Hirdetés
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
w333
félisten
Az úgy tényleg elég baráti aki nem akar szöszölni vele ...
(#41005) Declare
Természetesen tudom hogy milyen (másik autómban Xenon van) és ég-és a föld a különbség, de a kresz szabályzatainak megfelelően egy nem Xenonos autóba elég körülményes és drága mulatság xenon -t építeni
Különben most nézem ezt a tesztet Link francnak sem kell "Night Braker" 5000 Ft -ért 268 óra üzemidő az szerintem nagyon-nagyon kevés
Én valami hasonlót fogok venni Link
Viszont egyre jobban piszkálja a fantáziámat hogy a 70/75W milyen lehet ? mert ez ugye az 55/60W -tól fizikailag erősebb 10/15W -al
(#41006) 7Sony7
Meglátjuk hogy álok majd pénzügyileg, elég sok mindent szeretnék cserélni, ha belefér akkor természetesen Monroe lesz, de ha valakinek van jó tapasztalat a Starline -ról akkor természetesen azt veszem. 7000 Ft -al azért olcsóbb
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Na megvettem az izzókat ... végül Tungsram BLUis +50% -t (olcsó volt)
A fényereje szerintem kitűnő, ilyen jég fehér (kicsit kékes) itt vannak a képek !
...
Eurocenter (interspar 2200 Ft) a mélygarázsban azonnal ki is cseréltem, előtte valami hagyományos Osram volt, a különbség ég és a föld, csak ajánlani tudom !
Bocsi a képminőségért, de közben elkezdett esni az eső !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Srácok az mennyire normális hogy kb. 5-10km megyek a forgalomban és kb. 90C alatt egy picivel bekapcsol a hűtőventilátor ? aztán ismét dugóban kb. 5 perc múlva megint bekapcsol (eltelik ismét 5 perc és megint), ha nincs forgalom és haladok akkor minden oké, lehetséges az hogy le kéne cserélni a hűtőfolyadékot ? és ha igen akkor pontosan mire ? ioncserélt / desztillált víz ... lehet hogy fagyálló van benne (de kissé zavaros) a fagyálló gyorsabban melegszik ?
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Köszi
Szóval itt látszik a képen Link ilyenkor kapcsol be, aztán visszahűti majdnem a vékonyabb vonalig 70-75C -ra
Víz rendben van (de simán lehet hogy valahol levegős) esetleg szedjem ki a hőgombát (tisztítsam meg és rakjam vissza) lehet hogy piszkos (vízköves)
Azért kérdezem mert nem tudom hogy ez normális C20NE motornál vagy sem, bmw 520i -nél pl. beáll középre és ennyi, ventilátor hangot még nem halottam
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz F_Gergely #41046 üzenetére
Na az a nagy fordulatos, (aminek búgó hangja van) az a hűtőventilátor
(#41047) gban
A venti kábele a fene sem tudja hogy hová megy ... nem néztem
De elvileg minden oké (sőt fagyálló van benne) kicsit engedtem le belőle aztán színig feltöltöttem a víztartályt, majd szépen járattam a motort közben nyomkodtam a vízcsöveket és szépen kinyomta a víztartályból a feleslegesen sok folyadékot !
Aztán megnéztem gázadásra mi történik ( a vízpumpa szépen működik) ugye ilyenkor kicsit lejjebb megy a tartályban a víz
Két hőgomba is van (a hátsó szinte hozzáférhetetlen) Kép róla !
Még a végén az is lehet hogy ez a gyári működés, mondom mikor haladok akkor ilyen 70-80C szokott lenni az üzemi hőmérséklet, és nem kapcsol be, de ahogy egy helyben állok (dugóban) 5-10 percenként bekapcsol
Mondjuk egy ékszíjjal megoldhatták volna hogy folyamatosan pörögjön (mert akkor ugye nem volna mi bekapcsoljon 5 percenként a dugóban)
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Fene sem tudja ... az lehet hogy a műszerfal hőfok jeladója normálisan működik, viszont a hűtőventilátor jeladója többet mutat így küldi a jelet és ilyenkor ugye bekapcsol a venti
Már csak azt kéne kideríteni hogy melyik a hűtőventilátor jeladója, a legegyszerűbben talán ugy derithetem ki hogy mikor bekapcsol a venti lehúzom valamelyik kábelt a vízpumpáról (ha megszűnik a pörgés akkor az lesz a jeladó)
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Két jeladó van, műszerfalnak a termosztátban ez pedig a ventilátornak
Ha jól látom (Kép) akkor tizedesek vannak mert ugye a 90 és 110 fok között van a vékony vonal vagyis akkor az ott 100C fok, szóval ha az én példámat nézzük akkor 90C -nél bekapcsol majd visszahűti a vékony vonalra ami szerintem 80C fok lesz !
Szóval a hűtőventilátor jeladó "csal" kb. ha jól számolom 5-10C fokot, mikor 90C valós fokon van, akkor a jeladó 100C -nek érzékeli és visszahűti 90C -re ami valójában csak 80C
Jók ezek az Opelek ... nem unatkozik mellettük az ember
A BMW -nek kb. 3 év alatt egyszer sem nyitottam fel a motorháztetőjét
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Kizárásos alapon ha a hűtőventilátor jeladó normálisan működni akkor nem kapcsolna be dugóban 5 percenként, a másik hőgomba pedig semmit sem vezérel csak mutatja a műszerfalnak a hőfokot
(#41056) horvathkrisz
Az igen ott valami tömítés csúnyán kiment
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Különben minden oké ... kiderítettem hogy elvileg gyárilag 82-87C az üzemi hőmérséklet és 90-95C között kapcsolja a hűtőventilátort
Illetve pont nem az a 2 hőgomba vezérli amikre gondoltunk, hanem van egy harmadik hőgomba (29 -s kulcs -al lehet levenni) ez maga a hűtőradiátoron van és 3 pólusú vezeték csatlakozik rá
Együtt lehet vele élni (lámpánál az a 20-30 másodpercet simán kibírom) majd idővel beszerzek egy ilyen hőgombát ami 100-105C fokon kapcsolja a ventilátort
Szóval egyelőre "problem sloved" köszi a segítséget
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz trassher #41065 üzenetére
Én egy ilyen Audi A4 -t simán elfogadnék
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Persze hogy annyi, viszont maga a műszerfal hátuljára ráírt fehér A. V. (A Vectra) felírat nekem nagyon gyanús hogy az a km. óra sem volt már gyári
Szerk.
Itt a pontos magyarázat 1107#
(#41069) trassher
+1 és igen ennyiért már inkább egy 1.6i G Astrát vennék !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Na csak lejött az autópályás manőver büntetés (14850Huf) igaz nem én fizettem (anyu rendes volt és kifizette) mert ugye őt vittük akkor Pusztaszabolcsra, viszont még így is kicsit szarul esett mert ennyiből már megvettem volna a 2 hátsó lengéscsillapítót !
Szóval ahol autópályát (Vignete feliratot) láttok, azonnal satufék és visszafordulás vészvillogóval, mert nem játék ráadásul ha 30 napon belül nem fizeted ki a 14850 Ft -t akkor 58000 Ft lesz belőle tehát csak óvatosan, gps balfaszf*ság miatt, de jó kis tanulópénz volt
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz lsebestyen #41143 üzenetére
Persze tudom ... jelenleg IGO -t használok (most nekem ez a legjobb) de akkor még a Here Maps -t használtam és én h*lye elfelejtettem kikapcsolni az autópálya útvonalakat, ezért vitt fel
Szerk.
Lassan összeáll az alkatrész dolog, ha jól látom van ami olcsóbb lett !
Féktárcsa Delphi : 2 X 7452 Ft
Első fékpofa Delphi 6862 Ft
Hátsó fékpofa (Delphi vagy Gyári) 4576 Ft
Hátsó gázos Starline 2X 6552 Ft vagy Olajos Kayba 2X 7603 Ft
Gyújtógyertya gyári 4X 945Ft
Hátsó stabilizátor szillent gyári 2X 815 Ft
Km óra spirál Automega 2456 Ft
Szelepfedél tömítés Meyle 480 FtBármi észvétel (akármi) jöhet nyugodtan, köszi
(#41144) tboy93
Persze nem szó szerint értettem, hanem a pályára felvezető útnál !
(#41146) gban
+1 csak hirtelen nem tudtam vezetni + sms -t küldeni, leállósávba ilyenkor le lehet állni 1-2 percre ? mondjuk vészvillogóval akár ?
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
(#41147) lsebestyen és (#41148) gban
Köszi az infót
Legközelebb inkább figyelmesebb leszek, de ha véletlenül megint valami hasonló történik (akkor inkább tényleg leállok 1-2 percre) és megrendelem 3000 Ft -ért ami azért sokkal jobb a 14850 büntetéstől
Szerk.
És utólag nem lehet megvenni mikor pl. már lejöttem a pályáról és biztonságosan meg tudok állni ? gondolok itt olyan kb. 1-2 óra csúszásra ?
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz tboy93 #41150 üzenetére
Hát ez elég rossz hír
(#41151) gban
Na f*sza, szvsz. ez elég nagy bunkóság az autósokkal szemben
De azt már igazából kitalálhatták volna hogy pl. ha valaki véletlen feltéved az autópályára (mint pl. én és sokan mások is) hogy ha áthaladok 5 kamera felett csak akkor járjon a büntetés, mert ugye 14850 Ft -ért mentem az autópályán 300 métert, ennyi erővel végigmehettem volna az egész pályán
Szóval nagyon rosszul van ez kitalálva, vagyis csak nekünk rossz, nekik ez jó !
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz horvathkrisz #41174 üzenetére
Jah ... és ha szerencséd van akkor még pont annyi áram maradt még benne hogy kivágjon 5-6 biztosítékot aztán majd lehet vakarózni
Na jó csak poénkodtam, igen ez egy jó megoldás a teljes áramtalanításra
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz haddent #41177 üzenetére
Egyszerű a történet ... aksi kivétel után fel kell kapcsolni a lámpát, ha az nem áramtalanítja az egész autót akkor semmi sem
Szerk.
Tegnap direkt az AGIP -nál tankoltam és halkabb lett az autó jobban húz és egyenletesebb az alapjárat, ez tényleg így van vagy csak placebó ?
OMW -nél szoktam általában, de már kétszer belefutottam hogy az autó nem akart húzni, és az alapjárat is kicsit remegtette a kormányt (most pedig semmi)
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Ez igen ... Csak egy Golf Mk1
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz AMD Power #41562 üzenetére
Ez nem jó polírozásra ... csak waxolásra ami nem sokat ér !
Egy ilyen kéne Link vagy egy sarokcsiszoló és hozzá polírozó korongokkal
El nem tudod képzelni mennyi kosz jönne ki a fényezésből, fehér autónál ez nagyon látványos, políroztam már ilyen fehér F Astra -t brutális lett az eredmény!
Szóval mindenképp nagy fordulat és polírpaszta (a lényeg hogy nem szabad addig polírozni amíg kiszárad alatta a paszta mert megégeti a fényezést, én azt ajánlom polírozás közben egy kis vizet kell permetezni az adott részre ahol polírozod (hogy midig nedves legyen)
És mindenképp elemenként kell kezdeni ... értelemszerűen (tető, bal első sárvédő, motorháztető, jobb első sárvédő, jobb első ajtó, jobb hátsó ajtó, stb. szóval körbe) hatalmas nagy meló ha normális eredményt szeretnél akkor 1 elem kb. 20-30 perc
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz AMD Power #41566 üzenetére
Tessék ... zsír új és olcsó (ráadásul elvileg minden van hozzá)
Na egy ilyennel már szépen lehet dolgozni, otthoni használatra bőven elég !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz AMD Power #41570 üzenetére
Egy ilyen géppel + TurtleWax -al kb. ilyen eredményt lehet elérni
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz trassher #41578 üzenetére
De teljesen jó az is ... de magánszemély olyat nem igen tud venni !
Különben én próbáltam a TurleWax -t és szerintem brutál jó
Volt kollégám most Maxolen cuccot használ ami még maradt (szerintem ez a legjobb és 6-7 évig dolgoztam a termékeikkel, nagyon kár hogy megszűntek)
Kb. 1-2 hét múlva szerintem ismét lepolírozom de most kicsit alaposabban, megkérdezem hogy most milyen anyagokat használnak (volt kollégáim) de ha valami gagyi akkor veszem én is a TurtleWax -t
(#41582) diablo1984
+1 különben kis fordulaton mindenki óvatosan megtudja csinálni !
De ha biztosra akartok menni és nem bíztok magatokban akkor ezt a kis excentrikus waxoló gépet kell megvenni ezzel nem lehet kárt okozni, visszont nem is lessz tőle olyan szép az autó mint pl. egy normális gépi polírozástól
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Na szevasztok ... (most egy kicsit Skodázzunk)
Szerintetek ezek mennyi reális árak egy ismerős szerelőnél ?
Szóval elvittem ismerősöm S. Fabia 1.4i autóját ismerős szerelőhöz és kiderült hogy az egész mind a 4 kereken a féket cserélni kell (első féktárcsa + fékpofa, hátsó fékdob + betét + rögzítő rugók, fékolaj, ezen kívül 4 gyertya + pollenszűrő) szóval az egész műveletre alkatrészekkel együtt + kedvezményes munkadíjjal kaptam egy 97000 Ft -s árat ami azért nekem kicsit soknak tűnik, ez mennyire lenne szerintetek egy reális ár ?
Saját autómat magam szervizelem, így nem vagyok tisztában az árakkal
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Én is kicsit soknak tartom ... (unixos alkatrészek ez 100%)
Viszont ahogy néztem :
2 első féktárcsa (30e) + betét (10e)
2 hátsó fékdob (32e) + betét (8e) + rugó készlet (5e)
4 gyújtógyertya (5e)
1 pollenszűrő (3e)És ugye még a munkadíjat nem is írtam ... hát horadt drága ez az unix !
(#41768) mohabá 007
Lefényképeztem ... tulajdonképpen hátul nincs fék (kézifék is kuka)
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Köszi mindenkinek ... szóval akkor ez így korrekt !
Különben most hoztam el az autót (féket majd elviszi a tulaj most nem volt annyi pénze) és ugye a fő hiba amiért odavittem az az volt hogy sípolt a víz és villogott a műszerfalon, na teljes kiegyenlítő tartály (víztartály) csere aztán ugye a diagnosztika + hibakodók kiütése és (szerviz intervallum reset) fékhatótávmérés + fékek szétszedése (felmérés) + összerakás és így fizettem mindennel együtt 20e -t szerintem ez baráti volt
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
-
-
w333
félisten
válasz trassher #41783 üzenetére
Ezzel kellett volna csinálni Link (Auchan 830 Ft), mikor kifújom akkor ilyen habos valamivé alakul át (így nem tud befojni sehová), brutálisan jó minden mocskot szépen leszed, keményebb mint a nitro hígító (szerintem tisztább lett volna)
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz haddent #41785 üzenetére
Levegőszűrő vastag vákuumcső csatlakozik rá ... Link, ha pedig ilyen akkor a fekete műanyag alatt lesz, ahol az a 2 db. kék színű cső rácsatlakozik
És igen különben +1 nekem is jó hangos a Vectram (olyan mintha dízel lenne)
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Azt a tyúkbeles mindenit mi van ebben a motortérben ?
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz haddent #41788 üzenetére
Ha már szétkapod akkor az alapjárati motort is tisztítsd ki azt itt találod (alul az a kicsi) ez is okozhat ilyesmi hibákat, szóval "két legyet ütsz egycsapásra"
Lehet hogy neked is ilyen mocskos (mindenképp vess rá egy pillantást)
Szerk.
Még jó hogy mondod, én amióta kitisztítottam a pillangószelepet és alapjárati motort (végre stabil az alapjárat) és hátul már semmi kondenzvíz nem jön ki !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz trassher #41790 üzenetére
Az alsó része az nem szokott piszkos lenni ... illetve ha meghúzod a gázbovdent akkor kinyílik a pillangószelep és be tudsz egy rongyan nyúlni !
De persze hogy ha így kényelmes akkor jó, viszont így nem kell szétszedni (nincs + munka vele) ami pedig véletlenül befolyik azt úgyis elégeti a benzinnel együtt
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz Markizmark #41792 üzenetére
Ilyenek ezek az oroszok ...
Chiptuning stb. van de a vezérműszij és vízpumpa az bizony csörömpöl
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz Markizmark #41824 üzenetére
+1 ! én így nyírtam ki a Pug 406 autómat pedig a 2.0HDi motorok legendásan jók ... ekkor jöttem rá hogy egyáltalán nem való nekem a diesel autó
Ezért is vettem meg az 520i -t jó kis soros 6 henger 24 szelep az igazi nyers erő ... zabál mint a disznó, de ugye a lovakat etetni kell
Különben meglepő de a Vectra C20NE is van olyan hosszú a váltója mint a bmw -nek, meglepődtem kicsit mikor kettesben 6000 -s fordulaton 100km/h viszont ennek a hosszú váltónak van egy rossz tulajdonsága is, mégpedig városban nagyon ritkán szinte lehetetlen 4 -s fokozatban közlekedni (kéri vissza a 3-t)
Ma néztem 5 -s fokozatban 1500 -s fordulaton (90-100km/h) takarékosan
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz Spancer RE #41836 üzenetére
Ferodo tárcsát vennék Ferodo fékpofákkal a lehető legjobb választás
Tárcsa 21400 Ft + fékpofa 10690 Ft, gyáritól olcsóbb (viszont sokkal jobb is)
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Tényleg ... hogy miért nem a klubtag árat linkeltem azt én sem tudom
Pedig én is klubtag vagyok !
(#41846) Spancer RE
Fékolajat minek? azt szvsz. nem kell mindig cserélni
Csak azért mondom mert aztán az egész rendszert kilevegőztetni egy rémálom !
Egyébként ez miben tér el a gyáritól?
Ferodo ? a világon a legjobb, és csak ezzel foglalkoznak
A gyári nem tudom hogy milyen minőségű, de a Ferodotól biztosan rosszabb !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
Új hozzászólás Aktív témák
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs