- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- iPhone topik
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Sony WF-1000XM4 - ezúttal koppan az áll
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Computex 2024: MagSafe külső SSD és Apple Lokátoros burkolat az MSI-től
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
Hirdetés
-
Közeledik az X Fold3 Pro
ma A kínai bemutató után megtartotta a Vivo a nemzetközit, de még nem Európában.
-
Computex 2024: látogatóban a Chieftecnél (videóval!)
ph Mélynyomót formázó microATX ház, egy ígéretes üvegtorony és vízhűtések is előkerültek a standon.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Marvel's Midnight Suns
gp A jövő hét folyamán ismét két meglepetéssel lesznek gazdagabbak a PC-s felhasználók.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
"Azért kicsit nevetségesnek tartom, hogy csak 184 ló ez a motor": vannak olyanok, akik ezer lóerő fölött hoznak ki tuninggal egy ennél kisebb motorból is... másrészt meg oké, 184 ló a motor, ennyit bír az anyag, a technika meg a gyártási pontosság, de nem is fizetsz érte annyit, mint egy 500 lóerős bmw dízelért... a harmadát is alig. azért ennyi, mert a piac ennyit ad érte. az opel is tudna sokkal erősebb motorokat gyártani, csak minek.
"Egy chip nem csak a lóerőnövekedésről szól, hanem ha jobb lesz a karakterisztika": és mitől lenne jobb a karakterisztika? megváltozik a turbó karakterisztikája, hogy több levegőt tol be alacsony fordulaton? mert ha nem, akkor minek?
"tovább forog": a dízel eleve nagyobb nyomásokra és erőkre van tervezve, mint a benzines, a nagy köbcentis dízel meg pláne. tehát nagyobb vasak vannak benne. ha ezt tovább forgatod, szétszakad. A tied lesz az az autó, ami leggyorsabban eljutott az autópályáig, majd ott pár dugó letépte a gépháztetőt is, és elment rákászni... te meg ülsz majd az ülésen és hajtogatod, hogy dehát volt még benne tartalék.
"hanem szeretnék egy kis plusz erőt, ami jó ha ott van, ha netán kellene.": vettél egy, az átlag utcai szaladgálós autóknál másfélszer nagyobb köbcentis, akár kétszer erősebb dízelt. A plusz lóerő attól van, hogy v6 cdti van a csomagtartóra ragasztva, nem 1.4 hdi. Milyen plusz lóerőt szeretnél még? jato rakétákat?
"Azért a v6 alatt szerintem alapból nagyobb fékek vannak, mint az 1,9 alatt.": ezt nem tudom, a gts-en valóban nagyobb fékek vannak. Látványosan nagyon sokkal nagyobbak.
"Ez relativ. Kinek mit jelent a gyári 9,2sec.": elmondom, mit jelent a 400nm kézi váltóval egy normális sofőr kezében:
- országúton nincs olyan, hogy akadályoztatva vagy az előzésben. hacsak nem jön szembe man felirat, lehet menni
- hiába áll le okoskodni 325d és alatta bármi (a6 2.5tdi, passat 2.0 cr tdi, passat 2.0 pdtdi), a tükörből nézed, ha érdekel,
- 1.4 hdi, 1.6 hdi, 2.0 hdi, 2.0 tdcdi, 1.9 cdtdi-vel nem versenyzel, mert úriember nem áll ki annyival gyengébb ellen
- ha eltalálod a sávválasztást, minden forgalmi lámpa lifo.
- a végsebességedet nem a motorerő korlátozza, hanem az aerodinamika, vagyis nem azért nem mész gyorsabban, mert nem bír, hanem azért, mert nem akarsz felszállni.
- az octavia rs rendőrségi vadászokat a shopban köszöntöd, miután megittad a kávédat.még sorolhatnám, de minek. Egy ilyen motort se használsz ki teljesen, a sokkal erősebbet meg egyáltalán nem, mert neked is csak egy jogsid van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
a hsz-em arról szólt, hogy átlag autók nem ellenfelek. a hekkelt pdtdi ibiza átlag autó? nem. akkor rá nem vonatkozott az állítás.
úgyhogy tényleg sikerült belekötni, kár, hogy értelmetlenül.szerk: egyébként meg gyakori, hogy nem a motorerő miatt marad le valaki, hanem mert adott helyen azt a mennyiségű gyorshajtást már nem vállalja be.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz _seth_ #22211 üzenetére
mostanában az a divat a dízelnél, hogy ugyanazon öntvénybe raknak különböző turbókat. egy gyalog turbó a mezei motorra, egy változó geometriás turbó a közepesen erős motorra és 2-3 kisebb-nagyobb turbó a nagyon erős motorra.
én a magam részéről nem hiszem, hogy csak a turbónyomás lenne más, az olajozásnak, hűtésnek, csapágyazásnak mind követnie kellene a nagyobb terhelést, de meggyőzhető vagyok az ellenkezőjéről.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz zolikaDB #22272 üzenetére
Minden autó can busos már vagy 25 éve, mert kötelező tartozék. A kérdés az, hogy mennyire. Az alap szabvány, ami kötelező, az csak a környezetvédelmi paraméterek lekérdezését követeli meg can buson, hogy ennél többet tud-e, az gyártó függő. A c vectrában pl. 3 can bus van, a motorvezérléstől kezdve az abs, esp, minden rajta van az egyiken, a body (karosszériával összefüggő jelek) a másodikon és az entertainment a harmadikon. Ha jól emlékszem...
Tehát a G astra is can busos, de ott még sok mellette az analóg is.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz gabipaci #22283 üzenetére
csak nyugodtan sírdogálj, az obd2-es diagnosztika 1996-tól kötelező az usa-ban, azt pedig can buson vagy hasonlón szokás csinálni. Elődjét, az obd-t vagy obd1-et már az f astra is ismerte, amit 1991-ben mutattak be.
tehát ha figyelembe vesszük azt is, hogy a "*vagy* 25 éve" nem akart pontos időmeghatározás lenni, akkor az, hogy 22 éves autó már ilyen, nem érdemi pontatlanság.
küldök pzs-t. egyébként pedig itt indult a vita: "(#22272) Nem tudom, h a H Astra can-bus-os-e? A G nem az.": de, a g astra can bus-os.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz gabipaci #22286 üzenetére
Az, hogy csak 2001-től kötelező európában, egy dolog, már a g astrában is volt obd2, következésképp lenni kellett benne can busznak is. az más kérdés, de ezt is írtam már korábban, hogy nem raktak rá annyi mindent a can buszra, mint manapság.
A weben előforduló különböző információ források szerint az F astrában is volt obd csatlakozó, de láttam olyan weboldalt is, ami motorvezérlő fajtától tette ezt függővé. Ha az előző igaz, akkor 1991-től van az astrákban can busz, ha az utóbbi, akkor egy 96-os corsa az, amiben már volt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #22326 üzenetére
ne keverjük a nagysebességűnek nevezett szabványt a nagy sebességre beállított implementációval. ha azt a szabványt nézem, akkor a vectrában csak nagysebességű busz van, 3 darab, különböző sebességen járatva.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #22342 üzenetére
Azért kell a három sebesség, mert különböző időzítési elvárások vannak. Ha megnyomtad a rádió csatornaválasztót a kormányon, mindegy, mikorra vált, de az esp ne fél óra alatt szóljon már az ecu-nak, hogy vegyen vissza. Gyorsabb busz rövidebb dróton bír ugyanolyan bithiba aránnyal menni, lassabb busz meg hosszabbon. A csomagtartóban bal oldalt hátul is van can interfész, azzal kapcsolgatják a féklámpákat meg a többit.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
a szimmering egyfajta tömítés, másrészt meg a helyi kopásoktól is függ, hogy milyen legyen, emiatt biztosan nem vennék bele bontottat, csak gyárit.
másrészt a cseréje munkaigényes, így előfordulhat, hogy a munkadíj lényegesen magasabb, mint az anyagköltség, ez sem azt mondja, hogy bontottat tegyél bele, amit sokkal hamarabb majd megint cserélni kell.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz KonzolKartel #22503 üzenetére
a magánszemélynél élhetsz panasszal, de van határidő, amiből lehet, pont kifutottál.
