- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bmwsan
senior tag
Sziasztok!
Passat B6 1.9PDTDI 105LE motorja és a B5.5 131LE PD között mi a különbség pontosan? Turbo illetve motorprogi?
Mit kellene eszközölni a 105 lovason hogy kicsit acélosabb legyen? Progi árással kb. (+20LE + 50Nm).
160LE 320-350Nm ez lenne a ideális, ehhez nagyon piszkálni kellene (gondolok itt csapágyak, hajtókarok, váltó bírná-e , 5 seb.)?
Elore is köszönöm!
-
bmwsan
senior tag
válasz Mágus2 #108990 üzenetére
260van az órában, most lett új kuplung plusz kettos, turbo 160-nál lett cserélve. Porlasztókra majd rá kellene méretni, de elméletileg egyben van a kocsi, ismerem a csávót is akitol veszem, illetve a szerelot is aki szerelte. Ha vminek rosszhangja volt cserélve lett, 15e km-enként minden szuro cserélve.
Klima is cserélve, plusz EGR is.
Szombaton megyek érte, elso VW, elso dízel.
[ Szerkesztve ]
-
bmwsan
senior tag
válasz enddav #109002 üzenetére
Nekem rémlik 160 lehet később volt. Harmadik tulaja leszek a kocsinak, 160-ig van vezetve a sz.könyv. Ott vette a meg a második tulaj és ő úgy döntött, hogy rendbe teszi. Így turbot is lecserélte régit eladta, viszonylag olcsón meg volt az új.
Tudom ezért is lesznek idővel a hajtókarcsapágyak erősebbre cserélve és majd egy komolyabb vezérlés írva. 90%-ban én is egyedül használom. -
bmwsan
senior tag
válasz Lacess #109288 üzenetére
Dob fék van hátul?
Ha igen akkor valószínuleg, picit surlodik rozsda stb., ha meg emelve meg tudod pörgetni a kereket kézzel, akkor nincs szerintem nagy gond majd szépen beáll a dolog, ezt jelzi az is , hogy csak bizonyos kanyarokban hallod már.
De azért várd meg többiek véleményét is -
bmwsan
senior tag
Sziasztok!
Tudom súrolja az off határát, de hátha belefér még a topikba.
Gondolkoztam, hogy nyárra be újitok egy szép alufelni garnitúrát. Ki is néztem az újat.A képen látható felnik adatai 8,5x19 ET 35 elöl és 10x19 ET 20 hátul... Abroncsok 235/35.
Az autó amire kellene Passat B6 BXE 130LE.
A 19-es nekem már túl nagy lenne, így ilyen felállásra gondoltam:
8x18 ET 40 225/45 elöl
8x18 ET 35 235/45 hátulEsetleg van valakinek tapasztalata , hogy az a autó hogy viselkedik ekkora felnikkel, mennyivel változnak a menettulajdonságok és fogyasztás? Ekkora felnin ekkora abroncs hozzár ér-e valamihez?
Várom a tapasztalatokatElore is köszönöm! .
-
bmwsan
senior tag
válasz Morris #109500 üzenetére
Köszi szépen!
Sajnos nem az. A váltóméret 225-nél /40.
235-nél is /40.
Az eredetihez képest 225/40-nél 13mm (2,06%) az átmero különbség, 235/40-nél 8mm(0,79%). Az a kérdés, hogy elöl 225, hátul 235 mennyire veszi igénybe a futómuvet. A 225 is elviszi, de ha elolre is 235 lenne az már nagyon megvezetné az autót. Lehet akkor elol-hátul marad a 225/40 megint másik téma, hogy magyar utakat mennyire fogja honorálniKözben láttam írtál.
Akkro nyárig aludnom kell még rá egy párat.
[ Szerkesztve ]
-
bmwsan
senior tag
válasz Morris #109504 üzenetére
Váltóméret kalkulátorból szedtem a 235/40-et határértéken belül volt még.
Gondolkozom rajta, hogy egyáltalán megéri-e a plussz pénzt (felni is elég drága 100 körül darabja, illetve az abroncs is jóval drágább lenne). Most a gyárival sincs bajom menetteljesíményileg, csak egy nagy felni szebben mutatna.
(#109508) Qru: ettol félek én is, bár lehet egy 17-es, 215-öt még bemernék vállani.
Köszi szépen a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
bmwsan
senior tag
Sziasztok!
Adott egy 2006-os Passat B6 Variant BXE (@130LE).
A hiba jellege 1800-2000 között nagyobb gyorsításnál enyhén remeg az autó.
Elsonek arra gondoltam, hogy a 130LE miatt csúszhat meg a kuplung, de mivel a fordulatszám szépen lassan emelkedik, nem ugrál, így ezt kizártam. Illetve a kuplunszettben és a kettosben is csak 40e km van.
Inkább 5. sebességben tapasztalom, nem olyan vészes, de azért lehet érezniÍgy a gyanúm a tartóbakokra terelodott. Esetleg más ötlet?
(Olvastam olyat is, hogy esetleg ha vezélés nem jól van megírva, akkor a kipufogógáznak nincs lehetosege/ideje távozni megfeleloen )@: illetve ki milyen ablaktörlo lapátokat ajánlana az autóhoz, kinek mi jött be? (sajnos nem garázsos kocsi)
Elore is köszi!
(#109936) Mágus2:én is így vagyok vele, dízel az legyen csendes, ha valaki pedig sportos hangot szeretne , arra jobb választás a benzines autó egy igényes, nem uvolto kipufogó rendszerrel.
(#109939) 7600 GS: Köszi szépen!
[ Szerkesztve ]
-
bmwsan
senior tag
Sziasztok!
Ha már szóba került a 1749VA, mennyire komplikált egy B6 BXE ( ha jól tudom 1749V van), VA-ra cserélni?
Hajtókar csapágyak is lassan cserélve lesznek, ott maradjon a gyári vagy van esetleg tartósabb/erosebb megoldás? Ha olyan 160LE lenne a cél mit kellene még cserélni, hogy hosszútávon, ne legyen károsodás a vége? -
bmwsan
senior tag
válasz enddav #110242 üzenetére
Dede bizony
Most 130 derék paripára van belove, minden oké vele.
Majd lassan jön egy R-Line bodykit, ahogy lekopnak a gumik, a nyári felni megy téli felninek, nyárinak meg egy 17-es, esetleg 18-as. Hátsó lámpák kapnak egy nagyon szolid sötítofóliát majd, de a fék illetve indexek nem lesznek betakarva. Körbe fóliázgatni, nyitott rendszer. Nem tuner jóskásra, csak úgy szolidan.
Valami ilyesmi lenne a cél, annyis hogy az enyém grafit szürke, meg BXE, hátsó lápma nagyon halvány szürkére. Meg nekem nagyon bejövösek a fekete felnik.
Bár biztos van akinek már ez is sok. -
bmwsan
senior tag
válasz bitpork #110246 üzenetére
Egyetértek Veled , ha valamit csinálunk akkor ne végezzünk félmunkát.
Az erosebb motor nincs egyenes arányban azzal, hogy gyorsabban szeretnék menni, csak azzal, hogy a gyorsulás/rugalmasság picit jobb legyen, nekem 160LE a cél.
Úgy tudom a 170 lovas BMR-eken is az a fék van mint az 1.9-en. Abroncsokkal teljes mértékben egyetértek, valamilyen nagyobb homológ méret (225/235). A lengéscsillapítóból nekem meg felel a gyári, a turbo tömegváltozása nem számmottevo, mint ahogy egy nyitott rendszer miatt, sem borul fel a gyári egyensúly (tömeg szempontjából).
Ami viszont negatívan hat az autóra az a megnövekedett teljesítmény miatti nagyobb igénybevétele bizonyos alkatrészeknek, illetve a méretesebb kerekek miatt a rugozatlan tömeg változni fog.Hogy ne csak OFF legyen, egyszer kérdeztem már, de mi a feltétele, hogy a fórumozók autói közé az enyém is esetlegesen oda kerhessen?
-
bmwsan
senior tag
válasz TheProb #110545 üzenetére
Elsore oké.
DE kicsit jobban megnézve az elso lökös elég gatyán áll, illetve a hutorácsa alatt a motorházteto is elég rozsdás/rohad. Utolsó képen jól látszik mind a ketto.
Lehet törve volt, ha szakszeruen lett javítva, nem kapott nagyot, a nyúlványok renben vannak ,nem korrodáltak, akkor oké.Ennyi pénzért szerintem oké, ha csak ez a baja, de sztem a fékek tuti le vannak kopva, meg akad rajta még egy két dolog.
Szerencsére nem drága hozzá semmi sem, a motor nagyon jó. Tuningot is bírja a motor, ha a motorban meg van a 100-105LE még, illetve ténlyeg renben van. Akkor 130LE/300Nm-re egy rendes muhelyben simán megírják.
[ Szerkesztve ]
-
bmwsan
senior tag
Sziasztok!
Eloszor is B.Ú.É.K!
Két kérdéssel fordulnék Hozzátok.
1. Passat B6 Variant 2006-nál van lehetoseg a csomagtér ajtón egy picit "emelni"?- Jelenleg súrolja egy picit a lökhárító tetejét, ami oda fog vezetni, hogy a lököst is kikezdi, de nagyobb probléma hogy leszedi a lakkot illetve festéket az ajtó alján és az ott megálló víz szép lassan elkezdi bontani majd az ajtó alját.
2. Most hogy voltak nagyobb hidegek a bal elso ajtó zárja kicsit vackolt, hol nem csukódott az ajtó, hol csak belülrol lehetett nyitni, gondolom az elozo tulaj vmi olajjal benyomta, ami megdermed a hidegben.
Illetve a csomagtérajtót is elég nagy erovel kell csukni, hogy zárjon.(homerseklettol függetlenül)
Érdemes oket WD-40-el vagy vmivel megfújkálni, mert az áruk nem lenne nagy tétel, de ha lehet akkor nem bontanám le a komplett elso ajtót.
Esetleg gyakori hiba ennél a típusnál vagy csak nálam jött elo?
Elore is köszönöm!
-
bmwsan
senior tag
válasz Mágus2 #112539 üzenetére
Csak úgy kérdés szinten, mivel mindenki mást mond más a véleménye.
Szerinted Passat B6 1,9PD manualnál mennyire ajánlott az alacsony fordulat?
Igyekszem a fordulatot 1500-2000 körül tartani, amíg hideg a motor addig pedig 1800alatt.
Alacsony fordulatról úgy tudom nem javalott gyorsítani , mert azt a kettostomegu nem szereti.Illetve reggel indítás után érdemes egy pár percet járatni, vagy célszerubb szépen lassan megindulni vele?
-
bmwsan
senior tag
válasz Kalandor #113221 üzenetére
Én is gondolkoztam, téli maszkon. De félek, hogy a víz és az olaj mellett a turbót is melegítené és az véletlenül megtalálna sülni.
Utána érdeklodtem egyszer a Volkswagennél és azt mondták, hogy ez normális. Mivel az autó gyári vonóhoroggal lett rendelve, így nagyobb hutot kapott, hogy a hegymenetek + vontatmány esetén is megfelelo legyen a motor hutese.
-
bmwsan
senior tag
Sziasztok!
Egyik srácnak elszállt a turbója Passat B6, van arra lehetoseg, hogy a 140 lovas BKP-ra, rámegy valamelyik 170 lovas PD turbo? tulajdonképpen a két motor között csak a turbo és a vezérlés más, vagy van egyéb más is?
Elore is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
bmwsan
senior tag
válasz Mágus2 #113803 üzenetére
Köszi szépen Mágus!
Biztos hogy azzal is vannak bajok, mert úszott az egész az oljaban elmondása szerint, szóval nem kicsi a baj.
Turboból csak az új, vagy felújított, de olyan helyrol, ahonnan van referencia, garancia esetleg. Ezt mondtam neki én is.Am idén lesz PH-VAG találkozó? Ebben ki az illetékes?
-
bmwsan
senior tag
Sziasztok!
Eddig a 15e km alatt kétszer fordult velem elo, hogy nagyobb gyorsításnál (5. sebesség, 80km/h+) egyszer csak elment a kocsiból az ero. Hiába nyomtam padlót csak nagyon minimálisan kúszott fel a kmóra.
Meg álltam, majd indítás után semmi probléma.Valakinek esetleg van rá ötlete, tapasztalt-e már ilyet? (Passat B6, BXE, 1.9PDTDI, 280e km).
Elore is köszi!
-
bmwsan
senior tag
válasz Mágus2 #114231 üzenetére
Köszi szépen!
Idáig olyan 120km/h körül jött elo. Egyik simeros szerint valószinuleg kokszos a rendszer.
De tutit csak a log fog mondani.
Ezt a hónapot még eljárkálok így(120 felett amúgy sem nagyon kell mennem), utána úgyis megy egy nagyobb szervízre. Motorolaj, üzemanyagszuro, légszuro, pollenszuro. Összes tartóbak, szilentek, futomu átlesz nézve, fék olaj. Illetve a vezérlés cseréje.
Mit lenne még érdemes átnézni/cserélni? (Klima az kerreg/nyöszörög néha, de úgy hallottam, hogy ez típusbetegség a B6-nál.)
[ Szerkesztve ]
-
bmwsan
senior tag
válasz soo277 #114414 üzenetére
Hali
Passat V-ben szerintem ilyen motor nem Volt. Hanyas évjárat?
Nekem egy 2006-os Passatban van 105LE (125-130LE), nagy gynegéje nincs, viszont a hajtókarcsapágyakat alulméretezték kicsit és ha nem megfelelo olaj volt benne, az tud meglepetést okozni.
érdemes cserélni. A Turbo tud ellustulni/ lekormolódni (bár ez mindre igaz).Mágus mester véleményét várd meg!
-
bmwsan
senior tag
válasz atos19881101 #114507 üzenetére
Ha rendesen csinálták meg a visszatekerést nincs ember aki megmondja, hogy hány km van benne.
Ha magyar, ha külfölrol jött az autó, nincs semmilyen módszer arra, hogy 100%-osan igazolni lelehessen egy autó km futását (ésszeru kereteken belül).Ezért veszünk állapotot nem pedig km-t.
-
bmwsan
senior tag
válasz atos19881101 #114509 üzenetére
Sajnos ez így van.
A ülés az mindig kritikus kérdés, egy testesebb ember, aki sokat száll ki/be, gyorsan tönkre tudja tenni az ülést.
A kormány megint nagyon minoseg fuggo, kikezdhetik a különbözö kézkrémek, fertoletnito szerek, gyuruk is.
A lent kiszakadt szonyeg (általában gázpedálnál), megint pár ezer km alatt kivitelezheto, ha egy olyan hölgy vezeti, aki a magas/tu sarkú cipoket részeíti elonyben.A kilométert én keveslem, inkáb olyan 260ezer környékére tenném.
Nagy gondja baja nem suokott lenni ezeknek a Superbeknek, talána futomü és a váltó amire érdemesebb nagyobb figyelmet fordítani az átlagosnál.
A legbiztosabb, ha elviszed egy megbízható emberhez, aki átnézi. A km-re is rá néz , de ha rendben a kocsi, akkor ez nem is olyan lényeges. -
bmwsan
senior tag
(#114538) Mágus2: ha lúd akkor már legyen kövér...
[link]Még én is lógok a 40 HD képpel
Mindjárt itt a jó ido, aztán felkerülnek amocskos überbrutál tuning16-os gyári felnik . -
bmwsan
senior tag
Balaton körül pontosabban merre is lenne?
Ha ido, úgy engedi akkor én is elnézek arra, összekapcsolva akkor már vmi más programmal is. -
bmwsan
senior tag
Normálisabbak összegyujtik a hamutartóban, aztán mikor már tele van, akkor küldik ki az ablakon a mögötte haladónak
Amúgy a találkozón a barátnok részt szoktak venni, vagy addig keresni kell nekik más programot?
[ Szerkesztve ]
-
bmwsan
senior tag
Amióta a B6 van (vmi nevet kelelne neki adnom), azóta én sem gyújtok rá a kocsiban.
Igaz mostanában nem dohányzom már, inkább csak ilyen hébe-hóba. ( mondjuk miközben írom ezt a hsz-t).Qru:
Ma ráértem egy picit és visszakerestem az elso hsz-m PH-n, Milyen asztali gépet vegyek? topikban volt.
Az elso válaszadó Te voltál lassan 8 éve -
bmwsan
senior tag
válasz bitpork #115453 üzenetére
Ma csak igazából azért mert idegállapotban vagyok. Bartnotmet mutik aztán....Am hogy ne csak off legyen, még mindig aktuáis nálam ez a fránya felgen téma, de nem tudom mi megy rá a kocsira probléma nélkül
Japan Racing JR11 (v. JR18)
18*8.25 ET35 225/45 Passat B6 Variant. Félek, hogy nem férne el, vagy felkütközne súrolna vmit :/
Meg ha nagy felni akkor sajnos picit meg is kellene ülteni, hogy úgy nézzen ki mint egy szekér ...
Egy B5-ön
-
bmwsan
senior tag
Ha már futómu meg felgenek...
Erre valaki?
Annyit fuznek hozzá, hogy /40 a váltóméret, és szeretném egy 30mm-el lentebb tenni, de ha felni miatt nem megy akkor marad a gyári, mert én peremezni, meg 45fokkal döltögetni nem fogom
Új hozzászólás Aktív témák
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...