- Magisk
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Eleglide C1 - a középérték
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Foglalt név
addikt
A táp oldal úgy néz ki, hogy van egy fekete(föld) és egy sárga valamint egy piros plussz. Az egyik egy direkt, a másik a gyújtáskapcsolóról jön. Ez azért kell, mert mikor indítasz az megrántja az egész elekromos rendszert, ezért arra az időre kikapcsolja magát a rádió. Ha ezt a rész rosszul kötöd be, az lehet baj. Pl. csak egy plusszot raktál rá és a másik lóg valahol, összekötöd a kettőt stb.
-
Foglalt név
addikt
Mint a kreszben is szerepel kigyorsítani úgy kell, hogy a megengedett fordulatszám tartomány 2/3-ig pörgeted a motort. Aki látott már teljesítmény/fogyasztás fajlagos görbét és tud integrálni, az sejti miről van szó. Röviden a nyomaték görbe emelkedik egy bizonyos fordulatig, a teljesítmény pedig a nyomaték és a fordulatszám szorzatától függ, tehát a gyorsabban nő, mint a fogyasztás. Ergo ugyanannyi üzemanyagért több erőt kapsz, mivel a gyorsítással munkát végzel, amit a teljesítményből fedezel, ezért jobb ha ennek az u alakú görbének az alján maradsz.
Olyan ez, mint egy kölcsön, lehet hosszú törlesztőrészletre is kérni, de akkor összértékben többet fizetsz. Tehát vagy tolod neki és 10sec-ig 5 literrel többet fogyasztasz vagy 1 percig 2 literrel és még tötymörögtél is -
Foglalt név
addikt
Éppen ez a dolog lényege. Egyszerűsítve a dolgot a fordulatszámmal egyenes arányban növeled az üzemanyag mennyiségét és a fordulatszámmal egyenes arányban nő a teljesítmény. Ez eddig egál. Tehát ha egyenes a nyomatékgörbe, akkor (gyorsítás szempontjából) mindegy milyen fordulaton használod a motort. De a nyomatékgörbe harang alakú.
Egy sima egyenlet rendezéssel:
Teljesítmény=konstans*fordulatszám*nyomaték
Fogyasztás=konstans*fordulatszám
Ebből fogyasztás/teljesítmény=1/nyomaték (basszus most látom, az elöbb a reciprokát írtam... bocs ) Ez persze közelítés(a konstans nem konstans), de így jön ki alakra a harangból az u.
Mindjárt nézek valami értelmes linket.
Ez traktor, de legalább van benne görbe: [link]
[Szerkesztve] -
Foglalt név
addikt
Mire gondolsz? Mint mondtam, durva közelítés a legtöbb, csak a görbék jellegét próbáltam érzékeltetni.
A teljesítmény a nyomatéktól és a fordulatszámtól függ.
A fogyasztást viszont nehéz lenne leírni, mert egy többdimenziós jelleggörbe alapján dolgozik az adagoló(injektornál). Ebből ki tudnád számolni az egy ütemben elhasznált üzemanyagot, azt felszorozhatod a fordulatszámmal, aztán jön a dilemma, hogy akkor most időben adod meg vagy hogy, mert ugye a l/100km matematikus szemmel nézve egy vicc. -
Foglalt név
addikt
''A tüzelõanyag-takarékos üzemeltetés érdekében hogyan kell a gépkocsit gyorsítani?
Minden sebességfokozatban intenzíven növekvõ gázadással, a legnagyobb fordulatszám 2/3-ának eléréséig kell gyorsítani.''
Ez egy értelmes kérdés volt. A többi...
A többi dolognál írtam, hogy durva közelítések. A fogyasztást, leírtam, hogy ha egzaktul nézed valóban nem így kell ''számolni''.
Azt megint nem értem, hogy mi bajod van a teljesítmény képletével. Miért baj az, ha nem állandó a nyomaték -
Foglalt név
addikt
Valószinű elbeszélünk egymás mellett. Ha elolvasod a 684-et leírtam, hogy a fogyasztást, igen ha egzaktul nézzük, nem így számoljuk. A teljesítmény képlettel nincs baj, a nyomaték szerepel ott, te is ugyanezt mondod, komolyan nem értelek Vagy az a baj, hogy nem részleteztem ki külön, hogy a nyomaték az maga is függvény?
Az utolsó mondat pedig végképp nem értem, mire jött.
Kicsit olyan érzésem van, mint mikor általános iskolában a tanár próbálná rávezetni az osztályt mi az az összeadás és a kis eminens, aki már otthon utána olvasott, minden áron elmondja, hogy ő tud integrálni és az az igazi, az összeadás csak egy vicc.
Te tudod ezekszerint miről van szó. A többiek elhitték nekem, én meg elhittem annak a műegyetemi oktatónak, aki valószinű az elmúlt 30 évben ezzel foglalkozott. Részemről befejeztem. Ha gondolod nézz utána, mi az a modell, mi az a közelítés vagy váltsd meg a világot és magyarázd el a többieknek hogyan működik egy motorelektronika. De ennek a kötözködének amit most csinálsz, értelme nincs. Felfogni nem akarod, amit írok, csak nyomod writeonlyba ugyanazt. A többieknek nem segítesz, csak átláthatatlanná teszed a topicot. Szerintem erre nincs szükség, úgyhogy részemről kiszálltam. A témában itt a topicban többet nem írok, ha valami még benned maradt, írd meg magánba. Viszont ha tényleg annyival jobban tudod, akkor leírhatod ide is, hogy müködnek ezek a dolgok, biztos mindenki szívesen olvassa.(nem, ebben most nem volt irónia, komolyan mondom) -
Foglalt név
addikt
c20ne és a 20se is megállt nálunk 7 literből, ami egy omegától nem rossz. Kötelező annyi rá, mint egy 1.6osra, de azért úgy, mint az állat nem megy Ellenben van hozzá nyomaték és teljesítmény görbém
Néztem a nagyobb tuning oldalakon, lexmaul, steinmetz, stb. de az 1.4es-hez nem igazán szólnak hozzá De ha van valami szólok. -
Foglalt név
addikt
Na. Végre megtaláltam [link]
-
Foglalt név
addikt
Feltéve, hogy ugyanolyan korú autókról beszélsz, mindkettő x20xe(v) motorral lesz szerelve, ez a 136 lovas jóság(100kw, thx a labancoknak ). Eddig sok jót nem hallottam erről a motorrol, én nem ajánlom. Az omega és a vectra között a legnagyobb különbség, hogy az omega iszonyat kényelmes. A vectra inkább testreszabott. Az A-s még egész korrekt helykínálattal rendelkezett, de a b-s szerintem már az astrahoz van közelebb. Felszereltségben sok különbség nem lesz, mert vectraból a 2.0 már a csúcs, míg omegaból az alja. Mindenki hazabeszél, én omegát vennék. Volt vectra is, omega is, szerintem az omega kényelmesebb, hülyeség, hogy többet eszik(minimális különbség van a súly miatt), nagyobb annyival, hogy kevésbé érzed a sebességet, nyugodtabban lehet vele utazni.
-
Foglalt név
addikt
Nekünk az omegán is néha villágít, múltkor vlmi gányoltak az alváznál, azóta csinálja. Ergo feltételezem nem motorhiba, hanem vlhol leégették a szigetelést vagy hasonló én ezért nem járom végig a kábeleket és nem is fizetnék súlyos 10ket. Ha világítani akar világítson
Tipikusan olyan hiba, hogy segghülyék hozzá és kicserélik a fél autót, új lesz a légtömegmérőtől kezdve végig az összes jeladód, aztán rájönnek, hogy meg volt törve egy kábel. Még egy sry-t sem mondanak a végén(feltéve, hogy tényleg kiderül, mi volt a baj)... -
Foglalt név
addikt
Totalcar nyitólapról [link]
-
Foglalt név
addikt
Vada nem lehet, hogy éppen a lágymányosi alatt parkolsz?
-
Foglalt név
addikt
Hétvége tapasztalatai.
Országút.
Elméleti megengedett legnagyobb sebesség: 90km/h
Gyakorlati megengedett legnagyobb sebesség:
motorizáltságtól függően
Kamion 110km/h
Kisbusz 140km/h
Személygépjármű 170km/h+
Kényelmes 100as rezeg a léc tempóval elég csigák voltunk. Az 1.6 cégautók meg az utolsó leheletükig küzdöttek, hogy tudják tartani a forgalom ritmusát.
Ez így normális? -
Foglalt név
addikt
válasz bolondember #1532 üzenetére
Hát azért így sem volt szép látvány
Atesz: vagyok egész nap, szólj hogy hol és mikor jó Neked -
Foglalt név
addikt
válasz bolondember #1672 üzenetére
Vettem a felhívást
-
Foglalt név
addikt
-
-
Foglalt név
addikt
Ennél a motornál nagyon nem mindegy, hogy használod. Hosszú úton 6 literből megálltunk vele. Mikor én ''állatkodtam'' benyalta a 12 litert. Karbit tudni kell vezetni, padlógázt nyomni ökörség. Annyit kell neki adni, amennyit kér. Olyan, mintha nővel lennél. Meg kell adni, ami jár neki, de nem többet, mert akkor megun, különben meg csak téged akar. Berakod egybe. Kuplung+gáz, aztán ha elindult figyeled. Van egy pont, ahol szinte szívja a pedált, érzed a hangján, ahogy engedsz neki, úgy akar egyre többet. Ha elkapkodod megfojtod vele. Csak érzéssel. Egy karbissal együtt kell élni. Nem olyan mint egy kurva, egy injektoros, akinek bemondod mit akarsz és csinálja, mert az a dolga. Itt kell, hogy mind a ketten akarjátok, cserébe sokkal nagyobb az élvezet. Áh...
Holnap szombat, akkor még nyitva vannak a kereskedések
Mellesleg én kb. minden héten szétkaptam a gépet. Benzinszint beállít, az összes járatot áttisztít, stb., stb. igényli a foglalkozást, de amit nyújt érte -
Foglalt név
addikt
válasz deicide #1733 üzenetére
Azért kérdeztem, hogy lokalizálható-e a rángatás sebességtartományra, mert az általában csak centír szokott lenni. Mi éppen nyaralás elött jártunk úgy, hogy a 4ből 3 gumi pattant el egy hét alatt... Csodáltuk mi is, meg aki cserélte a gumikat is, hogy hazaértünk a pályán. A futófelület elég érdekesen nézett ki... Két szomszédos lamellat, amit egy kb. 2mm-es barázda választ el, kb. ugyanekkora eltérést mutatott az ideális körívtől, tehát kb. olyan volt, mint mikor egy 4 éves gyerek vonalzóval próbál kört rajzolni
Ha meg elmegy a futómű, kerékösszetartás, dőlés, az is elég érdkes egyenesfutást eredményez, főleg nagyobb sebességnél.
Új hozzászólás Aktív témák
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- 3D nyomtatott versenypályák
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest