselet ügyfélszolgálata némi bizonytalanság után telefonon azt közölte, hogy "ilyen készülékben magától alaplap deformitása nem fordulhat elő", és jelezte, hogy "az viszont előfordult már, hogy egyesek a sérült készülék a tönkrement külső borítást hibátlanra cserélve próbálták a garanciát érvényesíteni".
Ezzel mintegy arra célzott, hogy bár nem írta le, a szerviz ezt vélheti, ami önmagában durván sértő.
Tájékoztatása szerint a lehetséges eljárásként javasolt Békéltető Testületi (1000,-Ft) illletve a Nemzeti Fogyasztó Védelmi Hatóság (24000,-Ft) esetlegesen a fogyasztó igazát bizonyító szakvéleményét a szolgáltató/forgalmazó elutasíthatja, számára ez kötelezettséget nem jelent, ezért a hónapokig húzódó eljárás teljesen értelmetlen.Egyéb márka mobiltelefon-szerviz szakértői szerint kizárt, hogy a fokozatosan kialakuló hibajelenségeknek egy mechanikai sérülés lenne a oka.
Kérném tisztelettel a CIRMA, a SonyEricsson és a Vodafone képviselőjét, vagy bárki hozzáértőt válaszoljon az ügyünkben felmerült kérdéseinkre:
- Hogyan lehet, hogy egy ekkora szolgáltatónak mint a Vodafone nincs saját szakértője, és
- szerviz probléma esetén vakon elfogadja ugyanannak az egyetlen és kizárólagos szerviznek
véleményét?
- Hogyan lehet egy nagy erőt igénylő belső károsodást külső sérülés nélkül okozni?
- Külső sérülés nélkül mikor, hol, és hogy görbült meg az alaplap, ha kizárólag csak a CIRMA
Hungary Kft.-ben szedték szét a telefont?Többek véleménye szerint, melyhez most mi is kapcsolódnánk, garanciális javításoknál egyes szervizek egyes szakértői szakmai nehézségek esetén, (pl. hiba okát nem tudják megállapítani, vagy a javítás nehéz, időigényes, költséges), a munkát elkerülendő ilyen, vagy ehhez hasonló szakmai véleményt ad, és esetleges még bizonyítékot is produkál, mely a garancia megszűntetését vonja maga után.
Azután vásárló meggondolhatja, hogy
a. pénzt, időt, fáradságot nem kímélve reménytelen küzdelmet kezdjen,
b. vagy morogva hagyja a fenébe az egészet.Sajnálatos módon Magyarországon e tárgyban a b. változat a szokásos megoldás.
alkoto5
Új hozzászólás Aktív témák
ma Olvasói visszajelzéseket várunk a magyarországi mobilforgalmazók szervizhálózatával kapcsolatban.