Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz Vesztor87 #84908 üzenetére

    Ez igaz, bár a lánc csak az 1.4-es motornak van.
    Az 1.6-1.8 szíjas 150,000Km/10 év.

    Típus hibák igazak.
    Pluszban még hozzátenném:
    1,CIM modul Hibája, hogy gyárilag szinte meg sem forrasztották a csatlakozó lábait, emiatt idővel elengedi és hol érintkezik, hol nem, mivel can-buson kommunikál az autó többi részével, meg tudja kavarni a dolgokat, a jelenség többek között az, hogy ha dudálni szeretnénk akkor hangosodik a rádió, vagy felkapcsolt világítással van duda, lekapcsolva nincs, index nem marad kint hosszan, jellemzően balra, stb.

    Erre egy egyszerű megoldás van, újra kell forrasztani a csatlakozó érintkezőit a panelon.

    2,Következő dolog ami még a műszerfal környékén van az a levegő áramlásért felelős zsalu.
    Sajnos ez némileg örökölt betegség.
    A levegő beszívása a tűzfalon keresztül történik jobb oldalon, ennek útját egy zsalu állja ha átkapcsoljuk.
    Ezt a zsalut elég gyengére tervezték, a motort pedig nagyon erősre, emiatt szinte biztos, hogy idővel megadja magát, és a zsalu szára ahol a motor hajt elreped, így a zsalu egy helyben áll a motor pedig teker.
    Ezt néha kattogó hang kíséri, ami mindig hallható, az a búgó hang 10-15 másodpercig folyamatosan, ekkor letilt az elektronika időtúllépéssel, majd később újra próbálkozik.
    Emiatt akár lezárt autónál is próbálkozhat a zsalu pozícióba állításával.

    Ennek a hibának a megoldása vagy a zsalu cseréje vagy annak javítása, illetve áramkorlátozó elektronika beépítése a motorhoz.

    3,Rádiók esetében néha előfordul, hogy a CD/DVD-t érzékelő mikrokapcsoló tönkremegy, emiatt bekapcsolhat a rádió magától, vagy menet közben átkapcsolhat Lemez forrásra.

    A mikrokapcsoló cseréje megoldja a gondot.

    4,Kívül a külső visszapillantó tükröknél jellemző a tükörlap leesése, semmi előjele nincs átalában csak fogja magát és lefordul, van akinek autópályán, van akinek álló helyben, néha menthető, de többnyire törik.
    Szerencsére nem egy drága dolog 2000-5000 ft között lehet venni attól függően, hogy fűtéses-e vagy sem.
    A régi visszaragasztását lehet kétoldali ragasztóval, FBS-el, vagy kimondott Loctite tükör ragasztóval.

    5, Toronycsapágy Ez fontos!
    De ha minden oké vele, akkor érdemes lecserélni a gyári megkeményedet védő sapit és a Chromax oldalán lehet rendelni 800.Ft-ért gumiból készült sapit ami a vízet,párát megátólja.

    Ellenőrzése motorháztető felnyít, majd a torony sapít leveszed ,és már látható is, ez nagyon nagy alkúalap is lehet, mert nem kettő forint a csere.

    6, Nem nagy dolog,de kesztyűtartó
    Működési elve elég egyszerű, úgy működik, mint egy fecskendő, van bent egy rúd, ami a kesztyűtartó ajtó egyik karjához csatlakozik és a rúd végén van egy kerek gumi, ennek a guminak az átmérője pont passzol a gázrugó testébe így valamelyest szorul, és ahogy előrecsúszik (mikor kinyitjuk a kesztyűtartót) vákuumot hoz létre maga mögött, ez eredményezi a kesztyűtartó ajtajának lassú lenyílását. Ha a gázrugó valamelyik alkatrésze eltörik, nos nincs mit tenni azt bizony cserélni kell. Viszont sok esetben a rúd azon része válik le amin a gumi van ugyanis azt egy gömbfej rögzíti így az a gázrugó végébe beesve nem tudja ellátni feladatát és a kesztyűtartó ajtaja bármiféle ütközéscsillapítás nélkül csapódva nyílik. Ilyenkor szét kell szedni a gázrugót, kiszedni és az eredeti helyére felpattintani a gumigyűrűs részt. Ebben a leírásban ennek a lépéseit mutatom be.
    A gázrugó kiszerelését nem mutatnám be újra ugyanis annak minden lépése benne van a fentebb említett leírásban.
    Ha kiszereltük a gázrugót első lépésként szét kell szedni. Ehhez a tetejét kell lepattintani, jól látszik, hol illeszkedik, két oldalt fogja egy-egy köröm, ezek is jól látszanak.

    A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

Új hozzászólás Aktív témák