Hirdetés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Apple Watch Series 10 - évfordulós kiadás
- 10x-es Holdfotót villantott a Vivo X200
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Amazfit Balance - ár-érték egyensúly
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel topik
Hirdetés
-
Throne and Liberty - A játék első 19 perce
gp A free-to-play MMO jövő hónap első napján indul, a korai támogatók azonban már most játszhatnak vele.
-
X200-as szériáját mutogatja a Vivo
ma Három hét múlva, várhatóan három készülékkel érkezik a Vivo 3 nm-es családja.
-
Minimalista pénztárca - Rossm Wallet - A klónok ásza
lo Ebben a tesztben a legjobb minőségű Ridge klónok közé tartozó, Rossm pénztárcát teszzük nagyító alá.
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
-
K Norbi
addikt
Saint_
Danex
Hátul a Lambo kipufogó adja a legjobban [link] Ugyanez!
Csak a Jettán jobban mutat.zsolt19900 Egy ilyen géppel különlegesnek érzi magát az ember.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Kell egy ilyen [link]
-
K Norbi
addikt
Mi baja lehet egy Volkswagen Passatnak? Elmondjuk Youtube videó.
Csáó sok okosságot mondd![ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Speeedfire #142485 üzenetére
-
K Norbi
addikt
válasz sirszevenap #142512 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz sirszevenap #142522 üzenetére
Háát ezt szerintem senki nem fogja.
Vegyél 4+1 kiszerelést a fullból nem sokkal drágább és nyugodtan alszol! Ez pedig megfizethetetlen.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Speeedfire #142525 üzenetére
Akkor miért nem írják az 5 literesre is egyszerűen hogy Full? [link]
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Speeedfire #142528 üzenetére
Nekem a Full akkor is szimpatikusabb.
-
K Norbi
addikt
válasz Speeedfire #142540 üzenetére
A németek a szart kapják ennyi.
Olvastam visszább hogy a Mobil és Castrol perelték egymást, akkor a Castrol bizonyos olajai se full szintik?[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Speeedfire #142540 üzenetére
És tényleg HC a Mobil Super, Mobil1 SHC.
Castrol Maganatec 5W-40 is HC [link]
Sőt még az Edge bizonyos termékei [link]Motul viszont rendben
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Wiz Khalifa #142547 üzenetére
Én már nem merek ajánlani semmit.
-
K Norbi
addikt
válasz Speeedfire #142549 üzenetére
Ne is mondd
-
K Norbi
addikt
válasz focvis #142582 üzenetére
Én tudom, ezért kérdeztem. Csak úgy tettem mintha tudnám
Olajbuziknak 3 oldalnyi olvasmány Érdekességek a motorolajokról 1. De akit nem izgat, az kap Playboy újságos linket.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz i-sti #142594 üzenetére
Mindkettő jó bele, de ez is mehet neki Mobil 1 ESP Formula 5W-30
Dobj fel egy érmét és döntsd el
Kíváncsi leszek hogy a Castrol Edge FST után fogsz e hallani valamit.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz lenko #142602 üzenetére
Olvasd el a cikket amit küldtem a fórumba
Jó dolgokat írnakEz a nagyobb probléma. Köztudott, hogy az erőforrások kopásának 90 százaléka a hidegindítás során keletkezik. Ebből kiindulva, ha a motorok hosszú életének titkát keressük, akkor főképp a hidegindítással összefüggő dolgokra kell koncentrálnunk.
Az emberek sokszor azzal hozakodnak elő, hogy mivel a kezelési kézikönyv 10w-40-es olaj használatát írja elő, így soha nem gondolnának 0w-40 olaj használatára. Ismét elmondjuk: Mindkét olaj, tehát a 10w-40 és a 0w-40 is azonos sűrűségű, normál működési hőmérsékleten (motor). A 0w-40 viszont sokkal kevésbé sűrűsödik vissza, miután leállítottuk a motort. Vannak példák is rá, amikor korábbi kiadású gépkocsik kezelési könyvét módosítják az előbbi tényeket, illetve az újabb motorolajokat megismerve. Például a Ferrari 550 Maranello kezelési könyve még 5w-40-es motorolajat javasol, míg az újabb kiadású 575-ös könyve már 0w-40 olajat preferál. A motorok a két autóban gyakorlatilag teljesen azonosak, csak az 575-ösé erősebb valamivel. Jobban gyorsul és nagyobb a végsebessége, de egyébként az erőforrások azonos tűrésekkel készültek.
Mostanában már a legtöbb autógyártó elsősorban vagy 0w-xx, vagy 5w-xx motorolajat használatát írja elő. A BMW, Honda, Ferrari, Mazda, Porsche, Mercedes, VW például így jár el, de elmondható ez sok más cégről is. Ez alkalmazható minden típusú, korú és kopottságú motorjuk esetében.A kenés arra való, hogy elszeparálja egymástól a mozgó alkatrészeket, megakadályozza azok egymáshoz érését.
Tulajdonképpen a nyomás és az áramlás közötti kapcsolat ellentétes.
Egy vastagabb (magasabb viszkozitású) olajra váltással az olajnyomásunk növekedni fog. Azért fog nőni, mert az olaj áramlással szembeni ellenállása szintén nő, ebből következően az áramlás csökken. Éppen fordítottan arányos a nyomás és az áramlás. Nézzük fordítva, ha vékonyabb motorolajat használunk, akkor az olajnyomás csökkeni fog. De ha belegondolunk, a nyomás csak azért csökkenhetett, mert az áramlás az alkatrészek között gyorsabb és jobb lett.
Úgy tűnik tehát, hogy a lehető legvékonyabb olajjal járunk a legjobban.
Létezik egy összehasonlítás az 5w-30 viszkozitású indexű Mobil-1szintetikus, illetve egy 10w-30 és 10w-40-es besorolású ásványi alapú motorolaj között. Sarkvidéki viszonyok között indításkor 152/perc fordulatszámmal forgatta az önindító a Mobil-1-el feltöltött erőforrást, míg a 10w-30 esetében 45/perc, a 10w-40-nél pedig 32/perc főtengelyfordulatot mértek. Mondanunk sem kell, az utóbbi két olajjal nem indult be a motor.
A beidegződésekkel szemben inkább alkalmazzunk egy fokozattal hígabb (alacsonyabb indexű) olajat, mint egy fokkal sűrűbbet! Lehetőleg a viszkozitási jelzés első száma 0 vagy 5 legyen, azaz 0w-xx, vagy 5w-xx motorolajat használjunk! Ha a legjobb védelemre és teljesítményre vágyunk a motorunkat illetően, akkor a szintetikus olajoknak szavazzunk bizalmat! Az olaj márkája soha nem számít olyan mértékben, mint a viszkozitás. Az olaj besorolási osztálya SL, vagy SM legyen. Cseréljük olajat rendszeresen (sűrű intervallumot nem merünk írni) minimum minden tavasszal, illetve frekventáltan ellenőrizzük az olajszintet!
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz tibbike01 #142622 üzenetére
Kedves Norbert, "Ez én lennék"
A különbség abból adódik, hogy Németországban eltérő a szabályozás, mint Európa többi részén.
Németországban csak azokra a termékekre lehet rátenni a teljesen szintetikus (Fully Synthetic) feliratot, amelyek valóban 100%-ban szintetikus összetevőt tartalmaznak.
Mivel a Mobil Super 3000 sorozat alapolaja szintetikus és hidrokrakkolt (HC) alapolajok keverékéből tevődik össze, így Németországban nem írhatják rá a Fully Synthetic jelzőt, Európa többi részén viszont igen.
Egyébként Európa ezen részén már a tisztán hidrokrakkolt alapolajból előállított kenőanyagokra is gondolkodás nélkül ráteszik a Fully Synthetic feliratot.
Sajnos vagy nem, ez jelenleg Európában nincs pontosan leszabályozva.Remélem, tudtam segíteni!
Tari Zsolt
Kenéstechnikai tanácsadó.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz sirszevenap #142567 üzenetére
Sajnos nem FULL [link]
Kenőolajak (kőolaj),
C20-50, hidrokezelt
semleges olaj-alapú[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
-
K Norbi
addikt
Voltam a helyi VW Márkaszervizbe! Beszélgettem a pár arccal, kérdezgettem mennyire elégedettek a Castrol olajjal, és mondja a muki. Már pár hónapja nem a Castrol a beszállítójuk hanem a Shell!
Elvezetett hátra, teli Shelles hordóval a szerviz részük.Hát ezt hogy?? Akkor mától CsakaShell?!
Most meg kell kérdezzem a Pöstieket igaz e! Lehet csak itt csöveskednek.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Mágus2 #142870 üzenetére
Ezt még végigolvasni is rémisztő volt!
Ha jól tudom régebben a Mobil volt, aztán Castrol, most Shell, mintha mindig kicsit lefele lépne a szint.
Azt tudom a Porsche Mobilt kap meg pár tragacs [link]
Gyári VW olajat próbáltál már? Vajon jó lehet?(#142871) Saint_ Nem figyeltem, akkor a 8 as golfon már Shelles olajsapka lesz?
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest