Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Mobilarena
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
válasz torma1981 #44602 üzenetére
Nekem ugyan plazma van, de elég sok SD anyag kerül rajta nézésre (a 4K-nak úgyse sok értelme van 65" alatt - legalábbis a felbontástöbblet nem fog látszódni -, ha több, mint 2m-ről nézi az ember, ennyi erővel az is felesleges lenne, bár 65"-on 2m-ről már a fHD is esetleges). Ettől függetlenül a 4K anyagoknak van előnye, de nem a felbontás első sorban, hanem a magasabb színmélység.
Szerintem igenis számít, milyen minőségű a felskálázó algoritmus. Pont ebben a leggyengébb az LG (mindig is az volt, nem csak az OLED-eknél). Egy jó vezérlést megcsinálni nem olcsó dolog.
Ha váltanék (de amíg működik a jelenlegi nem fogok, mert nem jelent látványos minőségi ugrást az OLED az utolsó generációs felső kategóriás plazmához képest - tény, hogy nincs ditherzaj, ebben jobb, a nagyobb fényerőre nincs szükségem, filmeket elsötétített szobában nézek -, viszont van amiben gyengébb, mint pl. a mozgásmegjelenítés), akkor is néznék SD anyagot, a filmjeim többsége meg 720p, így ott is számít a felskálázó algoritmus, amiből én pl. megszoktam a jó minőségűt.
Az OLED meg SD anyaghoz is jobb, mint az LCD. Bár aki ezt nem látja, annak felesleges az OLED...www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Miért ne? Az OLED kontrasztja nem fog csökkenni, mert TV adást nézel...
Ellenben az LCD-k minden hátránya pont ugyanaz marad... bár a Panasonic dupla LCD-ivel már kiegyeznék még az OLED ellenében is. A gond csak az, hogy 10 OLED TV árába kerül, és nincs nagy méretben...www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz daneel_hu #45533 üzenetére
Nincs elvi akadálya, hogy FFD meghajtást használjanak OLED-nél (persze ez csak a Panasonicra igaz, az ő fejlesztésük). A panel bírná a 3000Hz-es frissítést, sőt még többet is, és még a ditherrel sem lenne gondja. Igaz, vibrálás fellépne, de az a BFI-nél is van.
A black crush-t igen egyszerű tesztelni: küldj rá egy olyan képet, ahol szürkeskálában 0-17-ig vannak a sávok (a 254 lépcsőből). Amennyiben látod mind a 17 lépcsőt külön, akkor nyert ügyed van. Ha az aljából bármennyi hiányzik... akkor bizony képtelen rendesen megjeleníteni a sötét árnyalatokat.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz szazbolha #45921 üzenetére
Maga a DTS is megszűnt már, Datasat néven van az újabb verziós technológiájuk, viszont szinte senki nem támogatja már. Médialejátszásra amúgy is jobb egy komolyabb külső eszköz, aminél a gyártó kifizette mindenkinek a megfelelő összeget a licenszekre, és még a képminőség is jobb lesz, mint bármelyik beépítettel (és a support is jobb, jó esetben).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ami a lényeg, a kutya nem támogatja már a DTS-t a nagyobb stúdiók közül, nagyon lemaradtak a fejlesztésekkel, így a Dolby Atmos (és egyúttal a Dolby Digital+) minden piacot letarolt. A kompatibilitás miatt van rá már csak szükség, bár lassan a régi filmek felújított vagy csak újra kiadott verzióiból is sokszor hiányzik már.
Ettől függetlenül nekem is szükségem van rá, több száz filmemnél van DTS hangsáv is.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nem csak egy féle képpen lehet kitömöríteni, sőt, a különböző algoritmusok közt jelentős eltérések lehetnek, különösen az utófeldolgozásnál, ahol a tömörítés hibáit javítják ki. Ugyanígy nagy számításigényű -és sok algoritmus van - a színek pontos megjelenítésére, az upscale vagy downscale algoritmusokra.
A megjelenítők soha nem 60Hz-en jelenítik meg a 24p-t ha igen, azt a kijelzőt helyből kell bezúzni. Általában 96 vagy 120Hz-en történik a 24p megjelenítése, lehetőleg közbeszúrt képkockák nélkül.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz nagylaci6417 #46099 üzenetére
Nem.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Pro Koryak #46170 üzenetére
1.5m-ről lehet fárasztó (kb itt van értelme a 4K felbontásnak), de 2.5m-ről már kevés a 65" a mozihatáshoz. És nem fárasztja a szemet, ez tapasztalat.
Moziban pontosan középre kell ülni, akinek mínuszos szemüvege van, annak még előrébb, hogy élvezetes legyen a műsor (de csak pár évnyi mozivezetés/ mozigépészkedés után tudom ezt ajánlani).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz daneel_hu #46195 üzenetére
Meg kellene mérni, de ha lineáris lenne, akkor 700cd/m2 maximális fényerővel számolva olyan 140cd/m2 körül lenne, de ez csak feltételezés. Nekem néha a 65"-en a 95cd/m2 is sok tud lenni, főleg ha sötétített szobában nézem. Emiatt van is némi (20-25cd/m2-es, 2700K-es) fényforrás mögé rejtve (LCD-khez optikai tuning a fekete szint mélyítésére is lehetne ), de nálam csak szemkímélés a feladata.
Persze minél nagyobb a képátmérő annál kevesebb fényerőre van szükség, hogy ne legyen zavaró.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Pro Koryak #46202 üzenetére
Sokszor nem teljes sötétségben, ez igaz, bár sokszor ki van kapcsolva (a párom olyankor tüntetőleg kivonul). Mondjuk nem OLEDezek, még nem tart ott a technológia, hogy megérje rá váltanom (pedig a consumer piacra kerülés előtt láttam az első példányokat, azóta figyelemmel kísérem). A jelenlegi piacon, sajnos tény, hogy nincs kihívója, és évről évre tud fejlődni. Pl. a CX BFI-je nagyságrendekkel jobb, mint a C9-é, határozottan jobb mozgóképfelbontást biztosítva, kisebb fényerőbünti mellett.
Azért van olyan technológia, amit jobban várok, de még nem piacképes... (nem a Samsungtól )www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Archttila #46242 üzenetére
A D65-ös fényforrás nem a legszerencsésebb szerintem. Egy D27 vagy hasonló melegfehér kellemesebb lehet. Én nem sokat vacakoltam, Ikea megoldás: [link].
A fali konzolra fektettem fel, kissé a fal fele fordítva, hogy minél kevesebb fényt szórjon, és kapott egy solid state relayt, amit az erősítő kapcsol (és egy RF kapcsolót a felülbírálásra).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz adamssss #46292 üzenetére
Csak annyi, hogy az OLED pont úgy működik megjelenítés terén, mint egy LCD... a BFI nélkül pocsék a mozgóképfelbontása, vetekszik egy belépő szintű pár éves LCD-ével (3-400 soros felbontást tud alapból).
A BFI-vel "sokszorozzák" a képkockák megjelenítését (pont úgy, mint az analóg filmnél, minden egyes képkockára jutott egy extra kitakarás, így a 24 képkockából lett 72 megjelenítési ciklus, ami mai szemmel nem sok, de egyébként durván szaggatott volna, ha csak a filmtovábbítást takarják ki), így a szem nem elmosott képsort lát, hanem éles kontúrokat. Minél magasabb a beszúrt fekete képkockák száma, annál élesebb lesz a kép, de egyúttal csökken is a fényerő. A B9 szériánál még elég nagy árat kellett fizetni a BFI használatakor (majdnem 40% körüli fényerőveszteséget és vibrálást okozott). A CX-nél már alig van veszteség, mert jelentősen nőtt a panel frissítési értéke (valahol 240Hz körül jár, ha jól emlékszem, ami még mindig hagy kívánnivalót maga után, de sokkal jobb, mint a korábbi szériák). A BFI legnagyobb előnye, hogy nem interpoláció, tehát nem okoz szappanopera effektust a használata.
Természetesen állóképnél semmi előnyt nem ad, ott nem számít (csak a panel fizikai felbontása), de filmeknél, sportműsoroknál igen.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Elvileg HDR-nél is aktív a funkció... bár ezt nem próbáltam ki, szóval utána kellene néznem. A magasabb freki mellé játszhat az is, hogy a valós képkockákra nagyobb fényerőt rá lehet küldeni, és ez is segít (amíg ki van kapcsolva a panel, csökkenhet a hőmérséklete).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ez nem igaz. A bejövő jel frekvenciájának nem sok köze van a panel valós képfrissítéséhez.
Egy 24p-s bejövő jel általában 96Hz vagy 120Hz-el kerül megjelenítésre, akkor is, ha épp nincs BFI használva. Egyszerűen a képkockákat egymás után ismétli a TV 4-5 alkalommal, interpoláció nélkül (ezért nem lesz szappanopera effektus). A probléma itt a szemünkkel van, mert a lassan változó képet elmosódottan érzékeli (még rosszabb, ha a kontraszt is alacsony).
A BFI-nek a panel maximális képfrissítési frekvenciájához kell igazodni, mivel az fogja megadni, hány képkockát tud megjeleníteni egy egységnyi idő alatt (az egységnyi idő a két képkocka közti időt jelenti). Értelemszerűen minél gyorsabb a panel, annál több black frame tud közé jutni, illetve minél magasabb a bejövő jel frekvenciája, annál kevesebb fekete képkockát lehet beszúrni.A BFI egyébként kb. az egyetlen módszer, amivel tudják az OLED mozgóképfelbontását növelni. Az LCD-nél volt a scanning backlight, ami 1600Hz felett már egész jó eredményt ad.
A plazmák impulzusüzemmel oldották meg a feladatot, az utolsó szériában 1/3000s alatt jelenítették meg a képkockát. Az OLED számára ez nem járható út (bár elvileg nem lenne lehetetlen, elég gyorsan kapcsolhatók a LED-ek, viszont pontatlanabbá válna a megjelenítés).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz adamssss #46317 üzenetére
Elmosódott lesz a kép frissítéskor, ezért csökken a mozgóképfelbontás.
A probléma forrása a sample-and-hold működési elv: a képet kint tartja a megjelenítő a következő képkocka érkezéséig. A váltási átmenet okozza a mosódást, hiába sokkal gyorsabb az OLED reakcióideje, mint az LCD-nek.
Ez nem gond állóképnél, de mozgóképnél igen. Sok tesztoldal mérte is régebben. Egyébként ez az adat az első OLED-ekre vonatkozott, mert gyorsan rájöttek, hogy kezdeni kell valamit vele.Nálam a 60-120Hz sem lenne elég mozgóképnél, annál jóval magasabb frekvencia kellene... olyan 240Hz körül már talán megfelelő lenne (de jelentős problémákat szülne, és a legkisebb gond a sávszélesség lenne, amit igényel). Viszont filmeknél pont az ellenkező hatást vált ki... számomra a HFR filmek sorozatnak se jók, nemhogy élvezetes filmnézésre (pl. a Hobbit-ot kifejezetten gyűlöltem ilyen formátumban).
Ennek az agy alapvető működése az oka. A 24p-nél a hiányzó információt ki kell pótolnia, amivel úgymond "jutalmazó" reakciót vált ki, hiszen megoldja a feladatot. Magasabb frekvencián egyre kevésbé fog ez működni, és elveszti az érdeklődést is az ember hosszabb távon. A 24p egyébként nagyon jól el van találva: már elég gyors a mozgó kép illúziójához, de még elég lassú ahhoz, hogy ne legyen "szappanopera" érzése az embernek. Már 1-2 Hz eltérés is komoly változást okoz ebben az esetben.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz ztfolder #46450 üzenetére
Vegyél egy Chromecastot. Tökéletes minőségben lesz Netflix (HDR, 4K nem probléma), Disney+ (HDR, 4K), HBO Go, Digi Online, Youtube (rendes 5.1 supporttal)... A telódon elindítod az appot, kiküldöd Tvre, a Chromecast onnan átveszi a feladatot, és nem kell vele foglalkozni. Ez nem telótükrözés, csak a teló vezérli a Chromecastot (a legújabb verzió kell a 4K-hoz).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz daneel_hu #46589 üzenetére
A banding nem a panel hibája, hanem a vezérlőelektronikáé, amit mindenki magának fejleszt, nem része a panelnek (csak ha a megrendelő kéri). Az LG nem tudta még rendesen megoldani ezt a problémát - ami egyébként hasonlít a PDP panelek fekete közeli problémájához, és ezen kívül még black crush-t és/vagy megemelkedett sötétszintet tud eredményezni -, más gyártók már jórészt igen - viszont nincs 77-es a terméklistájukon (lehet, nem véletlenül).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Minden aktív panel változik idővel, de ez a változás (drift) jól tervezhető. A panelvezérlő-elektronikák figyelembe veszik ezt. A kritikus pont az OFF állapot és a hozzá legközelebb eső néhány árnyalat megjelenítése.
Sajnos van, amikor nem teljesen jön össze a korrekció, ez történt pl. a Panasonic PDP-k 50-es és 20-as szériájánál: egy idő után erősen megemelkedett a mélyfekete közeli szint (érdekes, hogy a 30 és 60 széria nem volt problémás).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz daneel_hu #46628 üzenetére
FW frissítéssel ez a hiba nem javítható, mert hardveres.
Nem a teljesen feketével van gond, hanem a teljesen feketétől a hozzá nagyon közel eső árnyalatokkal, amit az OFF-ON állapotváltással lehet előhozni.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A Pana egyedi panelt vesz az LG Displaytől (ami nem azonos az LG TV üzletágával), amin kb. semmi elektronika nincs. Minden meghajtó a Panától érkezik hozzá, ezért is tér el a viselkedésük az LG által forgalmazott készülékektől. De ez nem egyedi, mindenki így vásárol tőlük, csak van aki kéri az elektronikát is hozzá.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A PDP-nél soha nem kellett a fényerőt kompenzálni, ott is az előfűtött (ezért nem tökéletes a fekete) állapotot kellett igazítani a panel öregedéséhez - minél öregebb a panel, annál nagyobb előfűtés kellett, hogy szabályzottan át tudjon billenni ON állapotba, amikor megkapta a vezérlést.
A fényerőnél egyszerű volt a képlet: 100000 óra kellett az 50%-os fényerővesztéshez - maximális fényerőn járatva - és ezzel messze túlszárnyalták az akkor elérhető többi kijelzőt. Ez az érték a foszfortól függött (és ez okozott számos problémát is, mint pl. a phosphor-trail, amit még a legutolsó széria is mutatott, bár tény, hogy jelentősen csökkent az évek során). Az vezérlőelektronikáról már nem volt ez a tartósság elmondható (táp, X és Y buffer, HDMI switch halál)... (az LCD-k CCFL háttérvilágítása anno örült, ha 20-25.000 órát kibírt - én most ezzel küzdök, mert a monitorom lassan eléri ezt a határt, és a kalibrálásnál egyre nehezebb kompenzálni az öregedését. A fényereje még megfelelő, mert 120cd/m2-re van kalibrálva, de gyanítom a maximális már rég elmarad az új állapottól. Abban reménykedem, hogy sikerül még szereznem bele új CCFL-t, bár kérdés meddig bírja az elektronikája még. Mondjuk a komolyabb gyártók ma is csak 10.000 órát adnak meg a LED háttérvilágításra is, felette a minőségük nem garantált. A CRT-k már 8-10.000 óra körül feladták a küzdelmet - olyan is volt, ami csak kb. 2000-t bírt, "jó" kis Orion és Videoton képcsövek, sokat cseréltem -, és elkezdték a visszafutó elektronsugarat is kirajzolni, vagy elhalványultak).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz rothfb #46658 üzenetére
Több helyről vannak a forrásaim, az egy része maguk a gyártók, de a legtöbb infó elérhető a neten, csak sokat kell keresni (+van némi javítási tapasztalat).
Az első gond: mindenki keveri az LG Display-t az LG TV üzletágával, pedig a kettőnek kb. semmi köze egymáshoz. Az LG TV üzletága ugyanolyan vevő az LG Display-nek, mint a Panasonic vagy épp a többi gyártó, viszont mindenkinek egyedi igényei lehetnek (minőségben is). Lehet olyan minőségi kritérium, ami az egyik gyártónak még megfelel, a másiknak már nem (nem csak ezen a téren). Persze ennek ára van, amit a kész termékben a vevőnek kell megfizetni.
Ez pont olyan, mint a Sony Semiconductor, aki a Sony szenzorokat fejleszti és gyártja. Azonos alap van a Nikon és a Sony gépekben, mégis teljesen különböző végeredményt adnak (a Nikon egyedi színszűrőket, mikrolencséket használ). Az alap azonos, így a dinamika pl. azonos a kettő gyártónál (marginális különbséggel).
Jelen esetben a spektrális képek kb. azonosak a Pana és az LG készülékeinél, szóval a szubsztrát megegyezik, a hordozó szintén. Ilyen téren azonosak a két gyártó készülékei. Az LG Display megadja, milyen működési paraméterekre gyártotta le a panelt, és mindenki onnan azt kezd vele, amit akar (és amit tud). Ha holnap eszedbe jut, hogy saját OLED-es TV-t fejlesztesz, akkor simán kérhetsz tőlük panelt hozzá. Megmondod mit akarsz, és megcsinálják, igény szerint akár a saját vezérlésüket is rárakják, hogy már csak egy adott input jellet kelljen neki adni és működne.
A legtöbb gyártó viszont nem ezt teszi. Van saját rendszerük, amihez illesztik a vásárolt paneleket. A Panasonic - mivel maga is fejleszt - OLED panelt, és fejlesztett már jóval korábban meghajtókat is, nem szorul arra, hogy megvegye az LG vezérlését. Emiatt tér el a végső képminőség a két gyártónál.
A vezérlési különbségekre példák: LG CX - Pana HZ1xxx szériák teljesen különböző BFI implementációja, a near-black megjelenítés... (az input signal kezelés már más kérdés - emiatt erős az LG az alacsony latency-ben -, az nem közvetlen panel vezérlési kérdés (a CPU/HDMI board általában külön van)).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz salapp #46952 üzenetére
Az aktív kijelzők mindig tükröződnek. Választhatsz, hogy nagyon vagy még jobban... (a plazmák is, természetesen). A VT65 is, pedig ott elég durva AR réteg van rajta, horizontálisan korlátozza is a betekintési szögeket (a színek nem torzulnak, de a fényerő jelentősen csökken, ha nem megfelelően van elhelyezve).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A Netflix app az úgy sz*r ahogy van. Win10-en és Androidon se képes frekit váltani (Chromecast alatt nem próbáltam még - nem jött meg az új eszközöm -, de nincs sok reményem hozzá)... de legalább a hang rendesen átmegy, mert a Disney+ -nak meg nincs natív app-ja Win10-re, ami szintén szívás, mert így csak sztereo a hang, és persze frekit se tud váltani... (nálam a fő médialejátszó Win10-et kapott, MPC-HC BE, MadVR-el megtámogatva, rendes kalibrálással).
Az összes streaming szolgáltatás felér egy kalap...www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
KTTech
veterán
válasz Northlorien #47187 üzenetére
Hát, eddig minden sorozat amit néztem 24p volt... a magyar gyártmányú szutykok nem érdekelnek, az UK-ból van pár sorozat amit néztem, azok is 24p-sek... pedig az PAL zóna.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
KTTech
veterán
válasz brucezly #47911 üzenetére
Pontosítsunk: Neked nem kell, mert előre telepítettek. Nem hülyék az Apple-nél sem, hogy ilyenekkel terheljék a kernelt... a driver meg gyárilag is felkerülhet. Ennyi erővel a Windows kernel jobb multimédiára, mert BT-n tudja natívan az APTX-et és a VRR-t a képmegjelenítéskor...
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Lehet választani, h híg f*s vagy csak simán sz*r . Ezeknek a TV-knek botrányosan gyenge a hangjuk... Amelyikhez van soundbar, az elviselhető, főleg ha egy SW-el még meg is van támogatva - legalább le van választva a mély a kis méretű hangszórókról -, bár sok teret nem érdemes várni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz sakal83 #47952 üzenetére
A nagy méretű készülékházzal rendelkezők jobb eséllyel indulnak ebben a versenyben. Minél designosabb, vékonyabb, annál gyengébb a hang is... lehet EQ-val játszani, de az is halottnak a szenteltvíz kategória (az 55VT65-öm hangja sem jó, pedig ott rendesen ráhajtottak... még a hálóban is zavar, az őskori 32-es Pana LCD a konyhában köröket ver rá, de ott van hely a készülékházban a hangszóróknak. A 65VT65-öm meg házimozin szól kizárólag).
Egy egyszerű sztereo rendszer is nagyságrendi előrelépés bármelyikhez képest, még térérzetben is.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz djnice #48036 üzenetére
Azért többek közt a beépített 4K HDR Chromecast támogatás sem rossz (magában 80-90USD), és főleg, amit nem tud egy CE box, van rendes Netflix és Disney+ támogatás refresh rate váltással... ezt még a TV-be épített appok sem tudják.
Nekem mondjuk az is előny lenne, hogy a PC-ről közvetlenül játszhatnék ha szeretnék, a Gamestream-el.
Sajnos most elég borsos ára van a 2019-es verziónak, 199 font alatt nem nagyon találokwww.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
KTTech
veterán
válasz Archttila #48154 üzenetére
Nagyon nem mindegy, hogy külső vagy belső lejátszó. A beépítetteket jobb a lehető legmesszebbre elkerülni, ha 24p a tartalom... képtelenek a kadenciahelyes lejátszásra (nem csak helyi tartalomnál, hanem a streaming szolgáltatásoknál is gond van).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz evilskati #48168 üzenetére
Nálam 3 db HP Microserver van (a régi N36 és N40 széria, több, mint elegendő a teljesítménye), szerverenként 4db 2TB WD RE4 illetve WD RED és WD Purple HDD-kel (szerverenként azonosak persze), Debian 10 illetve XigmaNAS alatt, ZFS filerendszerrel, RaidZ tömbben (ha 1 HDD meghal szerverenként, az adatok sértetlenek maradnak, és továbbra is megy a rendszer, csak egy hibaüzenetet kapol a felügyeleti rendszerben, hogy jó lenne aktiválnom a pénzerőt a kieső HDD pótlására). A nettó összkapacitás így 5.4-5.5TB szerverenként. Gigabites háló van, Mikrotik routerrel. A lejátszásért egy AMD Ryzen3 3200G alapú PC felel, MPC-HC BE és MadVR párosítással, illetve tervben van egy Shield Pro is. Olyan 109-110MB/s a mért csúcssebessége a hálózatnak, akár írás, akár olvasás terén. A párhuzamos olvasással sincs gond, mindegyik szerver 16GB RAM-ot használ, főleg olvasási gyorsítótárnak (a ZFS szereti).
Nálam a DLNA kizárt (mert ha valamit épp nem ismer a fogadó, akkor máris jöhet a transzkódolás, ami minőségveszteség illetve teljesítményigényes, a szervereim nem erre vannak tervezve), SMB-n van minden. Nem használok adatbázist (sőt kifejezetten kerülöm, mióta néhányszor megszívatott, a kézi adatbevitel meg túl hosszadalmas lenne a fel nem ismert filmeknél), a saját rendszeremet jobban szeretem, minden film szépen be van rendezve mappaszerkezetbe, angol cím alapján (meg el van lmtva egy sorszámmal, ami alapján pillanatok alatt kereshető a listámból, ami tartalmaz minden lényeges infót az adott fileról: felbontás, képfreki, hangsávok és azok tulajdonságai, felirat, magyar cím, IMDB link).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz blakey #48222 üzenetére
Nem lenne rossz ez a Zidoo Z9X, de sajna még mindig nem tud DRM-et (ez nem befolyásolja a helyi lejátszást, amit viszont jól tud)... így nálam kiesett, marad majd a Shield Pro, 23 fonttal drágábban (bár több memóriával).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz blakey #48226 üzenetére
A Dune lejátszói nem voltak rosszak a Sigma Design-es chipsettel. Mondjuk nemrég adtam el a Popcorn C-200-at (ami azonos volt a D1-el), mert sajnos az AAC hangokkal meggyűlt a gondja (bizonyos forrásoknál). Az újabb Dune-ket nem ismerem sajnos (amik Android + Linux alapúak), de a Pro 4K II nem tűnik rossznak (és a DRM is támogatott), de sajnos a DV-t nem láttam a leírásban.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon