Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ghoosty

    őstag

    válasz RoyBatty #12 üzenetére

    " kikerülve az összes rájuk vonatkozó szabályozást."

    Ha a szabályozást kikerülve ekkora versenyelőnyre lehet szert tenni, akkor el kéne gondolkodni azon, hogy az adott szabályozás tényleg hasznos-e. Taxik esetében létezhetne taxi lite kategória, ahol nem kell megfelelni a csomagtartó méretben, nem kötelező fóliázni a kocsit, elég ritkábban menni műszakira stb. Aztán majd a vevők eldöntik, hogy mikor milyen típusú taxit rendelnek. A biztonsági dolgokat persze meg kell követelni, de azt meg kell követelni alternatív szállítóktól is.

    Adózás szempontjából meg ennél egyszerűbben ellenőrizhető dolog kevés van. Megnézik az über, airbnb stb kimenő utalásait aztán összehasonlítják az adóbevallással. Ha nincs benne, mehet a bünti. A taxisok/lakástulajok meg majd eldöntik, hogy így is megéri-e.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Cathfaern #55 üzenetére

    Pont azért hoztam fel a taxit példának, mert ott egyértelműen látszanak a felesleges szabályok. Azt is írtam, hogy a biztonsági szabályokat mindenkitől meg kell követelni.
    A határ az, hogy olyan szabályok, amik minőséget követelnek meg feleslegesek. Amik veszélyt előznek meg, azok kellenek. Persze itt bele lehet kötni, hogy az autó minősége az mind a kettő, de ha egyénnek eladható, akkor legyen használható taxinak is.

    Étterem lite létezik, úgy hívják McDonalds. Meg van egy csomó olyan hely, ahol a gyors tömeges kiszolgálásra mennek, relatív olcsó ételekkel. Mellette meg vannak a pincéres, lassabb rendszeres éttermek természetesen drágábban.
    Építőiparban szintén létezik a lite kategória. Választhatsz, hogy milyen szigetelést használjanak, milyen vastagságban, milyen minőségű ablakot szereljenek be stb. Építtethetsz faházat, könnyű szerkezetes házat, téglaházat, betontömb házat, st. Megvannak a szabványok is, hogy mi számít I osztályú kivitelezésnek, mi másod, harmad osztályú és mi az ami elfogadhatatlan.
    Viszont építőiparban is vannak hülye szabályok dögivel. Amíg építed a házadat, addig semmit sem csinálhatsz saját magad. Egy gödröt is csak úgy áshatsz ki, hogy egy felelős műszaki vezető aláírja, hogy megnézte és szépen ástad ki. Ha nincs festő végzettséged, nem festheted ki a saját házad. De ha megvan, akkor is kell egy felelős műszaki vezető, aki megnézi, hogy szépen festetted-e. Természetesen ha már átvették, akkor meg szabadon akár át is szerelheted a villanyt.

    (Építésnél, ha te egyéni vállalkozó vagy akkor saját magadra vonatkozóan nem kell betartanod a munkavédelmi előírásokat, úgy sérülsz/halsz meg ahogy akarsz.)

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Cathfaern #75 üzenetére

    "(pl. a taxik sárgára festése pont a vásárlókat szolgálja, hogy egyértelműen felismerhető legyen ki a hivatalos taxis és ki nem)"

    -szerintem a sárga rendszám és a taxi tábla a tetején bőven elegendő, hogy felismerjem, hogy az egy taxi. Egyedül Budapesten kötelező, hogy sárga legyen, de valahogy megtalálják a taxikat máshol is
    -Mivel tiltani nem tiltja senki, hogy akkor is sárga legyen a kocsi, ha nem vagyok taxis, így ha nem vagyok hivatalos taxi, de az utasoknak fontos, hogy sárga legyen a taxi, akkor én is megcsinálom --> felesleges megkövetelni, majd eldönti egymás között a kereslet/kínálat

    A felelősség kérdése elég könnyű: azé, aki meghozza a szabályt. Pont ezzel kezdtem: Ha az ügyfelek nem igénylik, hogy meglegyen egy adott szabály, akkor el kell gondolkodni, hogy valóban az ő érdekük-e. Sehol nem utaltam arra, hogy eszetlenül hajigáljuk ki a szabályokat.

    Az építőiparra visszatérve: részben igazad van. Energiahatékonyság szabályzásánál pont elértünk oda, hogy itt is túl magasra tették a minimum mércét. Tavaly kaptam meg a lakhatásit az új építésű házunkra. Mikor elkezdtük az építkezést egy A, A+ os ház volt tervben. Követtük a tervet, de ha ma építenénk ugyanazt, nem kapnék rá engedélyt. A gázszámla a leghidegebb hónapokban 25k körüli és ebben benne van a meleg-víz és a főzés is (160 nettó nm).

    (#70) Tapsi
    Taxik esetében megszabják a desing-t, megszabják az "üzlethelyiség" méretét
    Éttermet nyithatok egy lakókocsiból is vagy egy bódéból. Nem írják elő, hogy a ház falát, vagy a bódét konkrét színűre színezzem.
    "munkavédelmi, tűzvédelmi, élelmiszerbiztonsági"
    Egyik sem minőségi szabályozás. Attól, hogy minden másnap leégeti a kezét az alkalmazott attól én még kaphatok kiváló minőségű kaját. Csíziót használni sajt helyett teljesen biztonságos, de mégis minőségi különbség.
    Ha egy autó átmegy a műszakin, akkor az rendben van nekem is, meg annak is, aki sofőrködik. Ha nagyobb használat miatt szükséges a gyakoribb műszaki, akkor legyen szükséges annak is aki nem taxi csak sokat megy, mert akkor ugyanúgy nem biztonságos.
    Ha meg csak részmunkaidőben taxizok, akkor miért is kevésbé biztonságos az alacsony futásteljesítményű autóm, hogy szükséges a szigorúbb szabályozás?

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Donki Hóte #93 üzenetére

    Ennek azért nézz utána, mert bár addig igaz, hogy elkezdhetsz bármit építeni, viszont átvétel során meg kell felelned egy csomó szabványnak.
    Eddig ezeket előre ellenőrizték a terv alapján, de most utólag fogják és akár bontást is előírhatnak. (Bár nem lehetetlen, hogy megint változtattak valamit a törvényeken, pár éve már nem követem, mert mi végeztünk.)

    [ Szerkesztve ]

  • Ghoosty

    őstag

    válasz #06658560 #102 üzenetére

    A cikk Magyarországról szól, a magyar kormány döntéséről, a magyar taxis szabályozásról, nem gondoltam, hogy ki kéne emelnem, hogy Magyarországon belül csak Budapesten kötelező.
    Amúgy meg nem érv az, hogy más is csinálja. Németeknél meg tuti van valami lehetőség eltérni tőle, mert legutóbb fekete mercivel taxiztam.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák