- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Honor Magic V2 - origami
- Xiaomi Mi 11i - inkább
- iPhone topik
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Yettel topik
- Mobil flották
Hirdetés
-
Visions of Mana - Esélyes, hogy elkaszálták a PS4 verziót
gp Egyelőre hivatalos bejelentés még nem érkezett, mindössze egy apró szóbeszédnek lehetünk tanúi.
-
ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
ma Visszautaztunk az időben a ZTE furcsa belépőajánlatával.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
wertad
tag
Sziasztok!
Van valahol magyar fun race szerveződés itt vagy valahol?
-
wertad
tag
válasz #96349952 #4039 üzenetére
A játék megjelenése óta keresgélek ilyen magyar kezdeményezést.
Én benne vagyok, ha olyan megoldásban működne, hogy: legalább 1 héttel előtte be lenne jelentve, hogy mikor melyik pályán mennénk. Úgy nagyobb esély van, hogy ráér az ember és van idő gyakorolni is.
Nah, megyek jelentkezek az adott helyen is :-)
-
wertad
tag
Az időmérő első felében folyton sikerült forgalomba kerülnöm, mikor kialakítottam egy hézagot magam előtt, akkor tuti, hogy valaki pont kijött a boxból a gyors körömre. :-D (erre majd figyeljünk a későbbiekben a monitoron pls :-) De végül is volt ennek jó oldala is, mikor Köri kijött elém közel azonos tempóval, ment a szélárnyékosdi oda-vissza. :-D
3. helyről startolva egy jó rajtot követően az első helyért küzdöttünk picit az első 2 kröben, míg el nem csesztem én is az utolsó kanyarnál és én is megkaptam a jogtalan 10mp-es büntit. Onnantól kezdtem széthullani mentálisan. Gyorsan átpörgetve a replay-t, néha egy kicsit keményebben nyomtam a kanyarokban is (meg is pörögtem még párszor, valaki belém is szállt, míg idegemben próbáltam tolatni, mindent nyomatam csak a megfelelő gombokat nem mikor lefulladt a motor, de az ablaktörlőt pl. bekapcsoltam helyette :-D) vagy az előzéseknél, szegény Moonyt lehetetlen helyen próbáltam megelőzni, mindkettőnket a kavicságyba sodorva. Bocsi mégegyszer! :-)De nagyon jó futam volt, mindenki figyelt a másikra ahogy láttam és a versenyre koncentrált, és ez az ami nincs meg szervezetlen futamokon.
Jah és egyre többen vagyunk! :-)Köszi mindenkinek!
-
wertad
tag
Szerintem is felesleges ezt vesézgetni. Ha profik közt történnek ilyen incidensek, akkor az nem elfogadható, de nálunk ezek még bőven benne vannak a pakliba. Nálunk ezek még velejáró versenybalesetek, amik elkerülhetőek lehetnének, ha lenne elég rutinunk. De mivel egyrészt még nem ismerjük egymást, vezetési tudásunkat, mindenki más más setupokkal, más más íveken haladva versenyez, és nem vagyunk annyira felkészültek, így ilyen balesetekkel még találkozni fogunk.
Ami inkább gond, ha valaki szándékosan pörgeti ki a másikat, stb... nah azon valóban érdemes fennakadni.Úgy érzem az elkövetkező futamokon:
- Dubai sötétben még rátesz egy lapáttal, hogy ne lássuk egymást. Pl. visszapillantóból nem nagyon látni, hogy mögötted mennyire van az üldöződ.
- Monaco... bukótér nélkül.. lesznek jelenetek :-DErre sztem felkészülhetünk előre is, felesleges összeveszni ezeken a mondom számunkra még versenybaleseteknek számító incidenseken.
-
wertad
tag
válasz #96349952 #4221 üzenetére
Azt is tegyük hozzá, hogy a setuppal nem csak nyerhetsz, ha elcseszed (főleg hosszabb távon), az keményen visszaüthet. Én szeretek setuppal tökölni. Most pl. Dubai-ra néztem neten beállítást, kipróbáltam, nem volt rossz, de nem az én stílusomra volt tervezve, így inkább visszatértem a gyárihoz, és azt állítottam picit. Hozzá kell tenni azt is, hogy a setup nem minden, sőt ha nem ismered a pályát megfelelően, akkor szinte semmit nem ér. De nélküle csonkának érezném a játékot.
-
wertad
tag
válasz #96349952 #4227 üzenetére
Erre tökéletes példa az első közös versenyünk, ahol az 1. helyért harcoltunk. Én setuppal elől voltam jó ideig, aztán a setupomnak köszönhetően (amit utána ki is fejtettem, belekalkuláltam, hogy kinyírja a gumikat) csúsztam le a pályáról és setup nélkül simán megvertél.
