Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz junkpod #23046 üzenetére

    A Hobbit-ot eleve 48FPS-es kamerákkal vették fel, tehát itt másodpercenként tényleg kettő valós képkocka van. Az összes többi filmet 24FPS-el veszik fel, és 24 valós képkockával vetítik le, az hogy egy képkockát kétszer bevillantanak az a mozis vetítés villogásán valamennyit segít, de a mozgó jelenetek szaggatásán nem. A 48FPS-től én azt várom, hogy sokkal valóságközelibbek, hihetőbbek lesznek a jelenetek egyszerűen a folytonos mozgás miatt, illetve sokkal kevesebb motion blur-t (elmosódást) fognak alkalmazni, ezáltal a hátterek is élesek lesznek, nem csak a fókuszban lévő, a vásznon nem mozgó alakok).

    A 3D amennyit utánaolvastam ráadásul eleve igényli a magas FPS-t, mert egy 2D képpel ahol mindkét szemed ugyanazt látja könnyebben becsapod az agyat, kis elmosódás stb és már nem olyan rossz a kép, de 3D-nél ahol a két szemed különböző képet lát kell a több FPS (és a kevesebb elmosódás) hogy hihető és élvezhető maradjon a dolog. Pl feltűnőbb, ha valami a 24p korlátai miatt nem a fizika törvényei szerint mozog (valami pl leesik és nem úgy gyorsul ahogy kéne).

    Én egy valamitől félek a magas FPS kapcsán, főleg azért mert ez egy fantasy film lesz:
    A mozifilmnek általában megvan az a tipikus mozifilmes nem teljesen realisztikus látványvilága (elmosódások, csak az éles amit tényleg meg akarnak mutatni, stb) ez a nem telesen realisztikus látvány szerintem néha segít abban, hogy jobban beleéld magad a film világába, főleg, ha az egy fantasy... Elfedi azokat a dolgokat, pl. díszletek hibáit ami kizökkenthetne a belefeledkezésből. Ha nagyobb a felbontás, folyamatosabb a mozgás minden tűéles ÉS még a háttérben is mindent ki tudsz venni, akkor bizony nagyon jó díszletek, nagyon jó maskarák és nagyon jó statiszták és beállítások kellenek, hogy nem vegyél észre akaratlanul is olyan dolgokat, amiket nem szabad észrevenned az optimális hatás kedvéért, például, hogy a háttérben a kunyhó amit a 48FPS technológia miatt élesnek látsz, hiába mozog horizontálisan a képen az csak egy díszlet. (mondtam egy példát, gondolom lesz kunyhó hobbitfalván :) ) Az egész hátteret sokkal jobban, sokkal tágasabban meg kell csinálni, hogy a jelenet hihető maradjon, csak a 48FPS és a kevesebb elmosódás miatt is.

    Ha azon gondolkodsz, hogy lesz-e különbség a 24 és a 48FPS között (érdemes-e többet utazni miatta, drágább helyre menni) akkor azt mondom, hogy biztos vagyok benne, hogy brutális szemmel látható különbség lesz. Ebben biztos vagyok.

    Egy szó mint száz személy szerint gyűlölöm a 24fps-t amivel persze én mindig csak moziban találkozom, mindig elfáradok egy akciófilm megnézése miatt a bődületes szaggatástól és elmosódástól amelyeknek a 24fps a közvetlen oka. Azonban picit félek is, hogy a Hobbitban hogyan sikerült a technológiaváltással kapcsolatos buktatókat elkerülni.

    sőt itt egy kommentelő azt is leírta (eddig nem tudtam), hogy a moziban most is 48 fps-t nézünk csak minden képkocka 2x villan fel (ugyanis amikor megáll a képkocka, akkor 2x villantják fel, hogy folyamatosnak érezze a szemed a mozgást, a 24fps-el való felvillantás szaggat a szemnek).

Új hozzászólás Aktív témák