Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PLaci58

    őstag

    válasz embe #50010 üzenetére

    Köszönöm a felvilágosítást. Úgy tudtam csak a környezetszennyező dieselekben van ilyen.
    Az a cikk tetszik, csak nem szeretem, ha hülyének néznek.
    "Amikor a forró kipufogógáz visszakerül az égéstérbe, és ott vegyül a hidegebb, friss beszívott levegővel, jelentősen csökken az égési hőmérséklet. Ennek következtében csökken a nitrogénnel reakcióba léphető oxigén mennyisége, a folyamat eredménye pedig kevesebb nitrogénoxid, azaz kevésbé koncentrált kipufogógáz lesz."

    Mi van? A forró kipufogógáz csökkenti a motor égési hőmérsékletét?
    A nitrogéndioxid nagyon jól eltávolítható egy katalizátorral, ami nitrogénre és oxigénre bontja.
    Én úgy tudom, hogy a kipufogó visszavezetés csak a korom elégetésére jó, valamint emeli a kipufogógáz hőmérsékletét, ezzel optimálisabb hőmérsékleti tartományban tud dolgozni a katalizátor.
    Persze nem vagyok kémikus és autókat sem tervezek.
    katalizátor

    "Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"

Új hozzászólás Aktív témák