Még egy "apróság", amíg én a garázsban mérnökösködtem a felkészülési időm egy jelentős részében, addig Te a pályát gyakroltad setupolás nélkül. Így ha megfigyeled a replayben is, Te sokkal stabilabban tudtad hozni az íveket, én meg még a versenyen is sokszor elvétettem azokat.
Persze az is benne van, hogy mindig mikor jelentősebben állítasz a kocsin tanulhatod újra pályát és a kocsit.
Így a gumikat már csak azért is kinyírtam, mert harcoltam a kocsival. -
wertad
tag
válasz #96349952 #4229 üzenetére
Van a setupolásnak egy "szabálya". Akkor kezd el, ha már ismered a pályát annyira, hogy legalább 4-5 kört tudj konzisztensen 0,2-0,3mp maximális eltéréssel teljesíteni. Ezután van értelme bármin is változtatni, hogy egyáltalán tudd, hogy mi változott.
Nah, ennyi időm nekem pl. nem mindig van, hogy ennyire begyakoroljam a pályát. De azért 1-2 alap dolgot enélkül is be lehet állítani ránézésre pár kör megtétele után. Pl. ha a gumik és a fékek hőmérséklete nem a megfelelő (zöld) tartományban mozognak (ez így azért egyszerűsítve van, de alapnak elég ennyi), vagy hogy az utolsó fokozatot a pálya leggyorsabb szakaszára lődd be.
Így sokszor van, hogy többet érnék, ha ezeket az alap dolgokat beállítanám és gyakorolnám az íveket. De benne van az emberbe, hogy nah mi lenne ha még ezen állítanék? :-D -
wertad
tag
És a dubai-i pályával hogy álltok?
-
-
wertad
tag
Remélem meglesz a replay, mert kidobott a garázsból a kliens pár körrel azután, hogy feladtam a futamot és spectator mode-ban követtem az eseményeket.
Sajnos elég hamar erre kényszerültem, mert sikerült az első kanyarban a rázókövön megcsúsznom, ami még nem is lett volna katasztrófa, pár helyezéssel estem csak vissza a 2. helyről, de több tényező miatt esélyem nem volt már ezután.
Az a gond érzésem szerint, hogy eléggé kiszámíthatatlan hátrébb már a helyzet. Jóval gyorsabb köröket tudtam menni, mint az előttem haladók. Így szépen kapaszkodtam vissza, de azt nehéz bekalkulálni, hogy egy számomra jóval messzebbi fékpont előtt fékeznek előttem. Mikor ilyen szituációt észlesz a pálya leggyorsabb egyenesét követő kanyarnál, már nincs mit tenni, mint padlóig nyomni és még az alá a fékpedált és megcsúsztatni a kocsit, úgy hogy elkerüld a katasztrófát. Ez nagyjából sikerült is, újabb helyezések bukása árán.
Így aztán a méglassabban haladók szekciójába keveredve meg aztán tényleg csak kérdőjelek voltak a fejemben, hogy vajon az előttem haladó kocsi mikor milyen íveket fog választani és milyen sebességgel. :-)
De ahogy nagyjából kivettem más futamát ezek nem érintették olyan drasztikusan, mint az enyémet (de majd utólag írjátok meg). Próbáltam figyelni a visszatéréseknél, inkább megvártam, hogy elmenjen az utolsó helyezett is mielőtt megfordulok, remélem sikerült.
Mindegy, az időmérő jó volt, leszámítva, hogy kapkodnom kellett, a pedál disconnectes reconnect miatt. Aztán még rátett egy lapáttal, hogy a FFB utána már csak félgőzzel üzemelt a futam alatt is (szuperintenzív hozzászokást igényelt így a kormányzás)
Bocsi, ha valakinek mégis nekimentem volna, bár az én szemszögemből asszem nem voltak súlyos kontaktok. -
wertad
tag
válasz Csapoati #4272 üzenetére
Az volt itt inkább a gond, hogy nem feltartottak, hanem annyival hamarabb fékeztek be 260-as tempónál, hogy esélyed nem volt megúszni a koccanást, pedig legalább 5 autó távolságra voltak előtted ha nem több.
Leghátul meg ismerkedtek a pályával, így csak imádkozni lehetett.
De mindegy, nem problémázok ezen, eleve egy nehéz pályán voltunk, és még így is korrektül kezeltük az ilyen szituációkat.
Külön kiemelném azt is, hogy Kishubi időmérőn figyelt a tükörben arra, hogy mögötte érkezek gyorskörön és lehúzódott. Szóval fejlődünk, jó lesz ez! ;-) -
wertad
tag
válasz Csapoati #4334 üzenetére
Én is agyaltam a lágy-lágy taktikán, de itt nem érte volna meg max ha még 5-10 körrel hosszabb a futam. Keményen stabil 2:00:xxx-eket lehet futni, ami a végén elvileg behozza a lemaradást azok ellen akiknek fogynak a gumik. Ez volt az én taktikám tegnapra, de ugye nem sikerült odáig eljutnom :-)
-
wertad
tag
Valaki esetleg próbálta már dedikált szerveren az xp rendszert?
Penalty Points (Cut Track adds 4 Points & Impact adds 10 Points)
Experience Points (calculated using "DistanceTravelled" & "Penalty Points")Mert ez így jól hangzik, csak van egy érzésem, hogy a kivitelezéssel lehetnek gondok... pl. kiforgatnak, neked is beszámolja az impactot, próbálsz visszajönni és még kapsz 4-et, mert levágtad a pályát :-)
-
wertad
tag
válasz Viper26 #4619 üzenetére
iR pont a safety rating miatt volt csábító számomra, bár azzal nem voltam képben, hogy önhibádon kívül is kapsz büntetést. Ez azért elég nagy vitákat szűlhet, de ha ezt így a csapat le tudja kezelni és a tiszta versenyekre tudja nevelni a népet, akkor minden elismerésem. Ami miatt viszont 1 hónap után azt mondtam, hogy köszi, de az iR az számomra skip, az az ár. :-/
-
wertad
tag
Elnézést kérek mindenkitől, akivel ütköztem, asszem leginkább El Nano-tól. Még nem láttam kintről, hogy pontosan mi volt a hátsó egyenes végén, de asszem neked pördültem és úgy kerültél mögém.
De az van, hogy időmérőn gyors körömön valami történt a kormányommal, aztán el is szállt. Megint kellett egy restart (resetelve az 1. helyezéses időmet.. amit éppen akkor döntöttem volna meg 1mp-cel). Majd újraindítva a klienst a FFB csak félgőzzel üzemelt és a kormány érzékenysége is megváltozott, teljesen máshogy reagált mint előtte. Így egyrészt 1:58 alá nem is tudtam menni időmérőn (előtte 1:56 körüli időn voltam) másrészt versenyen nem éreztem a kocsit, és el is csesztem a kanyarokat.
Aztán jobbnak éreztem fel is adni, mert ez teljesen megzavart. A féktávra sem tudtam már összpontosítani mentem is bele az előttem lévőbe...
Bocs mindenkitől, nem tudom mi van a cuccal vagy a szoftverrel, eddig persze nem volt ilyen csak most... szétb.sz az ideg... -
wertad
tag
válasz #96349952 #4665 üzenetére
Amúgy azt tegyük hozzá, hogy egy elég szemét pályán voltunk és a hőmérsékletek nagyon-nagyon számítottak. Ha valami változik a begyakorolthoz képest, akkor azt baromira meg lehet itt érezni. De nem tudom, ekkora különbséget amúgy nem éreztem a gumikon. (persze a kormány miatt kicsit nehezebben tudtam felmérni)
-
wertad
tag
válasz #96349952 #4667 üzenetére
Hardon az 59-et hozam ki én is a kocsiból, aztán setupolás árán sikerült a mediumot megóvni 20 körig, azzal meg 57-58-at lehet menni.
Akkor már ketten vagyunk akik nem értik a velük történteket
Amúgy sztem lazább versenyeken nem szívnánk ennyit. Nürburgring-en az esővel volt megbolondítva, Dubai a gumit pusztítja (+még a hőmérséklet is változik + felkel a Nap a szemedbe), Monaco-t meg nem kell kommentálni
Egy laza Hockeinheim short vagy GP, vagy bármi ami nem a hard fokozat, lehet jobb választás lenne. -
wertad
tag
válasz #96349952 #4671 üzenetére
Hát nem tudom, én nem vettem észre ekkora különbséget az időmérő elején (míg még minden rendben volt nálam)
A koccanás amúgy lehet az oka, ha az kaszni sérül 10-20 km/h-val is lassabb lehetsz az egyenesek végén (ezt már tapasztaltam én is, hogy nem kell sok hozzá).
Ezt meg a TT vs single vs online különbségeket, amúgy a profiler futtatásával le lehet monitorozni:Ha ennyire sérülékeny a kocsi, akkor a törés (ideiglenes) kikapcsolásával orvosolhatjuk.
-
wertad
tag
válasz #96349952 #4871 üzenetére
Igen, vasárnap meg már inkább otthon vannak.
Meg ugye egy-egy versenyre a készülés is felemészt nem kevés időt. Nekem pl. általában a hétvégék mozgalmasak és a hétköznap (H-Cs) esték nyugisak. De hogy a csoport többi tagjának ez hogy jön ki, azt pár tag kivételével nem tudom. -
wertad
tag
válasz Tsebacsi #4873 üzenetére
De lesz boxkiállás, akkor lehet mást is csinálni. :-)
Nah jó, persze értem.
Én mondjuk örülök, a hosszabb futamoknak, mert változatosabb lesz tőle a verseny és publicon nincs rá normális lehetőség, mert jön valami barom és szétcseszi az egészet.
Nekem inkább az szokott sok lenni, hogy minden héten új kocsi és új pálya (amiket ált. tanulhatok be). Így pl. a steam miatt újrarendezett versenyeknek még örültem is, mert már nem kellett annyit készülni.[ Szerkesztve ]
-
wertad
tag
A hosszabb futamok alatt én pl. soha nem unatkozok, még akkor sem, ha nincs körülöttem senki... akkor megy az agyalás, hogy ki milyen taktikán lehet és mennyit fog bírni még a gumim, mikor kéne kimenni boxba stb.
Igen, tényleg ahány ember annyi igény, ami nem baj csak nehezebb úgy szervezni, hogy mindenkinek jó legyen. -
wertad
tag
Nekem eddig a Ginetta-s futamunk tetszett a legjobban, kár hogy annyira a határon toltam, hogy a pálya széléről kellett összekaparnom magam végül. :-D Nah, de ebből is tanul az ember.
-
wertad
tag
Noh akkor leírom itt, mi volt (mert ez nem csak csoport információ):
Elkezdtük az időmérőt, és mint ahogy a képen is (amit majd csatolok) látszik, az időmérőből visszamaradó idő kijelzőjén hozzátett még 1194 órát. Amivel akkor még nem is foglalkoztam, megy a játék, minden rendben van, kit érdekel?!
Aztán mikor kiementem az első körökre feltűnt, hogy a vége nem 30p-ről indult, hanem mikor ránéztem valami 1194:32.xxx volt. Hirtelen azt gondoltam vezetés közben, hogy biztos 35p-esre állította El Nano (nem raktam össze, hogy azt nem is lehet beállítani), mindegy, toljuk.
Aztán mikor már mért köröket mentem feltűnt, hogy furcsán kerek időket autózok:
1:27.000; 1:26.500; 1:26.000 és a szektorok is ezekre végződtek. De mivel amúgy is max. a 3. helyre tudtam volna magam behozni így ez sem érdekelt. Pl. mehettem 2-300ms jobb időt mint előző körön, az 1:25:800-at is felkerekítette 1:26.000-ra.
5p-cel a vége előtt visszamentem és monitorozva néztem, hogy a 4. helyezett (asszem Dohi, aki elég közel került az én 1:26-os kerekített időmhöz), meg tud-e előzni. Volt még 3p a végéből, felvezetőkörön volt. Mondom akkor még 1 gyors körre lesz ideje, lássuk: erre ~3 perccel az időmérő előtt egyszer csak vált a kép és kezdődik a futam. Nah itt már kezdtem gyanakodni, hogy nagyobb a gond (de mondom legalább nem sikerült neki )
És akkor a futam: rajtrácsra mindenki felkerül rendben... látszólag, ugyanis nekem a kormányt egyből eltekerte az egyik irányba csutkára és a FFB-kel küszködve próbálom kitalálni, hogy 900°-ból most éppen merre is állhat. Közben zöld jelzés... hát balra állt (szerencsére) nagy gázzal csapódtam bele a korlátba és nem a többiek elé. Itt fel is adtam, mert ellenem dolgozott a szerkezet.Hát sárcok, nekem most kezd elegem lenni ebből a játékból... nem tudom mi lehet ez, valaki tapasztalt már
hasonlót? Nem nagyon leszek hétfő estig asztali gép közelében, hogy újrategyem a PCarst, stb... mert ha csak az lett volna, hogy a kormány meghülyül, azt gondolnám, hogy akörül van valami, de attól még nem kerülnék aszinkronba a szerverrel az időeredményeket és időeltolódást tekintve. Úgyhogy gyanítom ez a kliensem vagy az egész játék körül forgó valami k.rva nagy gond.Ismét 2 nap felkészülésem ment a kukába (múltkor a FFB hülyült meg) és mivel ilyet azóta nem tapasztaltam, pedig játszogattam most felkészülés előtt is single-ben, így sztem az online része körül lesz a bibi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo 4. generációs i3-4130 sff pc, 16GB vagy 32GB rammal
- Új Bontatlan Univerzális monitorállvány, 17-27'' , VESA 100x100/75x75 UNOXAR UX-MDS-10
- HP pro 6300 SFF i5-3470 16GB vagy 32GB Rammal
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen