Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Alpi.

    addikt

    válasz tlac #11120 üzenetére

    Előre is elnézést kérek a paint kedvelőktől, ennyit tudtam gyorsba összehozni. :DDD
    Igazábol ez full elnagyolt megközelítés és bele is lehet kötni, mert valójában összetettebb a dolog, de remélem ez a pofonegyszerű ábra jó lesz arra, hogy a gtl referenciák lényegét megmutassa.
    Ezek a referencia feszek döntenek arrol, hogy egy aktuális fesz. érték a bus-okon jelnek minősül vagy nem. (1-es vagy 0) Ami a referencia fesz. fölötti érték, az jel, alatta nem.
    A képen feketével szerepel az elméleti, tökéletes, zavarok nélküli működés diagrammja. Egyértelműen eldönthető, a referencia értéknél (piros vonal) jóval magasabb, illetve alacsonyabb értékkel. Sajna a valóságban nem ilyen szépek az értékek, Az életben ez valahogy a kék vonallal ábrázolt módon történik. Sok zavaró interferencia, stb. miatt. Ez tuninggal tovább erősödik a magasabb órajelek és feszek miatt elsősorban. Előbb utóbb akkora "zavar" lesz, hogy nem képes egyértelműen a jel szint fölött maradni és átcsusszan a referencia feszen, vagyis hibázik. Ezen tudunk segíteni azzal, ha referencia értéket picivel csökkentjük. (vagy növeljük. a vázolt esetben csökkenteni kell a piros vonal-rol a narancs szintre) Így biztosítjuk, hogy a gép stabilan működhessen az aktuális körülményei közt.

    Nem tudom, mennyire lett érthető, próbáltam a lehető legegyszerűbben körülírni. Az a gond, hogy annyira bonyolult leírásokat találni csak a neten (amiket én láttam legalábbis), hogy azokbol tényleg nem könnyű kibogozni sokszor a lényeget, pedig valahol pofonegyszerű az alapja az egésznek.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

Új hozzászólás Aktív témák