olyan hibák esetén, amiről bizonyítható, hogy a tulajnak tudnia kellett róla (például azért, mert saját maga kendácsolta meg), simán megállna a panaszod. értékcsökkenésre hivatkozva vételár leszállítást lehet kérni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
[link] film a driftről.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
sík úton, szélcsendben, 90-nél tempomattal 6-6.5 liter körül
pályán ha belefutsz valami korlátozóba, akkor 7-7.7 (pl. hóvihar miatti tötymörgés)
pályán ember módjára 135-nél tempomattal 7.5-8-8.5 liter.
városban szerencsésen 10 alatt, több dugóval 12, nagy dugónál csillagos ég (amikor az agyhalott picsa miatt teljes útzárat csináltak anno az m3-as kivezetőjén Pesten és Pest kompletten bedugult, akkor 28).
200 fölötti átlaghoz már kevés egy fél tank 100 kilométerre.ha csak vidék, nagyvároson kívül és nem autópálya, akkor a nagy átlagot 8.5 alá lehet hozni. 9.3-9.5-ös átlagot is lehet vele tartani, abba már belefér egy-két rendesebb előzés.
nyilván ha minden kereszteződés lifo és nem tűröd, hogy előtted bárki is menjen, akkor a felső határ a csillagos ég. a tankja relatíve kicsi, 480 kilométer után nem árt tankolni. erősen gumi és gumifújás függő, plusz erősen lábméret függő.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz kisjimy #22615 üzenetére
tudok egy-két benzinkutat, ahol két tankolás után kirohad alólad a 3.2v6... meg viszonylag egyszerű szétszaggatni a kuplungját is (féltengelyeket is, de az nem a motor.)
gondolom azért gyengébb vectrában, mert magasabb környezetvédelmi norma alá esik.
szerk: a pedáltaposásban nem az a veszélyes, hogy szétnyomod a motort, hanem az, hogy ha rossz az út, széthullik a futómű. márkaszervizben teleszkóp 90k/darab, 50-60k egy segédlengőkar, stb.400 rugó motorgenerálra, mikor 120-140 körül áll meg csak a vezérlés cseréje, még bemelegítésnek is gyenge.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
nem a gombelem táplálja az immot szerintem, azt a kormányba épített adó látja el árammal. de lehet, hogy nem jól tudom. mondjuk egy gombelem árát kockáztatni érdektelen kategória.
szerk: arra odafigyelnék, hogyha nagyobb kapacitású elemet veszek, nehogy vastagabb legyen.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz gabipaci #22638 üzenetére
ha rendesen felfújod a gumikat és óra szerint 90-100 között valahol benyomod a tempomatot, akkor ennyit.
ha meg mindig úgy közlekedsz, hogy felküldik miattad a nato légierőt, akkor meg nem ennyit személyes tapasztalatom nincs, de ha egy 100 kilométeres úton odafelé annyival mész, amennyi elfér, akkor visszafelé már szabályos tempónál is majdnem porzik a tank... szóval akár 35 litert is bele lehet önteni 100km-en, de akkor az olyan, mint amikor Daniel vitte sztarcsit a reptérre azé' az könnyesre röhögős, mikor lelomházza a tgv-t
szerk: a vegyes 10.5 sok városozással nem vészes. én mostanában keveset tolom városban, olyan dugót, ahol 2-nél több pirosat kell kivárni, évek óta nem láttam.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
-
bambano
titán
válasz glutamin #22647 üzenetére
a dízellel két probléma van:
- 3 literrel kevesebbet fogyaszt, de ugyanúgy is közlekedik? ugyanolyan kategóriás dízelről van szó? mert az opel korábbi csúcsmotorját összevetni egy fűnyíró dízellel súlyos tévedés.
- a fogyasztás valójában érdektelen adat, amit az átlag dízel fan szeret elfelejteni, hogy a teljes költség az, ami valójában számít, és ezen a dízel csúnyán elvérzik.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
tehát összeméred a tuningolt 1.9 pdtdi-t a gyári 3-as szívós benyással? esetleg előírod, hogy a benzines csak hátramenetben mehet, vagy ennyire nem akarod elcsalni a futamot a dízel javára?
mondanám, hogy a gyári 1.9 cdti, hdi, tdi, tdci, pdtdi, 320d, 325d meg hasonló lomok sehol nincsenek a 3.2-es benzineshez képest, de ez nem igaz, mert pontosan tudom, hogy hol vannak. a tükörben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Tomoty #22656 üzenetére
"Mindenhonnan azt hallottam, hogy az 1.9 tdi ilyen fasza, meg olyan fasza.": mert mindenkinek más a viszonyítási alapja, közös alapra meg ritkán sikerül hozni a témát.
az 1.9 tdi, főleg a nem pdtdi, a-ból b-be autónak átlag embernek buzuki után jó. főleg azoknak az embereknek jó, akiktől nem áll távol kis simlizés, használják a dízelt, amíg megy, majd amikor látszik, hogy közeleg a vagyonka ráköltésének ideje, akkor eladják idős hölgytulajdonostól nagy hazugsággal.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
mikor lesz egálban? mert hogy most nincs, az saját tapasztalat.
rugalmasságban melyik autó a jobb? amit 20-nál simán berakhatsz 3-ba és 180-ig szemrebbenés nélkül egy lendülettel húz? vagy az a rugalmasabb, amelyikben ennyi idő alatt középen felvered a tejszínhabot?
üzemszerűen indulhatsz 2-ben, 110-ig megy. Ha nem mész autópályán, akkor az összes, Magyarországon szabályos sebességtartományt elviszi 2-ben. Most arról ne beszéljünk, hogy ahol sok dízel már meghal, én ott váltok fel 4-be és még van egy 5. fokozat is tartalékban.
"211le a 3.2 V6 a 325d meg 197 Azért nem kell hasraesni tőle." pontosan erről beszélek, hogy nem estem hasra a 325d előtt, sőt. hanem megtakartam, mint Moszkvát a hó.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz KonzolKartel #22662 üzenetére
az, hogy valaki dízelt szeret vagy benzinest, az ő dolga, ezzel nem szoktam vitázni (én a jelenlegi szabályozás mellett biztosan nem fogok dízelt venni).
amikor viszont a választásának alátámasztására objektíven értékelhető, téves tényeket hoz fel, azzal igen.
azzal sem szoktam vitázni, hogy az esetek zömében a dízelt tankolni olcsóbb. a teljes birtoklási költségen már lehetne vitatkozni, de az meg valószínűségi változó, kinél tojik be a lendkerék meg a szívósor, kinél nem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #22679 üzenetére
A 3.2 7.5 alatt van százon katalógus szerint. A tied nem kizárt, hogy az elején megfogná, de magasabb sebességeken nem.
Az 1.9 biztos nem fogja be a 3.2-t, nem tudom, az 1.9-en mennyit kell váltani 100-ig, a 3.2-n csak egyet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz skylinelaca #22687 üzenetére
arra, hogy magasabb fordulaton kialszik a check engine, lehet indok, hogy tönkrement az olajnyomás szabályozó és kis fordulaton nem tudja felépíteni a szükséges nyomást. pár ezer forint, nem nagy durranás.
ugyanez nem magyarázza, hogy miért nem húz rendesen az autó, hacsak nem kapcsol vészprogramra az ecu.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz KonzolKartel #22697 üzenetére
szerintem a kérdésben az is számít, hogy tettél-e bármit bizonyíthatóan, amiből tudnia kell, hogy kifogásod van az autóval kapcsolatban. ha 6 hónapig felé sem néztél, nem szóltál, akkor jó eséllyel nem áll meg.
ha kevesebb, mint hat hónapon belül sok mindent javítottál, amiről van számla és tudnia kellett róla, de nem szóltál neki, akkor véleményes.
ha javítottál és szóltál is hat hónapon belül, akkor megáll az igény.
szigorúan szerintem.
szerk: más helyen többször is van olyan a jogban, hogy a határidő újraindul, ha adott kérdésben értelmezhető cselekedetet csináltál. tehát pl. tartozás behajtásánál újraindul a határidő, ha írtál felszólítást.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz amargo #22704 üzenetére
a motorolajat nyírja ki nagyon hamar, úgyhogy ne a csereperiódus szerint cseréld, hanem sokkal hamarabb.
a következő a katalizátor, arra meg az a gyógyszer, hogy időnként ki kell vinni pályára és megkergetni, mint állat.
az akksi is rosszul járhat.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 10
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Vezetékes FEJhallgatók
- Politika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- iPhone topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen